Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:35

Prachtig SV, daar hebben wij vanmorgen ook van genoten!
En ik snap je naweeën van de marathon helemaal, die had ik ook nog van de halve, voelde het vooral in mijn heupen, kuiten.
Gave foto's heb je gemaakt!

Musli, baalen dat je wat ziekjes begint te worden, gelukkig nog een fijn rondje met je familie gemaakt!
Ja herkenbaar van die trainingen!

Lies-sparkle, jij bent lekker bezig zeg! Mooi tempo gelopen!

Lieke, leuk op weg naar Frankrijk, veel plezier daar! Klinkt goed.

Wow amigo, bij mij zou waarschijnlijk hetzelfde gebeuren! Ik ben ook niet zo goed met gpx lopen.
Fijn dat je nog 15km hebt gemaakt.

Hier vanmorgen met Suusje het bos in geweest, rustig aan gedaan.
Het voelde nog steeds wat zwaarder dan normaal.
We hebben geoefend met gelletjes nemen onderweg, wat niet heel makkelijk ging.
En sportdrank, dat ging een stuk beter.
We hebben nu ook bewust wat fietspaden meegepakt om wat meer op het harde te lopen.
Toch nog bijna 20km gemaakt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:07

Goed gedaan ieris en suusje en heel slim om met je voeding te oefenen. Ze zeggen niet voor niets: train your gut.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:54

Supervixen schreef:
Nee hoor hoeft niet opeenvolgend.
Ik snap wel dat het zwaar is als je je man en zoon in de kar hebt :+.
Hopelijk word je niet ziek en valt het allemaal mee. Hoe is je HRV?

Zou wat zijn ja, mijn man erin :') interpunctie is soms wel handig. Haha..

Hrv is ook lager en hartslag hoger. Maar de rest van de dag heb ik me niet perse slechter gevoeld ofzo. Dus hopelijk loopt het met een sisser af :\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:56

Mooie loopjes Suusje en Ieris en SV.
Ik heb net voor het eten nog 5km gelopen in een droog moment. Was lekker.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:04

Wow Amigo, een langere afstand is voor mij 15 + km. Ervaring met navigeren is ook beperkt, ik vind het met mijn garmin (de forerunner 245) ook beperkt.

Lage HRV en body battery lees is bij een aantal. Ik kijk er maar niet teveel naar. Het is soms zo verwarrend.

Leuk nieuwe schoenen kopen BeFunny, hopelijk helpt het ook tegen je lichamelijke kwaaltjes.

Lekker tempo en mooie afstand Lies_ Sparkle, ik heb toch liever wind mee, als is het maar dat er dan niets in mijn gezicht waait :')

Garmin waardeert een training volgens mij meer als je een tijdjes niets/minder gedaan hebt, Tiggs. :+ Heb je wel de mogelijkheid om weer 3x per week te trainen?

Prachtige foto's SV. 16 km stond ook in je Duivelse Uitdaging toch? Is maar weer mooi een vinkje gezet.

Vervelend van die keelpijn Musli, toch lekker gegaan. Is je man ook nog steeds zo enthousiast?

Was heerlijk in het bos vanmorgen met Iris, begonnen droog en lekker rustig. Mulle zandpaden afgewisseld met kleine paden en asfalt, terug weg nog op de meest populaire mountainbike pad daar gelopen, werden van beide kanten steeds gepasseerd door fietsers. Even rustig gewandeld om te oefenen met eten. Dat blijft echt wel een dingetje. Daarna lekker warme douche thuis om vervolgens mij weer zeiknat te laten regenen met Elmo.

Nog een leuk zoekplaatje:

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:24

Hij is nog steeds enthousiast ja @suusje... We gaan binnenkort even shoppen voor een herst/winter hardloopgarderobe voor hem :) mooi cadeau voor zijn verjaardag..

