Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 18:41

Germie, ik woon in Duiven. 20 minuten met de auto en dan ben ik in het Bergherbos waar de hoogste heuvel 92 meter is en er zijn nog een paar lekkere heuvels daar die ik altijd op en af ren.
Hier zie je de heen en weertjes die we hebben gedaan heuvelop en af.

Afbeelding

Als ik de andere kant op rij met de auto, ook 20 minuten, zit ik op de Veluwezoom/Posbank. Met wat heen en weertjes daar op de heuvels haal je die hoogtemeters ook makkelijk in 15km.

WenK

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:33

Dankbare meelezer hier. Ik ben slecht in actief blijven in topics, maar wilde even laten weten dat jullie posts zo enorm inspireren en realistisch zijn!

In 2009 bouwde ik op met Evy (Start 2 Run). Uiteindelijk liep ik tm 2015 zo'n 15 km 3x per week. Na een blessure en een hoop persoonlijk gedoe (trouwen, overleden kind, meerdere zwangerschappen etc) voelde mijn lijf niet meer van mij. En dus ben ik een paar weken geleden weer begonnen met opbouwen, met het vertrouwde schema, her en der een les opnieuw en me niet te druk makend over "te langzaam" zijn. Die laatste 2 nuances zijn mede aan dit topic te danken. Van mezelf leg ik de lat het liefst sky high, maar de posts die ik hier heb gelezen zijn zo fijn relativerend en tegelijk stimulerend...
Dat wilde ik jullie even meegeven iig. Ik weet niet in hoeverre ik hier actief zal meepraten, maar als meelezer waardeer ik jullie iig enorm.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 21:40

Fijn dat het je helpt en ga zo door!

Mag ik even zeggen dat ik het echt waanzin vindt dat je 5 euro moet betalen om mee te doen aan de loting voor Rotterdam? En als je niet ingeloot bent, ben je het geld kwijt. Belachelijk.

Nou zal ik nooit meedoen aan een grote stadsmarathon, maar ik vind het echt achterlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 22:22

Ben het met je eens hoor SV. Dat is gewoon incasseren. Londen is ook loten, maar het kost je niets. Ik heb daar ook meegeloot en pech gehad. Maar het heeft me ook niets gekost. Vind dat ook echt belachelijk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 07:12

Supervixen schreef:
Fijn dat het je helpt en ga zo door!

Mag ik even zeggen dat ik het echt waanzin vindt dat je 5 euro moet betalen om mee te doen aan de loting voor Rotterdam? En als je niet ingeloot bent, ben je het geld kwijt. Belachelijk.

Nou zal ik nooit meedoen aan een grote stadsmarathon, maar ik vind het echt achterlijk.

Nou hè? Ik las dat je dat dan als korting krijgt op een ander NN evenement. Al die wannabe-deelnemers x €5, dat is een flink bedrag.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 08:33

Fijn dat je iets hebt aan het lezen van de ervaringen hier WenK.

Dat klinkt wel heel erg als geldklopperij SV, de tickets zelf zijn al duur genoeg.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:02

Ja bizar hè, 5 euro incasseren.

Ik wilde nog de MS motion lopen, bij mij op de startbaan. Maar helaas, uitverkocht, mezelf op reserve lijst gezet maar ook geen plek. Maar nu zochten ze nog vrijwilligers, dus daarvoor aangemeld! Nu sta ik de hele dag bij het waterpunt haha.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:04

Wauw Ieris je hebt gewoon alvast de hele ultra route gelopen nu! En dat terwijl je nog semi ziek was. Vind je het niet spannend als je vader zo valt? En zelf ook nog even gevallen dus, gelukkig niks aan over gehouden. Knap hoor dat je de dag erna dus weer zo een stuk hebt gelopen. Die ultra gaat jou zeker wel lukken!

Sv wat leuk dat je het zo samen kan doen met een vriendin. Ze vond heen en weertjes geen probleem? :Y) Wel weer flinke hoogtemeters voor de afstand. Jaloers hoor dat je daar et 20 minuten bent. Ik zit toch wel snel een uur in de auto. En dat lukt me vaker niet dan wel in de planning.

WenK stille meelezers die er profijt bij hebben zijn ook zeker welkom hoor! Als meeposten gewoon niet zo je ding is, lekker inspiratie uit halen en als je ooit wel een vraag hebt, gooi je hem er gewoon in (niet dat wij alles weten he). Lekker door doen zo!

