De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:23

angelpam schreef:
Het RIVM durft misschien wel geen cijfers bekend te maken

Ik zit er ook al op te wachten idd. :+

Sassii

Dacht ik ook al aan 8)7

sureido

angelpam schreef:
Het RIVM durft misschien wel geen cijfers bekend te maken

Dat zou wel erg zijn.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:24

Weekend duurt wat langer

DubbelFun

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:25

Ik denk dat die geen weekend 'vieren' nu :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:28

Italië kan dodental amper aan: begraafplaatsen overvol
ROME - Het aantal doden door het coronavirus Lombardije stijgt dramatisch. Alleen al gisteren kwamen er 146 sterfgevallen bij, wat het totaal in de Noord-Italiaanse regio nu op 890 doden brengt. Verschillende plaatsen hebben te weinig plek om alle lijkkisten kwijt te kunnen.

Jonge mensen op de intensive care
In de provincie in de regio Lombardije zijn er 2368 besmettingen, onder wie 77 artsen. Er zijn in Lombardije ook steeds meer jonge mensen tussen de 30 en 45 jaar die op de overvolle intensive care-afdelingen liggen.

Het virus lijkt hier toch een stuk kwaadaardiger te zijn dan in China of Korea. Kan het gemuteerd zijn of beschikken wij niet over de goede gegevens uit China of Korea.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:28

Misschien hebben ze alle gegevens nog niet binnen van de ziekenhuizen

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:29

Het komt vanzelf wel online te staan. Geduld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:34

Babootje schreef:
ROME - Het aantal doden door het coronavirus Lombardije stijgt dramatisch. Alleen al gisteren kwamen er 146 sterfgevallen bij, wat het totaal in de Noord-Italiaanse regio nu op 890 doden brengt. Verschillende plaatsen hebben te weinig plek om alle lijkkisten kwijt te kunnen.

In de provincie in de regio Lombardije zijn er 2368 besmettingen, onder wie 77 artsen. Er zijn in Lombardije ook steeds meer jonge mensen tussen de 30 en 45 jaar die op de overvolle intensive care-afdelingen liggen.

Het virus lijkt hier toch een stuk kwaadaardiger te zijn dan in China of Korea. Kan het gemuteerd zijn of beschikken wij niet over de goede gegevens uit China of Korea.

Hier schrik ik wel van!!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:36

Vanaf begin getwijfeld aan die cijfers vanuit China, en die cijfers uit Italië bevestigen het, dat het niet alleen ouderen treft.

Sassii

Babootje schreef:

Jeetje, vreselijk!

karuna
Drukke kabouter

De berichten daarvandaan zijn zo gruwelijk |(

Mijn vader is wat dat betreft blijkt wel ook een eigenwijze valt wel mee man. :x :oo Valt me van hem tegen omdat hij weet van mij wat de gevolgen zijn van een slechte weerstand. En zijn eigen slechte weerstand. Hij niest en hoest sinds een paar dagen (zondag avond mee begonnen blijkt, fijn dat ik dat nu pas hoor -O- ) maar nee het binnenblijven geldt niet voor hem, nog voor de meeste ouderen met wie hij omgaat. Donderdag en vrijdag bejaardengym waar het een nies en hoestfestijn bleek te zijn, maar nee de thuisblijf gold niet voor hen want zij kunnen geen corona hebben (wel een gemeente met best wat gevallen). Ook gaat hij maandag naar zangles en gaat zijn koor dinsdag gewoon door. -O- tjsa. Uitleggen, boos worden helpt niets.

Van anderen hier in de regio hoor ik van verjaardagen met veel mensen gewoon doorgaat, want het is zo zielig voor hun kindje geen visite.en ja zij zouden gaan kussen en feliciteren met handen schudden. Anders was het zo ongezellig. Zo ook iemand in de straat hier, hut vol visite inclusief mensen uit de zorg en iemand die van de week nog liep te blaffen als een zeehond.

