[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:34

Wendy1978 schreef:
Ai :(:) sterkte N0a
Wat leuk Romy, een nieuw verzorgpaardje :)

Dankjewel! :)

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:43

Ik wil ook een verzorgpaardje :( haha
Zo naar bed, morgenvroeg wegen :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:45

Hè pris hahahahhahhahah
Gezellie
Ik doe de 800 variant ipv de 500
Maar ga van de week is ff opbouw lijstje vragen aan haar idd
Wil echt niet teveel aankomen
(Was toch best redelijk 'crash' dieet volgens mij)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 01:19

Madeira_ schreef:
Ik weet mijn streefgewicht niet zo goed.. ik denk als ik hier thuis rond de 70 weeg (en bij de diëtiste rond de 73) ik heel tevreden ben. Ik weeg nu rond de 80,5 kg. Ik kom van de 130 af… Ik ben 1,75. *knip*

Ik vind dit wel reeël hoor, ik denk ook zeker dat het goed haalbaar is voor je want je bent super bezig als ik zo je posts lees :) Je kunt het!

N0a; wat vreselijk poedersuiker zeg -O- heel veel sterkte! En goed van je dat je een kop groene thee genomen hebt ipv veel te gaan eten! :)

Dame; dat is ook de reden dat ik er nog geen één besteld heb, ik heb er steeds geen geld voor, kan dat eigenlijk niet echt missen.. := maar wil het toch een keer proberen, dan moet ik met andere dingen maar even zuiniger aan doen!

Ik heb net nog bij een vriendin een film gekeken en heb netjes alleen wat zoute popcorn op. :)
Morgen moet ik écht schoonmaken in huis want ik nies me een ongeluk (hooikoorts en allergie voor huisstofmijt en andere beestjes en stofjes, heul vervelend want je merkt echt wanneer je weer aan de schoonmaak moet! :+ )
Daarna maar even wat aan school doen en lekker naar paardjelief.
Jeetje wat is het laat! *gaat snel slapen* :Z

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 03:57

[quote="_joellover_"]Doet hier iemand op het moment aan weightwatchers?
Ik ben nu bezig met week 2 en in week 1 -1.6 kg. Het valt mij op dat ik vrij veel mag eten (36 punten)
Het klinkt vreemd maar het voelt dan net of ik niet aan het dieten ben en voel me heel stress vol voor het weeg moment.

Het is geen vocht wat ik ben afgevallen wat er is nu in totaal 4,7 kg af sinds januari( ja het gaat heeeel traag helaas)
/quote]
Ik heb vanaf tweede week januari tot begin april geweightwatcht, en het is mijn eerste afvalpoging ooit geweest. Ik moet zeggen dat ik super tevreden ben over ww voor mij. Ik ben in die 4 maanden 11 kilo afgevallen. En zit nu eigenlijk op het gewicht wat ik vooraf als streefgewicht in mijn hoofd had. Het gng voor mij redelijk makkelijk, ik zie ww ook niet als een dieet. Ik zou een dieet met shakes of je moet op maandag dit en dit eten nooit vol hebben gehouden, de flexibiliteit van ww sprak me erg aan. Ik wil zelf bepalen of ik die avond zin heb in pasta of in aardappelen. Je mag inderdaad redelijk veel, sowieso al fijn dat fruit en groente 0 punten zijn dus honger hoef je nooit te hebben. Ik denk dat het daarom ook makkelijk vol te houden is en ik heb er naast wel veel gesport maar ook nu ik beide even niet doe valt het me nog mee, had eigenlijk verwacht meteen aan te komen. Ik denk dat ww meer een andere benadering van eten is en het je gewoon een bewustzijn geeft van normale porties. Ookal doe ik het niet meer weeg ik mn pasta en rijst wel nog steeds af en ben ik zuinig met brood. En uiteindeljk is dat bewustzijn toch wat je moet gaan hebben op de lange termijn. Ik tel niks meer maar weet inmiddels wel wat goed en fout is op een dag en ik neem me voor om wekelijks te blijven wegen en op de momenten dat het meer is dan de week ervoor gewoon weer wat strenger te zijn voor mezelf.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 05:38

Wat super arienette! Leuk tw horen dat ww zo goed heeft geholpen. Vroeg me sterk af of het zou helpen, maar zo te horen zeker de moeite waard

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:30

even een vraagje:Die cornflakes van Kelloggs, met stukjes chocolade,rood fruit & honing.
Zijn die gezond om 'smorgens een kommetje van te nemen? Of lijkt dat maar..

En hebben jullie tips voor het ontbijt ivm cornflakes/crackers?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:58

Goeiemorgen allemaal!

Ben er ook weer! Poeh een dagje niet online geweest en 6 pagina's bijlezen :')

Hoor goede verhalen hier over de voedingspatronen en het afvallen en zeker ook over het sporten!
Goed bezig meiden!

Bij mij is weegschaal nog steeds koppig blijven staan |o
Ik had de kat er al eens opgezet maar die weegt gewoon 4 kilo dus hij doet het toch :o hihi

Kellogs cornflakes zit vol met stiekeme suikertjes!! Als iets laag in vetgehalte is altijd even kijken naar het suikergehalte, daarmee wordt het dan vaak lekker gemaakt dus toch ook weer minder gezond...

