Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:57

Storm schreef:
Ik moest even Googlen wat fomo was. Ik lijdt er blijkbaar ook aan, ik miste deze ook even :')

Doordat ik fomo heb, vind ik niet kunnen stappen wel minder erg dan gedacht :') ik ging ook wel vaak omdat ik dacht dat ik wat miste. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:00

Storm schreef:
Relaxed schreef:
De groepen worden wel steeds groter natuurlijk..

Ja, maar jongere mensen zijn wel sceptischer. De vraag is dus hoeveel mensen een prik willen.

Dat is idd waar :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:04

Storm schreef:
[ [url=m/ZLaMdf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als het voor een medische indicatie is, dan staat dat er duidelijk boven. Dus dat is de groep die ook de griepprik krijgt.

Hier twee vrijwel identieke brieven ivm risicogroep.
In de ene brief staat wel geboortedatum en in de andere brief niet.

Electra63

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:15

Ik had ook 2 vrijwel identieke brieven. 1 ivm risico-groep en paar dagen later ivm geboortejaar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:54

Electra63 schreef:
Ik had ook 2 vrijwel identieke brieven. 1 ivm risico-groep en paar dagen later ivm geboortejaar.

Ik ook

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:52

Destiny22 schreef:
Ben benieuwd!

En waarom liever Pfizer omdat ik mensen ken die Moderna hebben gehad en die last van bijwerkingen hebben gehad de mensen die met Pfizer geënt zijn heb ik nog niemand gehoord die last van bijwerkingen heeft gehad. Aangezien ik al last van bijwerkingen heb van de Griepprik ben ik benieuwd!

Ik had bijwerkingen met Pfizer... Voel me nu weer fit, heb alleen nog opgezette klieren onder oksel en in hals.
Collega met Moderna had geen last, het verschilt gewoon per persoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:56

Iedereen kan van elk vaccin bijwerkingen krijgen, in onze familie behalve Janssen met allemaal verschillende geprikt, AZ minste bijwerkingen, Moderna dag niet lekker en Pfizer ( de meesten) varieerde van niets tot een week zwaar ziek.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:55

nynke55 schreef:
Ik zit me af te vragen: mijn man moet zondag voor zijn 2e prik, ik dinsdag voor mijn eerste, en het is een half uurtje rijden. Zou ik niet zondag gelijk mee kunnen worden geprikt?

Gelukt! Ze keek een beetje moeilijk en de chef moest er bij om wat in de computer te veranderen, maar ik heb mijn 1e prikje en het scheelt dinsdag weer anderhalf uur! *\o/* *\o/* *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:03

Dat is handig!!
Hebben jullie die ook weer mooi te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:37

Super geregeld dus :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:44

Ik ben een beetje brak vandaag. Beetje snuffen, beetje hoofdpijn, beetje spierpijn.
Maar verder valt het me alles mee. Tis toch weekend :D

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:57

Nou, ook ik kreeg een oproep. Ik krijg een griepprik dus ik heb voorrang. Ik ben 29, nooit ziek, nog nooit Corona gehad en ook nog nooit getest. Heb getwijfeld of ik het moet doen wegens een enorm schuldgevoel tegenover de rest van Nederland die wel kwetsbaar zijn maar ik heb toch een afspraak gemaakt.
Net precies heb ik mijn 1e prik laten zetten. Stiekem ben ik wel heel blij en opgelucht. Weer een klein stukje dichterbij! Morgen gelukkig vrij dus mocht ik last krijgen dan kan ik rustig aan doen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:04

Fijn Charr91!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:04

Ik heb nu iets raars...

Ik heb vorige week een uitnodiging voor vaccinatie gekregen. Te vroeg voor mijn leeftijd, maar blijkbaar heb ik een medische indicatie omdat ik bij de huisarts op de griepprik-lijst sta. Ik wilde eigenlijk gewoon wachten tot mijn leeftijd aan de beurt is, maar besloot toch maar mijn prik nu te gaan halen omdat die anders blijft liggen, en ik neem ik aan ook geen nieuwe uitnodiging zal krijgen.
(Edit: zelfde als charrr91 dus eigenlijk, al ben ik wel iets ouder.)

