3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:11

Wel bijgelezen, geen zin om een bijleespost te maken sorry! Maar wilde wel Dilan nog even feliciteren met haar nieuwe baan, dus bij deze! Gefeliciteerd en ik hoop dat je er met veel plezier mag werken :D

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:21

Dilan: gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Ik lees hier idd dat de calorieën een beetje hoger liggen bij de meesten. Ik ben 1m65 en weeg nu 67kg.

Vandaag gaat het wel goed dankzij mijn fantastische mama! Zij doet mee met mij en heeft heel gezond gekookt. (Ze is mijn zoon gaan ophalen en maakte eten voor ons gezin. Echt een toppertje.)

Ik heb nu zelfs calorieën over. Diëtiste legt mij ook 1500 calorieën op.

O: yoghurt met muesli
T: jammer genoeg niets want ik was dit samen met mijn eten thuis vergeten.
M: Dan maar een Italiaanse wrap gegeten. Heerlijk!
A: kip met tomaat, courgette, sjalot en venkel. (Jammie)
T: nog calorieën over dus ik heb zin in een appel en appelsien. Ik kijk er al naar uit.

Ik ga de calorieën die ik nu even bespaar inzetten voor deze Diever gisteren teveel waren.

Gebruiken jullie bepaalde websites voor recepten? Hebben jullie voorstellen?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:56

Ik ben even zo vrij geweest om je BMR uit te rekenen Laibadji, dan kom ik uit op 1585 kcal, iets wat je dus elke dag, zonder dat je beweging erbij rekent, binnen moet krijgen. Ik vind het dus erg raar dat je diëtiste aangeeft om maar 1500 kcal per dag te eten. Ik zou me daar niet aan houden eerlijk gezegd

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:10

Bedankt om uit te rekenen. Ik eet meestal rond 1520. En wanneer ik sport of paardrij eet ik wel meer hoor.

Ik krijg stilaan het gevoel dat ik enkel 3 maal een lichte maaltijd mag eten. Een tussendoortje is bijna niet mogelijk tenzij het fruit of groente is. Met de berekening van jou Kimmie zou dat wel kunnen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:24

Ik zou dus echt iedere dag minstens op de 1585 kcal gaan zitten, liefst nog iets meer. Eten moet ook een leuk iets zijn, iets om van te genieten. En ik heb het idee dat dat bij jou op dit moment niet kan. Even als voorbeeld, mijn BMR is maar 1485 kcal per dsg, minder dan bij jou dus. Mijn doel is 1800 kcal per dag en daarmee val ik af. Ik denk dat dat bij jou dus ook wel moet kunnen :j

Edit: oh oeps ik zie net dat ik je beoordeeld heb als man :=
Kom anders op 1430 kcal als BMR. Maar ondanks dat vind ik alsnog 1500 kcal niet veel. Ik zou denk rond de 1700 gaan zitten, ik denk dat je dan ook nog wel afvalt, als ik je zou vergelijken met mezelf.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:33

_O-

Ja, dus er een beetje boven zitten is niet erg? Ik ben nu een 2 maanden bezig en ben 'maar' 3 kg kwijt. Al goed en leuk maar in mijn hoofd heel traag voor alle moeite die ik er voor moet doen. (Mijn beleving)

Gaat het bij jullie ook zo traag?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:38

Nee zeker niet. En al helemaal niet als je er ook nog bij beweegt.
Ik ben in september begonnen op 66 en zit nu om en nabij de 60. Niet heel snel dus, maar liever langzaam en blijvend eraf dan snel en ook snel er weer aan. Hoewel ik ook eerlijk zeg dat ik niet superstreng ben voor Mezelf en ook veel geniet van het leven :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:38

Ik vind dat best vlot op zich, je hebt niet veel overgewicht, dus gaat het ook "langzamer".
Ik ben dus sinds half november 4 kilo kwijt en dat vind ik voor mijn doen vrij veel. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:43

Ik vind 3 kg in 3 maanden best goed hoor :j zeker als je niet (veel) te zwaar ben. Volgens mij is 67 kg nog geen overgewicht?