Edit: Muesli, is een gezonde vervanger (ahum ik had geen getypt maar dat is onzin natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door wollie2004 op 24-04-13 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:00

Jeej in 10 dagen shred -12,5 cm :D *\o/*

Wollie, vervelend dat je weegschaal blijft staan!
Hier blijft hij ook staan op waar ik mee gestart ben, maargoed spieren zijn zwaarder als vet hè!
Ik zie het zelf wel al een beetje dat je wat qua omvang vanaf is :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:09

Wauw Tarzan lekker!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:09

Zo dat shred is goed voor je! Ik heb in een gekke bui zaterdag mijn haar eraf laten knippen, nu baal ik enorm :=

Vanmiddag uit mijn werk meteen naar mn paard, vandaag wordt hij gecastreerd. Daarna naar de kapper voor een keratinebehandeling, misschien helpt dat. Hoelang duurt het voor 30 cm is aangegroeid?? :=

Gezond eten gaat verschrikkelijk slecht, ben blij als het straks vakantie is, dan heb ik even twee weken om iedere dag te sporten en gezond te eten. Wilde twee weken obese regime inlassen, dus +- 1600 kcal eten en 2-4 uur per dag sporten :=

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:39

VonDutch schreef:
even een vraagje:Die cornflakes van Kelloggs, met stukjes chocolade,rood fruit & honing.
Zijn die gezond om 'smorgens een kommetje van te nemen? Of lijkt dat maar..

En hebben jullie tips voor het ontbijt ivm cornflakes/crackers?

ik doe dan de WW en eet dit ook wel eens s'ochtends,
ik moet er 4 punten voor rekenen incl de magere melk, dat vind ik best meevallen als ik over een dag 36(!!) mag
ik denk dat het belangerijker is dat je gewoon veel varierd in je ontbijt, de ene dag kellogs de andere dag een cracker of brinta etc.
Wat ik ook erg belangrijk vind is mijn voldaan factor,
en cracker is minder dan een bord brinta maar met brinta heb ik geen honger gevoel meer tot de middag! wat ik zeker wel heb bij een crackertje :')
Wauw tarzan wat een resultaat! lekker door gaan denk?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:47

Ja, vandaag lekker beginnen met level 2, erg motiverend die centimeters :D
Daarbij voel ik mij ook een stuk beter door het shredden dus blijf het programma lekker volgen :)

(De baas heeft suikerwafels en cola ingekocht, zucht! :'))

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:00

Frummels schreef:
Ik vind dit wel reeël hoor, ik denk ook zeker dat het goed haalbaar is voor je want je bent super bezig als ik zo je posts lees :) Je kunt het!

Super netjes Arienette! Leuk om te lezen :D

Wollie :(:) heel vervelend als je stil staat! Maar niet opgeven hoor, je kunt het! :D

Tarzan, wouw wat netjes, -12,5 cm!! :D

Ik woog vanmorgen 80,4 (laatste keer 80,7)... mmm niet zoveel er af dus! (Vorige week vrijdag gewogen) maar aan de andere kant: ik beweeg natuurlijk niet omdat dit nog even niet mag voor mijn oog, dus vind het nog best netjes met alleen wandelen en soms wat fietsen op de hometrainer :)! Ik ga alleen even kijken hoe ik me voel als ik 1 boterham minder eet, merk dat ik vaak echt moeite heb om de boterham erin te krijgen (6 stuks op 1 dag) maar verder ga ik niet teveel rommelen aan mijn lijstjes van mijn diëtiste :)

Alleen ik ga morgen naar de pizzaria met een vriendin, moet even bedenken wat ik het beste kan nemen haha... is natuurlijk allemaal slecht.. geen voor- en nagerecht in elk geval..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:22

Misschien kun je een pizza delen en een salade ernaast pakken?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:30

_Tarzan schreef:
Jeej in 10 dagen shred -12,5 cm :D *\o/*

Wollie, vervelend dat je weegschaal blijft staan!
Hier blijft hij ook staan op waar ik mee gestart ben, maargoed spieren zijn zwaarder als vet hè!
Ik zie het zelf wel al een beetje dat je wat qua omvang vanaf is :D

Zo hee! :oo misschien moet ik me er dan toch maar eens aan wagen.. Ik wilde het al doen maar ik sport al 4/5 keer in de week en ik ben/was bang dat dat misschien teveel is..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:32

Ik was 21 cm smaller na de eerste keer 10 dagen shredden :oo
Vanavond maar weer eens naar de sportschool... Al weken niet geweest door mijn werk in het buitenland en het trainen voor de bussinessmarathon.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:41

Ik vind het shredden ook geweldig, al haar video's trouwens :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:46

Heb het even een tijdje niet meer gevolgd, maar ga het vanaf nu weer proberen bij te houden hier.
En op iedereen te reageren.