Ik vraag me af wanneer de ernst doordringt tot mensen dat de regels ook voor hen gelden. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:37

Vraagje tussendoor; is het programma van gisteren "het coronavirus: feiten en fabels" het waard om terug te kijken?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:37

Ik kom net in de supermarkt, alle wc papier op, alle paracetamol op, al het voedsel in blik op. Belachelijk, mensen die dit doen moeten zich echt diep schamen. En als ik iemand tegen kom die aan het hamsteren is, zal ik diegene ook aanspreken ook.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:38

Hier ook mega drukte bij alle winkels, niet te geloven.

Buurjongen heeft het ook helaas. Heeft er verder gelukkig bijna geen last van en gezinsleden hebben ook enkel lichte klachten nog. Hopelijk blijft het hier bij.

Kerken zijn hier allemaal dicht morgen,ook die minder dan 100 leden hebben.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:39

Photograph schreef:
En als ik iemand tegen kom die aan het hamsteren is, zal ik diegene ook aanspreken ook.

Pas daarmee maar op, moest net 3 winkels af om alle ingredienten bij elkaar te sprokkelen voor een kippensoep.
1 vechtpartij gezien en 1 schreeuwpartij tussen oudjes. Mensen zijn compleet de weg kwijt in de supermarkten.
Laatst bijgewerkt door Kana op 14-03-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:39

naomiiiii schreef:
Vraagje tussendoor; is het programma van gisteren "het coronavirus: feiten en fabels" het waard om terug te kijken?

NEE! Het is echt waardeloze overheidspropaganda om de ernst af te zwakken.
Vond het een wanvertoning!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:40

Hier valt het mee hoorde ik. Gewoon voorraad en niets raars. Kan het zijn in laksere regios mensen blijven rondlopen en niet hamsteren? Of blijven binnen maar hamsteren wel?

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:43

elnienjo schreef:
naomiiiii schreef:

Hier kan ik me helaas alleen maar 100% bij aansluiten. Extreem teleurgesteld.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:44

155 nieuwe besmetting en 2 mensen overleden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:45

elnienjo schreef:
naomiiiii schreef:

De vraag was of het terug te kijken is, niet wat je ervan vond...

Ik kan via solcon een week terug kijken en daar staat ie gewoon tussen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:45

Mijn buurjongen ligt nu in thuisisolatie. Niet omdat hij het coronavirus heeft maar om ervoor te zorgen dat hij het niet krijgt. Het ziekenhuis is te gevaarlijk voor hem nu; zelfs als hij daar in isolatie zou liggen. Hij heeft zware chemo gehad voor stamceltherapie ivm een zeer agressieve vorm van kanker. Zijn weerstand is op dit moment zo goed als 0. Ik durf niet eens aan te bellen hoe het gaat. We houden elkaar telefonisch op de hoogte. Een angstige angstige tijd...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:46

Babootje :(:) hard duimen maar

Citaat:
Wat goed nieuws trouwens op het besmettingsfront. Er is geen enkele nieuwe besmetting geconstateerd in Vo'. Een van de 11 originele brandhaarddorpjes die werden afgesloten in Noord-Italië. Ook in Codogno (het dorp van patient 1) daalt het aantal nieuwe besmettingen al dagen.

Nos verslaggever, het werkt dus wel op slot gaan lijkt. *\o/*tenminste daar
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-03-20 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:46

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:48

Kwam net ook weer een filmpje tegen van een vrouw uit Italië die ons waarschuwt, ze adviseert zelf om je schoenen te ontsmetten op het moment dat je je huis binnen gaat.

Snap oprecht niet waarom de scholen nog open blijven hier, want zij geeft dan dat het juist door kinderen snel verspreid wordt.

Ik geloofde er eerder een beetje in dat er veel banggemaakt werd, waar ik nu het idee heb dat er veel verzwegen wordt om maar 1 ding: geld.

Als ik zelf ouder was had ik mijn kinderen mooi thuis gehouden.

Sowieso begin ik er wel van overtuig te raken dat een lock down op dit moment beter zou zijn.. voor het nog meer uit de hand loopt.

Het is ergens allemaal zo ongeloofwaardig: moeilijk te beseffen dat er zo iets heftigs aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door Air op 14-03-20 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt