[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quibje

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:12

hahaha poess, waren we hetzelfde bezig :j :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:14

Nee niet op m'n been, want daar zie ik het niet altijd. Zelfde dat ik mijn rib tattoo niet op z'n kop zet natuurlijk. Bovendien kan je been niet alle kanten op bewegen zoals je arm. :')

Haha ik zat hier eventjes met m'n arm te zwaaien om het voor mijzelf voor te stellen.
Als ik naar iemand zou zwaaien zie je 'm op z'n kop. Als ik schrijf, is ie op z'n kop. Als ik er zelf naar kijk staat ie op z'n kop.

Dus enkel voor als ik 'm echt laat zien aan iemand staat ie 'juist' of als ik iets aan iemand overhandig.
Dan vind ik het nog altijd leuker voor mijzelf als ie voor mijn gevoel ''niet'' op z'n kop staat.
Ik laat deze maand of volgende maand een polstattoo zetten van een symbool/afbeelding en die zal toch 'mijn kant' op wijzen.

@Quibje, haha ja goed. Als je een sleeve in gedachte hebt zou het natuurlijk een ander verhaal zijn. Dan moet het wel bij de rest erin passen.
Niet mooi uitzien vind ik ook ''vreemd''. Voor wie ziet het er dan niet mooi uit ;)
Moet mooi zijn voor jezelf toch.

(Komisch dat we allebei op zijn kop gebruiken maar wat anders bedoelen. :') )

*edit: toevoeging.

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:18

Op mijn andere pols staat de naam van mijn andere dochter, ook zo! Volgens mij raad een shop je dat ook aan, om hem zo te zetten en niet andersom!
Mijn man vroeg ook waarom laat je hem op je rug zetten, daar zie zelf niets van.
Tja ik vind dat een mooie plek, ga af een toe wel met een spiegel voor de spiegel staan;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:21

Haha begrijpelijk hoor! Vind het ook een mooie plek!

En het is ook geen kritiek of wat dan ook, meer iets wat ik voor mijzelf afvroeg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:55

quibje schreef:
ik weet dat veel mensen die 'fout' maken om het op zijn kop te willen, het jammere is alleen dat dat er niet mooi uitziet en jij weet toch wel wat er staat

Oeh, heftige woordkeuze.

Ik heb hem bewust(!) met de tekst naar mij toe gezet, omdat het MIJN tattoo is en alleen IK de reden voel (uitleg doet niets bij mensen over deze tattoo, dus ben blij dat hij naar me toe staat)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:57

En toch staat het niet voor niks op die poster met de meest voorkomende tatts en plekken. Merk toch dat tattoo artists liever de tekst van je af als op zn kop zien.
Uiteraard moet ieder het voor zich weten :j

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:03

Daarom heb ik mijn teksten in spiegelbeeld :Y)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:07

is geen heftige woordkeuze, dat zou het zijn als ik fout zonder de aanhalingstekens had geplaatst
een tattoo zet je ook omdat je aan een ander wil laten zien dat een bepaald iets belangrijk is, je wilt er iets mee uitdragen een gevoel of net ene wat, dat is voor ieder persoonlijk, anders zou je hem niet op een zichtbare plaats doen als hij puur voor jezelf is

het enige wat ik zeg is dat een tattoo het mooiste tot zijn recht komt als hij op een bepaalde manier geplaatst wordt

weet dat veel mensen het zelf willen kunnen lezen, maar ik weet ook dat een hoop mensen blij zijn als ze uiteindelijk besluiten om hem zo te plaatsen zoals het 'bedoeld' is in de tattoo manier

en dat is zodat een ander hem ook meteen kan zien, meteen weet wat er bedoeld wordt

mensen met meerdere tattoo's of grotere stukken zien dat anders dan iemand die er maar 1 of 2 kleinere
hebben

en natuurlijk mag iedereen het zelf bepalen

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:08

echt?? dat wil ik zien

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:09

Spiegelbeeld is dan weer geniaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:10

nee, ik heb hem echt puur voor mezelf en vond dit de juiste plek voor deze situatie. :-) dus ik denk dat niet de tattoo manier.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:23

quibje schreef:
een tattoo zet je ook omdat je aan een ander wil laten zien dat een bepaald iets belangrijk is, je wilt er iets mee uitdragen een gevoel of net ene wat, dat is voor ieder persoonlijk, anders zou je hem niet op een zichtbare plaats doen als hij puur voor jezelf is

Iemand plaatst hem op de plek waar diegene hem mooi vind, niet zodat andere het kunnen zien lijkt me. Zou ik tenminste erg raar vinden want dan komt het op mij over alsof die alleen is gezet om 'stoer' te doen. Ik heb mijn navelpiercing toch ook voor mezelf? Anders zou ik wel de hele dag met mijn shirt omhoog lopen. Dat geldt ook voor mijn toekomstige tattoo. Die komt ook op een zichtbare plek voor mijzelf omdat ik hem wil zien. Als andere mensen hem dan verkeerd lezen vind ik dat prima want het is niet hun tattoo.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:34

gaat helemaal niet over stoer doen, het gaat over een sieraad van je lichaam/op je lichaam
en loop jij dan in de zomer met een riem ofzo, zodat mensen jou navelpiercing niet zien?
omdat hij voor jezelf is..

