Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Faya__

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:02

Zojuist voor de tweede geweest (Moderna)! Ben ook blij dat de vaart er nu goed in lijkt te zitten. Hopelijk willen genoeg menseb een prik om groepsimmuniteit te bereiken en gaat t in dit tempo door.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:32

Silvia schreef:
Echwel schreef:
Ik zou willen dat iedereen dankbaar is dat we in een land wonen waar we überhaupt allemaal een enting kunnen krijgen.

Ipv al het gezeur dat men bepaalde entingen inferieur vindt...

[Boosmodusuit]

Helemaal mee eens, lees ook de column van Annemarie Haverkamp (Zij schrijft wekelijks voor het AD / De Gelderlander en heeft een zwaar gehandicapte zoon van 17, Job):
[ [url=m/0liwAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heftig stuk en ik ben het er ook mee eens, maar ook wel met wetenschap achteraf en een paar krabbels in de kantlijn; imo heeft de manier van hoe de informatie verstrekking is verlopen wel bijgedragen aan de onzekerheid van mensen over bepaalde vaccins.
Maar het klopt ook dat wij - in t algemeen gesteld en uitzonderingen daargelaten uiteraard - in een maatschappij wonen met veel keuze vrijheid waardoor we nu wat verwend reageren. Anderzijds worden we "opgevoed" met kritisch denken en eigen verantwoordelijkheid, waardoor we misschien ook niet meer zo makkelijk dingen zomaar aannemen.
Het heeft zijn goede en zijn minder goede kanten. Het is elke keer opnieuw weer de uitdaging om de juiste balans te vinden. En daarin maken we helaas ook wel eens fouten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:42

Och, er van uitgaan dat mensen die gevaccineerd zijn dit klakkeloos doen omdat ome dok zegt dat het kan? Denk dat die tijd al heel lang achter ons ligt. En ik vermoed dat van de jongeren, 65 minners, de meesten echt wel hebben nagedacht over wel of geen vaccin. Ik moest nadenken of ik AZ wilde want vaccineren wou ik zeker. Dus het is echt niet zo dat het allemaal maar hoppa gaat.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:05

Ruim 24 uur na mijn vaccinatie en ik moet zeggen.. Ik heb nergens last van. Behalve een pijnlijke arm waar ik mee opstond vandaag, maar dat begint nu af te zakken. Verder niks! Geen hoofdpijn, geen zwelling, geen spierpijn, niks! Ben er wel erg blij mee moet ik zeggen. De 2e staat gepland op 27 juni. Voor degene die de aankomende tijd moeten: succes! +:)+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:09

The duck is in the oven 8-)

Het is uiteindelijk Moderna geworden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:11

Top!
Die krijg ik ook deze week.
Mijn man had behalve wat duizeligheid en spierpijn bij de 2e nergens last van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:12

Wij kregen vandaag mail huisarts dat het logistiek niet ging om eerder de 2de vaccinatie te geven
Citaat:
Op dit moment is het zo dat we pas vlak voor de geplande data (30 juni t/m 7 juli) een nieuwe levering met vaccins krijgen. Daarnaast zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid van de ruimte op het ....
. Op dit moment zijn we dus niet in de mogelijkheid de vaccinatiedata te vervroegen. Ook niet voor individuele gevallen.

We verzoeken u vriendelijk doch zeer dringend de praktijk NIET te bellen met vragen over het verplaatsen van de vaccinatiedatum. Mocht er aan onze kant een mogelijk zijn om de tweede vaccinatie toch te vervroegen dan hoort u dat van ons. We adviseren u de website van uw huisartsenpraktijk in de gaten te houden

Ze worden gek gebeld zelfs de ha post

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:15

Hmmmm, da's minder. Is dat Astra Zeneca omdat het via de HA gaat?

Ik heb mijn tweede afspraak wel staan (dat moest meteen met de eerste afspraak) maar de kans is vrij groot dat ik er dan een tijdje tussenuit ben vanwege de operatie. Moet nog even kijken of navragen hoe dat zou werken. Of ze dan evt. iets naar voren zou kunnen halen (als dat lukt in combinatie met mijn kuren) of hoeveel weken ze evt. zouden kunnen rekken. 't Is behoorlijk passen en meten allemaal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:31

Ja is AZ ik heb 2de afspraak 2 juli
Maakt mij niet uit of het eerder kan
Ga toch iets naar buitenland

Hoop september weer met camper rondrit Frankrijk te kunnen doen
Dan hebben we app wel op telefoon

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:34

Oscar schreef:
The duck is in the oven 8-)

Het is uiteindelijk Moderna geworden.

Super!

Mi zijn er door het kabinet ook echt wel fouten gemaakt in de communicatie rondom AZ. Maar gebeurd is gebeurd en ik hoop dat ze ervan geleerd hebben.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:55

charrr91 schreef:
Ruim 24 uur na mijn vaccinatie en ik moet zeggen.. Ik heb nergens last van. Behalve een pijnlijke arm waar ik mee opstond vandaag, maar dat begint nu af te zakken. Verder niks! Geen hoofdpijn, geen zwelling, geen spierpijn, niks! Ben er wel erg blij mee moet ik zeggen. De 2e staat gepland op 27 juni. Voor degene die de aankomende tijd moeten: succes! +:)+

Hier net zo, even een stijve arm en een beetje hoofdpijn wat over was na een paracetamolletje. Nu nergens meer last van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:49

