Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:34

Ik weet niet of ik opnieuw smurrie op mn hoofd wil :o Wij moeten nog een outfit bedenken voor de kerstrun?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:06

F_Orumster schreef:
Ik weet niet of ik opnieuw smurrie op mn hoofd wil :o Wij moeten nog een outfit bedenken voor de kerstrun?

:') Nu is het geen verf maar schmink :Y)

Volgens mij zit er een kerstman outfit bij de inschrijving, of wil jij als een sexy kerst elf? :+ ik niet namelijk. Voordeel is wel, dat als jij dan naast mij loopt als elf, ik niet meer op zal vallen :D

Supervixen

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:45

Bij de primark hadden ze leuke kersthaarbanden, met kerstbomen en rendiergeweien.

Ik heb vandaag een outfit gescoord voor de halloweenrun. Shirt met schedel op achterkant, bottenketting, mes door mijn hoofd (zo'n haarbandachtig ding), skeletoorbellen, nepbloed en witte lenzen met spinnenwebben. Die lenzen vind ik wel eng om in te doen, heb nog nooit lenzen ingedaan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:55

Wel grappig, die halloweenruns en zo. Hier zie ik het al gebeuren dat onze loopclub deelneemt aan karnaval als de smurfen, want onze outfit is blauw. :)

Wat pijn/blessures betreft: ik merk dat ik weinig baat heb bij fysio, rust had averechts effect. Nieuwe loopschoenen gaan kopen, en hardnekkige quadricepsproblemen zijn direct over. Iemand in onze loopclub had net hetzelfde voor.

Zaterdag de Vredesloop meegelopen in Ieper, de 5 km (alternatief was de 10 mijl, en da's te ver), aan zo'n 12 km/u, waarbij ik 21ste van de 171 vrouwen was.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:59

Ik wil ook wel eens met een run meedoen. Had me voor een run ingeschreven in september maar toen stond er een paard op m'n voet en kon ik niet lopen laat staat hardlopen vet jammer. Maar een color run of zombie run zit ik niet echt op te wachten :P Dus als iemand een leuke 5 km run weet omgeving Gelderland hoor ik het graag :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:49

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:51

Ik kan mij ook weer gezellig melden. Ben sinds drie weken weer bezig met hardlopen na mijn blessure van 7 weken. Van de 5 keer dat ik heb hardgelopen na mijn blessure vandaag heerlijk gelopen. 8,46 km. in 49:10 min.

Ik hoop dat ik het nu volhoud zonder tegenslagen en de 15 km. in december kan uitlopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:53

Ik weet niet waar je vanaf komt en welke blessure je had, maar loop je niet wat te hard van stapel na een blessure?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:09

Supervixen dat lijkt mij ook niets die lenzen maar het maakt het wel helemaal af natuurlijk.

Maak je wel een foto? Ben wel benieuwd naar het resultaat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:23

Zal ik doen!

@Selina, is de zwarte pietenloop in Bemmel wat voor je? Je hoeft niet verkleed hoor! Ik denk dat ik me daarvoor ook ga inschrijven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:24

Supervixen schreef:
Bij de primark hadden ze leuke kersthaarbanden, met kerstbomen en rendiergeweien.

Ik heb vandaag een outfit gescoord voor de halloweenrun. Shirt met schedel op achterkant, bottenketting, mes door mijn hoofd (zo'n haarbandachtig ding), skeletoorbellen, nepbloed en witte lenzen met spinnenwebben. Die lenzen vind ik wel eng om in te doen, heb nog nooit lenzen ingedaan.

Leg de lens even op het puntje van je wijsvinger op zo'n manier dat ie als kommetje staat. Netjes hol dan heb je m goed, maar als de randjes iets wijd uitlopen dan heb je m verkeerd om. Houd met de middelvinger van je vrije hand je bovenste ooglid iets omhoog, met middelvinger van de lensdragende hand de huid onder je oog iets naar beneden en zet de lens zachtjes tegen je oogbolling. Als de lens niet aan je oogbol plakt dan is je vinger te nat. De lens zoekt zelf de juiste plek op.

Normaal worden je ogen getest op traanvocht em eiwit aanmaak en aan de hand daarvan wordt je een geschikte lens aanbevolen ( luchtdoorlatendheid etc). Deze lenzen zijn wellicht minder geschikt voor je. Voor een paar uurtjes kan dat een keer. Mocht je toch onderweg troebel dreigen te gaan zien dan maakt je oog veel eiwit aan (deze eiwitten denken de indringer op te ruimen). Kan niet zoveel kwaad maar kan vervelend zijn, smijt ze dan gewoon uit zou ik zeggen.

Lenzen uithalen spreid je je ogen zoals hierboven beschreven, maar dan hou ik het onderste ooglid naar beneden et de ringvinger en gebruik ik middelvinger en duimtoppen naar elkaar om zachtjes de lens te pakken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:31

Ok bedankt voor de tips!! Mijn vriend draagt ook lenzen dus hij kan me ook wel helpen. Ik weet niet zeker of ik het durf haha. Als je nog nooit lenzen ingedaan hebt klinkt het nogal eng om iets in je oog te stoppen :P .