Ja die €5 vind ik ook echt belachelijk en is bij geen enkele andere marathon aan de hand... Ik denk dat ze echt willen voorkomen dat mensen met 20 accounts gaan inschrijven om de kaartjes voor veel geld door te verkopen. Maar netjes vind ik het alles behalve.
Ben ook heel benieuwd wat de tickets moeten gaan kosten.

Ik moest gister even de auto ophalen bij de garage dus daar ben ik met een rustig loopje naartoe gesukkeld. Ik had veel last van mijn kuit helaas (kan wel gewoon hardlopen hoor maar happy is ie niet). Daarna naar het centrum gegaan en bij 1 winkel ik denk wel 10 paar schoenen geprobeerd maar HET paar zat er gewoon niet bij.
Maar uiteindelijk maar naar een andere hardloopwinkel en daar trok ik het eerste paar aan, ik zeg, dit is het. Nee nee zegt die verkoper, nu wil ik je ook wat dingen laten proberen hahaha. Uiteindelijk bracht hij me nog een beetje in twijfel met een paar ON schoenen. Maar door de slechte ervaringen van mijn man met dit merk ben ik toch uitgekomen op de Brooks Hyperion 3. Ironisch genoeg, precies hetzelfde paar als mijn man 2 weken eerder kocht nadat hij precies hetzelfde scenario had doorlopen als ik. We zijn nu dus een anwb stelletje op onze hardloopschoenen. Nooit gedacht :')

In de avond heb ik nog even een rustige kracht sessie gedaan met een vriendin. Merk wel dat die interval sessie echt wel energie kost en er behoorlijk in hakt. Wil eigenlijk wel weer graag bootcampen op woensdag maar wil ook graag blessure vrij blijven dus even kijken hoe dat de komende weken gaat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:21

WenK schreef:
In 2009 bouwde ik op met Evy (Start 2 Run). Uiteindelijk liep ik tm 2015 zo'n 15 km 3x per week. Na een blessure en een hoop persoonlijk gedoe (trouwen, overleden kind, meerdere zwangerschappen etc) voelde mijn lijf niet meer van mij. En dus ben ik een paar weken geleden weer begonnen met opbouwen, met het vertrouwde schema, her en der een les opnieuw en me niet te druk makend over "te langzaam" zijn. Die laatste 2 nuances zijn mede aan dit topic te danken. Van mezelf leg ik de lat het liefst sky high, maar de posts die ik hier heb gelezen zijn zo fijn relativerend en tegelijk stimulerend...
Dat wilde ik jullie even meegeven iig. Ik weet niet in hoeverre ik hier actief zal meepraten, maar als meelezer waardeer ik jullie iig enorm.

Ah, wat leuk.
En wat goed van je dat je na al je persoonlijke gebeurtenissen (heftig) weer bezig bent. Succes en veel plezier en kom vooral posten!

5 euro om alleen mee te mogen doen met een loting?! Absurd. Maar ze kunnen vragen wat ze willen, mensen zien de Rdam marathon als iets magisch ofzo rn betalen toch wel.

Ik ben moe in mijn 1e week werken. Ik wil eigenlijk niet klagen, maar ik ben gewoon al doodmoe na 3 dagen -O-
Net wel ruim 8km gelopen en nu haasten naar de masseur.
Zin in zondag!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:10

Namiro wat fijn dat je weer uit je hardloop dip bent en ook al back on track! Gelijk heuveltraining bij de loopgroep ook, pittig!

Samantha_ wat een pittige intervallen, goed dat je toch gegaan bent! Wat jammer dat de MS motion al uitverkocht is Samantha!

Leonie87 wat belachelijk dat Garmin zo traag is met reageren eigenlijk, ik had van hun eigenlijk wel anders verwacht..
Wat fijn dat de atletiek training beter ging, leuk ook dat je samen met iemand liep en jullie elkaar een beetje konden uitdagen.
En ik ben het wel eens met wat je schrijft, groot gelijk dat je dankbaar bent dat je dit zo allemaal kan en mag! Daar kan ik een voorbeeld aan nemen, dankjewel hiervoor <3
En wat leuk, nieuwe schoenen! Wel een foto plaatsen he :D Wat leuk dat je bij de laatste winkel toch terug kwam op degene die je het 1e aantrok.

Ieris wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Wel heel mooi dat je zo samen met je vader kunt gaan, hij op de fiets en jij lopend. Bikkel dat je ook gewoon de 2e dag de route af maakt, heel erg knap.