Bij mij staat het er nu zo voor: totaal 4,6 kg afgevallen waardoor ik nu op 67.4 sta

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:10

Jeetje wat een centimeters vliegen hier voorbij! Echt super knap! Het zijn ook zeker spieren die er bij komen, want normaliter staat 1 centimeter ongeveer gelijk aan 0,6 - 1 kg.
Misschien ga ik er toch ook maar aan beginnen, niet zozeer om af te vallen maar om alles lekker strak te houden. En het voelt natuurlijk super goed als je een lekkere workout achter de rug hebt. :)
Is het bij de 30 day shred dan zo, dat je 10 dagen level 1 doet, en dat dat dan 10 dagen dezelfde workout is?

Madeira: ik vind het heel knap dat je toch afgevallen bent ondanks je niet veel mag bewegen! Je bent in ieder geval niet aagekomen, super goed! En je kunt best een boterhammetje minder proberen als je er moeite mee hebt denk ik, toch? Ben benieuwd hoe je je dan voelt!
Wat betreft het uit eten, inderdaad misschien zoals wollie zegt een pizza delen en een salade erbij?
En anders als je alleen een pizza neemt, kun je misschien een pizza nemen met bv rauwe ham/parma ham en rucola en olijfolie. Dat is allemaal heel mager op de mozzarella op de bodem na!

Karin: dat klinkt goed! hoe lang ben je als ik vragen mag? gefeliciteerd met je al 4,6 kg er af! :)

Ik heb vandaag een luie dag maar moet toch eigenlijk wel een aantal dingen doen. Moet een klein stukje schrijven voor het project van school voor vanmiddag 17.00, ik wil het huis eens grondig schoonmaken en dan vanmiddag paardjelief nog even longeren want hij heeft gisteren heel hard gewerkt, en we willen geen spierpijn natuurlijk!
Ik heb alleen altijd als ik er dan over nadenk wat ik moet doen (zelfs als het zo weinig is als vandaag) dat ik dan zo in de stress raak.. Heeft iemand anders daar ook last van? := Ik doe alles heel gehaast en denk alleen maar oh ik moet dit nog doen en dit en dit. Terwijl het eigenlijk een hele relaxte dag is..
Dat heb ik op zo een dag dan ook met eten, dan schrok ik alles naar binnen zowat zonder de kauwen, wat natuurlijk resulteert in nog meer trek.. Iemand tips?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:13

Citaat:
Karin: dat klinkt goed! hoe lang ben je als ik vragen mag? gefeliciteerd met je al 4,6 kg er af!

Ik ben 1.64 maar haha

Nee geen last van stress met dingen moeten doen hoor haha

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:13

Wat onwijs poedersuiker zeg Noa :(:)

Wauw Tarzan, motiveert me om dan toch elke dag een Insanity te gaan doen. :oo

Denice, zonde van je haar, zeker als je nu spijt hebt..
Ik twijfel altijd of dat wel werkt zo'n behandeling

Je gewicht is netjes hoor Madeira, zeker vergeleken bij je beweging!
Goed dat je niet bent aangekomen! :)

Frummels, ik zou niet zo goed weten wat je daartegen zou kunnen doen, misschien vaste tijden plannen waarop je even gaat eten?

Gisteren muesli gekocht en vanochtend voor het eerst gegeten ipv allbran :D
Helaas omdat de schoonmaakster er is kan ik niet sporten, dan maar vanmiddag..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:17

Wow mootje, dat is veel! Ik heb wel 't weekend heel slecht gegeten :o
Wollie, ja ze is echt leuk hè! En ze pusht je ook echt haha!
Karin, super hoor ga zo door :D

Frummels, het is inderdaad elk level 10 keer, op het laatst wordt het dus best saai maargoed dan wil je toch door omdat je benieuwd bent naar het volgend level!

Madeira, ik vind het toch heel netjes dat je toch afvalt zonder al te veel te bewegen!

Naoom, dat is nu zo leuk aan dit topic, iedereen motiveert elkaar enorm! :D
Zo denk ik telkens als ik naar de suikerwafels kijk die naast me staan aan jullie en aan hoe zonde het is om die wafel te eten hahaha!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:17

Deniece: mijn moeder heeft laatst ook een keratinebehandeling gedaan, en haar haar is heel mooi glad, zelfs na het wassen of regen (mijn moeder is half surinaams dus heeft echt kroeshaar van zichzelf). je moet alleen opletten wanneer het uitgroeit want dan komt je eigen haarstructuur natuurlijk bovenop te zitten. :)

Karin: das niet zo groot nee haha. Maar je bent super bezig :)

Naoom: vaste tijden probeer ik inderdaad echt aan te houden met dingen doen, ik ben ook zo een spast die elke dag een to do lijst en een tijdschema maakt.. := Maar ik vergeet vaak om daar 'even zitten en drinken of eten' in te zetten.. Ga ik nu meteen doen!

En hoe beviel de musli? :D

Tarzan: Oké! Bedankt! En ja dat lijkt mij ook inderdaad :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:20

@Naoom goed hoor, smaakte het de muesli :D

@Tarzan vervelend dat de baas steeds zoveel lekkers in huis heeft. Lukt het goed om eraf te blijven?

@frummels ahha ja kan er ook niks aan doen XD