Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aelin

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:35

Mijn lijstje van vandaag:

O: 1 Banaan
T: Cherry tomaatjes & 1 Banaan
L: 2 Boterhammen met Sandiwchspread & 1 grote tomaat
T:/
A: weet ik nog niet

B: 1 uur fietsen en paardrijden

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:52

Mijn lijstje van vandaag:

O: smart protien shake met 200 ml halfvolle melk
T: banaan
L: 2 geroosterde meerzaden boterhammen met huttenkase
B: ongeveer 2 uur paardrijden
T: smart bar
A: bruine bonensoep met turks brood en aioli/paturain
T: schaaltje magere perzikyoghurt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:03

Verbrand je trouwens echt veel kcal met paardrijden? Is een rondje rustig stappen met wat draven tussendoor (op buitenrit) ook echte beweging?

Kan me wel voorstellen als je een uur intensief dressuur oefeningen doet of gaat springen/crossen dat dat heel wat beweging is :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:05

IsaCalixa schreef:
Verbrand je trouwens echt veel kcal met paardrijden? Is een rondje rustig stappen met wat draven tussendoor (op buitenrit) ook echte beweging?

Kan me wel voorstellen als je een uur intensief dressuur oefeningen doet of gaat springen/crossen dat dat heel wat beweging is :D

Het is ook niet het paardrijden opzich, maar ook alles eromheen natuurlijk, stal uitmesten, poetsen, met je tuig slepen, de boel aanvegen als je weggaat, ik denk dat je al met al toch wel wat verbrand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:06

Je verbrandt altijd wat uiteraard, maar ik denk niet dat een gemiddelde rit veel zoden aan de dijk zet (en dan heb ik het inderdaad over bijvoorbeeld buitenritjes, of de rit die jij beschrijft. Intensieve training in de bak zal meer verbranden).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:07

Ja oke dat is waar :P Bij een eigen paard moet je ook nog vanalles er omheen doen natuurlijk. (Bij mijn verzorgpony was het meer poetsen, opzadelen en rijden, meer niet).

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:13

Ik denk dat paardrijden best wat kan verbranden..
In de bak als ik les heb zweet ik wel echt vrij snel, dan word ik aan het werk gezet :P
En als ik een galoptraining doe (ik draaf en galoppeer vooral) dan voel ik soms echt mijn buikspieren wel...
Maar een stapritje met her en der een stukje draf of galop vind ik niet sporten.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:18

Mijn lijstje vandaag

O: 150 g magere kwark met lijnzaad, cacoa nibs en hennepzaad
T: cracker met filet americain
L: 800 mL unox groentesoep
T: banaan
A: Roerbaknoedels met lekker veel groente en kipfilet

B: Uurtje bootcamp (zo geen zin :P )

Ik heb binnenkort gala en mijn rode jurk is echt heeel erg strak.
Gisteren aangepast en ik heb wel een mini buikje erin maar wel zo dat ik me er wel aan stoor :P
Dus nog even 3 weken wat strenger zijn en proberen weer wat meer te sporten...
En vooral van de pepernoten afblijven, dan is mijn buik meestal zo weer strak..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:20

Is 800ml soep niet heel veel? :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:27

Samblabla: heb het hier al eens gezegd, maar ik vind de recepten van Pascale Naessens (www.purepascale.com of op de site van de vtm vind je er ook wel terug, en ze heeft erg mooie boeken ook uiteraard) wel aanraders, gezond, gevarieerd, en 't zijn over het algemeen ovenschotels dus daar vind je wel makkelijke tussen ;)
Ik vind je eten ook een beetje 'saai', puur tonijn met mayonaise, daar zou ik dan idd pasta of sla/tomaat etc. bijdoen :)
Wat weinig eten betreft geen oordeel verder, ik heb het ook vaak te druk om te eten... Gezond is dat natuurlijk niet :)

Je hebt paardrijden, en paardrijden, gaan wandelen of gewoon wat los rijden, vind ik geen sport :) Net zoals ik opzadelen en vegen etc. ook maar normale beweging vind (voor mij dan, ik zit 8u op een stoel op mijn werk sowieso). Dat zou ik echt niet gaan meerekenen als sport...
Mijn dressuurlessen zijn echter wel intensief, het verschil op de weegschaal is bij mij grotendeels daaraan te danken de laatste weken, net als mijn buikspieren die je weer goed zit liggen :) Je verbrandt veel, met stil proberen zitten :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:32

_sharonnn schreef:
Is 800ml soep niet heel veel? :)

Ja gewoon zo'n groot blik maar zo'n heel blik is maar 200 kcal...
En om nou de helft weer te laten staan vind ik zo vies in een blik :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:38

Lijstje van vandaag:

O: 1 kiwi, 200 gram volle yoghurt met 1 banaan, beetje gebroken lijnzaad en 10 gram choco hagelslag
T:/
L: 2 tarwe boterhammen met sandwich spread
T: 1 wafel (past makkelijk in mijn kcal)
A: 1 italiaanse maaltijdsalade
B: vanavond werken van 6 tot 9

