Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:40

tienus63 schreef:
Maar liever een Europees vaccin dan een Russisch of Chinees vaccin.

Van AZ is een tekort én het is suboptimaal. Toch liever dan Russisch/Chinees?

Overigens is het Chinese al op miljoenen Chinezen ´getest´.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er nog allerlei vertragingen, leveringsproblemen meer komen. In dat licht vind ik in China bestellen nog zo´n slecht Plan B niet want een ander hebben we niet.

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:48

Als het Chinese en Russische vaccin ook betrouwbaar getest door EU én veilig bevonden, stel ik waarschijnlijk mijn mening bij.
Vooralsnog ben ik bang dat de Chinese en Russische fabrikant cq overheid het behandelen als sommige melkrobot fabriekanten; alleen de goede effecten mogen openbaar gemaakt worden, de malheur en de gevalletjes oeps moeten onder het tapijt geveegd worden.
En trek je je mond wel open dan zwaait er wat.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:18

Pfff, ik weet niet of dit nu in het vaccintopic, dit topic of een andere hoort, maar ik wil even mijn ei kwijt.

Ik ben vrijwilligster in een verzorgingstehuis,ik kom e rgemiddeld 2x per week. Ik ben ook risicopatient. ik zou volgens *de regels* ingeent worden met AZ. Wat dus maar 60% helpt. Nu ben ik gebeld door hethuis dat ze vaccinaties over hebben en ik van hun hem mag nemen. 90% betrouwbaar. Ik heb geweigerd. Ik wil geen voordringgekkie zijn enben van mening dat er genoeg mensen zijn van een zekere leeftijd zijn diedeze vacciniatie beter kunnen gebruiken. En andere doelgroepen ook.

Nu twijfel ik: ik heb eenversie van het virus meegemaakt, dus wat heb ik aan een az wat maar 60% helpt? Had ik dan tochmoeten voordringen? Ik vind het best lastig hoor!

Nogmaals, ik vind dat ik als vrijwilliger geen recht heb op het moderna of pheizervaccin, masr moet ik genoegen nemen met een vaccin wAt slechts 60% helpt terwijl ik al een variant gehad heb?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:21

Je dringt niet voor, ze hebben je gevraagd.
Het komt logistiek beter uit dat ze de dosissen op maken, bewaren kan immers niet.

Ik zou hem halen. Immers als je daar gewoon op
Loonlijst stond, had je hem al gekregen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:32

Als jij wekelijks als vrijwilligster in een verzorgingshuis komt en ze hebben je gevraagd voor het vaccin dan zeg je toch meteen ja? Jij beschermt beter de oudjes hè op die manier. Ik begrijp wel dat ze je gevraagd hebben. Meteen doen. Ieder persoon rondom kwetsbaren aub zo snel mogelijk.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 02:22

Bewaren kan zeker wel! Ik ben niet volledig geweest,: meeste vrijwiliigers zijn 55+,. Devraag is idd hebben we Het over moderna of over phyzer. Moderna is voor de bewoner sgoedgekeurd. Lees dit topic over voordringers maar eens terug.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 06:39

Voordringen betekend dat ze extra bestellen voor een groep, dat is niet oke.
Maar er is al gezegd dat als er dosissen over zijn op een locatie dat je die op mag maken onder personeel en vrijwilligers.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:07

Gister bij nieuwsuur zat de topvrouw van het jansen vaccin. Ook dat is 66% effectief. Is misschien wel interessant om terug te kijken. 60% effectief tegen het niet krijgen van covid. Echter niemand van de ingeënte mensen is op de ic terecht gekomen of overleden. Dat is ook wel erg belangrijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:41

fohadie schreef:
Pfff, ik weet niet of dit nu in het vaccintopic, dit topic of een andere hoort, maar ik wil even mijn ei kwijt.

Ik ben vrijwilligster in een verzorgingstehuis,ik kom e rgemiddeld 2x per week. Ik ben ook risicopatient. ik zou volgens *de regels* ingeent worden met AZ. Wat dus maar 60% helpt. Nu ben ik gebeld door hethuis dat ze vaccinaties over hebben en ik van hun hem mag nemen. 90% betrouwbaar. Ik heb geweigerd. Ik wil geen voordringgekkie zijn enben van mening dat er genoeg mensen zijn van een zekere leeftijd zijn diedeze vacciniatie beter kunnen gebruiken. En andere doelgroepen ook.