Supervixen wat leuk en gezellig dat je zo samen met een vriendin hebt kunnen lopen. Wat een hoogtemeters ook weer. Jij woont echt in een super mooie omgeving <3 Ik zou graag die kant op verhuizen, maar met baan en files is dat helaas niet haalbaar. Lekker de berg op bij het Peeske daar denk ik? Bikkel, ik heb daar al moeite om met de fiets boven te komen :')

Wenk wat leuk dat de posts hier je zo helpen :) Wat een pittige tijd heb je gehad zo te horen. Goed dat je weer bent begonnen met lopen. Stapje voor stapje, snelheid en afstand komen vanzelf als je consequent blijft lopen heb ik hier geleerd :D En post vooral hoor!

Goof het is nu je 1e week werken weer toch? Als ik hoor wat er allemaal moet gebeuren in die 1e week snap ik dat je moe bent. Is helemaal geen klagen toch? :(:) Veel plezier bij de masseur!

Wat bizar van die 5 euro :oo Begrijp ik nou goed dat je moet betalen voor je loting, en dat je dan maar moet hopen dat je erbij zit en anders is het pech, geld weg?

Hier toch nog even twijfel. Ik had heel hard geroepen dat de Bruggenloop dit jaar te vroeg komt, 15 km. Maar nu zijn de inschrijvingen geopend en ga ik toch twijfelen := Wel veel nog, 5 km extra erbij met een cutt off time van 2 uur.. Maar goed, ik kan ook gewoon inschrijven en in het ergste geval mijn ticket weer verkopen als het echt niet lukt.
Die zou ik echt heel graag eens willen lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 17:41

De peeskesbult zijn we niet op geweest Muppet, ik ga vaak aan de andere kant van Montferland lopen. Daar is het minder druk.
Maar dat is ook een optie voor
heuvels ja.

Leonie wat een toeval met je schoenen, lekker anwb stel zijn. Zijn mijn vriend en ik met onze fietsen, die zijn hetzelfde.
Mijn vriendin vond het hartstikke leuk de heen en weertjes. Ze had ervan genoten.

Goof ik weet hoe je je voelt, het gaat vast beter in week 2. Je kunt het!

Samantha wat leuk dat je vrijwilliger gaat zijn, ben benieuwd hoe zoiets je bevalt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:10

Ik heb vandaag 14 km gelopen en ben best moe, maar wil toch even reageren. Dus sorry dat ik heel wat mensen over sla!

Leonie, je hebt gelijk over de starttijden van de DtD! Ik kon ze niet via de site vinden, alleen via Google en dacht daarom dat ze oud waren. Maar inmiddels zie ik ze gewoon via de site. M'n startvak weet ik nog niet. Omdat Le Champion members tot 3 weken van tevoren hun inschrijving kunnen annuleren, krijg je als lid pas later je nummer. Maar goed, in een van de leden startvakken dus,

Muppet, wat start jij dit weekend? Ook zaterdag 5 km?

WenK, mooi om te lezen dat je iets aan dit topic hebt! Praat gerust mee hoor, alle niveaus en snelheden zijn welkom.

Samantha, leuk dat je vrijwilliger bent! Ik ben jurylid bij roeiwedstrijden en het is heel leuk om ook bij de andere kant van een wedstrijd/evenement betrokken te zijn, vind ik.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:44

Dank voor alle welkome reacties!

Ik lees hier veel over wedstrijden/evenementen ook, altijd leuk die verslagen! Wel bizar dat ze €5,- vragen om überhaupt mee te mogen doen met de loting. Ontmoedigen om kaarten "op te kopen" zou toch ook op een andere manier moeten kunnen.

Morgen ga ik lekker weer lopen. Het is zo fijn om te merken dat ik er echt weer zin in heb! Even lekker van de natuur genieten (wij wonen schandalig luxe wat dat betreft, letterlijk aan de rand van de hei) en bewegen.

Ik heb mezelf beloofd dat ik na afloop van dit schema (als ik dus 30 minuten aaneengesloten kan lopen) nieuwe hardloopschoenen mag kopen. Er zit een runnersworld (geloof ik) winkel hier in het dorp.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:14

Ow goof ik voel je. Vind het in week 2 al een stuk beter. Schrale troost haha.

Ja ik vind het ook echt drama met garmin. Kreeg een vrij standaard mail terug vandaag dat een reviced apparaat bijna net zo goed is met de garantie duur gewoon net zo lang zal zijn als deze.... Ja en wat als dat horloge al 2 jaar oud is en net na de garantie kapot is? Ik ben vooralsnog echt in shock dat het zo slecht geregeld is. Maar iig had ik nu na 3 dagen antwoord ipv 3 weken...

