Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:36

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Iedereen wil heel veel. Soms is dat niet mogelijk. Welkom in de echte wereld. Ik was ook graag als miljonair geboren

Wat een raar antwoord.

Ik weet heel goed wat de echte wereld is, omtrent gezondheid, ziekte en dood.

Ik hoop echt voor jou, dat jij of een naaste nooit 100 km ver moet worden opgenomen.
Er zijn niet voor niets Ronald McDonalds-huizen. :)*

Je wil nl. zo dicht mogelijk bij de zieke zijn.

Maar uit al jouw antwoorden blijkt, dat je werkelijk geen enkele ervaring of benul van de zorg hebt.

Ik ga deze discussie met jou stoppen, het is aan een dood paard trekken, volkomen nutteloos.

Nee. Ik heb natuurlijk geen idee. Óf ik denk er gewoon anders over dan jij :)*

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:38

Imanda de vraag is gewoonweg niet eerlijk zoals jij het stelt, de keuze die artsen maken wordt namelijk niet gedaan op basis van het leven en de keuzes van de patiënt.

Dus ik wil best antwoord geven: Diegene met de meeste overlevingskans heeft recht op dat IC bed.

Dat is hoe artsen kiezen en geen enkele persoonlijke keuzes van de patiënt, is bij de keuze van artsen van toepassing.
Het maakt niet uit of het een anti vaxer is, een roker, iemand die tijdens het uitoefenen van een pleziertje gewond geraakt is, een moeder Theresa of whatever. Diegene met de beste overlevingskans krijgt het bed. Punt.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 10-09-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:43

996981 schreef:

Dat blijkt uit alles.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:51

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Dat blijkt uit alles.

En dat moet ook kunnen toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:59

Daphara schreef:
Imanda de vraag is gewoonweg niet eerlijk zoals jij het stelt, de keuze die artsen maken wordt namelijk niet gedaan op basis van het leven en de keuzes van de patiënt.

Dus ik wil best antwoord geven: Diegene met de meeste overlevingskans heeft recht op dat IC bed.

Dat is hoe artsen kiezen en geen enkele persoonlijke keuzes van de patiënt, is bij de keuze van artsen van toepassing.
Het maakt niet uit of het een anti vaxer is, een roker, iemand die tijdens het uitoefenen van een pleziertje gewond geraakt is, een moeder Theresa of whatever. Diegene met de beste overlevingskans krijgt het bed. Punt.

Helaas wel. Iets waar ik heel veel moeite mee heb, mocht code zwart ontstaan. Want zo blijven de jonge gezonde mensen het minste risico lopen. En de ernstig zieken die proberen alle risico's te elimineren en zich laten vaccineren trekken alsnog aan het kortste eind en mogen creperen.
Als er bedden genoeg zijn is iedereen wat mij betreft welkom. Maar bij code zwart mag er van mij echt een beddenquota komen voor ongevaccineerden die een (IC) bed nodig hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:02

secricible schreef:
Daphara schreef:

Helaas wel. Iets waar ik heel veel moeite mee heb, mocht code zwart ontstaan. Want zo blijven de jonge gezonde mensen het minste risico lopen. En de ernstig zieken die proberen alle risico's te elimineren en zich laten vaccineren trekken alsnog aan het kortste eind en mogen creperen.
Als er bedden genoeg zijn is iedereen wat mij betreft welkom. Maar bij code zwart mag er van mij echt een beddenquota komen voor ongevaccineerden die een (IC) bed nodig hebben.

