Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:29

Welkom!
Ik weet niet of er hier veel veganisten zijn en of er tips voor zijn :D
Vertel eens wat over jezelf, leeftijd, doel etc..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:31

Puur uit nieuwsgierigheid Marlinde, hoe kom je als veganist aan genoeg eiwitten? Ik weet dat dat een beetje zo'n cliché is maar ik zou het serieus niet weten :+

Succes in elk geval!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:36

Ik doe niks spannends hoor, ik eet gewoon veel groente. Is gewoon koolhydraat arm alleen dan zonder yoghurt.

Ik ben Marlinde, 20 jaar, 1.80 en rond de 73/74 kilo. Heb geen streefgewicht ik zie wel. Heb broekmaat 40/42 en ik zou graag zonder moeite in een 38 passen.

Ik heb heel erg de neiging eenzijdig te gaan eten, dingen die ik al ken die pak ik meestal. Ik woon sinds dit schooljaar op kamers en sindsdien gaat het al wat beter omdat bij mijn ouders thuis ongezond eten altijd binnen handbereik is. Ik eet veel hollandse pot. Nou is mijn hospita Surinaamse dus ga ik daar maar wat dingen van af pikken aan recepten. O:) Zij eet ook geen vlees/vis en vooral groente dus dat is handig!
En mijn absolute grootste zwakte is: CHIPS. :+

Ik heb vandaag alleen een spelttwister van de appie gehad maar ik ben echt te moe om honger te hebben. :o Ik eet zo even 2 crackers met kaas en een banaan omdat ik geen brood ontdooid heb en verder niks in huis heb.

Eulogy schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid Marlinde, hoe kom je als veganist aan genoeg eiwitten? Ik weet dat dat een beetje zo'n cliché is maar ik zou het serieus niet weten :+

Succes in elk geval!

Het is schijnbaar genoeg om groente te eten, er zit echt vele eiwit in groente. Het schijnt dat eiwitten uit vlees niet eens zo gezond zijn voor ons. Al die proteïnes kan ons lichaam niks mee. Maar daar heb ik nog niet genoeg over gelezen om harde uitspraken over te durven doen. :)

edit: Nou sport ik op het moment niet omdat dat fysiek niet handig is. Ik fiets elke dag 2x 20 / 25 minuten flink. En eiwitten zitten dus ook in groente/noten etc.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:45

Maar waarom dan ook nog eens koolhydraatarm? Ik heb echt 0,0 verstand van veganistisch eten hoor maar normaal zit je dan toch juist redelijk hoog in koolhydraten omdat dat vrijwel het enige is dat je mag eten (fruit ed?)? Ik ben sowieso geen fan van koolhydraatarm, die heb je namelijk gewoon nodig. Net als vetten trouwens maar die kun je goed uit noten halen (want die bestaan vooral uit vet en maar voor zo'n 15%, over het algemeen, uit eiwitten :D).
Bedoel dit echt niet vervelend of zo maar denk wel dat je heel goed moet opletten en bijhouden wat je eet om alles wat je nodig hebt binnen te krijgen :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:46

Kayleigh: Ik zeg niet dat de link geen meerwaarde HEEFT, ik zeg dat ze geen meerwaarde heeft VOOR MIJ. Logisch, aangezien ik ze niet kan openen en dus niets zie :P
En Jelmer de Boer niet kennen is niet zo abnormaal. Jij kent elke Belgische blogger? Dan heb je tijd teveel :P

'Massamedia' als ongeloofwaardig afschilderen maar het bezoek van een blogger aan zo'n kwekerij de waarheid vinden, dat vind ik dan weer behoorlijk raar. Je zwaait altijd met wetenschappelijke artikels etc. Vind ik van zo'n blogger nou niet echt? Kan jij nooit iemand gewoon een eigen gevoel/mening laten hebben? :P

Mijn opmerking over bijvangst had niets met pangasius te maken trouwens, dat leek mij duidelijk.