Ik zou je theorie omdraaien muppetmayo. Gewoon lekker trainen en tegen die tijd kijken waar je staat. Er zijn altijd genoeg last minute startnummers te verkrijgen van mensen die toch niet kunnen lopen. Zo weet je zeker dat je het red. Opbouwen naar 10 is goed te doen maar daar adviseer ik meestal even een pas op de plaats. Zie het een beetje als afvallen, je kunt heel hard omlaag gaan maar je moet soms even je lichaam de kans geven om te wennen aan het nieuwe. Met hardlopen is het eigenlijk net zo. Je lichaam moet wennen aan die belasting en hoewel je het conditioneel misschien wel kan, je gewrichten en pezen hebben veel tijd nodig om te wennen.

Tiggs ah nog even "spannend" dus welk startvak je staat. Maar wel rond dezelfde tijd vermoed ik. Toch wel weer lekker 14km gelopen. :D

WenK vooral niet besparen op schoenen hoor. Je hebt niks aan een blessure opgelopen door schoenen.

Ik heb zowaar rustdag dus daar houd ik me braaf aan. :o

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:50

Wat leuk Leonie, nieuwe schoenen! Wel toevallig, dezelfde als je man!

O muppet lastig. De Bruggenloop is een hele leuke gezellige loop maar door die bruggen ook best pittig. Ik zou doen wat Leonie zegt inderdaad.

Lekker SV, dat je zo dichtbij zulke mooie plekken hebt!

Hier ook niet zoveel energie, lage HRV ook al een poosje. Wel na werk sportschool gedaan voor een benen en billen work out.

Lekker bijgekomen na de massage Goof?
Ik snap wel dat de eerste week zo zwaar valt ja.

Ik ben ook heel benieuwd naar het vrijwilliger zijn. Het is wel een lange dag, 8:45 aanwezig tot 16-17u. Het is ook een wandel evenement en er doen ook mensen in rolstoel enzo mee.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 23:03

Welkom Wenk! :wave:
Goed dat je zo bewust voor jezelf kiest na al die heftige gebeurtenissen!
Misschien jezelf toch eerder belonen met een paar nieuwe schoenen? Zonde als je een blessure oploopt door oude schoenen hoor!

Leonie, benieuwd hoe je nieuwe schoenen bevallen! Wel fijn als je ze aandoet en je meteen overtuigd bent dat het ‘de schoen’ is.
En gezellig anwb-en met je man hoor! Wij hebben hier ook dezelfde wegschoenen..

Niet te snel happen op het voorstel van Garmin. Mijn baas heeft dit ook gehad en heeft uiteindelijk na flink aanhouden een superdeal gekregen. Nieuw horloge met mega korting..

Muppet, tip van Leonie is misschien wel beter.. dan ga je jezelf ook niet forceren om die 15 eruit te persen..
maar snap het wel dat je toch een ticket wil hebben als je deze loop graag wil doen. Lastig dilemma.. zeker nu alle runs zo snel uitverkocht zijn..

Hopelijk heb je genoten van je massage Goof en heeft je dat weer wat energie gegeven :(:)

€5 betalen voor een loting is echt bizar..
aan de andere kant moet je nu al een abonnement afsluiten bij sommige organisaties die trailruns organiseren.. daar vind ik ook wat van..
zonder abonnement kun je niet inschrijven.

Morgen gaat de inschrijving voor Lavaredo weer open dus wij gaan weer proberen om door de loting heen te komen.. kijken of het dit jaar wel lukt. En anders mogen we in 2027 zeker meedoen..

Vanavond op de baan getraind met de loopgroep.. was best pittig.. allemaal intervallen en een tempo waar je u tegen zegt. Dan merk ik dat toch echt een duurloper ben.. maargoed.. dit kan alleen maar beter worden. Vind Garmin ook want mijn vo2 max ging meteen een punt omhoog :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 06:36

Namiro waar is dat dan? Een abonnement afsluiten?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. En heb ik ook nog niemand over gehoord.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Dat ais inderdaad wel een hele lange dag Samantha als vrijwilliger! Wel heel leuk lijkt me om eens te doen.

