Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
) Maarja, nu vraag ik me eigenlijk af of hier mensen zijn die Marvelon slikken en hoe dat jullie vergaat? Ik ben echt heel erg geschrokken van alle "ongelukken" die er door deze pil zijn veroorzaakt.. Zal ik morgen de huisarts bellen met mijn zorgen..? 

Maar ik hoef hem niet meer.
plaatsing was onaangenaam, maar niet enorm pijnlijk en gaf gedurende 2-3 dagen een soort "druk" in onderbuik. Ik had geen pijnstilling van te voren genomen en nadien 1x buscopan.
. Ik dacht dat ik die fase op mijn zo goed als 20ste wel voorbij was
) Maar voor de rest beter libido, minder stemmingswisselingen en minder snel geïrriteerd. Ik vind die trombose kans ook wel eng
Maarja, die heb je dan bij andere pillen ook. Alleen bij deze blijkbaar 25 op de 100.000 ipv 15 op de 100.000 (tegen 5 op de 100.000 bij niet pil gebruiksters, dit gaat wel over jonge vrouwen).
(als in ik wil meer knuffels en aandacht, maar ook gewoon meer gezellige dingen doen met vrienden. Al kan dat dus ook mijn normale zelf zijn en onderdrukte de microgynon dat haha) Enige waar ik wel echt last van heb is spotting in de tweede en begin derde week van de pilstrip. Maar ook echt spotting, klein inlegkruisje is zat voor de hele dag. Alleen vervelend in de zomer vind ik, als je de hele dag in je bikini wil lopen op vakantie haha. Die spotting heb ik niet bij de tweede strip als ik hem doorslik
Veel minder hormonen dan de pil en ik hoef er niet dagelijks aan te denken. Aan het eind van de 3 maand soms wel een krampje, maar vergeleken met maanstonden is het een eitje.
Stamper schreef:We hadden een discussie over, dat als je doorslikt wel gewoon ongesteld wordt.
Maar, ik had gezegd, dat dat niet zo was, en gewoon beschermd bent, omdat je de pil doorslikt.
Want je stopweek "zorgt" er immers voor dat je ongesteld wordt. Maar neee, ik werd niet geloofd!
Valerie93 schreef:A.s donderdag een echo van mijn spiraal, zie er ene kant op tegen andere is het wel beter.
Heb sinds kort na t vrijen baarmoeder krampen dus willen kijken of die nog op zijn plaats zit.
Wie weet kan ik je vraag wel beantwoorden
Mars schreef:Nja arts in opleiding of assistente vind ik nogal een verschil hoor. (Hoewel bij mijn huisarts er ook assistentes lopen die denken arts te zijn maar dat terzijde)
70€ is wel een koopje idd.
2 dagen op bed gelegen van de ellende haha