De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:21

_lautje_ schreef:
Mensen zijn echt gestoord.
Was vanmorgen bij de appie wat dingen voor het weekend halen en zetpillen voor mijn dreumes die kiezen doorkrijgt. Alles op. Was nog een pakje Panadol baby (van buitenaf niet duidelijk zichtbaar dat het kleintjes zijn). Lag boven in mijn kar. Draai mij om en loop naar ander schap om wat te pakken. Kom terug. Panadol weg...

Hoop echt dat de persoon die dat heeft gedaan flink koppijn krijgt en 10 van die krengen in z’n reet moet duwen (dan pas volwassen dosis) en flink aan de schijt gaat.

Asociaal zeg gewoon uit je kar!
Niet normaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:21

rien10 schreef:
Joman schreef:

Waar staat jouw zogenaamde citaat tussen de aanhalingstekens?

Omdat het geen citaat is. Het is een fictieve uitspraak. Uitspraken staan tussen aanhalingstekens.

Een fictieve uitspraak die nergens toe bijdraagt want het staat er gewoon niet. Dat is pas paniek zaaien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:22

Ik denk ook niet dat met HELEMAAL mis gaat lopen. Ik heb een zus met een zeer zwakke gezondheid. Daar zijn wij met z'n allen (familie, vrienden) erg zuinig op en voorzichtig mee. En dat is geen paniek, dat is verstandig zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:22

Babootje schreef:
Shaggy09 schreef:
Terwijl juist bij zo'n crisis als deze er niets belangrijker is dan betrouwbare bronvermelding, want er wordt dus wél enorm veel onnodig paniek gezaaid en onzin verspreid.

Wat vind jij dan een betrouwbare bronvermelding? Het kabinet? het RIVM?
Waarvan je nu echt wel kunt zeggen dat ze de helft weglaten in informatie en vooral de economie als belang lijken te hebben?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel schrok van de uitzending van Op1 waarin Andreas Voss liet zien hoe we de curve volgen van Italie.
Maar Rutte zit nog steeds op de toer van sussen en bedekken van de info die echt allang voorhanden was.
Heb je de kramp gezien waarin de experts van NL schoten als hun de vraag werd gesteld of de lijn van het kabinet nu echt zo verstandig is? Het werd bijna genant. Ik kreeg echt het gevoel dat ze niet hun eigen mening mochten zeggen maar die van het RIVM/Kabinet.
ik heb het idee velen hun kop in het zand steken. Curve? Welke curve?? Veel mensen kijken niet naar interessante programma’s met mensen aan het woord die er verstand van hebben. Dat is saai. Voice kids en zaniken over toiletpapier en lege schapjes is het enige wat sommige boeit.

Dus dit kan niet vaak genoeg vertoond worden. Helder!!
https://youtu.be/6rqpRq7nkO8
Laatst bijgewerkt door Popstra op 14-03-20 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:25

rien10 schreef:
Ik denk ook niet dat met HELEMAAL mis gaat lopen. Ik heb een zus met een zeer zwakke gezondheid. Daar zijn wij met z'n allen (familie, vrienden) erg zuinig op en voorzichtig mee. En dat is geen paniek, dat is verstandig zijn.

Helemaal eens hoor. Ik heb ook een moeder in de risicogroep, ouder en hartpatiënt.
Dus daar ga ik nu maar even niet heen omdat ik een beetje snotter.

Maar als ik dan de mensen zie die hamsteren, gewoon voor thuis, geen risico mensen, dan denk ik wel, waarom?
Juist dan ga je met veel tegelijk in die winkel staan. Als je iets niet moet willen is het dat wel.
Grote paniek en ze verhogen het daarbij zelf. -O-

Loretta

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:29

Als de regering vanaf het begin beter had gereageerd dan had het er nu heel anders uit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:29

Rien10, niet om het een of het ander, maar jouw bijdrage in dit topic beperkt zich volgens mij in de afgelopen pagina’s tot anderen berichten van paniek zaaien. Kun je misschien ook andere zaken inbrengen. Dat zou het wat interessanter maken. Het topic gaat niet over het onderwerp paniek zaaien maar om Corona.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-20 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:31

Loretta schreef:
Als de regering vanaf het begin beter had gereageerd dan had het er nu heel anders uit gezien.

Ja en daar doe je nu niks meer aan... dus of dit nou een toevoeging is?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:32

Loretta schreef:

De regering kan het nooit goed doen. Echt werkelijk nooit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:36

Joman schreef:
Rien10, niet om het een of het ander, maar jouw bijdrage in dit topic beperkt zich volgens mij in de afgelopen pagina’s tot anderen berichten van paniek zaaien. Kun je misschien ook andere zaken inbrengen. Dat zou het wat interessanter maken. Het topic gaat niet over het onderwerp paniek zaaien maar om Corona.

Ok. Ik ben al weg. Doei. :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:39

Ik las nu in de krant dat de tekorten in de winkel pas na het weekend zijn weggewerkt.
Dan denk ik dat we morgen achter het net vissen met onze wekelijkse boodschappen.
Och al de Mac Drek drive maar open blijft dan redden we het wel :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:39

Zullen we het gezellig houden en niet persoonlijk op elkaar vitten?

Lautje, echt asociaal zeg. Hopelijk heb je nog wel wat kunnen vinden.
En hier in het topic dus toch meer mensen die weekboodschappen doen. Van wat ik hoor is het vrijwel uit de tijd, om maar 1 keer in de week te gaan. Meeste mensen gaan iedere 2 a 3 dagen.
Ik had gisteren wel een iets gevulderde kar als meestal. Hoewel dit wel vaker voorkomt, als ik net wat meer standaard dingen moet halen (inderdaad de wc papier, maar ook aardappels, schoonmaakmiddelen haal ik ook niet iedere week, en ik moest containerzakken hebben, was ik al weken op aan het azen maar iedere keer waren ze er niet, die heb ik nu ook maar meer meegenomen, dat zijn kartonnen en nemen ook nogal veel ruimte in).
Baal er alleen wel van dat waarschijnlijk de markt maandag dus ook dicht is. Kom daar toch liever als in de supermarkt. Ook qua hygiene, daar graaien ze niet met alle handen in de groentes en fruit. Sowieso is dat in Nederland al slecht geregeld, in heel veel landen moet je verplicht plastic handschoenen aan als je groentes en fruit pakt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:40

_Penotti schreef:
Ik las nu in de krant dat de tekorten in de winkel pas na het weekend zijn weggewerkt.
Dan denk ik dat we morgen achter het net vissen met onze wekelijkse boodschappen.

Er is vast nog wel wat in dr winkels te verkrijgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:40

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:41

Cer schreef:
Loretta schreef:

Ja en daar doe je nu niks meer aan... dus of dit nou een toevoeging is?

En over 2 weken doen we er ook niks meer aan dat de regering op dit moment nog steeds achter de feiten aan hobbelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:42

_Penotti schreef:

Ja, wel ff contactloos betalen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:42

PSvanLot schreef:
_Penotti schreef:

Er is vast nog wel wat in dr winkels te verkrijgen.

Dat denk ik ook :)
Misschien niet wat we op het lijstje hebben staan, maar denk wel dat we het gaan redden :D

Maar een goed smoesje voor naar de mac Drek te gaan moet er ook zijn natuurlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:43

Neonlight schreef:
Zullen we het gezellig houden en niet persoonlijk op elkaar vitten?

Lautje, echt asociaal zeg. Hopelijk heb je nog wel wat kunnen vinden.
En hier in het topic dus toch meer mensen die weekboodschappen doen. Van wat ik hoor is het vrijwel uit de tijd, om maar 1 keer in de week te gaan. Meeste mensen gaan iedere 2 a 3 dagen.
Ik had gisteren wel een iets gevulderde kar als meestal. Hoewel dit wel vaker voorkomt, als ik net wat meer standaard dingen moet halen (inderdaad de wc papier, maar ook aardappels, schoonmaakmiddelen haal ik ook niet iedere week, en ik moest containerzakken hebben, was ik al weken op aan het azen maar iedere keer waren ze er niet, die heb ik nu ook maar meer meegenomen, dat zijn kartonnen en nemen ook nogal veel ruimte in).
Baal er alleen wel van dat waarschijnlijk de markt maandag dus ook dicht is. Kom daar toch liever als in de supermarkt. Ook qua hygiene, daar graaien ze niet met alle handen in de groentes en fruit. Sowieso is dat in Nederland al slecht geregeld, in heel veel landen moet je verplicht plastic handschoenen aan als je groentes en fruit pakt.

Ja dit vind ik dus ook smerig. Mensen die alle producten aanraken voordat ze de beste eruit hebben gepakt. Ik walg ervan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:43

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:44

Ik heb vanochtend gewerkt in de bakkerswinkel van mijn moeder, veel meer klanten dan normaal. Hamsteren viel me meer dan genoeg mee. Misschien een enkel extra brood maar meer niet.

Om 1230 waren we al bijna uitverkocht...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:45

Sassy schreef:
Lautje, wat erg, mensen kunnen zo asociaal zijn :(
Heb je nog wel iets voor je kleintje?

Nee niks. Dus hopen dat ze weinig last krijgt.
Ben ook 23 weken zwanger met bekken en herniaklachten dus kan ook niet even de stad/dorp in lopen en daar kijken.
Laat normaal eens in de week bezorgen momenteel, maar alle bezorg tijdslots zijn komende 1,5 week vol dus moest zelf.
En mijn man heeft eigen bedrijf en moest gewoon werken vanmorgen en in de middag zal alles wel weer op zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:46

_lautje_ schreef:
Sassy schreef:
Lautje, wat erg, mensen kunnen zo asociaal zijn :(
Heb je nog wel iets voor je kleintje?

Nee niks. Dus hopen dat ze weinig last krijgt.
Ben ook 23 weken zwanger met bekken en herniaklachten dus kan ook niet even de stad/dorp in lopen en daar kijken.
Laat normaal eens in de week bezorgen momenteel, maar alle bezorg tijdslots zijn komende 1,5 week vol dus moest zelf.
En mijn man heeft eigen bedrijf en moest gewoon werken vanmorgen en in de middag zal alles wel weer op zijn.

Nou laat maar weten als ik voor je kan kijken hoor! Stuur het je zo op!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:47

Waar woon je lautje? Misschien kunnen bokkers iets voor je betekenen? Of desnoods opsturen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:49

Sheran schreef:
Monique: En je hebt het over 'wij'. Vergeet niet hoeveel makkelijker dat alles maakt.

O, absoluut waar! Ik was op mijn 33e weduwe, ik weet hoe gezegend ik ben met een maatje in mijn leven!