Nu twijfel ik: ik heb eenversie van het virus meegemaakt, dus wat heb ik aan een az wat maar 60% helpt? Had ik dan tochmoeten voordringen? Ik vind het best lastig hoor!

Nogmaals, ik vind dat ik als vrijwilliger geen recht heb op het moderna of pheizervaccin, masr moet ik genoegen nemen met een vaccin wAt slechts 60% helpt terwijl ik al een variant gehad heb?

Nemen die spuit ! :D
Er kunnen meer dosissen uit een flacon gehaald worden, daardoor kunnen er meer mensen gevaccineerd worden dan voorzien.
En met die '' overschotjes '' gaan ze toch niet lopen zeulen naar andere instellingen :+
Hier in belgie gaat het ook zo. Een gezonde jongen van 17 die vrijwilligerswerk doet in een WZC heeft ook al zijn eerste vaccin gehad trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:03

In het kader van de oudjes beschermen vind ik dat je je niet hoeft te generen hoor!

Minder kans dat je hen met Covid besmet, minder kans dat je uitvalt, en als je zelf ook nog eens risicogroep bent....dan heb je gewoon een keer een mazzeltje :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:08

Fohadie, meteen nemen dat vaccin. Ik heb groot respect voor je dat je ondanks risico toch je vrijwilligerswerk blijft doen voor de mensen in het tehuis!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:39

tienus63 schreef:
Als het Chinese en Russische vaccin ook betrouwbaar getest door EU én veilig bevonden, stel ik waarschijnlijk mijn mening bij.
Vooralsnog ben ik bang dat de Chinese en Russische fabrikant cq overheid het behandelen als sommige melkrobot fabriekanten; alleen de goede effecten mogen openbaar gemaakt worden, de malheur en de gevalletjes oeps moeten onder het tapijt geveegd worden.
En trek je je mond wel open dan zwaait er wat.

Het zijn eerder show producten van de overheid in Rusland en China. :+

Ik vreet een bezem als de EMA ze goedkeurt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:47

mag schreef:
Gister bij nieuwsuur zat de topvrouw van het jansen vaccin. Ook dat is 66% effectief. Is misschien wel interessant om terug te kijken. 60% effectief tegen het niet krijgen van covid. Echter niemand van de ingeënte mensen is op de ic terecht gekomen of overleden. Dat is ook wel erg belangrijk.

Inderdaad! En het is niet dat je door gewoon alleen buiten te lopen nu toch gelijk nog 34 % kans hebt corona te krijgen. Van de 100 mensen die daadwerkelijk een corona geïnfecteerd zijn, krijgen met het vaccin nog maar 34 mensen corona.
Je moet dus wel in aanraking komen met het coronavirus. Als er straks meer mensen gevaccineerd zijn en cijfers nemen af, wordt die kans natuurlijk ook steeds kleiner.

Ook zeggen ze dat het voor 85% effectief is tegen zware symptomen/klachten van het coronavirus. Dat vind ik een mooi getal. Het houdt uiteindelijk toch fors veel mensen uit het ziekenhuis en ik denk dat dat als eerste stap het belangrijkste is.

Fohadie, ik vind voordringgekkie zo'n misplaatste term. Volgens de lijst was je misschien nog niet aan de beurt, maar ze bieden hem niet voor niks aan. Besef ook dat doordat jij gevaccineerd bent, je anderen daar ook mee beschermt! Ik weet niet wat voor vrijwilligerswerk je doet, maar onderschat dit niet. Je bent vaak enorm waardevol voor de mensen en het is vertrouwd een bekend vast gezicht. Ze zullen je niet kunnen en willen missen. Door jezelf te beschermen is de kans dat jij dit waardevolle werk kunt blijven doen ook groter. En als ik hoor dat je zelf in de risico groep valt, vind ik helemaal dta je hem mag nemen. Straks ''vinden'' ze niemand en verdwijnt het de prullenbak in. Ben je dan wel verzekerd van ook je 2e vaccinatie en wordt alles geregistreerd? Want dat vind ik wel een belangrijk puntje.