Ja Namiro dat nieuws heb ik ook meegekregen. weet zo even niet meer welke organisatie het was maar de reacties waren ronduit negatief. Dus weet niet of ze het gaan doorzetten.
Ah en lekker op de baan getraind. Ja de tempo's die mensen daar lopen (en die je zelf probeert te halen) altijd slopend :+ Maar zoveel voldoening achteraf.
En thx voor de tip van garmin. Heb ze nu eigenlijk 2 opties gegeven (niet dat ze zich daar iets van aan gaan trekken). of een nieuwe, of mijn aankoop bedrag terug. Ik zou dan 100% niet meer dit model kopen eerlijk gezegd.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:16

Supervixen de andere kant van Montferland is ook heel mooi <3 Wij hebben jarenlang een vaste plek op een camping gehad in de buurt, vandaar dat ik de buurt een beetje ken. Wel een beetje jaloers op je mooie woonplek hoor hihi, het blijft voor mij daar toch altijd wat speciaal.

Tiggs 14 km gelopen, goed bezig! Ik start helaas de zondag in plaats van de zaterdag. Helaas, omdat ik nu de temperaturen weet van zondag :')

WenK je boft maar zo heerlijk aan de rand van de hei wonen, heel gaaf!

Nou Leonie87 ik zou idd ook niet zomaar akkoord gaan met een 2e hands horloge -O- Ik ben benieuwd wat ze gaan reageren op je antwoord.
En je hebt gelijk hoor ook eigenlijk met de Bruggenloop (en Samantha ook). Dat is een loop waarvan ik altijd heb geroepen dat die mij zo tof lijkt. En een stemmetje in mijn hoofd zegt dan, ja leuk dat je verstandig wacht, maar wat als je volgend jaar niet meer loopt? Dan heb je nu je kans verkeken.. Maw.. nog altijd onzeker over mijn lopen :') En als ik idd toch zover zou zijn met die 15 km de angst dat er geen kaarten meer vrij komen.
Wat goed dat je je aan je rustdag houdt!

Samantha ik ben heel benieuwd wat je van het vrijwilligen vind op het evenement, wel gelijk een lange dag zeg!

-Namiro- nou dat is het dus, al die tickets zijn zo snel uitverkocht dat ik toch ineens nerveus wordt ofzo. Maar jullie hebben gewoon gelijk. Blij zijn dat ik straks (hoop ik) de 10 kan lopen terwijl ik in maart hardlopen de laatste kans gaf en dan max 5 km is ook al een prestatie. Die 15 komt dan volgend jaar vast.
Jij ook aan de baantraining, pittig!
Ik kende de Lavaredo niet dus even opgezocht. Jeetje wat lijkt me die pittig zeg! Ik hoop voor je dat je wordt ingeloot!

Voor degene die meegaan met de Boktrun dit weekend, heel erg veel plezier! Ik hoop dat het uiteindelijk een beetje meevalt met de temperatuur.
Gister wilde ik toch nog even een kort rondje intervallen doen. 5x5 minuutjes, moest wel lukken. Dat viel echt zo enorm tegen! Ik was helemaal kapot, kwam niet vooruit. Elke interval was een stukje langzamer, ik kreeg er echt niet meer uitgeperst.
En vanmorgen, tadaaa.. Daar is de keelpijn -O- Mijn vriend is ook nog steeds behoorlijk grieperig, die heeft me aangestoken denk ik. Wel weer balen net voor de Singelloop natuurlijk. Ik hoop dat ik nog een beetje vooruit kom met die warmte zondag, moet ook om 14.15 in de warmte starten helaas.
Nouja, ik kan er niks meer aan doen nu dus we gaan er maar het beste van maken.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:38

Supervixen schreef:
Namiro waar is dat dan? Een abonnement afsluiten?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. En heb ik ook nog niemand over gehoord.

trailrun.be en bearsports

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:33

Ik zie het inderdaad, maar ik zie ook dat je gewoon een startbewijs aan kunt schaffen als je geen lid bent. Dat is dus wel een verschil.
Dit lijkt meer in het leven geroepen om een soort schaarste aan startbewijzen te creëeren om ze maar allemaal te kunnen verkopen.

Maar als ik voor een lidmaatschap moet geen betalen of aan een betaalde loting mee moet doen, dan houden de evenementen voor mij op hoor.

Zet dit eens om naar een andere sport en het klinkt helemaal idioot. Je mag pas met je paard aan een wedstrijd meedoen als je bent ingeloot, loten kosten 5 euro per stuk. Niet ingeloot is 5 euro kwijt. Echt, het moet niet gekker worden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Ben ik weer! Ik kan helaas niet meelezen/bijlezen want dat ging me allemaal te snel...