Sharonn: Ik heb niets tegen je honey rings hoor, ik vind het gewoon grappig :D
Ik heb ook lievelingscornflakes: kellog's extra chocolate, die is voor in het weekend op de cheatdag altijd :P Wegens veel slechter dan uw honey rings :P

Marlinderooz: chips waren ook mijn verslaving! Kon echt gewoon een zak eten als avondeten...
Nu ik gezonder probeer te eten, merk ik als ik zo'n chips-aanval krijg, ik daarna echt ongemakkelijk ben. Paar keer buikpijn gekregen enzo, echt maf, maar het blijft hangen en de zin in chips is veel minder geworden :) Succes met afkicken!
(en dan ben ik erg schijnheilig nu want ik heb voor het eerst sinds lang nog eens chips in huis gehaald gisteren :') )

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:55

Zomaar tussen door hoor, maar dat artikel was niet alleen een video want ik heb het gister ook gelezen en ik zat toen op stage dus kon ook geen video kijken :))

Welkom Marlinde! Respect voor je keuzes :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:03

Ja? Ik kwam op een wit scherm met enkel video terecht!
Soit, het interesseert mij echt niet hard genoeg om het nu te gaan opzoeken hoor, zeker niet als ik op zo'n manier 'terechtgewezen' wordt :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:06

Ik word een beetje moe van dat cheatdag gebeuren, nou niet van dat gebeuren maar van dat woord :')

Ik ben blij dat "mijn meiden" gewoon normaal doen als ze lekker eten en drinken ipv gelijk zo dramatisch te doen :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:08

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:12

Gribaldi: sorry :P ik gebruik het omdat het hier duidelijk zou zijn dat ik dat niet onder de noemer 'gezond en goedgekeurd door Bokt' plaats en dat weet enzo :P

Ik cheat een heel weekend eigenlijk wel 8) Ik heb cheat-avonden haha :D Vanavond ga ik naar resto van vriendje dus daar krijg ik wijn, morgenavond iets gaan drinken.
Oh en zondag een cheat-brunch, njum!
Wel elke dag 2/3 paarden rijden :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:33

Die opmerking over massamedia was van mij, en ik studeer er voor dus kan het weten. Berichtgeving in de media is altijd heel erg aan de negatieve kant, omdat positieve berichtgeving gewoonweg niet afwijkend genoeg is ;) dus dat bijv pangasiusfilet slecht zou zijn wordt dan heel veel gedeeld; maar als later het tegendeel bewezen wordt is dat ineens niet interessant om te delen omdat het nieuws niet 'heftig' of 'afwijkend' is.
Kan er wel een uur over doorlullen met wetenschappelijke artikelen enzo maar dat zal ik jullie besparen, haha.

Aahhhh volgens mij wordt ik ziek! Pap zit ziek thuis (oke, 'ziek' want hij is verkouden.. Mannen en verkoudheid....) en nu heb ik ook al de hele dag ontzettende keelpijn :(. Heb maandag een toets dus hoop dat het daarbij blijft.. Iemand tips misschien om mijn lichaam qua voeding hiermee te helpen?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:37

O: griekse stijl yoghurt 150g, 1 vijg en 28g whey protein
T: -
L: 1 snee volkoren brood, 1 plakje yorkham, 2 gebakken eieren zonder boter en 1 klein blokje pure chocolade van 75%
T: wss cocktail garnalen
A: zalm met broccoli
T: -

Beweging: 15 minuten cardio en 40 minuten kracht training

Beter zo?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:38

Jägermeister Lisa!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:48

Onderwerp: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Eulogy schreef:
Maar waarom dan ook nog eens koolhydraatarm? Ik heb echt 0,0 verstand van veganistisch eten hoor maar normaal zit je dan toch juist redelijk hoog in koolhydraten omdat dat vrijwel het enige is dat je mag eten (fruit ed?)? Ik ben sowieso geen fan van koolhydraatarm, die heb je namelijk gewoon nodig. Net als vetten trouwens maar die kun je goed uit noten halen (want die bestaan vooral uit vet en maar voor zo'n 15%, over het algemeen, uit eiwitten :D).
Bedoel dit echt niet vervelend of zo maar denk wel dat je heel goed moet opletten en bijhouden wat je eet om alles wat je nodig hebt binnen te krijgen :j

Ik bedoel meer, ook minder brood, crackers, aardappelen, rijst en pasta. :j

Ik vrees dat vandaag vooral weinig eten en veel drinken wordt om een beetje te zuiveren, ben gewoon beroerd van het vieze vreten. :+

Vandaag is het dit, zonder zout:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... atensausje

Want ik voeg eigenlijk ook geen zout toe aan eten. :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 14:53

Zullen we het verder wel gezellig houden?
Ik voel een beetje een tweedeling van de mensen hier, de WhatsApp groep en de mensen die daar niet in zitten. Geeft niet, maar hierdoor kunnen misverstanden ontstaan :)

Gewoon even ontopic en elkaar helpen :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:18

Inderdaad! Iedereen blijft daar toch zijn eigen mening over houden als je daar dan toch over wilt discussiëren zijn daar wel geschikte topics voor.

