Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:06

Exportbescherming ingevoerd door EU.

Portugal sluit per middernacht de grenzen om hun explosieve situatie binnen te houden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:19

Huertecilla schreef:

Portugal sluit per middernacht de grenzen om hun explosieve situatie binnen te houden.

Strak plan van Portugal dit !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:27

Pandora2 schreef:
Huertecilla schreef:

Strak plan van Portugal dit !

De inverse van UK (en Israëlisch) egoïsme.

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:34

HC ik begin je akelige opmerkingen grenzend aan antisemitisme vervelend te vinden

Besef je wel hoeveel kennis ook medische uit Israël komt waar Europa van mee geniet
Zeker op niveau van kankerbestrijding..

En hoeveel technische kennis...
Dus investeringen betalen zich dubbel en dwars terug
Hoe anders dan bv Spanje die alleen.maar neemt en neemt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:50

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:58

besita schreef:
Toch een beetje positiever nieuws bij ons Pandora
https://www.demorgen.be/cs-b458e002

Klopt, ik las Steven ook al.
En Vlaanderen zit voor op het schema voor de inentingen. Dat is ook tof !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:59

Echwel schreef:
HC ik begin je akelige opmerkingen grenzend aan antisemitisme vervelend te vinden

Ik heb getemt. Dit slaat HELEMAAL nergens op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:00

Echwel schreef:

Besef je wel hoeveel kennis ook medische uit Israël komt waar Europa van mee geniet
Zeker op niveau van kankerbestrijding..

En hoeveel technische kennis...
Dus investeringen betalen zich dubbel en dwars terug
Hoe anders dan bv Spanje die alleen.maar neemt en neemt

Sorry hoor, je haalt anti semitisme totaal uit zijn verband erbij. Totaal geen enkele sprake van. HC is op alles en iedereen kritisch waaronder Israël, hij uit dit altijd op zijn eigen wijze en dan ga jij de anti semitisme kaart trekken. :r
Naar , heel naar vind ik dat.

Gelijk gepost met HC. Terecht deze tem!

En wat Spanje betreft, dat is een EU land en heeft enorm geleden als volk door te voldoen aan de EU eisen.
Israël is geen EU land, dus een totaal onvergelijkbare vergelijking.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 29-01-21 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:11

Pardon! Spanje neemt alleen? Heb je enig idee hoeveel Spaanse artsen bijdragen aan kennis? En nog veel meer. Dit slaat echt nergens op.

Net als je andere opmerking trouwens, Echwel.

Heb je enig idee hoeveel asielzoekers we hier binnenhalen bijvoorbeeld, dagelijks? Die straks ook allemaal hun vaccin kunnen krijgen, resident of niet. Net als alle andere nationaliteiten die hier al dan niet legaal wonen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:58

Duitsland gaat de grenzen sluiten voor landen met de besmettelijkere varianten.

Citaat:
Vanaf zaterdag geldt in Duitsland een inreisverbod voor de landen waar er veel besmettingen zijn met de nieuwe, meer besmettelijke coronavarianten. Dat heeft de Duitse regering beslist. Het verbod geldt vanaf zaterdag voor het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal, Zuid-Afrika en Brazilië, en vanaf zondag voor Lesotho en Swaziland.

De regering legde een transportban op aan de luchtvaartmaatschappijen, treinmaatschappijen, busbedrijven en rederijen tot en met 17 februari.

Er gelden wel verschillende uitzonderingen, bijvoorbeeld voor Duitse burgers of buitenlanders die in Duitsland verblijven, de transitpassagiers en het vrachtverkeer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:43

Hoe vinden jullie dat astra zenica vaccin? Is maar 60% effectief. Het minst effectief van alle onderzochte vaccins was net op het nieuws.
Dit vaccin is voor mensen met een chronische ziekte/zwakkeren en ouderen gepland. Ik snap dat niet zo. Juist die doelgroep kan toch wel de beste bescherming gebruiken!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:00

Ik was echt pro vaccin, maar door al dit gedoe is mijn animo echt afgenomen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:02

ik vind het een beetje dubbel. Ik kan me nog niet helemaal vinden in het feit dat die naar ouderen gaat, terwijl er juist zo weinig data is voor die doelgroep. De lage effectiviteit schrik ik dan weer niet van, Janssen ligt er niet heel ver vanaf en tov bijvoorbeeld de griepprik is dit bovengemiddeld. We zijn ook wel "verwend" door de Mrna vaccins tot nu toe.