Vorige week heb ik een paar keer op de site gekeken naar afspraken, en heb dus steeds alle vragen beantwoord, maar omdat ze steeds heel ongunstige afspraakmogelijkheden gaven, heb ik nog geen afspraak gemaakt.

Vandaag wilde ik het opnieuw proberen, maar nu zegt het systeem na het beantwoorden van drie vragen (of ik een medische indicatie heb, of ik positief getest ben geweest, en mijn geboortejaar) dat ik online geen afspraak kan maken.

Weet iemand waarom niet? Heb ik te lang gewacht? Zijn de richtlijnen veranderd? Zit er een bug in het systeem?

Ik kan natuurlijk alsnog bellen voor een afspraak dus dat ga ik waarschijnlijk doen, maar ik wil gewoon weten wat er aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:07

LindyH, mijn vriendin heeft uiteindelijk gebeld, zij kon ook steeds niet op de tijden die ze kreeg en toen ze belde kon ze wel gewoon voor het weekend een afspraak maken. Dan omzeil je ook meteen het probleem met inloggen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:07

Waren er geen problemen met browsers en dat je je cookies moet wissen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:08

charrr91 schreef:
Nou, ook ik kreeg een oproep. Ik krijg een griepprik dus ik heb voorrang. Ik ben 29, nooit ziek, nog nooit Corona gehad en ook nog nooit getest. Heb getwijfeld of ik het moet doen wegens een enorm schuldgevoel tegenover de rest van Nederland die wel kwetsbaar zijn maar ik heb toch een afspraak gemaakt.
Net precies heb ik mijn 1e prik laten zetten. Stiekem ben ik wel heel blij en opgelucht. Weer een klein stukje dichterbij! Morgen gelukkig vrij dus mocht ik last krijgen dan kan ik rustig aan doen.

Bekijk het zo: door jezelf te laten vaccineren, bescherm je óók die kwetsbare groep. Dus +:)+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:10

Lindy, je kunt het beste even een incognito-venster gebruiken of je cookies wissen. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:12

nynke55 schreef:
Waren er geen problemen met browsers en dat je je cookies moet wissen?

Oscar schreef:
Lindy, je kunt het beste even een incognito-venster gebruiken of je cookies wissen. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

Oke, ga ik dat proberen, bedankt.

Edit: Het werkt inderdaad!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:34

Heel eerlijk.. ik ben al een tijdje aan het meelezen en twijfelde te plaatsen dat ik tot nu toe 2x voorlopig van vaccinatie heb afgezien (kantoorfunctie ziekenhuis). Twijfel omdat de tendens pro-vaccinatie is en het lijkt dat voor of tegen de enige twee kampen zijn.

Simpelweg wil ik nu nog niet kiezen en als ik besluit het te nemen wil ik de beste die er is.
Ik ben 30, goed op gewicht, vegan, sport veel, supplementeer sowieso D, zink, selenium en probiotica dagelijks. Kortom, ik investeer in een goede eigen afweer en vermoed dat ik niet op de IC beland.

Anderzijds, ik voel mij niet onaanraakbaar en neem het virus serieus. Houd mij daarom aan de maatregelen en snap ook waarom mensen zich wel laten vaccineren.

Waarom ik er nu vanaf zie? Ik wil kiezen als alle data bekend is zonder nu bij een anti-vaccinatie kamp te hoeven horen. Vaccinatie is een persoonlijke keuze en respect voor elkaar mag over en weer best meer. Ik geloof niet dat COVID ooit nog de wereld uitgaat.
Wel weet ik dat we normaler met dieren om mogen gaan.

Vanuit mijn werk wordt door Immunologen gesproken over een waarschijnlijk onderhoudsvaccin (booster) op langere termijn. Zoals de jaarlijkse griepprik, waar ik ook altijd van af heb gezien.
Hierbij weet ik nog niet zeker of ik mijn eigen afweer nu minder weerbaar maak voor eventueel komende mutaties die gevaarlijker zijn.
Ook is mij nu duidelijk dat nog niet bekend is hoelang het vaccin werkzaam is en ik deze niet weer wil hoeven nemen over 8 maanden terwijl ik voornamelijk nog binnen leef.