Eens

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:08

secricible schreef:
Daphara schreef:

En hoe ga je dat quotum dan vorm geven? Wie eerst komt, eerst maalt? Wie meer kans heeft? Wie gezonder geleefd heeft? Wie meer voor de maatschappij betekent heeft?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:17

Vol is vol, gebeurt helaas al op plaatsten in de wereld en dat kan in het uiterste geval ook hier gebeuren. Deze week al een interview met een arts gelezen die al een opmerking maakte dat er voor Corona patiënten een maximaal aantal bedden kunnen komen en dan is het op.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:22

996981 schreef:
Iedereen wil heel veel. Soms is dat niet mogelijk. Welkom in de echte wereld. Ik was ook graag als miljonair geboren

En dat betekent dus ook dat je niet én je niet hoeft te laten vaccineren én niet social hoeft te distancen. Ook dan moet je keuzes maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:24

996981, goede vraag. Wat mij betreft boeit het me eigenlijk niet, zolang anderen maar niet de dupe worden van een groep die overwegend denkt "mij overkomt niks". Ethisch vind ik dat echt niet oke.

Dus ze zouden wat mij betreft de nu bestaande regels voor code zwart mogen behouden, met als verschil dat er bij code zwart een quota is hoeve bedden er naar niet gevaccineerde covidpatienten mogen gaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:29

996981 schreef:
Hoezo moet ik dat aangeven? Omdat jij dat wil? Wat maakt het voor jou uit?

Overigens heb ik daar net antwoord op gegeven

Omdat het inzicht geeft in jouw perspectief. In hoe je denkt. Je hoeft geen antwoord te geven, je bent het niet verplicht, maar het is m.i. wel behoorlijk tekenend hoe je er omheen blijft praten. Want nee, je hebt geen antwoord gegeven maar er omheen gepraat.

Je durft heel stellig dingen te roepen, maar op deze hypothetische situatie durf je geen stellig antwoord te geven. Jammer, maar zegt genoeg over jouw perspectief vind ik.

secricible schreef:
Daphara schreef:

Precies. Dus daarom ook mijn vraag, welke eigenlijk draait om: neem je daadwerkelijk de consequenties voor lief of alleen als het je uitkomt? Laat je anderen creperen omdat jij een simpel prikje weigert die de kans op een ziekenhuisopname drástisch vermindert? Waarmee je die ziekenhuisopname had kunnen voorkomen?

@daphara: ik weet dat dat de normale gang van zaken is. Sterker nog, dat schreef ik erbij. De vraag is in hoeverre 996981 daartegenaan keek.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:36

Karl66 schreef:
996981 schreef:

En dat betekent dus ook dat je niet én je niet hoeft te laten vaccineren én niet social hoeft te distancen. Ook dan moet je keuzes maken.

Ik ben momenteel op vakantie en laat me vrijwillig iedere 24 uur testen om uit eten te kunnen. Ik ben absoluut niet anti- alles. Ik ben pro eigen keuze.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:45

IMANDRA schreef:
Precies. Dus daarom ook mijn vraag, welke eigenlijk draait om: neem je daadwerkelijk de consequenties voor lief of alleen als het je uitkomt? Laat je anderen creperen omdat jij een simpel prikje weigert die de kans op een ziekenhuisopname drástisch vermindert? Waarmee je die ziekenhuisopname had kunnen voorkomen?

@daphara: ik weet dat dat de normale gang van zaken is. Sterker nog, dat schreef ik erbij. De vraag is in hoeverre 996981 daartegenaan keek.

“ Als dat betekent dat ik de zorg niet kan krijgen, die ik in mijn ogen wel verdien dan is dat zo”

Ik heb al antwoord gegeven. Wat wil je dat ik meer zeg? Áls ik op de IC kom neem ik de consequenties. Ik ben me bewust van de complicaties na IC-opname. Áls ik geen plek krijg op de IC is dat zo. Ik ben niet bang voor de dood.

Dat mijn antwoord niet is wat jij wil horen betekent niet dat ik je vraag niet beantwoord heb.

Ziekenhuisopname kun je overigens nooit 100% voorkomen. Ook niet met vaccinatie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:46

secricible schreef:
996981, goede vraag. Wat mij betreft boeit het me eigenlijk niet, zolang anderen maar niet de dupe worden van een groep die overwegend denkt "mij overkomt niks". Ethisch vind ik dat echt niet oke.