Grauw weer vandaag, zie je op alle foto's van vandaag terug.. hopelijk krijgen we toch nog wat meer zon de komende tijd. Of in ieder geval een beetje blauwe lucht, in plaats van grauwe lucht :Y)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:51

Interessant Iris en Suusje! Ik vind het ook altijd leuk om verschillende trainingen en theorieën te lezen. Het is denk ik net als met paardrijden, je kiest een stroming die bij je past en voegt er, naarmate je meer ervaren raakt, zelf wat aan doe. Leuke puzzel vind ik dat :j

Leuk die Duivelse uitdaging SV, jullie zijn al lekker bezig :D

Het weer is inderdaad echt prima voor hardlopen, af en toe mag de wind iets minder, maar het is in ieder geval niet te warm.

Wat is het mooi nu buiten hè? Echt herfst, prachtige kleuren. Mooi omdat op de foto's ook te zien!

:D MuSLi had een volle kar :D

De rest is ook lekker bezig :j

Ik ben onderweg naar Den Haag voor 2 dagen training. Kan helaas niet blijven overnachten omdat mijn man straks weer naar het buitenland vertrekt.

Mijn Garmin vindt echt dat ik dutjes moet doen vandaag. Was gisteravond ook ineens heel verkouden en mijn stressniveau is hoger dan ooit :oo Zal wel wat onder de leden hebben, maar voel me (nog) niet ziek. Ben benieuwd.

Gisteren heerlijk samen 26km getraild. We hadden 30 op de planning, maar waren ergens wat verdwaald en daardoor afgekoeld en hoewel ik nog wel uren door had kunnen lopen leek het me verstandig om iets in te korten. Zo waren we ook mooi op tijd terug voor het avondeten.

Deze week wordt wat lastig, maar zaterdag ga ik met Iris lopen, daar heb ik zin in :D Het was eerst het plan om naar Schier te gaan, maar dat past om meerdere redenen niet echt in het schema, dus we schakelen over naar de RFR Holtingerveld, 17km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:01

Gezellig Ninus, de rfr's zijn altijd leuk. Hopelijk blijft het voor de verandering eens droog.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:57

@Ninus, ik zou kijken of je baas akkoord gaat met je Garmins voorstel :D
Hopelijk wordt je niet ziek :(:)

Het is inderdaad prachtig buiten, dd kleuren van de bomen <3
Zonder regen kan je daar eindelijk eens van genieten ipv met half dichtgeknepen ogen lopen :')

@Musli, leuk dat je man nog steeds zo enthousiast is!

Ik ga proberen iets meer op tempo te lopen, kijken of dat mij lukt én of ik het leuk vindt.
Net 3.57km gelopen op 5:36/km
Werd halverwege gebeld dus toen was ik mn ritme kwijt :Y)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:06

Goed gedaan Karin. Mooie tijd.
Goof jij ook gister
Suusje ik vind het toch mooie foto's en lekker in het bos.

Ik hoop vanmiddag na mijn werk ook een kort stukje te doen. Vooral om te kijken wat mijn heup doet want morgen met de club weer lopen. En omdat ik toch kort ga ga ik dan proberen wat tempo te doen en Iig sneller dan 6:45 km te zijn gemiddeld. Ik heb nog Hoka road to trail schoenen die ook op asfalt kunnen die hebben alleen minder demping en Gore tex maar daar ga ik dan vandaag even op lopen. Ik heb eigenlijk nooit last van heupen of knieen. Soms wat moeie benen na een loop langer dan 10km als ik even op de bank gezeten heb. En weet dus ook echt niet zeker of het door de schoenen komt. De schoenen zitten nu wel ongeveer aan de 800km dus ze mogen best vervangen worden maar het lijkt me toch niet dat het daardoor komt.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:08

En dan hebben ze het over een goedkope hobby dat hardlopen... Maar met ald ie km's gaan er best wat schoenen doorheen :')

Ik denk dat ik nu direct 2 paar koop vanwege de marathon in April, dan kan ik afwisselen en hoop ik niet net voor de marathon nieuwe schoenen nodig te hebben.