Ik eet tussen de 1800 en 2200 kcal. Hangt er een beetje vanaf wat ik op een dag doe en hoeveel trek ik heb :)

Ben zelf 1.68 en weeg momenteel 61,1 kg

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:12

Ik vrees dat het ook wat aanleg heb om te verzwaren. Ik at in het algemeen niet zo heel slecht en kwam telkens bij. Nu eet ik gezond en val ik traag af. De moeite die ik er voor moet doen is mijn inziens zwaar voor datgene dat ik terug krijg.

Dilan, ik ben zo jaloers op je gewicht! En dan nog zoveel mogen eten. Een droom gewoon. :o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:12

Ik moet dat straks met een kantoorbaan wel naar beneden schroeven hoor :))

Heb nu magazijnwerk, waarbij ik niet onder wil doen voor de mannen en dus veel loop en sjouw. Denk dat ik het met een kantoorbaan op max 1800 moet gaan houden :)

Misschien op sportdagen iets meer, maar heb ook best wel aanleg om snel aan te komen :+ dus word het een beetje meer opletten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:48

Laibadji schreef:
Ik vrees dat het ook wat aanleg heb om te verzwaren. Ik at in het algemeen niet zo heel slecht en kwam telkens bij. Nu eet ik gezond en val ik traag af. De moeite die ik er voor moet doen is mijn inziens zwaar voor datgene dat ik terug krijg.

Dilan, ik ben zo jaloers op je gewicht! En dan nog zoveel mogen eten. Een droom gewoon. :o

Heb jij je schildklier laten testen?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:24

Dilan93 schreef:
Ik moet dat straks met een kantoorbaan wel naar beneden schroeven hoor :))

Heb nu magazijnwerk, waarbij ik niet onder wil doen voor de mannen en dus veel loop en sjouw. Denk dat ik het met een kantoorbaan op max 1800 moet gaan houden :)

Misschien op sportdagen iets meer, maar heb ook best wel aanleg om snel aan te komen :+ dus word het een beetje meer opletten

Ja, dat is wel het voordeel van een fysieke job. Ik geef les in het hoger onderwijs dus zo fysiek is dat niet. Ik kom wel aan mijn 10 000 stappen. Sporten doe ik 2 a 3 maal per week. Niet zo heel veel maar in mijn huidige situatie ben ik hier blij mee.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:25

MarlindeRooz schreef:
Laibadji schreef:

Heb jij je schildklier laten testen?

MarlindeRooz, day weet ik niet. Wel al gewone bloedtesten maar weet niet of schildklier hier bij zit. Mijn moeder en oma hadden ook aanleg om te verzwaren. Is dus ook wel een familiedingetje.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:27

Weeg je je eten ook af Laibadji? Zoals in de OP ook aangegeven staat; heel veel mensen dénken dat ze gezond en niet te veel eten, maar zodra alles tot op de gram bijgehouden wordt blijkt dat vaak toch vies tegen te vallen. Mensen onderschatten de kcal en porties nogal snel. Verder vind ik 3 kilo in 2 maanden tijd niet sloom hoor! Zeker niet met jouw gewicht!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:08

Er zit inderdaad wel een groot verschil qua afvallen tussen iemand die 45kilo moet afvallen of 7. Dat gaat gewoon veel trager. En de bedoeling is om het leefbaar te houden, zodat je gewoon zo verder kan doen zonder dat je het gevoel hebt dat je ‘dieet’. Eet voor het lichaam dat je wil.
Ik hoop tegen begin maart aan de 65 kilo te zitten, dan zie ik nog eens een weegschaal. Dan zou ik 7kilo zijn afgevallen sinds september ongeveer. Ik zou daar erg blij mij zijn want ik eet genoeg en heb totaal niet het gevoel dat ik me ergens in moet beperken.