Dus ze zouden wat mij betreft de nu bestaande regels voor code zwart mogen behouden, met als verschil dat er bij code zwart een quota is hoeve bedden er naar niet gevaccineerde covidpatienten mogen gaan.

Zolang we leven in een maatschappij gaan anderen altijd de dupe zijn van keuzes van anderen. Hoezo zou dat in het geval Corona ineens anders zijn?

Ik zeg overigens nergens dat mij niks overkomt. Enkel dat de kans klein is. Dat is een wezenlijk verschil

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:52

996981 schreef:
Karl66 schreef:

Ik ben momenteel op vakantie en laat me vrijwillig iedere 24 uur testen om uit eten te kunnen. Ik ben absoluut niet anti- alles. Ik ben pro eigen keuze.

Dus je bent op vakantie in het buitenland (want anders zou je niet hoeven te testen) en je gebruikt die vakantie om in de afgelopen 12 uur 53 berichten in dit topic op Bokt te zetten?!

_O- _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:55

Cowboy55 schreef:
996981 schreef:

Dus je bent op vakantie in het buitenland (want anders zou je niet hoeven te testen) en je gebruikt die vakantie om in de afgelopen 12 uur 53 berichten in dit topic op Bokt te zetten?!

_O- _O-

Wat is het probleem? :)

Of mag ik nu ook al niet meer zelf bepalen wanneer en waar ik Bok? :Y) het wordt steeds mooier hier.

Bijzonder overigens dat je niet de moeite neemt om deel uit te maken van de discussie, maar wel om mijn Bokt gedrag na te kijken

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:02

996981 schreef:
Cowboy55 schreef:

_O- _O-

Of mag ik nu ook al niet meer zelf bepalen wanneer en waar ik Bok? :Y) het wordt steeds mooier hier.

Bijzonder overigens dat je niet de moeite neemt om deel uit te maken van de discussie, maar wel om mijn Bokt gedrag na te kijken

Oh maar ik neem deel aan de discussie maar jij l*lt liever de andere kant op als ik je een vraag stel. Anders dan dat: fijne vakantie! _O- _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:24

Cowboy55 schreef:
996981 schreef:

Oh maar ik neem deel aan de discussie maar jij l*lt liever de andere kant op als ik je een vraag stel. Anders dan dat: fijne vakantie! _O- _O-

Huh? Ja, ik post (schijnbaar, bedankt voor de statistiek ) 53 Posts terwijl ik op vakantie ben. Dat ontken ik toch niet? banketstaaf ik niet omheen?

Overigens zie ik je bijdrage aan de huidige discussie niet. Je enige vragen zijn geweest waarom ik de vragen (van een andere Bokker) niet beantwoord. Die vragen, ook die van jou, heb ik gewoon beantwoord.

Daar kwam van jou geen reactie op. Hoe is dat bijdragen aan een discussie?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:29

996981 schreef:
“ Als dat betekent dat ik de zorg niet kan krijgen, die ik in mijn ogen wel verdien dan is dat zo”

Dat is geen concreet antwoord.

Is het dan optie A "Ja, ik vind dat ik die IC plek verdien omdat ik statistisch meer kans heb om te overleven, ondanks dat ik zelf bewust een hoger risico ben aangegaan"
of optie B "Nee, ik vind dat ik die IC plek niet verdien omdat ik bewust een hoger risico ben aangegaan, wat die andere persoon niet heeft gedaan. Dus ik vind dat die andere persoon de IC-plek meer verdient."

996981 schreef:
Ik heb al antwoord gegeven. Wat wil je dat ik meer zeg? Áls ik op de IC kom neem ik de consequenties. Ik ben me bewust van de complicaties na IC-opname. Áls ik geen plek krijg op de IC is dat zo. Ik ben niet bang voor de dood.

Dat mijn antwoord niet is wat jij wil horen betekent niet dat ik je vraag niet beantwoord heb.

:+ Ik heb nog geen een keer een concreet antwoord gehad (zie hierboven). "Ik accepteer de consequenties" is geen ja of nee op die vraag. Want wélke consequenties wil je in die situatie accepteren? Er zitten aan beide antwoorden consequenties.

Dus óf je verwoord het niet duidelijk genoeg zodat ik het snap, of je hebt nog geen antwoord gegeven.
Goed, ik heb het makkelijk voor je gemaakt, dus optie A of B, welke geldt voor jou?
Of optie C, waarbij je weigert te antwoorden natuurlijk.

996981 schreef:
Ziekenhuisopname kun je overigens nooit 100% voorkomen. Ook niet met vaccinatie.

Waar zie je me dit zeggen? Weer een drogredenering en is geen tegenargument op wat ik zeg.
Ik heb gezegd dat het ziekenhuisopname drástisch vermindert.

Citaat:
Na aanpassing van de gegevens op basis van factoren als leeftijd en demografie, die gewoonlijk het risico op het ontwikkelen van een ernstige ziekte verhogen, ontdekten ze dat wie besmet is met de deltavariant, gemiddeld 2,26 keer zoveel kans loopt om binnen twee weken na de test opgenomen te worden in het ziekenhuis.

https://www.parool.nl/wereld/kans-op-op ... ~bdec982a/

Citaat:
De vaccins beschermen bij volledig gevaccineerden voor 95% tegen ziekenhuisopnames, en voor 97% tegen IC-opname. De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 in het ziekenhuis te worden opgenomen is 20 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de IC is die kans als volledig gevaccineerde zelfs 33 keer zo klein.

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccins-ook- ... -ic-opname

Dus geen 100%, maar 95% is toch best wel hoog ;)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:33

Cowboy55 schreef:

_O- _O-

Ik tem even, dit heeft niks met de discussie te maken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:35

996981 schreef:
Cowboy55 schreef:

Huh? Ja, ik post (schijnbaar, bedankt voor de statistiek ) 53 Posts terwijl ik op vakantie ben. Dat ontken ik toch niet? banketstaaf ik niet omheen?

Overigens zie ik je bijdrage aan de huidige discussie niet. Je enige vragen zijn geweest waarom ik de vragen (van een andere Bokker) niet beantwoord. Die vragen, ook die van jou, heb ik gewoon beantwoord.

55 Posts and counting. Graag gedaan vwb update qua telling. Klassiek trolling alleen al op de aantallen berichten in de gegeven tijd. Op de meeste forums had je nu al een mod die in je nek zat te hijgen.

En als een klassieke troll vervorm je je eigen input vs die van anderen. Drogredenen links, rechts, voor en achter. Al dagen, weken, maanden lang. Zelfs op vakantie. Boeiende combo van sneu en hilarisch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:40

Cowboy55 schreef:
996981 schreef:

55 Posts and counting. Graag gedaan vwb update qua telling. Klassiek trolling alleen al op de aantallen berichten in de gegeven tijd. Op de meeste forums had je nu al een mod die in je nek zat te hijgen.

En als een klassieke troll vervorm je je eigen input vs die van anderen. Drogredenen links, rechts, voor en achter. Al dagen, weken, maanden lang. Zelfs op vakantie. Boeiende combo van sneu en hilarisch.

Wel grappig.
Jaar of 10-12 geleden was er een "springruiter" op Bokt die meerdere accounts had en met zijn alterego's in discussie ging of ze juist bijviel in topics.

Dan heb je toch geen leven? :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:42

IMANDRA schreef:
996981 schreef:

Dat is geen concreet antwoord.

Is het dan optie A "Ja, ik vind dat ik die IC plek verdien omdat ik statistisch meer kans heb om te overleven, ondanks dat ik zelf bewust een hoger risico ben aangegaan"
of optie B "Nee, ik vind dat ik die IC plek niet verdien omdat ik bewust een hoger risico ben aangegaan, wat die andere persoon niet heeft gedaan. Dus ik vind dat die andere persoon de IC-plek meer verdient."