Lekker tempo al Karin! Jammer dat je uit je ritme raakt, heb ik ook last van. Gisteren dacht ik nog even een klein rondje extra te lopen, werd ik aangesproken omdat iemand de weg vroeg, toen was ik er ook klaar mee }:0

Pittig weekje voor je Ninus, wel fijn dat jullie gisteren nog wel samen hebben kunnen lopen. Veel plezier alvast voor zaterdag. Dat gaat vast hard Iris en jou kennende, wel genieten van al die mooie herfstkleuren en blubberpaden he 8-)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:28

Nou mijn korte loopje is goed gegaan, geen zeurende heup gehad gelukkig. Mijn beentjes hadden er zin in, hartslag genegeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks hoge hartslag lekker gelopen
, Minder wind gelukkig. Ik ben gestopt na 5 km en nog anderhalve km gewandeld dat was mijn cooling down wat ik wel nodig vond.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:17

Lekker bezig!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:49

@suusje26, oh ja, ik zou ook graag zover komen dat dat soort afstanden "normaal" zijn, ik moet zeggen dat het afgelopen weekend zo lekker ging dat ik dat ook echt wel vaker wil doen, ik vind het zo heerlijk buiten en als je dan lekker loopt, geweldig! Mooie foto's ook, hoe doen jullie dat eigenlijk, met die foto's en je gemeten tijd enzo erop :o?

Ook weer mooie afstand dus Ninus, leuk dat je dat samen kan doen, ik probeer mijn vriend nu enthousiast te krijgen voor het trailen, die gaat in training voor een hele triatlon, maar die wil eigenlijk het liefste over de weg, meters maken. Ik wil best meedoen, maar dan moet ie wel het bos in 8-)

Mooi tempo hoor Karin_deB, dat tempo hou ik niet zolang vol, dan zit ik al zo hoog in de hartslag, daar vind ik niks aan, haha

Mooi dat het goed ging BeFunny, fijn! Jou zone 5 is ongeveer mijn normale hartslag :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:39

Dat kun je gewoon in de connect app van garmin doen, met het tekentje voor delen, rechtsbovenin bij je activiteit.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:16

Wow amigo, waarom gaat hij liever over de weg? Bos is toch veel mooier.
Mooie lucht BF
Suusje, slim om te oefenen met eten, waar loop je tegen aan dat dat lastig is?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:23

Lieke schreef:
Wow amigo, waarom gaat hij liever over de weg? Bos is toch veel mooier.
Mooie lucht BF
Suusje, slim om te oefenen met eten, waar loop je tegen aan dat dat lastig is?

Ik kan me voorstellen dat als hij een specifieke race in gedachten heeft, hij dan op de ondergrond wilt trainen die ook in de race zit. En de meeste full distance triathlons die ik ken hebben het grootste deel van, als niet de volledige, route over de weg lopen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:29

Ja precies, plus dat hij meer heeft met prestatie gericht trainen, bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd. Maar ik merk dat ik nu echt meer plezier beleef aan het in het bos rennen :)

Maar hij moet nu weer zijn duurvermogen ook gaan trainen en dan is de snelheid weer even iets minder belangrijk. Mooi, dan gaan we het bos in *\o/*

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 07:46

Ziet er goed uit BF!

En Karin ook een lekker tempo!

Ik heb droog weer besteld voor zaterdag Suusje :D

Ik snap best dat je over de weg loopt hoor, ik heb niet zoveel met snelheid omdat ik ook niet in aanmerking kom voor een podiumplaats en het strijden tegen mezelf heb ik wel een beetje gehad inmiddels :D Maar als ik echt snel zou zijn dan zou ik daar best voor kunnen kiezen!

Ik heb net als de meeste lopers hier meer plezier in het echt genieten van de natuur, ik koppel daar wel trainingen aan om het wat afwisselend te houden, maar tijd is daarbij niet meer zo van belang.

Deze week wordt het lopen wat lastig, ik wilde eind van de dag een korte interval doen, maar ik ben echt niet topfit en er ligt thuis nog bijna 1000kg hooi te wachten. Gelukkig kwam één van de buren gisteren al op de lijn dat hij me vandaag wel wilde helpen met opruimen, zo lief :+:

Misschien sla ik vandaag ook wel over en loop ik morgenvroeg een rondje. Maar even zien hoe het voelt en anders een week rustig aan. Eerst maar even kijken of ik op tijd in Den Haag ben, heb wat een krappe trein genomen, vond 5 uur opstaan wel vroeg zat :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 08:54

Dat is zeker vroeg. En met 1000kg hooi heb je ook een lekkere krachttraining voor de boeg.

