Ik heb toch maar weer een 4.15 in m'n haar zitten Wil het toch gewoon weer donker voor de winter en weet dat deze kleur me echt het best van alles wat ik tot nu toe heb gehad staat. Even ter vergelijking, zo was het tot een kwartiertje geleden:
Ik was echt compleet in de veronderstelling dat je nog blond was Em. vind deze kleur je ook mooi staan maar ben heel benieuwd naar het donkere!! Foto Foto Foto?
Ik heb 3 augustus in de ochtend mijn haar laten permanenten (krullen). Allemaal heel leuk. 3 jaar geleden ook gedaan, en toen zat het er wel 2 jaar in. Dus ik wou het opnieuw. Dit keer naar een andere kapster (Ze werkt wel bij de kapper waar ik het toen heb laten zetten) om te doen. Heeft ook alles, en gebruikt hetzelfde merk wat mn oude kapper ook gebruikt. Toen ze dat in de ochtend heeft gezet, heeft ze het heel leuk opgestoken (omdat ik moest werken), en er haarlak etc ingedaan. Daardoor moest ik in de avond dus wel douchen, omdat ik met mn borstel niet door de haarlak kwam, en ik de volgende dag voor t eerst naar school moest. Toen ik had gedoucht, waren alle krullen er uit! http://i58.tinypic.com/2qi8q2p.jpg Maar het begon heeel erg te pluizen en erg snel te klitten. Bericht gedaan naar mn kapster, en we zouden t na 2 weken weer opnieuw zetten. 2 weken lang mn haar vast gehad, omdat het er echt niet uit zag, en het niet gezond voelde. Dus opnieuw gezet, en ik mocht 3 dagen mn haar niet wassen voor de zekerheid. Dat gedaan, maar nadat ik had gedoucht, zat het er nog een beetje in.. Toen het iets opgedroogd was, weer gekamd. Maar dan kam ik het er uit.... Alleen is het probleem dat ik wel moét kammen. Al fiets ik 100m, mn haar klit nu zooo snel. En dan echt dikke knopen. Dus kammen maaaar. Resultaat? Vies pluizig haar.. Lading cremespoeling werkt ook niet..
Dus ik weet echt niet wat ik moet doen! Opnieuw laten zetten wil ik niet. Niet 3x.. Het is gewoon erg lastig. Het klit heeel erg snel en het pluist heel erg. Dus zijn er mensen die tips hebben wat ik er in kan doen, zodat het er toch gezonder uitziet en fijn voelt?
Zou het voorlopig niet permanenten als ik jou was. Dat spul is best chemisch volgens mij dus lijkt me niet dat dat je haar kwaliteit bevordert. Zou regelmatig een goed masker gebruiken. Ik gebruik de shampoo van andrelon en dan argan olie variant. Hier word m'n haar erg zacht en goed verzorgd van. Gezien ik stijl haar heb doe ik er naar het wassen een olie in om het vervolgens te föhnen en even snel en stijltang erdoor.
Toen ik een permanent had borstelde ik mijn haar helemaal niet als het droog was. Ik deed er onder de douche wat cremespoeling doorheen, dan borstelde ik het door en dan liet ik het gewoon aan de lucht drogen. Als het echt weer geborsteld moest worden waste ik het gewoon weer..
Ik zou ook echt ff geen nieuwe permanent laten doen. Het lijkt mij (en je foto's bevestigen dat) dat je haar nu echt op sterven na dood is en ik denk zeker dat het beter is om even te wachten met het opnieuw chemisch behandelen...
@BiBiQ Ik wil & ga het nu ook echt niet permanenten meer.. Misschien over een x aantal jaar weer, haha. Andrelon gebruik ik ook altijd. Maar dan langer fris, omdat mn haar na n dag vettig is. Nu heb ik net Care&Repair gebruikt, want die hadden we ook, haha. Maar wat is nou dan een goed masker? Welk merk of wat? haha
@Emma Ik heb het net onder het douchen gekamd (cremespoeling in gedaan, uitspoelen en kammen). Dus ik dacht, moooi! Dus toen k klaar was met douchen er nog een keer doorheen. No way dat ik er weer doorheen kwam.. 3 verschillende borstels gebruikt . Verder vind ik niet borstelen niet erg. Maar als ik t niet doe, zie je na een tijdje ook gewoon echt een dikke knoop ik mn haar.. Niet handig dus.. Dus ik kam t sws in de ochtend en voordat k ga slapen..
Het is idd een beetje dood aan t gaan, dus ik ga er nu niks meer aan doen ):
Niet de cremespoeling uitspoelen voordat je het gaat borstelen, echt de cremespoeling erin laten zitten, goed laten inwerken, met het spul er nog in uitborstelen en dan spoelen. Omdat cremespoeling zo glad is trek je er dan het minste haar uit en krijg je de minste pluis.
Al aan een behandeling met Olaplex gedacht xPearl? Denk dat je haar daar flink van opknapt!
Ludique96
Geplaatst: 09-09-15 20:57
Hoi ik heb een vraag. Ik zag ontzettend gaaf haar. Nu vroeg ik mij af gaat dat bij mij staan. Ik ben blond van mij zelf maar niet zo blond. In de link staan foto's van mij.
Ik kom hier even om raad vragen.. Het kriebelt bij mij om iets te veranderen aan mijn haar, maar ik weet niet zo goed wat.. Ik heb nu redelijk lang haar, en dat vind ik aan de ene kant heel fijn: je kan het vlechten, opsteken, staartjes etc.. Je kan het elke keer anders dragen. Mijn haar klit alleen ontzettend snel (ik heb volgens kappers vrij dun haar..) en dus zit ik te twijfelen of ik het niet weer korter moet doen. Een aantal jaar terug heb ik een bob gehad en dat stond volgens mij wel goed, maar het duurde zo lang voor dat ik het weer lang had. Momenteel heb ik mijn haar donkerblond (geverfd met een kleurspoeling), wat in de buurt komt van mijn eigen (donkerblonde) kleur. Maar een ander kleurtje lijkt me eigenlijk ook wel leuk. Even snel een foto gemaakt voor het idee van kleur en lengte (het krullerige komt omdat ik het op het werk in een knot heb gehad, vlak na het wassen)
Heb je een foto van je bob? Denk dat dat je heel mooi staat! En als je het lang wilt houden zou ik er denk ik wel een heel stuk afhalen. Vind het nu een beetje lijzig ogen omdat het zo lang is.
Ik heb hier trouwens maar gewoon weer geaccepteerd dat ik een kort haar meisje ben. to be continued. .....
Ik vind je haar zoals je het nu op de foto laat zien, niet goed bij je gezicht passen. Dit omdat de slag begint onder je gezicht waardoor het inderdaad lijzig wordt zoals Frummel zegt. Ook heb je een rond voorhoofd dat ik juist zou breken door een schuine (niet te korte) lok.
Ik vind dit ook niet de beste look voor je gezicht, maar ik denk dat lang haar je wel degelijk goed kan staan als je het in een zijscheiding doet en er wat model in laat knippen.