996981 schreef:Uh nee. Want iemand die zich laat vaccineren en niet test kan die mensen ook besmetten. Maar dat onderzoek heb je vast overheen gelezen.
Flauwe reactie. Want op die onderzoeken is wel degelijk gereageerd, en het ligt een stuk genuanceerder dan jij hier neerzet. Maar blijf vooral herhalen en de argumenten die tegen je zijn gebruikt voor dit specifieke voorbeeld links liggen.
996981 schreef:Het is niet gezegd dat een vaccin Corona 100% uitsluit. Zeker in het geval van de Deltavariant in combinatie met de huidige vaccins
Drogredeneringen. Niemand stelt dat een vaccin Corona 100% uitsluit. Wat het wél grotendeels uitsluit zijn ernstige besmettingen en dus ziekenhuisopnames. En daar draait het om. Dat ongevaccineerden twee weken of langer stevig ziek zijn zal me aan mijn kont roesten. Het gaat me om dat er bij de huidige cijfers, de ziekenhuizen nog steeds flink vol kunnen liggen met als gevolg dat reguliere zorg niet goed door kan lopen. En als het heel erg wordt, met code zwart moet worden bepaald wie mag blijven leven en wie niet, waar bijv. onschuldige mensen die een flink auto ongeluk krijgen dan de dupe van zijn.
Wat me brengt op een vervolgvraag op die van Shadow; stel er komt code zwart omdat er zo veel mensen niet gevaccineerd zijn en blijven, en jij zou naar de IC moeten. Zie je het dan zo dat jij die plek niet krijgt maar bijv de onschuldige persoon uit het auto-ongeluk wel omdat jij zelf hebt besloten dat je geen vaccin wilt? Of moet die persoon dan maar doodgaan omdat jij die consequenties niet wil dragen?
(En hiermee bedoel ik dat de persoon uit het auto-ongeluk in deze situatie wel genoeg kans heeft het te overleven maar statistisch gezien iets minder dan jij, waardoor bij normale triage jij het ic bed krijgt).
Kortom, heb jij meer recht op zorg dan de persoon uit het auto ongeluk, ondanks dat je er zelf voor gekozen hebt meer risico te lopen?