Paardrijden vind ik alleen echt onder beweging vallen wanneer je echt intensief rijd. Ik heb 2 verschillende paarden gereden, de 1 echt dressuur, de ander wat ontspannen buitenritjes. Vaak was het werk eromheen zwaarder dan het rijden zelf. Wei uitmesten etc.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:40

Stral schreef:
Samblabla: heb het hier al eens gezegd, maar ik vind de recepten van Pascale Naessens (http://www.purepascale.com of op de site van de vtm vind je er ook wel terug, en ze heeft erg mooie boeken ook uiteraard) wel aanraders, gezond, gevarieerd, en 't zijn over het algemeen ovenschotels dus daar vind je wel makkelijke tussen ;)
Ik vind je eten ook een beetje 'saai', puur tonijn met mayonaise, daar zou ik dan idd pasta of sla/tomaat etc. bijdoen :)
Wat weinig eten betreft geen oordeel verder, ik heb het ook vaak te druk om te eten... Gezond is dat natuurlijk niet :)

Je hebt paardrijden, en paardrijden, gaan wandelen of gewoon wat los rijden, vind ik geen sport :) Net zoals ik opzadelen en vegen etc. ook maar normale beweging vind (voor mij dan, ik zit 8u op een stoel op mijn werk sowieso). Dat zou ik echt niet gaan meerekenen als sport...
Mijn dressuurlessen zijn echter wel intensief, het verschil op de weegschaal is bij mij grotendeels daaraan te danken de laatste weken, net als mijn buikspieren die je weer goed zit liggen :) Je verbrandt veel, met stil proberen zitten :P

Maar daarom is t nog wel beweging :)
Ik bedoelde meer dat je onbewust meer doet dan alleen maar paardrijden op zich

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:53

Ja dat is wel waar, 't is beter dan stil zitten, maar aangezien ik al een hele dag stil zit noem ik dat gewoon 'mijn compensatie'.
Al is ons hengstveulen elke dag vangen (lees: bespringen en zorgen dat hij je niet bijt) ook wel een beetje sport op zich :D

Ik wil vis eten vanavond maar vriendje is er vergeten kopen en nu moet ik een viswinkel in de buurt zoeken. Heb zo'n idee in mijn hoofd dat vis in de supermarkt toch minder is. Toch zeker hier in 't kleine supermarktje in 't dorp.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:56

Stral schreef:
Ja dat is wel waar, 't is beter dan stil zitten, maar aangezien ik al een hele dag stil zit noem ik dat gewoon 'mijn compensatie'.
Al is ons hengstveulen elke dag vangen (lees: bespringen en zorgen dat hij je niet bijt) ook wel een beetje sport op zich :D

Ik wil vis eten vanavond maar vriendje is er vergeten kopen en nu moet ik een viswinkel in de buurt zoeken. Heb zo'n idee in mijn hoofd dat vis in de supermarkt toch minder is. Toch zeker hier in 't kleine supermarktje in 't dorp.

Van die pangasiusfilet uit de vriezer is erg lekker als je het weer opbakt :j (dat hebben ze meestal wel in de supermarkt)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:00

Ik wil graag vers ;) En Pangasius is toch die super-ongezonde vis of ben ik nu mis? :)
Ondertussen winkel gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:02

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:04

Ik tel het niet echt mee als sport. Maar dat doe ik ook niet met wandelen. Ik tel beide wel mee als beweging. Ik rijd voornamelijk als ontspanning en ben niet fanatiek bezig. Maar daarom ben ik wel in beweging en dat is het belangrijkste. In totaal zal ik van begin tot eind zo'n 3 uur bezig zijn. Opzadelen en afzadelen, 3 stallen mesten en dus het rijden zelf. Niet heel intensief, maar wel belangrijk op zo'n manier je beweging te houden.

En ik tel het ook niet meer mee als kcal die ik extra mag eten omdat ik ze verbrand heb. Volgens mij zou ik volgens mfp echt ontzettend veel kcal verbranden met die 3 uur beweging, terwijl ik er niks van geloof dat ik ook echt zoveel verbrand. Daarom vind ik de BMR methode ook zo fijn, daarmee houdt je al rekening met de beweging die je wekelijks maakt.

Stral, weet niet wat voor vis je zoekt, maar zalm en kabeljauw en dergelijke zijn ook wel uit diepvries te koop. Zou wel de echte Iglo nemen en niet huismerk (tenminste bij zalm is er wel verschil), maar die is wel lekker.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:10

Mijn moeder had vroeger de goede gewoonte wekelijks naar het viskraam te gaan en verse vis mee te brengen, zo aten wij wel gevarieerd vis. Alleen besef je dat niet als je klein bent :)
Ik probeer nog vaak vis te eten (lukt totaal niet), maar het stopt bij zalm en kabeljauw (en al zeker niet vers). Ik mis ineens mijn zonnevis / lotte etc. van vroeger, vandaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:11

Het is ook veel handiger om je BMR x je PAL waarde te berekenen en daar (in geval van afvallen) 500 kcal onder te zitten en dat aan te houden. Verbrandde kcal tellen is zulk natte vinger werk, daar heb je vrijwel geen zekerheid over. Tenzij je de hele dag met hartslagmeter etc. rondloopt.