Gister een motivatieemail verstuurd, ik kreeg meteen antwoord, ze bellen mij dinsdagavond op. Ik kon niet slapen van de stress :=

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:49

PinkPrincess, qua beweging was die dag juist minder dan normaal :=
Komt goed Aria!

Gisteren eindelijk weer een keer uitgeslapen. Ik merk dat ik de laatste tijd heel moe ben, omdat ik mezelf heel veel dingen opleg. Ik "moet" 's ochtends naar stal, zodat ik 's middags of ga werken, of naar mijn andere paard ga, of iets anders ga doen, waardoor ik steeds ietsje moeier werd. Daarom gisteren 's ochtends lekker met een boek onder een dekentje op de bank gezeten, heerlijk! Verder de rest van de dag weer druk bezig geweest :') Maar ik ging er wat relaxter in dit keer.
O: twee boterhammen met halvarine met vruchtenhagel en pindakaas. (366)
T: een gekookt ei met een beetje mayonaise. (145)
L: drie boterhammen met zalm met ei, zult en filet americain, een beker halfvolle melk. (563)
T: een havermoutreep. (142)
A: aardappel, snijboontjes, witte bonen en gebakken schol. (512)
T: een bakje chips: nacho cheese flavor, pure paprika, tortillachips en een paar tucjes. Een glas cola zero. (432)
B: 12.000 stappen en 3 uur twee paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2160.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:14

Voor jezelf zorgen he Kimmie, goed dat je even uitslaapt. Rusten is belangrijk! Dan kan lichaam het beste halen uit je eten en je beweging :D
Je bent inderdaad wel lekker actief, maar gelukkig eet je ook voldoende. Gaat veel beter dan een tijd geleden heb ik de indruk he?
Vruchtenhagel :~

Ik heb nu toch gesport. Merkte dat mijn lijf het wat moeilijk had, dus maar 20min kracht en pilates gedaan, maar voelt toch erg goed.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:26

Kimmie, rust is ook belangrijk hoor ;)

Ik ben weer wezen bootcampen vanochtend. Inclusief een toren op joggen/lopen van 25 meter om mee te eindigen. :+

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:40

Heel herkenbaar Kim. Ik “moet” ook veel van mezelf. Helemaal omdat ik nog herstellende ben van een burn-out is het voor mij heel belangrijk om mijn grenzen te bewaken.

Vanmorgen naar de sportschool geweest met m’n vader, 4 km hardgelopen en wat kracht en buikspieroefeningen gedaan. Daarna hongerig naar de markt (dat moet je nooit doen, haha), we gingen mosselen halen voor morgen, maar kwamen de viskraam uit met ieder een portie kibbeling en gerookte zalmbuik. Uiteindelijk kwamen we er thuis achter dat we de mosselen waren vergeten.

Lijstje:
O: twee maiswafels met een klein beetje mayo, gekookt ei en tuinkers
L: portie kibbeling met saus, twee maiswafels met een klein beetje gerookte zalmbuik
T: cappuccino, appel
A: ayce sushi, 1 glas prossecco of wijn, verder spa rood

Niet echt een goed lijstje, maar afgelopen dagen zat ik telkens onder mijn caloriedoel en was ik telkens hongerig. Vandaag even alles weer inhalen haha!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:11

Oh het woord 'moeten'. Grote valkuil bij velen en ook zeker bij mij.

Tijdens een cursus deze week leerden we het verschil tussen motivatie (je doet iets omdat je het zelf wil) en moetivatie ( je doet het omdat het extern of intern opgelegd wordt). Moetivatie kan even werken maar je houdt dit niet lang vol.

Vroeger woog ik zeker niets na maar met gezond bedoel ik dan dat ik dagelijks vers kookte voor ons gezin en dat er fruit en dergelijke te eten was. Ook snacken deden we niet zo veel. Nu is dit anders en weeg ik wel af en ben ik er bewuster mee bezig echter valt dit ook onder moetivatie. De lokroep naar vroeger is er zeker nog. Echter is het nu wel een zware periode op het randje van burn-out dus dit gevoel bepaalt ook veel.

O: 1/2 yoghurt met beetje muesli. Kleine boterham met choco.(over van de zoon maar zooooo lekker :o )
M: vers gemaakt slaatje met honing mosterd, volkoren wrap, grote tas zelfgemaakte tomaten soep en 3 soepballetjes
T: klein chocolade eitje, mandarijn
A: ( nog te maken) kippengehakt balletjes met lente ui, chinese kool, sesamolie en kruiden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:32

Dilan, wat heerlijk en sportief! :))

Maanlicht, dan ga je helemaal naar de markt voor mosselen en neem je net dat niet mee _O- zal vast en zeker gesmaakt hebben!

Laibadji, interessant om daar uitleg over te krijgen!
Nu, het is altijd ‘makkelijker’ om ongezond te eten, fastfood te eten en je met snoep vol te stoppen. Het is je eigen lijf dus niet moet, alles kan. Maar de vraag is, wat wil je?! Ik denk dat als je het een tijd volhoudt en er een gewoonte van maakt, je richt op wat je echt belangrijk vindt (gezond zijn veronderstel ik) dan internaliseer je dat uiteindelijk wel.
Ik heb wel eens de tips gehoord over iedere ochtend opschrijven of uitspreken wat je belangrijk vindt voor jezelf. Iets als: me goed voelen, gezond zijn, de mensen om me heen gelukkig maken.
En dan probeer je die dag een kleine stap te doen om dat mogelijk te maken.
Dan is het niet moeten maar komt het uit jezelf.

Nu, burn outs zijn erg moeilijk, en ik besef dat het helemaal niet zo gemakkelijk is. Maar lief zijn voor jullie zelf he! Lief zijn wil ook zeggen voor jezelf zorgen :j

Mijn lijstje vandaag:
O: groene thee
L: salade met kerstomaatjes, champignons, spek, twee gekookte eitjes.
T: bulletproofkoffie
A: lasagne! Zelf gemaakt; met courgette i.p.v. pasta. Daarna nog een aardbeien milkshake met wat proteïnepoeder, chia zaadjes en gesmolten chocolade :9

B: 10min gewichten, 10min pilates. Korte fietstocht. Mijn stappen ga ik niet halen vandaag, maar is goed zo.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:40

Aria, dat klopt idd. Ik merk dat ik steeds makkelijker de goede keuzes kan maken en dat ik daar ook steeds minder over na hoef te denken. Heel leuk om dat te merken!
Dilan, supergoed bezig! Ik moet trouwens heel eerlijk zeggen dat mijn hoofd een heel ander beeld van jou had gevormd nav je berichten :') Leuk om nu een foto te zien!
Maanlicht, oeh heerlijk! Typisch dat je dan de mosselen vergeet, herkenbaar ook :')
Laibadji, klinkt als een interessante cursus! Ik denk dat heel veel mensen daar in hun leven mee te maken krijgen :j

Gisteren tussendoor in mijn drukke schema nog even een kwartier op de hometrainer gezeten en vol tempo gefietst. Daarna was ik kapot := Ik heb echt geen conditie haha! Maar wel goed om dit ook korte momentjes te gaan doen. Daarna snel geluncht, want ik moest weer gaan werken. 's avonds met wat vrienden naar het pannenkoekenhuis geweest, eerst een pannenkoek op, daarna een toetje. Dus de rest van de avond zat ik propvol, maar het was wel heel lekker!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:25

Ego post!!! Heb dit jurkje 6 kilo en 3,5 maand geleden in Parijs gekocht en toen paste hij niet. Zat enorm strak! :))

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:30

Staat je prachtig Marlinde!