3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:15

Haha daar zal je nu veel plezier van hebben Marlinde. Jeeeemig wat een smerig weer!
Lekker lijstje had je!

Ik word zo jaloers van die oortjesfoto's. Zou wel weer eens willen rijden.

Pff ik heb echt last van vreetbuien, word er niet goed van. Weet ook niet goed waarom ik mezelf op zo'n moment niet kan inhouden. Lastig!
Vandaag maar weer proberen netjes te eten.
O: skyr met blauwe bessen, granaatappelpitjes en havermout.
L: salade met tomaat en feta, kom minestronesoep
T: mango
A: weet ik nog niet, bij mijn moeder
T: smart bar crunchy

B: ik hoop vanavond even te kunnen sporten, maar ik moet weer even afwachten hoe mijn energie is, ik weet inmiddels dat als ik te moe ben, het toch niet lukt. Dan kan ik beter even gaan wandelen oid.

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:23

Lekkere lunch, Laura!

Weer flink wat vocht kwijt hier :') weegschaal gaf 1.3 kilo minder aan dan gisteren. Vandaag bloed doneren, dus wat extra koekjes ivm slap voelen.

Lijstje van gisteren
O: krokante muesli met magere yoghurt
L: volkoren pistolet met kipfilet en kaas
A: pasta met een saus van gehakt, provencaalse wokgroentes en tomatenpuree
T: twee salmiak lollies

Vandaag
O: 28 gram krokante muesli met 90 ml magere yoghurt
L: twee volkoren boterhammen met 19 gram pindakaas
T: koekjes bij de bloedbank
A: pasta met saus van gehakt, provencaalse wokgroente, en tomatenpuree

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:13

Goed bezig allemaal!!!

Laura, kan je niet bij iemand rijden of een buitenritje boeken?
Sanne, succes met bloed geven!

Ik val niet echt lekker af, dus ga van 1800-2000 kcal eten maar eens 1700 eten voor een weekje.

Mag ik even complimenten innen... 4 uur geslapen en ben in de sportschool. :))

O: 3 beschuit met aardbei
T: smoothie met eiwitzooi, fruit en soyayoghurt
L: pita broodje met vega shoarma
T: banaan
A: aardappelen en geroosterde bloemkool en een vega biefstukje

Moet de kcal nog even invoeren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:44

Ik heb niet echt uemand om bij te rijden, maar buutenritje boeken kan natuurlijk altiid. Wil alleen eerst wat gewicht kwijt, vind mezelf nu aan de zware kant en ben ook in niet al te beste conditie.

Goed bezig, sporten na zo'n korte nacht! Hoe kwam dat?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:39

Het weer is echt niet fijn inderdaad!
Ik was gaan wezen paardrijden, maar zelfs in de binnenpiste was het te luidruchtig door de sterke wind dat ik hem maar aan de longe heb laten springen :o
Hij was niet bang overigens, ik wil O:)

Sanne, succes met bloedgeven vandaag!

Marlinderooz, sterk van je! Misschien is het wel een goede opkikker.

Mijn lijstje vandaag:
O: /
L: soep met brood, een gekookt eitje, bulletproofkoffie.
T: notenmix, lijnzaad, pompoenpitten en pijnboompitten, yoghurt, blauwe bessen.
A: ben nog niet zeker, maar ik denk aubergine, courgette, feta en zalm.

B: paardrijden, en vooral longeren.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:22

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben inmiddels vier weken bezig met gezonder/minder eten. De eerste twee weken merkte ik nog niet zoveel, ondanks dat ik minder at dan normaal en meer ging bewegen. Om die reden ben ik op de weegschaal gestapt en daar ben ik behoorlijk van geschrokken. Ik heb toen uitgerekend hoeveel kcal ik mag hebben en dat is rond de 1400. Toen kwam ik ook tot de conclusie dat ik veel te veel at ondanks dat ik gezonder bezig was. Ik heb me toen een week lang gehouden aan 1400 calorieën per dag, resultaat was dat ik toen in een week tijd 2 kg ben afgevallen. Dat is eigenlijk een beetje teveel, dus ik ben nu opzoek naar een tussenweg en hoop dat ik door dit topic ook inspiratie op doe en tips mee kan nemen.

Ik drink eigenlijk alleen maar thee en water.