je draagt toch ook bepaald soort kleding, daarmee draag je ook uit wie je bent
met een tattoo doe je dat ook ( of je dat nu wel of niet vind, je draagt er iets mee uit)

de meeste mensen zetten een tattoo met een betekenis, en meestal mag iedereen die betekenis weten en zien

als je niet wilt dat mensen het zien of er naar vragen zet je hem dus op een plaats waardoor je daar dus ook niet mee geconfronteerd wordt

dus zeg ik dan: als je hem toch wilt laten zien, zet hem dan zo, dat hij mooi is en duidelijk

ik ben hier niks aan het afsteggelen, ik ben ook niemand aan het aanvallen
ik zeg alleen wat de mooiste manier is voor op een pols
en dat mag jij anders vinden, maar vraag de meeste tattoo artiesten maar eens hoe hun het zelf zouden doen
9 van de 10 zullen adviseren om hem niet op zijn kop te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:24

quibje schreef:
'ik zeg alleen wat de mooiste manier is voor op een pols'

ik wil je echt niet afkatten, maar even wijzen op de verkeerde woordkeuze. is moet zijn wat ik vind. :)

-- Daarnaast vind ik het een nutteloze discussie om verder te gaan voeren, we hebben allemaal een ander verhaal achter onze tattoo. Mijne staat er omdat IK hem ontzettend hard nodig had, en nog steeds heb, niet om anderen te laten zien dat ik een verhaal heb. De keuze voor een bepaalde plek hangt af van je gevoel - niet om iedereen erop te wijzen dat je een verhaal hebt.

Geen ruzie/ discussie hierover vanaf mijn kant vanaf nu. :-)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:42

Ok hier ook geen ruzie of discussie

Maar is niet wat ik vind, maar wat de tattoo scène vind

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:42

quibje schreef:
gaat helemaal niet over stoer doen, het gaat over een sieraad van je lichaam/op je lichaam
en loop jij dan in de zomer met een riem ofzo, zodat mensen jou navelpiercing niet zien?
omdat hij voor jezelf is..

je draagt toch ook bepaald soort kleding, daarmee draag je ook uit wie je bent
met een tattoo doe je dat ook ( of je dat nu wel of niet vind, je draagt er iets mee uit)

de meeste mensen zetten een tattoo met een betekenis, en meestal mag iedereen die betekenis weten en zien

als je niet wilt dat mensen het zien of er naar vragen zet je hem dus op een plaats waardoor je daar dus ook niet mee geconfronteerd wordt

dus zeg ik dan: als je hem toch wilt laten zien, zet hem dan zo, dat hij mooi is en duidelijk

ik ben hier niks aan het afsteggelen, ik ben ook niemand aan het aanvallen
ik zeg alleen wat de mooiste manier is voor op een pols
en dat mag jij anders vinden, maar vraag de meeste tattoo artiesten maar eens hoe hun het zelf zouden doen
9 van de 10 zullen adviseren om hem niet op zijn kop te zetten
Maar dan betekend het niet dat dat de mooiste manier is, dat is voor iedereen persoonlijk dus niemand moet hem zo zetten. Tuurlijk loop ik in de zomer niet met een riem, dat slaat nergens op. Maar ik heb hem niet speciaal gezet om aan iedereen te laten zien. Mijn tattoo krijgt ook een betekenis en iedereen mag ernaar vragen uiteraard, maar ik heb hem niet voor hun gezet dus als hun hem niet mooi vinden of niet goed kunnen zien interesseert me dat echt helemaal niks. Ik snap dat je niemand aan het aanvallen bent (en ik val jou nu ook niet aan hoor!) maar ik vond je woordkeuze een beetje verkeerd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:45

naomi, wat voor tattoo laat je zetten? :-)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:47

Voor mijn zestiende verjaardag eentje samen met mijn moeder. :) Moet zoiets worden als die poppetjes en mijn moeder wil er iets bij in een felblauwe kleur: https://www.google.nl/search?q=moeder+d ... B960%3B720 We zijn nog druk aan het nadenken en aan het ontwerpen om het een beetje eigen te maken maar dit is het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:49

Wauw, gaaf! Nog nooit gezien joh! :-) Iets 'speelser' zou ik het maken! Wel gaaf idee, kunnen jullie (en de artist) vast wat mee!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:50

Ik ga nog even sparen en dan ga ik een afspraak maken bij Point Blank, heb al even gemaild met ze! :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:51

Ja we zijn nog druk aan het bedenken haha, ben toch pas 6 juli jarig en afspraak word waarschijnlijk nog later dus nog genoeg tijd. :P Weet al wel waar ik hem ga zetten, bij Jinx Tattoo in Wamel. Zij heeft ook mijn piercing gezet en ben met meerdere mensen mee geweest die daar een tattoo lieten zetten en vind har heel fijn en mooi werken! Voel me daar ook echt op mijn gemak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:53

Dat is wel fijn al dat je weet welke shop! :-)

Heel jammer dat bijna niemand een prijs-indicatie kan doen.. Ik bedoel; Je weet toch de grootte, de vorm etc. Dus zal een indicatie toch vast te stellen zijn?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:59

Dat lijkt me vooral vervelend voor hele grote tattoo's. Mijn oom heeft zijn hele rug vol (engel met het hoofd van zijn vader er op) en die kostte volgens mij 800 euro, alle afspraken bij elkaar. (ik kan er ook volledig langs zitten) Dan is het toch best vervelend als je in de shop staat met te weinig geld. :+

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:00

Denk dat ze daar toch niet moeilijk over doen als je nog even langs de pinautomaat gaat?

Ik ga voor een klein, smal kruisje op de zijkant van mijn pols en dat word rond de 90 euro. Maar dan weet ik wel zeker dat ie er strak op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:00

ja inderdaad. :P ik moest bij de afspraak maken een aanbetaling doen en toen hij gezet werd het restbedrag. Maar wil voor de afspraak wel weten of het kan of ik nog een maandje moet werken :P