Aankomende 3 dagen kan ik helaas niet echt op mijn voeding letten, heb vreemde uren met werken en zondag hebben wij een familie uitje bij een all you can eat restaurant dan is het toch wel een beetje moeilijk om je in te houden haha!
Vanaf maandag er maar weer vol tegen aan. :)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:24

Heerlijk, all you can eat restaurant. Daar ga ik altijd helemaal los hoor, zonde om het niet te doen vind ik altijd. Ga zelf zondag naar mijn all time favourite all you can eat restaurant met m'n vriend, super veel zin in. <3

Welkom Marlinde, wel een strak voedingspatroon op die manier. Zeker respect voor je keuzes, ben wel benieuwd hoe goed het vol te houden is. En hoe je lichaam er op reageert. Houd ons op de hoogte, zou ik zeggen. :P

Je lijstje ziet er zeker al beter gevuld uit Samblabla! Fijn dat je goed naar tips probeert te luisteren die je krijgt. Zelf zou ik als je ervoor kiest om geen aardappels/pasta/rijst oid bij je avondeten te nemen denk ik nog wel een tussendoortje nemen 's avonds. Daar heb je zat ruimte voor.

Discussies ga ik me verder niet in mengen haha

Ik heb vandaag een katertje, dus vanmorgen een heel vet ontbijt en de rest van de dag nog niks op. En vanavond werk ik bij het pannenkoekenhuis waar ik vroeger veel werkte (nu nog als invalkracht alleen) en heb heeeeul veel zin in een pannenkoek, dus dat gaan we ook maar doen. Ach, morgen weer lekker gezond. :) Wel nog 4 km hardgelopen en buikspieroefeningen gedaan!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:33

Ik voel dat ook... Topic al een paar keer ontstipt maar uiteindelijk is het wel de eerste keer in mijn leven dat ik er zo lang in slaag een beetje 'bewust' te eten dus het helpt mij wel om hier bij te lezen en te posten :) Dus ik zou het jammer vinden om dat niet meer te hebben. Het belerende hoeft van mij niet zo, elk doet zijn ding. Vind ik juist zo fijn aan dit topic.

Ik heb maltesers gegeten :( Afkicken van suiker etc daargelaten, chocolade blijft toch altijd lekker hoor :')

Ik deed trouwens altijd blauwe bessen door mijn yoghurt de laatste tijd. Vind ze alleen niet zo makkelijk in de winkel tegenwoordig, iemand tips voor even handig 'strooibaar' fruit als die bessen? Om het even simpel te zeggen.

Ik heb gisteren trouwens kaki gekocht, mij compleet onbekend, hoe eet je dat? Met schil? Als een appel? Hopelijk is het lekker, was 2+1 gratis, anders gaat het in de blender :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:49

Ik merk helemaal geen tweedeling. Maar als er een opmerking geplaatst wordt die door een ander wordt weerlegd, is de eerste partij meteen op de teentjes getrapt. Dát is jammer. Er wordt hier verder helemaal niks opgedrongen, maar er wordt wel (extra) informatie verschaft. Dit om informatie te verspreiden en eventuele mensen die bij willen leren, van informatie te voorzien. Daar hoeft verder helemaal geen discussie uit te ontstaan, zelfs geen reactie. Doe ermee wat je wil (of niet, maakt mij verder ook niet uit).

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:52

Hallo iedereen ik lees hier zo nu en dan wel eens mee om een beetje inspiratie op te doen.

Ik meld me nu toch ook maar eens aan :)
Graag wil ik een beetje op mijn eten letten zonder echt op "dieet" te zijn.
Wel heb ik beetje een doel, ik wil toch wel richting de 10 kilo afvallen maar niet in een bepaalde tijd.

Ik zie hier vaak toch wel lijstjes voorbij komen die ik erg mager vind.
Nou kan dat ook komen omdat ik van de helft niet goed weet wat het is :o
Wat dat betreft ben ik een beetje een boerinnetje en totaal niet van de superfoods en qinoa enz enz..

