Ik weet niet of er hier veel veganisten zijn en of er tips voor zijn

Vertel eens wat over jezelf, leeftijd, doel etc..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eulogy schreef:Puur uit nieuwsgierigheid Marlinde, hoe kom je als veganist aan genoeg eiwitten? Ik weet dat dat een beetje zo'n cliché is maar ik zou het serieus niet weten
Succes in elk geval!
Eulogy schreef:Maar waarom dan ook nog eens koolhydraatarm? Ik heb echt 0,0 verstand van veganistisch eten hoor maar normaal zit je dan toch juist redelijk hoog in koolhydraten omdat dat vrijwel het enige is dat je mag eten (fruit ed?)? Ik ben sowieso geen fan van koolhydraatarm, die heb je namelijk gewoon nodig. Net als vetten trouwens maar die kun je goed uit noten halen (want die bestaan vooral uit vet en maar voor zo'n 15%, over het algemeen, uit eiwitten).
Bedoel dit echt niet vervelend of zo maar denk wel dat je heel goed moet opletten en bijhouden wat je eet om alles wat je nodig hebt binnen te krijgen
Kayleigh_ schreef:Ik merk helemaal geen tweedeling. Maar als er een opmerking geplaatst wordt die door een ander wordt weerlegd, is de eerste partij meteen op de teentjes getrapt. Dát is jammer. Er wordt hier verder helemaal niks opgedrongen, maar er wordt wel (extra) informatie verschaft. Dit om informatie te verspreiden en eventuele mensen die bij willen leren, van informatie te voorzien. Daar hoeft verder helemaal geen discussie uit te ontstaan, zelfs geen reactie. Doe ermee wat je wil (of niet, maakt mij verder ook niet uit).
Carlijn schreef:Welkom Zerena! Dat is ook ongeveer mijn 'doel', zoals jij het formuleert. Leuk. Fijne vakantie! Dat boerinnetje herken ik wel een beetje hoor, ik ben dan wel een stadsmens maar ik weet ook vaak op het begin niet wat sommige dingen zijn die in lijstjes geplaatst worden hier.Ben iets te Hollands met een 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' motto denk ik soms voor die superfoods e.d.
Plus, studentenbudget. Gelukkig kun je ook prima gezond eten met producten die je al wel kent, en nieuwe dingen ontdekken is altijd leuk natuurlijk.
Een tweedeling voel ik eigenlijk helemaal niet, is maar hoe je het ervaart denk ik. Zolang iedereen met respect naar elkaar reageert en elkaar probeert te helpen is het goed toch?Ik denk altijd, niet te moeilijk over doen.
Kaki kun je gewoon eten als een appel Stral. Moet je waarschuwen: zo doe ik het, ik weet niet of het normaal is. En je praat tegen een persoon die ook zo champignons, ui en sperziebonen rauw eet als een snoepje.![]()
Fijn dat je toch motivatie vindt uit het topic! Maltesertje op zijn tijd moet kunnen toch, als je niet een hele zak leeg eet.