996981 schreef:Dat heb ik wel degelijk al beantwoord

de hoeveelheid risico die iemand neemt is in mijn ogen geen maatstaaf voor het recht dat ze op een IC-bed hebben. Jij hebt niet minder recht op een IC-bed omdat je paardrijdt, dan iemand die viool speelt, terwijl het risico dat een viool speler tijdens het uitoefenen van zijn hobby op de IC landt een stuk kleiner is.
Oké, optie A dus. Duidelijk.
996981 schreef:De persoon in optie B kan op andere vlakken meer
risico hebben genomen en minder verantwoordelijkheid hebben genomen. Wil je werkelijk alles langs een meetlat leggen? Heeft iemand met overgewicht die ongezond leeft, maar geënt is volgens jou meer recht op een plek dan iemand die gezond leeft, geen overgewicht maar niet geënt is?
Burgers hoeven die keuze in geen geval voor zichzelf of anderen te maken. Wat is het nut voor het beantwoorden van die dubbele hypothese?
Thee kan. Koffie kan. Alles kan.
Jij maakt echter bewust een keuze die je risico op ziekenhuisopname vergroot. Dat is een direct gevolg van jouw keuze. Ik verwijs even voor het gemak naar de reactie van Secricible waar ik het volmondig mee eens ben. Persoonlijk vind ik optie B dus inderdaad het geval, gezien jouw eenvoudige keuze om een
vrijwel risicoloos vaccin te nemen, nu invloed heeft op een ander. Die keuze is niet te vergelijken met overgewicht (die problematiek ligt veel dieper dan ‘ze eten te veel’ en dus is de ziekenhuisopname niet het gevolg van een simpele keuze). Dus het antwoord op jouw vraag is ‘nee niet per se’. Roken vind ik persoonlijk een iets ander verhaal, maar ook dat is geen eenvoudige problematiek gezien de verslaving. Ook dat is dus niet te vergelijken met een prikje.
996981 schreef:“ Waarmee je die ziekenhuisopname had kunnen voorkomen?”
Hier zeg je dat.
Ik zeg nergens 100%, definitief, zeer zeker. Ik zeg
kunnen. En met percentages van 95% vind ik het toch een zéér hoge kans dat je in die hypothetische situatie die opname had kunnen voorkomen.
Maar negeer vooral ook míjn onderzoeken terwijl je anderen ervan beticht jouw onderzoeken te negeren

996981 schreef:Je geeft overigens ook geen concreet antwoord op mijn vraag. Wat heb jij eraan als ik je vragen beantwoord? Inzicht in mijn perspectief. Wat heb jij daar aan? Wat maakt het voor jou uit wat het perspectief van een individu is op een hypothese?
Inzicht in jouw denkwijze. Vind ik interessant. Ook gezien de discussie, leren hoe jij denkt. Wat ik overigens ook al gezegd heb hoor.
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit nee.