O: magere kwark met fruit
L: volkoren wraps met een heel klein beetje roomkaas, kipfilet, sla komkommer en tomaten.
T: mandarijn of banaan. Eventueel 1 blokje pure chocolade
A: pasta Bolognese

B: 5km hardlopen en paardrijden

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:29

Na 4 uur slaap krijg je mij echt de sportschool niet in :') Klasse Marlinde!

Woensdag is mijn weegdag, en hij gaf 600 gram minder aan dan vorige week, dus ik ben wel happy.

O; sojayoghurt met muesli en een beetje cranberryjam
L; volkorenbol met tartaar en tartaarsaus :9 en 2 gekookte eitjes
A; traybake met gnocchi *\o/*
B; lesje jumping fitness

Welkom Lobke! Er zal ook een deel vocht bij die 2 kilo hebben gezeten, veel mensen vallen in een eerste week heel veel af (ik was destijds geloof ik in 1x ruim 3 kilo kwijt, maar dat was echt geen vet). Om 2 kilo vet in een week kwijt te raken moet je echt heel weinig eten. Desalniettemin lijkt 1400 kcal wel aan de lage kant, of je moet heel klein zijn en helemaal niks doen ;)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:39

Wat knap dat je 600 gram bent afgevallen in een week tijd!

Wauw maar 3 kg in de eerste week is echt wel heel veel. Zou dan dan echt voor een groot gedeelte vocht zijn? Dan zou je dus in die week veel minder zout eten of het is afhankelijk van je cyclus. Ik ben inderdaad niet heel groot 1.68 en was bijna 65 kg terwijl ik in de zomer nog 57 kg was. Qua sporten doe ik alleen aan hardlopen en paardrijden en soms wissel ik het af

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:49

Kan die 1400kcal je onderhouds kcal zijn? Dus die wanneer je helemaal niets doet. Want ik ben iets kleiner maar wel zwaarder en voor mij lag het daar ergens.
Dus dan is dat je minimum en komt er door leven/bewegen nog bij.
In totaal eindig ik meestal rond de 2000kcal verbruikt op een dag, en dan eet ik rond de 1800kcal omdat ik niet snel wil afvallen en geen honger wil hebben.

Om je even een idee te geven.
Oh en natuurlijk welkom!

Black-kelpie, goed gedaan! gnocchi :9 geniet er van!
in het begin is er inderdaad best veel watergewicht. Is gewoon het eerste wat je lijf loslaat als je minder kcal binnen krijgt. Is efficiënter dan meteen vet of spieren, vanuit een overlevingsstandpunt dan :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:52

Jouw BMR, dus wat je verbrandt als je helemaal niets doet op een dag, gewoon om alle processen en organen in je lijf aan de gang te houden, zal om en nabij de 1400 liggen. Als je gezond wil afvallen dan zul je dat dus minimaal moeten eten, eronder gaat je lijf niet leuk vinden. Ik denk dat jij met 1700-1800 kcal per dag een heel eind komt, ook omdat je sport zou ik niet te laag gaan zitten.

Edit; en wat betreft die 3 kilo, ik was toen ook nog 110 kilo, dus dat mocht sowieso wel :') Maar ja, het is vooral vocht geweest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:26

Ik eet nu even 2 dagen ter compensatie zwaar onder mijn verbruik. Ik merk dat het daarna weer beter gaat en ik niet meer zo vreet. Even knallen deze maand. Ga vanaf april meerdere dagen per week werken en dan kan ik niet zo weinig eten. Daarvoor is mijn werk te zwaar. :=
Dus tot 4 april even “cutten”. Ik wil echt een kilo per week kwijt. Daarna netjes een halve kilo per week weer. :o

Morgen maar bespreken met mijn dieëtiste! :j

Vandaag
O: 2 grote Waldkorn crackers
T: banaan
L: 40 gram muesli en 120 gram soya Yoghurt (om te kijken of ik het lust)
T: mueslireep en appel
A: geroosterde bloemkool, portobello, wortel en aardappelen met een vegan biefstukje

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:28

Graag zou ik met jullie meepraten na het lezen van de openingspost.

Wil graag een paar kg afvallen voor de zomer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 14:52

_Lobke_ schreef:
Wat knap dat je 600 gram bent afgevallen in een week tijd!

