Storm schreef:Ik moest even Googlen wat fomo was. Ik lijdt er blijkbaar ook aan, ik miste deze ook even
Doordat ik fomo heb, vind ik niet kunnen stappen wel minder erg dan gedacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destiny22 schreef:Ben benieuwd!
En waarom liever Pfizer omdat ik mensen ken die Moderna hebben gehad en die last van bijwerkingen hebben gehad de mensen die met Pfizer geënt zijn heb ik nog niemand gehoord die last van bijwerkingen heeft gehad. Aangezien ik al last van bijwerkingen heb van de Griepprik ben ik benieuwd!
nynke55 schreef:Ik zit me af te vragen: mijn man moet zondag voor zijn 2e prik, ik dinsdag voor mijn eerste, en het is een half uurtje rijden. Zou ik niet zondag gelijk mee kunnen worden geprikt?
charrr91 schreef:Nou, ook ik kreeg een oproep. Ik krijg een griepprik dus ik heb voorrang. Ik ben 29, nooit ziek, nog nooit Corona gehad en ook nog nooit getest. Heb getwijfeld of ik het moet doen wegens een enorm schuldgevoel tegenover de rest van Nederland die wel kwetsbaar zijn maar ik heb toch een afspraak gemaakt.
Net precies heb ik mijn 1e prik laten zetten. Stiekem ben ik wel heel blij en opgelucht. Weer een klein stukje dichterbij! Morgen gelukkig vrij dus mocht ik last krijgen dan kan ik rustig aan doen.
laliz schreef:Heel eerlijk.. ik ben al een tijdje aan het meelezen en twijfelde te plaatsen dat ik tot nu toe 2x voorlopig van vaccinatie heb afgezien (kantoorfunctie ziekenhuis). Twijfel omdat de tendens pro-vaccinatie is en het lijkt dat voor of tegen de enige twee kampen zijn.
Simpelweg wil ik nu nog niet kiezen en als ik besluit het te nemen wil ik de beste die er is.
Ik ben 30, goed op gewicht, vegan, sport veel, supplementeer sowieso D, zink, selenium en probiotica dagelijks. Kortom, ik investeer in een goede eigen afweer en vermoed dat ik niet op de IC beland.
Anderzijds, ik voel mij niet onaanraakbaar en neem het virus serieus. Houd mij daarom aan de maatregelen en snap ook waarom mensen zich wel laten vaccineren.
Waarom ik er nu vanaf zie? Ik wil kiezen als alle data bekend is zonder nu bij een anti-vaccinatie kamp te hoeven horen. Vaccinatie is een persoonlijke keuze en respect voor elkaar mag over en weer best meer. Ik geloof niet dat COVID ooit nog de wereld uitgaat.
Wel weet ik dat we normaler met dieren om mogen gaan.
Vanuit mijn werk wordt door Immunologen gesproken over een waarschijnlijk onderhoudsvaccin (booster) op langere termijn. Zoals de jaarlijkse griepprik, waar ik ook altijd van af heb gezien.
Hierbij weet ik nog niet zeker of ik mijn eigen afweer nu minder weerbaar maak voor eventueel komende mutaties die gevaarlijker zijn.
Ook is mij nu duidelijk dat nog niet bekend is hoelang het vaccin werkzaam is en ik deze niet weer wil hoeven nemen over 8 maanden terwijl ik voornamelijk nog binnen leef.
Voors en tegens tegen elkaar afwegend, ik wacht nog even wat er allemaal bekend wordt en kies als ik me daar prettig bij voel