996981 schreef:“ Als dat betekent dat ik de zorg niet kan krijgen, die ik in mijn ogen wel verdien dan is dat zo”
Dat is geen concreet antwoord.
Is het dan optie A "Ja, ik vind dat ik die IC plek verdien omdat ik statistisch meer kans heb om te overleven, ondanks dat ik zelf bewust een hoger risico ben aangegaan"
of optie B "Nee, ik vind dat ik die IC plek niet verdien omdat ik bewust een hoger risico ben aangegaan, wat die andere persoon niet heeft gedaan. Dus ik vind dat die andere persoon de IC-plek meer verdient."
996981 schreef:Ik heb al antwoord gegeven. Wat wil je dat ik meer zeg? Áls ik op de IC kom neem ik de consequenties. Ik ben me bewust van de complicaties na IC-opname. Áls ik geen plek krijg op de IC is dat zo. Ik ben niet bang voor de dood.
Dat mijn antwoord niet is wat jij wil horen betekent niet dat ik je vraag niet beantwoord heb.

Ik heb nog geen een keer een concreet antwoord gehad (zie hierboven). "Ik accepteer de consequenties" is geen ja of nee op die vraag. Want wélke consequenties wil je in die situatie accepteren? Er zitten aan beide antwoorden consequenties.
Dus óf je verwoord het niet duidelijk genoeg zodat ik het snap, of je hebt nog geen antwoord gegeven.
Goed, ik heb het makkelijk voor je gemaakt, dus optie A of B, welke geldt voor jou?
Of optie C, waarbij je weigert te antwoorden natuurlijk.
996981 schreef:Ziekenhuisopname kun je overigens nooit 100% voorkomen. Ook niet met vaccinatie.
Waar zie je me dit zeggen? Weer een drogredenering en is geen tegenargument op wat ik zeg.
Ik heb gezegd dat het ziekenhuisopname drástisch vermindert.
Citaat:
Na aanpassing van de gegevens op basis van factoren als leeftijd en demografie, die gewoonlijk het risico op het ontwikkelen van een ernstige ziekte verhogen, ontdekten ze dat wie besmet is met de deltavariant, gemiddeld 2,26 keer zoveel kans loopt om binnen twee weken na de test opgenomen te worden in het ziekenhuis.
https://www.parool.nl/wereld/kans-op-op ... ~bdec982a/Citaat:
De vaccins beschermen bij volledig gevaccineerden voor 95% tegen ziekenhuisopnames, en voor 97% tegen IC-opname. De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 in het ziekenhuis te worden opgenomen is 20 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de IC is die kans als volledig gevaccineerde zelfs 33 keer zo klein.
https://www.rivm.nl/nieuws/vaccins-ook- ... -ic-opnameDus geen 100%, maar 95% is toch best wel hoog