[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:22

:') :') :') :')

:o

Afbeelding

_Nelleke_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:23

:+

Wat is er gebeurt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:25

Ik ben het met je eens Frums. Ik ken niet veel korthaar meisjes die het ownen voor mijn gevoel. Maar bij jou staat dit zoveel vrouwelijker. :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:30

_Nelleke_ schreef:
:+

Wat is er gebeurt?

Mijn wispelturigheid :') Nee, ik voelde me niet helemaal mezelf met lang haar. Dacht in het begin dat het wennen was, maar het went gewoon niet en voelde me er niet prettig bij. Dus heb het er uit gehaald. :)

Iris: dankje! Dit voelt ook gewoon meer als "ik" en vind het veel frisser en volwassener staan zo.
Moet het wel even laten bijknippen binnenkort, want mijn haar heeft al sinds mei geen schaar meer gezien.. :=

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:54

Ik heb zaterdag mijn haar voor het eerste geverfd met henna, namelijk de caca rouge van Lush. Nu heb ik twee blokken gebruikt en mijn haar is inderdaad wel van kleur veranderd en heeft een rode gloed, maar niet het rode waar ik eigenlijk voor ging. Is het mogelijk om nog een extra blok te kopen (van dezelfde kleur dus) en deze 'eroverheen' te doen, of gaat dat niet pakken?
Hopelijk is er iemand die dit kan vertellen, kan het op de website namelijk niet vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:31

Ik kom hier even binnenvallen! :)

Ik wil suuuper graag iets anders met m'n lange donkere haartjes.

Momenteel is het aan de voorkant korter en loopt het wat ronder af i.p.v. op 1 lengte. (i LOVE die loshangende plukjes aan de voorkant!) Voorkant dus in lange lagen en derest wel even lang.

Mn haar is vrij lang, het komt nu zo'n 5 cm over m'n borsten heen.
Ik wil geen pony en de lengte moet over de schouders heen komen.
Over het algemeen draag ik mn haar altijd zo dat het 1 kant is opgegooid, of in een klemmetje/half knotje etc.

Graag ontvang ik adviezen, ik ga van de week naar de kapster (vrouw van mn neef) die mij natuurlijk ook adviezen wilt/gaat geven maar ben benieuwd hoe jullie er over denken wat leuk zou staan.

Hadden jullie misschien foto's van mij willen zien oid om een beter beeld te krijgen? :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:35

Maya_Mariel schreef:
Ik heb zaterdag mijn haar voor het eerste geverfd met henna, namelijk de caca rouge van Lush. Nu heb ik twee blokken gebruikt en mijn haar is inderdaad wel van kleur veranderd en heeft een rode gloed, maar niet het rode waar ik eigenlijk voor ging. Is het mogelijk om nog een extra blok te kopen (van dezelfde kleur dus) en deze 'eroverheen' te doen, of gaat dat niet pakken?
Hopelijk is er iemand die dit kan vertellen, kan het op de website namelijk niet vinden :)

Jep, dat kan. Maar je bedoelt dat je 2 blokjes hebt gebruikt? Heb je zulk kort haar?

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:57

Kinke schreef:
Maya_Mariel schreef:

Jep, dat kan. Maar je bedoelt dat je 2 blokjes hebt gebruikt? Heb je zulk kort haar?

Ik heb twee blokken gebruikt, dus twee blokken van 6 blokjes. Maar het zou dus moeten kunnen om dezelfde kleur er nogmaals overheen te doen, dank je wel :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:05

huh?? wat ontzettend veel? 12 in totaal dus? Dan vraag ik me af of je het wel goed hebt gedaan? Hoe heb je het klaargemaakt en hoe lang heb je het in laten trekken?

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:21

Kinke schreef:
huh?? wat ontzettend veel? 12 in totaal dus? Dan vraag ik me af of je het wel goed hebt gedaan? Hoe heb je het klaargemaakt en hoe lang heb je het in laten trekken?