Wauw maar 3 kg in de eerste week is echt wel heel veel. Zou dan dan echt voor een groot gedeelte vocht zijn? Dan zou je dus in die week veel minder zout eten of het is afhankelijk van je cyclus. Ik ben inderdaad niet heel groot 1.68 en was bijna 65 kg terwijl ik in de zomer nog 57 kg was. Qua sporten doe ik alleen aan hardlopen en paardrijden en soms wissel ik het af

Voor jou postuur lijkt me 2kg in de eerste week wel veel (vaak als je minder af hoeft te vallen gaat het lastiger), al zal er idd wel vocht bij hebben gezeten. In de OP staat beschreven hoe je je kcal kan berekenen en toch een gezond aantal te behouden, heb je dat al doorgelezen?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:09

Daaaar ben ik weer en eindelijk met een goed nieuws Haha.
Gisteren ging ik stiekem toch op de weegschaal staan en toen bleek er 3kg af te zijn! *\o/*
Klopt dus wel echt dat het bij mij altijd even duurt voordat er enige resultaat te zien is.
Nu blijven volhouden, haha.
Mijn lijstje van gisteren was;
Ontbijt:
- 3 volkoren crackes met pindakaas (echt alleen pindakaas, hebben die van de Ah. Zit niets toegevoegd, alleen olie en pinda’s en is superlekker) sambal en komkommer

Lunch:
- bakje kwark met pecannoten, blauwe bessen en wat honing
- cappuccino

T:
- handje losse pecannoten

Avondeten:
- aardappels, worteltjes en doperwten en hertenstoofpotje <3
- cappuccino
- gemberthee

B:
Fysiotherapie en half uur baantjes trekken

Eten wat een beetje weinig, maar tegen de tijd dat ik van fysio terug was, was het bijna etenstijd en vond ik het zonde om nog wat te eten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:52

Benth, fijn dat je afgevallen bent :D

Mijn lijstje voor vandaag;
O: overnight oats
L: drie volkoren boterhammen met quorn slices
T: alpro go on met kersen, clifbar
A: pasta met groenten, nepkip en saus.
T: vegan magnum :9

Kcal: 1751
Beweging: geen... behalve werk. Wilde gaan paardrijden, maar hagel en onweer gooiden roet in het eten..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:09

@Lobke; Welkom! :D Ik vermoed ook dat je met 1400kcal op onderhoud zit en je dat echt als minimaal moet aanhouden. Om het gezond te houden raad ik net als mijn voorgangers eens aan om je kcal nogmaals te berekenen en daarbij rekening te houden met je dagelijkse beweging + sporten. Ook gaan de eerste kilo's vaak sowieso wel vrij hard en kan idd vocht zijn.

@ black_kelpie; Wat fijn! :D Dalende lijn is altijd wel prettig. Jumping fitness lijkt mij erg leuk om te doen, doe je dit vaker? En hoe bevalt dit?

@ Marlinde; ik wil graag met je mee doen door een korte periode flink te cutten :j
En hoe is de yoghurt je bevallen?

@PSvanLot; Welkom :D

@Benthhh; Waaaauw, lekker! :):) Goed bezig!

@Dilan93; Oeh, vegan magnum?! Wist niet dat dat bestond! :oo Smaakt dat een beetje gelijkwaardig of totaal anders?

Hier gisteren uit nieuwsgierigheid op de weegschaal gestaan en best geschrokken. Ik ben namelijk lichamelijk eindelijk ietwat tevreden en nou geeft de weegschaal toch ineens bijna 4 kilo zwaarder aan dan 2 maanden terug.
(Enige verschil is dat ik toen nuchter woog en nu aan het einde van mijn dag)
Ik heb sinds 2 maanden een zittend beroep en heb daar echt mijn eten op aangepast + ben nogsteeds 4 a 5 dagen gemiddeld (soms vaker) in de sportschool te vinden en lekker bezig. Echter heb ik wel veel etentjes gehad, maar aan de andere kant doe ik doordeweeks sowieso intermittend fasting en heb ik ook vaak een kcal-tekort/probeer deze te creeëren als ik wist dat ik een etentje had oid.
Bummer.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:34

Maar Dreamy, als je tevreden bent, dan maakt dat gewicht toch niet uit? :*

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:40

Eulogy schreef:
Maar Dreamy, als je tevreden bent, dan maakt dat gewicht toch niet uit? :*