996981 schreef:

:+ Ik heb nog geen een keer een concreet antwoord gehad (zie hierboven). "Ik accepteer de consequenties" is geen ja of nee op die vraag. Want wélke consequenties wil je in die situatie accepteren? Er zitten aan beide antwoorden consequenties.

Dus óf je verwoord het niet duidelijk genoeg zodat ik het snap, of je hebt nog geen antwoord gegeven.
Goed, ik heb het makkelijk voor je gemaakt, dus optie A of B, welke geldt voor jou?
Of optie C, waarbij je weigert te antwoorden natuurlijk.

996981 schreef:

Waar zie je me dit zeggen? Weer een drogredenering en is geen tegenargument op wat ik zeg.
Ik heb gezegd dat het ziekenhuisopname drástisch vermindert.

Citaat:
Na aanpassing van de gegevens op basis van factoren als leeftijd en demografie, die gewoonlijk het risico op het ontwikkelen van een ernstige ziekte verhogen, ontdekten ze dat wie besmet is met de deltavariant, gemiddeld 2,26 keer zoveel kans loopt om binnen twee weken na de test opgenomen te worden in het ziekenhuis.

https://www.parool.nl/wereld/kans-op-op ... ~bdec982a/

Citaat:
De vaccins beschermen bij volledig gevaccineerden voor 95% tegen ziekenhuisopnames, en voor 97% tegen IC-opname. De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 in het ziekenhuis te worden opgenomen is 20 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de IC is die kans als volledig gevaccineerde zelfs 33 keer zo klein.

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccins-ook- ... -ic-opname

Dus geen 100%, maar 95% is toch best wel hoog ;)

Dat heb ik wel degelijk al beantwoord :z de hoeveelheid risico die iemand neemt is in mijn ogen geen maatstaaf voor het recht dat ze op een IC-bed hebben. Jij hebt niet minder recht op een IC-bed omdat je paardrijdt, dan iemand die viool speelt, terwijl het risico dat een viool speler tijdens het uitoefenen van zijn hobby op de IC landt een stuk kleiner is.

De persoon in optie B kan op andere vlakken meer
risico hebben genomen en minder verantwoordelijkheid hebben genomen. Wil je werkelijk alles langs een meetlat leggen? Heeft iemand met overgewicht die ongezond leeft, maar geënt is volgens jou meer recht op een plek dan iemand die gezond leeft, geen overgewicht maar niet geënt is?

Burgers hoeven die keuze in geen geval voor zichzelf of anderen te maken. Wat is het nut voor het beantwoorden van die dubbele hypothese?

“ Waarmee je die ziekenhuisopname had kunnen voorkomen?”

Hier zeg je dat.

Je geeft overigens ook geen concreet antwoord op mijn vraag. Wat heb jij eraan als ik je vragen beantwoord? Inzicht in mijn perspectief. Wat heb jij daar aan? Wat maakt het voor jou uit wat het perspectief van een individu is op een hypothese?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:45

Electra63 schreef:
Cowboy55 schreef:

Wel grappig.
Jaar of 10-12 geleden was er een "springruiter" op Bokt die meerdere accounts had en met zijn alterego's in discussie ging of ze juist bijviel in topics.

Dan heb je toch geen leven? :D

Technisch gesproken heb je dan wel een leven. En wie zijn wij om te oordelen over de zin en onzin van een leven. Hoewel, in dat geval…… :roll:

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:45

Cowboy55 schreef:
996981 schreef:

“Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon, opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet”

Als je heel even de moeite neemt om te
Googelen kun je zo mijn naam achterhalen.

Hilarisch overigens dat iemand met een volledig anoniem account een ander beticht van trollen. Ik heb getemd. Je draagt nul bij aan de discussie en valt persoonlijk aan.