Ik voel me al een paar dagen moe en zit niet helemaal lekker in mijn vel. Misschien een dip na de marathon van vorige week. Vandaag ook geen tijd om te lopen. Werken, boodschappen doen en even langs mijn ouders vanavond.
Morgen ga ik wel lopen, hopelijk heb ik dan iets meer energie. Eens kijken welke afstand van de Duivelse uitdaging ik dan ga wegstrepen. Ik hoop dat het droog wordt en wat minder wind.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:00

Balen dat je niet helemaal fit bent SV. Misschien beetje de wisseling in tijd/weer/seizoen die beetje onbewust opsteekt..

Succes met al je hooi Ninus. Hopelijk rijden de treinen zoals ze horen en ben je op tijd.

Wowamigo, wel leuk als jullie samen kunnen trainen. Misschien kan je een combi maken en een leuk fietspad door een natuurgebied te zoeken en te lopen.

Lieke, ik heb moeite met het wegkrijgen, krijg veel slijm en daarnaast schiet mijn hartslag omhoog en word ik er een beetje misselijk van. Heb het ook nooit eerder nodig gehad omdat ik niet veel verder dan die 15 km liep.

Vandaag lange dag, hoop nog even een rondje te kunnen maken. Liefst buiten en anders op de loopband.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:47

Ik ben bij running en walking centrum geweest en heb een loopannalise gehad. Ik had bijna Asics Nimbus 25 online besteld. Maar die hadden A te klein geweest en B is die zool schijnbaar te zacht voor mij, ik zakte aan de voorkant naar onder erin en mijn voeten gingen naar buiten staan en aan de buitenkant zakte mijn voeten er ook door waardoor mijn heupen ook draaien. Dus heb ik het advies gekregen om een stevige schoen te kiezen hij had de Brooks die ik zelf nooit online zou kiezen gepakt, maar ook daar een filmpje van gemaakt en daarmee zet ik mijn voeten recht neer en ook mijn knieën gewoon netjes recht erboven zeg maar. Terwijl ik dacht lekker te gaan voor dat zachte comfort van die Asics blijkt dat helemaal niet zo comfortabel :') Wel blij dat ik naar de winkel gegaan ben dus. Al is het wel jammer dat ze er geen Mizuno hebben maar Iig heb ik weer nieuwe schoenen de Brooks Ghost 15 dus.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:13

Die heb ik ook, roze, maar loop toch lekkerder op de saucony triumph, dus die pak ik nu altijd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:28

Supervixen schreef:
Die heb ik ook, roze, maar loop toch lekkerder op de saucony triumph, dus die pak ik nu altijd.

Ja lastig. Die hadden ze ook.
Ik was eigenlijk eerst bij Intersport geweest die zijn een stuk goedkoper maar daar hadden ze de dames schoenen tot maat 42. En ik heb 42,5 nodig. En daar heb ik een Nike herenmodel gepast die hadden ze vanaf 43,5 die had ik gepast in 43 maar dus te groot. En daarna naar running en walking centrum waar ze ook Sauconi hebben en had ook aangegeven twijfel tussen Sauconi en Asics. Omdat ze geen Mizuno hebben en dat vind ik ook wel fijne schoenen vaak. Maargoed hij kwam met Asics en met Brooks uit het hok voor de analyse een "zachte schoen met extra veel demping" en juist een stevige schoen. En na de analyse en uitleg ben ik blij met de Brooks. Iig blij dat ik niks online heb besteld dit keer.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:51

Is toch wel belangrijk he, goed advies. Ik loop ook probleemloos op Brooks Ghost, ik had nog wat trailschoenen gepast, maar daar begonnen mijn knieën acuut van te rammelen. Met deze liep ik zo weg!