Ik zal voorlopig proberen om elke avond mijn lijstje van de dag te plaatsen, dat word nog een uitdaging want ik heb na vandaag 2 weken vakantie.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:53

Stral schreef:
Ik heb maltesers gegeten :( Afkicken van suiker etc daargelaten, chocolade blijft toch altijd lekker hoor :')

Heb jij ook altijd last van een giga suikerdip na het eten van chocolade of iets?
Ooh en voor in de yoghurt misschien iets als diepvries fruit?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 16:19

Kayleigh_ schreef:
Ik merk helemaal geen tweedeling. Maar als er een opmerking geplaatst wordt die door een ander wordt weerlegd, is de eerste partij meteen op de teentjes getrapt. Dát is jammer. Er wordt hier verder helemaal niks opgedrongen, maar er wordt wel (extra) informatie verschaft. Dit om informatie te verspreiden en eventuele mensen die bij willen leren, van informatie te voorzien. Daar hoeft verder helemaal geen discussie uit te ontstaan, zelfs geen reactie. Doe ermee wat je wil (of niet, maakt mij verder ook niet uit).

Discussies meng ik me meestal niet in en ik ben het verder met je eens dat men zich beter in elkaar mag verplaatsen, omdat het extra info is en ik, en ik denk ook anderen, vinden het heel fijn dat die info hier te vinden is!

Gewoon elkaar respecteren!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:26

Welkom Zerena! Dat is ook ongeveer mijn 'doel', zoals jij het formuleert. Leuk. Fijne vakantie! Dat boerinnetje herken ik wel een beetje hoor, ik ben dan wel een stadsmens maar ik weet ook vaak op het begin niet wat sommige dingen zijn die in lijstjes geplaatst worden hier. :D Ben iets te Hollands met een 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' motto denk ik soms voor die superfoods e.d. _O- Plus, studentenbudget. Gelukkig kun je ook prima gezond eten met producten die je al wel kent, en nieuwe dingen ontdekken is altijd leuk natuurlijk. :P

Een tweedeling voel ik eigenlijk helemaal niet, is maar hoe je het ervaart denk ik. Zolang iedereen met respect naar elkaar reageert en elkaar probeert te helpen is het goed toch? :) Ik denk altijd, niet te moeilijk over doen.

Kaki kun je gewoon eten als een appel Stral. Moet je waarschuwen: zo doe ik het, ik weet niet of het normaal is. En je praat tegen een persoon die ook zo champignons, ui en sperziebonen rauw eet als een snoepje. :D _O- Fijn dat je toch motivatie vindt uit het topic! Maltesertje op zijn tijd moet kunnen toch, als je niet een hele zak leeg eet. :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 16:31

Oja m'n lijstje klopt niet meer..

O: honey rings met melk
T: crackers
L: crackers
T: 2 glazen cola en pepernoten
A: aardappelschijfjes, sla en een hamburger

Ik ben echt moe, heb vreetbuien (honger) en kom niks aan, ik zak juist iets in gewicht, niet gezond, maar het zij zo.

Morgen weer boodschappen doen en er tegenaan!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:34

Carlijn schreef:
Welkom Zerena! Dat is ook ongeveer mijn 'doel', zoals jij het formuleert. Leuk. Fijne vakantie! Dat boerinnetje herken ik wel een beetje hoor, ik ben dan wel een stadsmens maar ik weet ook vaak op het begin niet wat sommige dingen zijn die in lijstjes geplaatst worden hier. :D Ben iets te Hollands met een 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' motto denk ik soms voor die superfoods e.d. _O- Plus, studentenbudget. Gelukkig kun je ook prima gezond eten met producten die je al wel kent, en nieuwe dingen ontdekken is altijd leuk natuurlijk. :P

Een tweedeling voel ik eigenlijk helemaal niet, is maar hoe je het ervaart denk ik. Zolang iedereen met respect naar elkaar reageert en elkaar probeert te helpen is het goed toch? :) Ik denk altijd, niet te moeilijk over doen.

Kaki kun je gewoon eten als een appel Stral. Moet je waarschuwen: zo doe ik het, ik weet niet of het normaal is. En je praat tegen een persoon die ook zo champignons, ui en sperziebonen rauw eet als een snoepje. :D _O- Fijn dat je toch motivatie vindt uit het topic! Maltesertje op zijn tijd moet kunnen toch, als je niet een hele zak leeg eet. :P

Ew _O- ~~}>