Ik ben jong en gezond en ben ook al gevaccineerd. Niet voor mezelf. Maar omdat ik van kwetsbare cliënt, naar kwetsbare cliënt ga. Mijn cliënten ontvangen overigens een ander vaccin dan de Pfizer die ik heb gehad.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-01-21 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:49

Ik zou hem ook nemen fohadie

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:56

Arabesk schreef:

Dan wil ik wel beeldmateriaal := :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:14

Ik zie geen verschil tussen vaccin uit de VS, Rusland of China. NL is volstrekt pro VS (en pro UK en pro Israel) gehersenspoeld. Onbegrijpelijke WO2 erfenis voor generaties die een halve eeuw láter geboren zijn 8)7
Hier in Spanje is dit een stúk minder. Heeft een andere erfenis maar daar heb ík dan weer geen last van.
Iran bv werkt samen met Cuba, Rusland en China. Díe vertrouwen vanuit hun p.o.v. terecht de VS het minste.

Maar goed, Chinees vaccin bestellen lijkt me een beter Plan B dan wachten op de opportunistische liegbeesten uit eigen westerse keuken; die zijn meermaals bewézen niet betrouwbaar.
Heel Europa liep/loopt ook met Chinese maskers :)* en de Chinese gemeenschap heeft op alle mogelijke gebieden ENÓRM _/-\o_ geholpen hier in het voorjaar.

Ondertussen gaat het vét fout in Europa. Nu is oof Frankrijk dicht. Er is nóg geen paniek maar dat is het enige wat eraan ontbreekt daar.
Haal vaccins wáár dan ook vandaan -:(-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:15

Pandora2 schreef:
Arabesk schreef:

Dan wil ik wel beeldmateriaal := :')

Wat voor bezem heeft je voorkeur? Ik moet toch nog naar de Welkoop :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:59

Huertecilla schreef:
Ik Onbegrijpelijke WO2 erfenis voor generaties die een halve eeuw láter geboren zijn 8)7

Mwah, er leven ook best nog een paar mensen die vóór de jaren negentig geboren zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:06

mysa schreef:
Mwah, er leven ook best nog een paar mensen die vóór de jaren negentig geboren zijn.

Voor hen is het een wat begrijpelijker hersenspoeling :)*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:11

Morrie schreef:
Wat voor bezem heeft je voorkeur? Ik moet toch nog naar de Welkoop :')

_O- _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:14

Goh, China dan maar ? Waar kwam het virus ook al weer vandaan? Waar zijn artsen verdwenen die aan de bel trokken? Waarom krijgen de onderzoekers daar totaal geen vrije hand ? Lijkt me dat er genoeg redenen zijn om Chinese overheid te wantrouwen maar prima, wanneer sommigen zo gehersenspoeld zijn om zelfs hier maar meteen overheen te stappen wanneer hun fijne leventje nog even langer on hold moet. Of word het te eenzaam op de berg?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:19

De onderzoekers van de WHO zitten nu in Wuhan. Ze kunnen misschien gelijk een paar flacons meebrengen. Bij wijze van test dan :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:20

Ik ben helemaal niet pro of anti een bepaald land. Al halen ze dat vaccin uit Timboektoe. Maar of dat vaccin nou uit Nederland, Amerika, China, Mongolië of Timboektoe komt, ik wil wel graag iets in me spuiten dat door de EMA goedgekeurd is. Dat lijkt me toch wel het minste om mijn veiligheid te garanderen.
Als ze in China een mooi vaccin maken dat goedgekeurd wordt door de EMA dan mogen ze dat prima naar binnen spuiten, geen enkel probleem mee.
Maar ik zou ook geen medische mondkapjes uit China vertrouwen die geen europees keurmerk hebben en koop ook geen speelgoed uit China voor kleine kinderen die nog op alles sabbelen. De veiligheidskeurmerken daar zijn van iets andere orde dan hier in Europa heb ik gemerkt.

Dat jij dat wil linken aan WO2 is jou probleem HC, trek geen conclusies die onzin zijn.

En verder eens met bigone, doen alsof China zo mega betrouwbaar is vind ik vreemd gezien alles wat daar nog gaande is. Recent nog nieuws dat de cijfers die men in eerste instantie naar buiten bracht van geen kant klopte.

Ik vind het ook wel bijzonder dat je maanden geleden nog kritisch was op vaccins en twijfelde om ze te nemen en nu blijkbaar al zover bent dat het je geen ruk meer boeit of ze goedgekeurd worden door onze europese medicijnwaakhond. Whatskeburt?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:55

Vinden jullie het niet een apart idee dat het astrazenica vaccin is gemaakt uit een virus dat voorkomt bij wilde chimpansees? Ik dacht dat we van Corona juist leren om misschien een beetje uit de buurt van wilde dieren te blijven :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:57

Hoe minder China ,hoe liever
Jammer dat we daar steeds meer afhankelijk van zijn geworden %)