De focus op mijn gewicht was inderdaad weg aangezien ik eindelijk op gezond gewicht zat en ik alleen nog maar, voor het festival-seizoen, iets meer wil tonen.
Nu zit ik echter weer op het uiterste randje van gewicht qua gezond BMI (ik ben 1.73m en weeg nu dus 75kg) en ik wil toch echt wel de speling hebben en rond de 70kg blijven zitten. Dit zit in mijn hoofd hoor :Y) had wellicht niet moeten wegen..
Maar heb het nou eenmaal gedaan en wil nu weer van dit gevoel af :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:41

Mooi de lijstjes die jullie maken. Ik moet weer opnieuw beginnen... Maar ik heb geen stok achter de deur. Heb pas een nieuwe fitbit Versa maar hij laad sinds vandaag niet meer op. Ik mag hem morgen terug sturen.

Iemand daar ervaring mee?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:50

PSvanLot schreef:
Mooi de lijstjes die jullie maken. Ik moet weer opnieuw beginnen... Maar ik heb geen stok achter de deur. Heb pas een nieuwe fitbit Versa maar hij laad sinds vandaag niet meer op. Ik mag hem morgen terug sturen.

Bummer :(:) Hopelijk is ie snel weer gemaakt.

En je hebt je hier gemeld, dat is al een goed begin toch! Lees lekker mee en laat je qua eten wellicht inspireren door de lijstjes van anderen!

Mijn lijstje van vandaag:
O (13:00- ivm intermittend fasting): 333gr magere kwark met 20gr Muesli Proteine van Zonnatura, 1 theelepel/6gr Omega zadenmix en 20gr whey
T1: Een jonagold appel en 10gr ongebranden/ongezouten notenmix
L (16:30): een volkoren bol met een omelet van 40gr eiwitten en 2 plakjes kalkoenfilet, gebakken in smart cooking spray :Y)
A: nog geen idee.

B: 20 minuten gewandeld in de middag + 2x 1:15m geplankt en 2x 1:15m wallsit, straks o.a. krachttraining (lowerbody) en wat balansoefeningen / hiit ter afsluiting.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:29

Lekker bezig Benth!! *\o/*

Dreamy, jumping is echt leuk :j Het is flink intensief, en hoe meer kracht je zelf op de trampoline uitoefent, hoe meer weerstand je krijgt en hoe zwaarder het wordt. Omdat ik nu 2 maanden op m'n gat gezeten heb doe ik het wat rustiger aan, sommige dingen lagere snelheid of bepaalde oefeningen niet. Dat kan ook allemaal.

Als je lekker in je vel zit, niet te druk maken om de weegschaal. Ik snap het wel, ik ben nu ook bezig voor 3 lousy kilo's, maar ik weet dat ik me beter voel als die eraf zijn.

PSvanLot schreef:

Mijn ervaring met Fitbit zelf was niet geweldig, bleven maar troubleshooten terwijl ik dat allemaal allang had gedaan en dat ook had aangegeven. Daar was ik na een paar dagen zeuren wel klaar mee. Bij de verkopende partij aan de bel getrokken en ik had gelijk mijn geld terug, voor een horloge van 1,5 jaar oud.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:31

Dat is netjes van de verkoper.
Ik had hem bij de wehkamp besteld omdat zij een goede service bieden.

Hopelijk heb ik hem snel terug.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:34

Ik had hem via Coolblue, die maken echt nergens een probleem van _/-\o_

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:49

Dreamy, jammer dat je bent aangekomen. Maar je zelfbeeld is belangrijker toch ;)
Die magnums smaken naar mijn idee precies zoals normale magnums. Al heb ik die al een jaar of 3 niet meer op :')

Heb mezelf de deur uit getrapt voor een rondje hardlopen. Heul veul tegenwind op de dijk, maar het was droog :D
En ik heb pijnvrij 3,5 km gelopen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:51

@dreamy yoghurt was prima! Moet wel wennen.
Die trampoline training klinkt leuk!
Psvanlot balen van je Fitbit zeg! I love my versa!

Ik werd opeens heel wagenziek en dikke hoofdpijn etc. Dus i.p.v. koken maar Mexicaans besteld. Burrito met sour Cream en aardappel wedges. Heb nog een burrito over voor morgen oeps. Scheelt morgen weer koken.

Zit vandaag denk ik op 1600. Vind ik prima. :)