Ik vind de €5,- voor de loting belachelijk! Ja je mag bij uitloten met €5,- korting meedoen aan een andere marathon. Maar degenen die in Rotterdam willen lopen, willen dat doen met een reden. Dan is een Antwerpen of Utrecht (of weet ik veel welke) niet interessant. Maak dan een constructie dat kaartjes alleen via de organisatie doorverkocht kunen worden, als je bang bent voor doorverkoop!? Hopelijk niet net als Berlijn dat het gewoon niet kan... Want dan raken veel mensen de dupe als je bv geblesseerd raakt oid.. En straks word hje ingeloot, maar we weten nog niet eens welk bedrag ze gaan hanteren. Straks vragen ze nog €200,- per startbewijs ofzo. En dan weer op zaterdagmiddag de shirts op net als vorig jaar zeker? En een half uur in de rij staan voor graveren en dan nog geen cm vooruit gekomen zijn (en uiteindelijk dus zonder gegraveerde medaille naar huis gaan) Wat een geldklopperij!!

Zo wilde ik als voorbereiding op de Marathon ook gaan inschrijven voor de Bruggenloop, totdat ik de inschrijfkosten zag... €43,-!!!! Voor 15km... Ja sorry, maar die skip ik dus ff he.... Ik dacht eerst dat het misschien een typfoutje was, maar nee...

Ga hardlopen, dat is zo'n lekkere goedkope sport, zeggen ze dan.... Zelfs het lokale loopje hier op het dorp is tegenwoordig al €11,- voor 5 of 10 km...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

muppetmayo aiii, beterschap! Komt vast goed met die singelloop. Dat kun jij!
En volgend jaar loop jij ook nog gewoon hoor. Je bent echt super goed aan het opbouwen en ik zou dat niet willen riskeren voor 1 run. Misschien ga je heel soepel en simpel door naar de 15 maar houd rekening met de tijd dat je lijf nodig heeft om te wennen aan de impact. En tegen die tijd komen er echt wel tickets beschikbaar. Dat is altijd zo.
ik verwacht niet te veel van garmin eerlijk gezegd...

Het is idd echt idioot Sv. Ben het helemaal met je eens. Gewoon omdat het zo populair is, gaan mensen het toch doen.

iirrssjjee, ja ik vond de bruggenloop vorig jaar ook echt heel duur. Maar ik zie alle prijzen zo hard omhoog gaan... Om die reden bijvoorbeeld de halve van Eindhoven geen startbewijs gekocht. Die wil ik ook last minute op de kop tikken. Het wordt idd gewoon echt duur om mee te doen met events. Je moet er ook nog heen en evt parkeren ed...

Om mijn stryd(vermogensmeter) echt goed af te stellen ben ik een programma van 2 weken aan het volgen met korte workouts die ik integreer in mijn normale trainingen. Vandaag moest ik 2 strides van 10 seconde maken en 8 minuten all out. Dat is altijd pittig maar ook wel leuk leuk om te doen. Conclusie, 8 minuten is best wel lang. Gemiddeld zat ik op 04:15 ongeveer.
Binnenkort de 12minuten test nog eens doen ook om te vergelijken. Daarna de route afgemaakt met nog 3x 10 seconden strides en voor de rest gewoon rustig aan gedaan. Buienradar gaf aan dat het zou gaan regenen om 13:10 maar helaas, ik was 5 minuten te laat thuis en was flink nat :+
In mijn statje ook een powerveldje meegenomen. Het lijkt identiek eigenlijk aan het tempo.
Afbeelding
Mijn nieuwe schoenen nog schoon. (spoiler, ze zijn niet meer schoon)
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:33

Bizar hè, die prijzen, en dat loten. Toch ga ik Rotterdam proberen.
Die Bruggenloop is ook mega duur geworden, was vorig jaar 30 euro dacht ik. Ik vond het een leuke loop maar ook niet bijzonder. Was ook niet zo geweldig geregeld, waren bijvoorbeeld heel weinig dixies.

Ook bizar, een abonnement voor trail runs!

Wel slechte service van Garmin ja.

O dus toch muppet, beterschap! Wel knap dat je nog gelopen had.

Mooie schoenen Leonie! En bevalt de stryd, of is dat nu nog te vroeg om te beoordelen?

Hier niet zoveel nieuws. Hmm ja ik heb gisteravond m’n relatie beëindigd. Ook al is het mijn keuze ben ik er toch ook wel stuk van, en hij helemaal.
Blijft klote zoiets.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:56

Dat is niet leuk Samantha, waren jullie lang bij elkaar?