Wanneer praktijken een gebouw afhuren en gezamenlijk voor prikkers, controleurs en toeziende artsen zorgen dan gaan ze dat voor vaccinaties die nu al gepland zijn echt niet veranderen. De meeste mensen die al geprikt zijn met AZ houden er drie maanden tussen, wellicht dat de nu nog geprikte mensen er korter tussen krijgen.
Domme conclusie van de Jonge waarmee hij de assistentes weer een hoop extra werk bezorgt met telefoontjes . Soms denk ik dat politici echt compleet van de normale wereld vervreemden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:53

Juist Bigone het is een mega operatie
Ik snap werkelijk niet dat mensen daarvoor zelfs in weekend ha post bellen

Men belt maar voor ieder wissewasje

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:26

Ik heb zaterdag de eerste Pfizer gehad, mijn man krijgt woensdag Moderna. Alleen de dag van prikken een beetje een stijve arm gehad, verder niks. Nu wachten op de 2e eind juni.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:36

Vriend (andere vriend) van 41 heeft net Moderna gehad en die was er wel ziek van. Niet extreem gelukkig, ik zou ervoor tekenen!

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:27

Hier al mensen die de 2e pfizer hebben gehad? Ik hoor dat de tweede prik soms wat meer bijwerkingen heeft.. Ben aan het bedenken of ik mijn afspraak iets wil verzetten. Hij staat nu precies 2 dagen voor mijn examen, en het is een on campus examen (3 uur verderop), dus half ziek voor de computer zitten een examen maken gaat hem helaas niet worden.. :'). Dus ben een beetje aan het twijfelen wat hiermee te doen.... Mensen met ervaring van de 2e pfizer, en wel of niet meer klachten dan de eerste? Ter referentie, ik heb de eerste 2 weken geleden gehad, en behalve een wat beurse arm voor een halve dag (en fixe spierpijn toen de volgende dag mijn paard aan de longe er vandoor schoot :+,) maar verder eigenlijk dus minimale klachten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:33

Ouders zeggen : 1e prik niks, 2e beetje gevoelige arm zonder en ander enkel als je er aan zit.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:55

bigone schreef:
Wanneer praktijken een gebouw afhuren en gezamenlijk voor prikkers, controleurs en toeziende artsen zorgen dan gaan ze dat voor vaccinaties die nu al gepland zijn echt niet veranderen. De meeste mensen die al geprikt zijn met AZ houden er drie maanden tussen, wellicht dat de nu nog geprikte mensen er korter tussen krijgen.
Domme conclusie van de Jonge waarmee hij de assistentes weer een hoop extra werk bezorgt met telefoontjes . Soms denk ik dat politici echt compleet van de normale wereld vervreemden.

Vreemde actie van de Jonge. Mijn 2e prik AZ staat gepland(datum gekregen bij eerste prik) en is over 1,5 week. Zou het absurd vinden als de huisarts alles moet gaan wijzigen, da's een hele operatie. En waar voor? Iedereen die zijn tweede afspraak AZ al heeft staan kan dan iets eerder geprikt worden, dat is al het extra werk en druk op de praktijken niet waard.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:00

Ik denk ook met name dat ze de tijd kunnen gaan verkorten bij mensen die nog aan de beurt zijn met AZ. Die groepen zijn dan denk ik niet meer zo groot, omdat ze het eigenlijk alleen bij 60+ in willen zetten. :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:17

Bagheera_206 schreef:
Ik denk ook met name dat ze de tijd kunnen gaan verkorten bij mensen die nog aan de beurt zijn met AZ. Die groepen zijn dan denk ik niet meer zo groot, omdat ze het eigenlijk alleen bij 60+ in willen zetten. :=

Want de huisartsen hebben het gelukkig niet zo druk... ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:57

Daarom willen ze de ziekenhuizen toch ook gaan inzetten voor als de vaccinaties nog verder op gang komen? Ze kunnen nu maximaal 1 miljoen prikkies per week zetten. Hoeveel prikkies moeten er nog gezet worden? Kun je precies uit tellen hoeveel weken dat nog zal gaan duren voordat iedereen 2e prik heeft gehad. Tenzij ze natuurlijk Jansen krijgen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:59

_Cathalijne schreef:
Hier al mensen die de 2e pfizer hebben gehad? Ik hoor dat de tweede prik soms wat meer bijwerkingen heeft.. Ben aan het bedenken of ik mijn afspraak iets wil verzetten. Hij staat nu precies 2 dagen voor mijn examen, en het is een on campus examen (3 uur verderop), dus half ziek voor de computer zitten een examen maken gaat hem helaas niet worden.. :'). Dus ben een beetje aan het twijfelen wat hiermee te doen.... Mensen met ervaring van de 2e pfizer, en wel of niet meer klachten dan de eerste? Ter referentie, ik heb de eerste 2 weken geleden gehad, en behalve een wat beurse arm voor een halve dag (en fixe spierpijn toen de volgende dag mijn paard aan de longe er vandoor schoot :+,) maar verder eigenlijk dus minimale klachten.

Echtgenoot heeft zondag 2e prik pfizer gehad, nergens last van.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:16

Zijn er hier al mensen met Janssen gevaccineerd en wat waren de bijwerkingen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:22

Fitzroy schreef:
Zijn er hier al mensen met Janssen gevaccineerd en wat waren de bijwerkingen?

[CV] Gevaccineerden op bokt ?!

Hier staan heel veel ervaringen van mensen die gevaccineerd zijn.

Bijwerkingen zijn ook bij iedereen anders over het algemeen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:57

Dank je, Sureido. Heb hem daar ook gepost. Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar je hebt dan wel een beetje een idee.