Dus puur kijkend naar de vaccins zou ik liever zien dat Pfizer en Moderna naar de ouderen gaan. Risicogroep durf ik niks van te zeggen, ik weet niet hoe het vaccin functioneert op die groep en hoe de data daarvoor is.
Maar ik snap dat je ook met een stuk logistiek vastloopt en dat je ook tempo wil gaan maken. En dan is AZ wel ideaal om bij de huisartsen neer te leggen om de hele groep te vaccineren die onder de huisarts valt.

De afweging tussen de complexiteit van enerzijds moderna en pfizer tov hun effectiviteit en anderzijds de snelheid waarmee AZ kan worden toegediend maar de verminderde effectiviteit kan ik niet inschatten. Ik hoop dat de gezondheidsraad dat doet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:08

Ik behorend tot de risico groep zit niet op het slechtst werkende vaccin te wachten om eerlijk te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:10

Popstra schreef:
Hoe vinden jullie dat astra zenica vaccin? Is maar 60% effectief. Het minst effectief van alle onderzochte vaccins was net op het nieuws.
Dit vaccin is voor mensen met een chronische ziekte/zwakkeren en ouderen gepland. Ik snap dat niet zo. Juist die doelgroep kan toch wel de beste bescherming gebruiken!?

Ik weet het niet... viel me een beetje tegen. Maar ik denk dat we het beste naar engeland kunnen kijken hoe het daar gaat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:30

Er wordt duidelijk gezegd dat je wel nog kans hebt op corona, maar dat van de proefpersonen die het alsnog kregen, niemand in het ziekenhuis hoefde worden opgenomen. Het voordeel is ook dat je eigen antistoffen opbouwt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:48

Popstra schreef:
Ik behorend tot de risico groep zit niet op het slechtst werkende vaccin te wachten om eerlijk te zijn.

Ik behoor ook tot de risicogroep.

Maar als we de griepspuit krijgen weten we ook niet hoeveel % de werkzaamheid is en tegen welke soorten griep het beschermt.

Ik heb het nog nooit gevraagd in ieder geval.
Doe mij die spuit maar, en ik hoop inderdaad dat we medio/eind februari de oproep hebben. En de spuit erin.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:28

interessant inderdaad die Zenica vaccin mag ik als risico patiënt hebben idd. Maar de Pfizer/biotech krijg ik als zorgverlener. Ik ga eens wat onderzoeken bijlange

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:51

Van mij mag ie er ook wel in :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:59

Popstra schreef:

Voor 65+ zelfs afgeraden vanwege te lage bescherming.

Hier in Spanje roepen verschillende experts dat de EU AZ en de UK in de poep moet laten zakken en simpelweg uit Rusland en China moet bestellen. Is genoeg beschikbaar en nog goedkoper ook.
Naderhand kan AZ de rekening gepresenteerd krijgen voor subsidie-misbruik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:08

Het is helemaal niet afgeraden wegens te weinig bescherming.
Het is gewoon goedgekeurd, er is alleen de kanttekening gezet dat er weinig data is voor 65+ en het STIKO (Duitse rivm) adviseert obv die weinige data om het niet aan 65+ ers te geven. Het heeft dus niks met lage bescherming te maken.

Zolang Rusland en China niet goedgekeurd zijn en er geen data gepubliceerd is heb ik liever AZ. China en Rusland hebben geen rolling review gedaan dus goedkeuring zal tijd kosten voor die vaccins. Ik heb liever datgene wat er al zeker is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:15

Ik heb liever een vaccin die voor 60 % beschermd en me van de IC afhoud dan helemaal niets. Want dan kom ik de ic niet meer af.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:26

Dat dus, Bigone.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:31

bigone schreef:
Ik heb liever een vaccin die voor 60 % beschermd en me van de IC afhoud dan helemaal niets. Want dan kom ik de ic niet meer af.

+1.
Hoewel ik met covid niet naar de ic wil.
Weet mijn man ook.

Maar liever een Europees vaccin dan een Russisch of Chinees vaccin.

Ergens is het gewoonweg van de zotte dat bedrijven de handen niet ineen slaan en de productie opschalen door het in licentie te laten maken.
Ze zijn als de dood om een aap te leren klimmen en dat ze in de toekomst niet meer genoeg binnen harken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:38

Er begint ook een tekort aan grondstoffen te komen hoorde ik net in een flits. Waarvoor, geen idee maar de hele wereld wil/maakt vaccins en dat moet allemaal in glazen flesjes, er zijn miljarden speciale spuiten nodig dus logisch dat er vertraging zal komen. Ook moderna heeft nu te kampen met leveringsproblemen.