Weet niet of het ontzettend veel is, dat is wat aangeraden werd in de winkel en een vriendin van mij die vaker met henna heeft gewerkt gebruikte ook zoveel voor zelfde lengte/textuur haar als dat van mij. Ik heb het bijna 3 uur in laten trekken, maar misschien heb ik gewoon moeilijk haar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:49

En je hebt het ook au bain marie verwarmd? Door de warmte ontwikkeld de kleur zich namelijk.
Ik zou gewoon even bij de Lush winkel laten zien hoe het is geworden en dat je niet tevreden bent.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:51

Ik heb echt een geweldig masker gekocht van Syoss gisteren. (Iets met repair..) Mn haar voelt na 1x gebruiken al super zacht en luchtig aan! (Het was wat elastisch en futloos geworden na mn extensions). Ga hem van de week nog eens gebruiken, maar ben echt al super enthousiast!
Moet ook even verf halen deze week. Mn haar is een beetje gelig/oranjig aan het worden en zilvershampoo doet niks meer helaas. Wil voor het najaar ook weer iets donkerder. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:22

Hou er wel rekening mee dat het eigenlijk alleen maar siliconen zijn, en het dat het dus op termijn vooral meer kwaad dan goed gaat doen.. Siliconen leggen een laagje om je haren heen waardoor het heel zacht voelt, maar waardoor het ook wordt afgesloten voor goede invloeden van buitenaf. Als je dan een tijdje stopt met producten gebruiken waar zo veel siliconen in zitten dan gaat je haar waarschijnlijk nog heel veel slechter zijn dan je had verwacht. Heb het helaas vaak genoeg meegemaakt -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:57

_Dominique schreef:
Ik kom hier even binnenvallen! :)

Ik wil suuuper graag iets anders met m'n lange donkere haartjes.

Momenteel is het aan de voorkant korter en loopt het wat ronder af i.p.v. op 1 lengte. (i LOVE die loshangende plukjes aan de voorkant!) Voorkant dus in lange lagen en derest wel even lang.

Mn haar is vrij lang, het komt nu zo'n 5 cm over m'n borsten heen.
Ik wil geen pony en de lengte moet over de schouders heen komen.
Over het algemeen draag ik mn haar altijd zo dat het 1 kant is opgegooid, of in een klemmetje/half knotje etc.

Graag ontvang ik adviezen, ik ga van de week naar de kapster (vrouw van mn neef) die mij natuurlijk ook adviezen wilt/gaat geven maar ben benieuwd hoe jullie er over denken wat leuk zou staan.

Hadden jullie misschien foto's van mij willen zien oid om een beter beeld te krijgen? :)

:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:59

Natuurlijk foto's. :)
Kan anders moeilijk beoordelen wat goed bij je gezicht zou staan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:00

Dominique, ik denk dat een foto wel handig is! Want ik zou het zo niet echt weten..

Ik keek net op de site van die Caca's van Lush! Wat een bijzondere dingetjes zijn dat.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:21

Emmaa_ schreef:
Hou er wel rekening mee dat het eigenlijk alleen maar siliconen zijn, en het dat het dus op termijn vooral meer kwaad dan goed gaat doen.. Siliconen leggen een laagje om je haren heen waardoor het heel zacht voelt, maar waardoor het ook wordt afgesloten voor goede invloeden van buitenaf. Als je dan een tijdje stopt met producten gebruiken waar zo veel siliconen in zitten dan gaat je haar waarschijnlijk nog heel veel slechter zijn dan je had verwacht. Heb het helaas vaak genoeg meegemaakt -O-

Haha, ik gebruik geen producten met siliconen (een tijdje gedaan en had na 2 maanden een bos touw op mijn hoofd, dus weer terug gegaan naar "standaard" producten), dus op zich zou het dan goed moeten komen :+
Nee even zonder geinen, zo lang het niet met bosjes tegelijk uitvalt als ik mijn handen er doorheen haal ben ik tevreden. (dat was gisteren namelijk wel zo, en nu kon ik het gewoon borstelen :j )

Dominique: een foto is wel handig ja, anders kunnen we natuurlijk niet zeggen wat jou wel of niet staat :+

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:04

Hoihoi! Ik kom even binnen vallen.

Ik ben mijn haar zat. Meer dan zat! Ik heb al tig jaren hetzelfde kapsel en wil dolgraag wat anders.

Alleen ik durf niet :+

Ik heb heel vreemd, krullend haar. Er zit een gebruiksaanwijzing bij die na al die tijd nog steeds niet duidelijk is voor mezelf. Het pluist heel snel. Ik vind het prachtig op sommige momenten, maar zo waardeloos. Ik wil nu heel graag een schuine pony, als ik mijn lok strak houd staat dat echt goed of iig gewoon een ander kapsel, maar ik heb geen idee wat ik met mijn haar aan kan. Ik zit al zolang als ik me kan herinneren bij dezelfde kapster en die vind het ook moeilijk. Vooral door mijn lok. Met mijn haar zelf kan ik best wat kanten op, maar zodra mijn lok iets kortee geknipt word komt er zo'n gigantische krul in, dat het absoluut geen gezicht meer is.