Voors en tegens tegen elkaar afwegend, ik wacht nog even wat er allemaal bekend wordt en kies als ik me daar prettig bij voel :)

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:43

na lang twijfelen hier toch vorige week zaterdag de 1e vaccinatie gehaald, had eerder al een uitnodiging gehad voor Astra Zeneca toen dat uiteindelijk niet doorging voor mensen onder de 60. ik ben geen voor of tegenstander al zie ik dat er eigenlijk maar 2 groepen zijn, zelf vond ik de keuze lastig genoeg en zo zullen er velen zijn

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:47

Dat is natuurlijk jouw goed recht. Maar vraag je je niet af wat er zou gebeuren als iedereen dat deed? Want het klinkt heel logisch als je dat zo presenteert, maar als iedereen (of de grote meerderheid) dat zou doen kwamen er waarschijnlijk niet zo snel de nieuwe data waar jij op wacht.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:50

Er is natuurlijk nog een derde groep, de twijfelaars. maar die hoor je niet zoveel. Maar als je hoort dat ongeveer 75 % gaat vaccineren dan denk ik dat er bij de overige 25% veel twijfelaars zitten, ik denk niet dat het allemaal pertinente weigeraars zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:54

laliz schreef:
Heel eerlijk.. ik ben al een tijdje aan het meelezen en twijfelde te plaatsen dat ik tot nu toe 2x voorlopig van vaccinatie heb afgezien (kantoorfunctie ziekenhuis). Twijfel omdat de tendens pro-vaccinatie is en het lijkt dat voor of tegen de enige twee kampen zijn.

Simpelweg wil ik nu nog niet kiezen en als ik besluit het te nemen wil ik de beste die er is.
Ik ben 30, goed op gewicht, vegan, sport veel, supplementeer sowieso D, zink, selenium en probiotica dagelijks. Kortom, ik investeer in een goede eigen afweer en vermoed dat ik niet op de IC beland.

Anderzijds, ik voel mij niet onaanraakbaar en neem het virus serieus. Houd mij daarom aan de maatregelen en snap ook waarom mensen zich wel laten vaccineren.

Waarom ik er nu vanaf zie? Ik wil kiezen als alle data bekend is zonder nu bij een anti-vaccinatie kamp te hoeven horen. Vaccinatie is een persoonlijke keuze en respect voor elkaar mag over en weer best meer. Ik geloof niet dat COVID ooit nog de wereld uitgaat.
Wel weet ik dat we normaler met dieren om mogen gaan.

Vanuit mijn werk wordt door Immunologen gesproken over een waarschijnlijk onderhoudsvaccin (booster) op langere termijn. Zoals de jaarlijkse griepprik, waar ik ook altijd van af heb gezien.
Hierbij weet ik nog niet zeker of ik mijn eigen afweer nu minder weerbaar maak voor eventueel komende mutaties die gevaarlijker zijn.
Ook is mij nu duidelijk dat nog niet bekend is hoelang het vaccin werkzaam is en ik deze niet weer wil hoeven nemen over 8 maanden terwijl ik voornamelijk nog binnen leef.

Voors en tegens tegen elkaar afwegend, ik wacht nog even wat er allemaal bekend wordt en kies als ik me daar prettig bij voel :)

Goed omschreven. Maar persoonlijk hoop ik dat er niet al te veel zijn die zo denken en dan besluiten niet te vaccineren.
Want de immunologen zijn ook duidelijk wat betreft eventueel vervelende mutaties , juist die kunnen komen wanneer er maar genoeg mensen niet gevaccineerd zijn. Dan kom je in een situatie zoals met de griepspuit, elk jaar gissen welke mutaties dominant zijn en daarvoor enten. En dan duikt er eentje op die toch door de mazen van vaccinatie is gekropen en de ziekenhuizen liggen weer stampvol met duizenden slachtoffers tot gevolg.
Let wel, dit is absoluut geen aanval op jouw mening en gevoel maar hoe ik er over denk. Binnenkort de tweede AZ .

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:07

Heel eerlijk, Laliz, denk ik dat jouw eigen onderschrift van toepassing is op je post...

Zo is een goede weerstand geen garantie bijvoorbeeld en is het juist belangrijk dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren