Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik ben helemaal niet pro of anti een bepaald land. Al halen ze dat vaccin uit Timboektoe. Maar of dat vaccin nou uit Nederland, Amerika, China, Mongolië of Timboektoe komt, ik wil wel graag iets in me spuiten dat door de EMA goedgekeurd is. Dat lijkt me toch wel het minste om mijn veiligheid te garanderen.
Als ze in China een mooi vaccin maken dat goedgekeurd wordt door de EMA dan mogen ze dat prima naar binnen spuiten, geen enkel probleem mee.
Maar ik zou ook geen medische mondkapjes uit China vertrouwen die geen europees keurmerk hebben en koop ook geen speelgoed uit China voor kleine kinderen die nog op alles sabbelen. De veiligheidskeurmerken daar zijn van iets andere orde dan hier in Europa heb ik gemerkt.
Dat jij dat wil linken aan WO2 is jou probleem HC, trek geen conclusies die onzin zijn.
En verder eens met bigone, doen alsof China zo mega betrouwbaar is vind ik vreemd gezien alles wat daar nog gaande is. Recent nog nieuws dat de cijfers die men in eerste instantie naar buiten bracht van geen kant klopte.
Ik vind het ook wel bijzonder dat je maanden geleden nog kritisch was op vaccins en twijfelde om ze te nemen en nu blijkbaar al zover bent dat het je geen ruk meer boeit of ze goedgekeurd worden door onze europese medicijnwaakhond. Whatskeburt?
Anna79 schreef:Vinden jullie het niet een apart idee dat het astrazenica vaccin is gemaakt uit een virus dat voorkomt bij wilde chimpansees? Ik dacht dat we van Corona juist leren om misschien een beetje uit de buurt van wilde dieren te blijven
secricible schreef:Dat jij dat wil linken aan WO2 is jou probleem HC, trek geen conclusies die onzin zijn.
Karl66 schreef:secricible schreef:Ik vind het ook wel bijzonder dat je maanden geleden nog kritisch was op vaccins en twijfelde om ze te nemen en nu blijkbaar al zover bent dat het je geen ruk meer boeit of ze goedgekeurd worden door onze europese medicijnwaakhond. Whatskeburt?
Helemaal mee eens. Het gaat er niet om dat ze uit China of uit Rusland komen, het gaat erom dat ze niet door de EMA zijn goedgekeurd. Zodra ze zijn goedgekeurd, dan hoop ik dat we ze snel en in grote getale kunnen gebruiken. Maar tot die tijd, kan je er maar beter huiverig voor zijn, omdat je dan gewoon niet weet of ze aan welke standaard ze voldoen.
Huertecilla schreef:Karl66 schreef:Helemaal mee eens. Het gaat er niet om dat ze uit China of uit Rusland komen, het gaat erom dat ze niet door de EMA zijn goedgekeurd. Zodra ze zijn goedgekeurd, dan hoop ik dat we ze snel en in grote getale kunnen gebruiken. Maar tot die tijd, kan je er maar beter huiverig voor zijn, omdat je dan gewoon niet weet of ze aan welke standaard ze voldoen.
Uiteraard is EMA validatie essentieel.
Geen reden voor ´huiver´. Niet meer dan voor wat van wie dan ook.
Ík huiver voor het versnelde proces waardoor het rammelende AZ vaccin erdoor is gekomen en voor de onzorgvuldigheid van de afspraken waar groot-pharma nu misbruik van maakt.
Kan nu eenmaal niet álles zó en zó volledig in élke post schrijven dat jij er geen tenen onder kan schuiven SecricibleJij leest bovendien toch alles zoals je het wil lezen.
moonsparkle schreef:Ik lees net op teletekst dat het omt het advies gaat geven om de kinderopvang en basisscholen vanaf 8 februari weer te openen. Had er al eerder wat over gelezen maar volgens mij niet van het omt.
pien_2010 schreef:Kinderopvang, scholen wel of niet open is natuurlijk lastig besluit. De helft vd EU is open waaronder Frankrijk, en de helft is dicht waaronder Nl. Daar wordt dus verschillend over gedacht als het gaat om de risico's van besmettingen veroorzaakt door kinderen.