Hebben jullie tips ? Weten jullie of een echte professionele kapsalon mijn lok bijvoorbeeld toch korter kan krijgen (liefst in schuine pony) en d.m.v. steilen de krul tegen kunnen houden? Ik heb ooit eens iets gehoord over permanent steilen, heeft iemand daar ervaring mee?

Op foto's is niet echt te zien wat voor drama haar het is, heb helaas ook geen foto waar ik net uit de douche kom en je dus echt goed de krullen ziet..

Afbeelding

Ik zit nu op mijn telefoon, kan evt. Op de laptop even een duidelijkere foto zoeken :)

Edit: foto draait vanzelf sorry :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:44

Haha logisch eigenlijk :')
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind dit dus echt heeel stoer! Maar dan wel ietsje langer

Afbeelding

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:43

Dominique: ik denk juist dat die lengte van de foto's je prachtig staat! :j T is wel nog over de schouders, zoals je wilde :)

xmayo: ik vind je haar op die foto heel erg mooi! Ik zou zelf niet voor een schuine pony gaan, eerder voor veel laagjes aan de voorkant en dan je lok tot aan je kin. En misschien een stukje van de onderkant af? Zou niet voor stijlen van de lok/pony gaan. Vind het zelf altijd een beetje een raar gezicht als je overal krullen hebt en dan opeens zo een stijle pluk vooraan :=

Edit; kan iemand mij ook helpen? Ik wil die vieze oranje/gele kleur uit mn haar :+ en aangezien het najaar wordt, vind ik het dan altijd leuk wat donkerder te gaan. Maar wil wel graag een astint! (heb vrij veel rood in mijn gezicht als ik geen makeup draag, dus wil liever geen warme kleuren in mn haar) Iemand suggesties? (mag met plaatje/foto)

Niet een hele duidelijke foto, in t echt is het echt geel/oranje na de uitgroei.. :roll: T is nu zo..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:07

Frummels ik vind je haar nu echt heel mooi. zou zeggen niks meer aan doen hoor :D
edit; oke dat was niet echt een advies maar heb er verder ook geen verstand van :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:20

@ Pearl,
Afbeelding
Ik zie hier wel slag.

In de jaren dat ik permanent droeg (10 jaar) kon ik het na het douchen ook nagenoeg recht kammen en als ik niks deed kon het zo blijven als bij jou. Ik hoefde maar heel even te kneden, ik deed vaak andrelon krul creme erin en dat was genoeg. Dat maakte het ook nog eens niet zwaar maar ging wel net pluis tegen.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:49

Hallo mag ik mij hier melden?
Ik ben op zoek naar een ander kapsel, mag best iets korter. Pony wil ik het liefst houden, maar mag eventueel weg .... *slik* ...

Sta open voor kleurtjes, wil dit dan eerst proberen met een spoeling van de kapper en als dit leuk is eventueel 'permanent'.

Mijn haar is erg steil van zichzelf, krullen o.i.d. is geen optie.
Zit zelf te denken aan misschien richting donker paars ofzo te gaan.

Haar op de foto is nog wat korter, op het moment is het langer en weer mijn eigen kleur, wat een tint lichter is. Meer richting borst hoogte. Afbeelding

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:20

Ik vind het wel mooi zo! Ben wel benieuwd hoe het je staat als je geen pony hebt (vind pony altijd zo dubieus klinken op een paardenforum :+ ), want je hebt door de combinatie van lichte ogen en donker haar een mooie open blik, deze wordt alleen een beetje verzwaard door je pony, in mijn ogen. Alleen kan je een pony niet zo maar laten verwijderen, dat moet uitgroeien..

Ik wil misschien een lange bob. Wil er alleen nog even mee wachten, vind mijn hoofd er nu nog te bol voor :') Maar de planning is dat dat over een tijdje minder is en dan zou ik misschien toch een bob willen wagen. Echter heb ik een jaar of drie terug mijn heeele lange lokken gedoneerd en er toen echt spijt van gehad :+ Maar had er toen ook geen leuk model in laten knippen, had 40 cm gedoneerd en wilde het gewoon nog tot over m'n schouders hebben, dat was het. Maar nu zou ik daar toch iets meer aandacht aan besteden.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:23

Ik heb het in een bob gehad. Stond best leuk eigenlijk. Maar was te tijdsintensief om bij te houden haha