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:33

Ah sorry voor mijn relaas dan! Je vriend zal je dan prima helpen. Ik vond het heel erg meevallen. De eerst keer bij de opticien dacht ik dat ik de lens had laten vallen, maar hij zat er al in. Nu kon ik altijd al wel makkelijk aan mijn oog zitten (haartje uithalen etc).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:52

F_Orumster schreef:
Ah sorry voor mijn relaas dan! Je vriend zal je dan prima helpen. Ik vond het heel erg meevallen. De eerst keer bij de opticien dacht ik dat ik de lens had laten vallen, maar hij zat er al in. Nu kon ik altijd al wel makkelijk aan mijn oog zitten (haartje uithalen etc).

Haha dat had ik ook :+

^ Ik ga even naar die in Bemmel kijken, dat is maar een halfuurtje met de auto.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:37

Mag ik weer binnen vallen en gezellig mee kletsen?

hwn, lekker gelopen bij de vredesloop goed hoor!
Ludique, wat fijn dat je weer lekker aan het lopen bent. Hard maakt opzich niet zoveel uit als je maar je rust pakt tussendoor.

Bij mij komt het eind van het blessureleed in zicht! Wat het nou precies is/geweest is weet eigenlijk niemand nog. Ik verdenk toch dat ik misschien een scheurtje in mijn bot heb gehad na een flinke valpartij aangezien ik de pijn in mijn onderbeen niet duidelijk kon aanwijzen en het absoluut geen spier was/is. Na 6 weken heel langzaam opbouwen en op gras moeten lopen gisteren weer voor het eerst getraind op de baan en wat voelt dat toch heerlijk! Kon mezelf niet zo goed inhouden qua tempo maar wel rust gepakt tussendoor. Ik begon met 5x 3 min. op het gras met elke keer 1 min rust (wandelen) tussendoor, als tempo hield ik een pace van 4:50 per km aan. Toen mocht ik de baan op van mijn trainer want hhad gelukkig helemaal geen last! daar deed ik 5x 200 meter met elke keer 200 meter rust (wandelen), de 200tjes deed ik heel constant elke keer in 38 sec :) wat was het heerlijk! Goed uitgelopen en gestreched en vandaag nauwelijks last. Iets spierpijn maar wel goede spierpijn. Ik ben gelukkig haha

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:18

Hallo allemaal,
ik heb me in het vorige topic wel eens gemeld, maar toen weer afgehaakt omdat ik het hardlopen niet volhield.

Nu loop ik inmiddels 30 minuten aan één stuk en ben ik bezig om mijn tempo te verhogen, want echt hard hard loop ik nog niet. Ben wel super trots op mezelf!

Mag ik weer meekletsen?

Zou binnenkort wel eens een run willen doen... voor het eerst :)
Ik las iets over een Sinterklaasrun in Bemmel?
Dat is hier vlakbij! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:27

De zwarte pietenloop is dat. Die is op 29 november.

Morgen de halloweenrun met mijn zus! Outfit is geregeld en gisteren mijn lens met spinnenweb voor het eerst in gedaan. Dat was wel even spannend, maar het is me gelukt. Ik heb er heel veel zin in!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:34

Ohh als ik zo die wedstrijdjes hoor, dan heb ik ook zin om me ergens voor op te geven vast. Ik was net even op internet aan het zoeken en kwam bij mijn ouders in de buurt wel wat tegen over 2/3 weken. Ik vraag me alleen af of je daar zonder lidmaatschap bij een vereniging/atletiekunie gewoon aan mee mag doen, weet iemand dat?
Gisteren mezelf even goed uitgedaagd tijdens mijn rondje. Had 2 intervallen, eerst 20 min en daarna 10 min. Tijdens die 10 min even mooi een paar sprintjes getrokken van ongeveer 30 sec tussendoor. Ging echt best wel lekker en merkte dat ik er eigenlijk zelfs meer energie van kreeg. 's Avonds mezelf een schop onder de kont gegeven en naar dat HIIT training geweest. Die was wel heftig zeg, ondanks de korte duur. Mijn benen waren aardig aan het verzuren. Gevolg: aardige spierpijn in mijn bovenbenen en kont vandaag, maar ja daar doen we het natuurlijk voor!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:39

Gisteren de halloweenrun gedaan. Was echt heel leuk om met 75 verklede mensen door het centrum van Arnhem te rennen! Midden door het uitgaanspubliek.
Ik met wit haar en ben samen met mijn zusje.
Er zijn ook groepsfoto's gemaakt, dus misschien kan ik er daar nog eentje van posten zodra die op internet staan.

Afbeelding

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:20

Gaaf supervixen! Was een geslaagde loop dus.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:18

Ziet er leuk uit! Is dat een wedstrijdje of echt gewoon puur voor de lol?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:31

Wij zijn nu het tempo aan het opschroeven. Dus nu 3 x 6 min en dan 6 min/km ipv de 7min/km die we normaal doen. Was zwaarder dan ik had verwacht :oo

Willen ook meedoen aan de Q Santa Run. Goed doel en dagje Efteling. Klinkt goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:51

Afbeelding

Gisteren bij de zombierush

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:29

Susanne_ schreef:
Ziet er leuk uit! Is dat een wedstrijdje of echt gewoon puur voor de lol?

Puur voor de lol! Het was 7.5 km ongeveer en tussendoor zijn we 3 keer even gestopt voor foto's.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:53

Leuke foto's supervixen en vonneke!