Zogenaamde verbrande kcal er weer bij eten is dan ook niet zo heel snugger. Daarmee overeet je zeer gemakkelijk.

Linoleum, je wilde nog weten hoe het ontharen is gegaan gister... Nou, het deed veel meer pijn dan ik verwachtte. Maar tegen de tijd dat ik haar terug pijn wilde doen ( :P ) was de behandeling klaar. De huid is nu licht verbrand, voelt heel geïrriteerd, maar zou na 1 a 2 dagen weg moeten zijn.
Over 6 weken behandeling twee, ben benieuwd hoeveel kale plekjes ik dan kan spotten :)

Mijn lijstje voor vandaag:

O/L: Plakje ontbijtkoek + Optimel Griekse yoghurt naturel 0%
T: Drie manderijnen, 1 banaan
A: Gemengde salade met kipfilet uit de oven

Na het werk direct naar de fysio en daarna sportschool *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:15

Kayleigh, als het net als bij waxen is dat het elke keer minder pijn doet scheelt het! Het lijkt me erg interessant voor mijn oksels, die scheer ik altijd. Benen en schaamstreek laat ik waxen, dat maakt me niet zoveel uit om tussendoor lang te moeten laten groeien.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:01

Pangasiusfilet is niet aan te raden, zeker niet als je het filmpje ziet hoe of wat :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:10

_Linn_ schreef:
Hallo, sorry dat ik hier even kom binnenvallen maar ik heb even snel een vraagje.
Iemand die ik ken is nu bezig met de detox van clean 9 van forever. Nu leek het mij wel eens goed om ook zo'n detox te doen, puur ook om te kijken of ik het vol zou houden, het is immers 'maar' 9 dagen.
Maar nu schrok ik een beetje van de prijs van die box, 120 euro... dat vind ik eigenlijk wel heel veel geld.
Ik vroeg me af of iemand hier daarmee ervaring heeft en of het het waard is zegmaar? Ik was namelijk echt goed bezig met afvallen maar val weer een beetje terug de laatste tijd. Ik dacht dat het wel weer een mooie boost zou zijn om met zo'n detox te beginnen en daarna weer goed aan de gang te gaan!
Of kennen jullie een andere goede detox die wat minder duur is maar ook goed is?

Kijken of je het vol zou houden, het zijn "immers maar 9 dagen".
Met zo'n instelling zou ik het lekker laten.

Ik heb er ervaring mee, maar jij wilt deze box gebruiken om af te vallen? Dan zou ik hem afraden.
Je verliest een hoop vocht en daarmee dus een aantal kilo vocht!. Ga jij na die 9 dagen weer eten, in principe doe je dit al vanaf dag 3 ga je gewoon weer naar je oude gewicht.
Detox is leuk maar je moet dit niet zien als afvallen, je gooit afvalstoffen uit je lichaam dit kun je ook zelf door door 2 weken groente en fruit te eten en veel water te drinken, niks te snoepen qua alles! En je hier aan blijven houden.
En detox is absoluut niet goed voor je lijf, vergeet dat ook niet.

Detox die minder duur is? Doe lekker zelf 2 weken sapjes maken met groente en fruit en drink 8 tot 10 glazen water per dag.

Vind het jammer dat mensen dit zien als een methode om af te vallen :+

Ga gewoon gezonder eten, meer sporten en laat al het snoep staan tussendoor!
Helaas vind ik ook dat er heel veel meiden al zo slank zijn dat ik denk waarom afvallen, je hoeft je niet te meten aan alle andere meiden/vrouwen op aarde :') .
Wees jezelf, en wees blij met jezelf!

Sorry dit is niet aanvallen bedoeld naar jou linn maar in het algemeen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:18

Mies schreef:
@ Gribaldi, hoe zijn de resultaten na je detox? Merk je verschil? Je had ook een blog gemaakt toch?

Mijn lijstje:
O: Griekse yoghurt met kiwi + banaan + kaneel
T: Walnoten
L: Grote salade met mozzarella, tomaat, komkommer, tonijn, avocado en olijfolie
T: 2 Quinea speltrijstwafels met bio pindakaas en kaas
A: Groente met vlees en een zoete aardappel bijv.

Alles is biologisch zonder toegevoegde suikers.
Dit lijstje eet dit bijna iedere dag wel zo'n beetje. Wat vinden jullie hiervan? :)

Leuk dat je het vraagt :) :j
Goed ben tevreden maar het was zwaar.

Hierbij een linkje van mijn blog :)

https://jiergasblog.wordpress.com/2015/10/26/detox/

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:11

Oh ik hou van die pangasiusfilet van Queens. Die Citroen/koriander <3
Wel ook leuk om te lezen dat het toch niet zo slecht was. (Niet dat dat me tegenhield om te eten haha)