Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:21

Ik ben 23 en vriend is 30. Beide geen kinderwens, dus dat scheelt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:26

Ik heb het in de date-fase al medegedeeld dat als hij kinderen wilde dat hij verder moest zoeken.

Mij lijkt het dat het daar een keer op vast gaat lopen. Als jij ze niet wilt, wat dan?

Andersom zie ik het ook. Mijn zus wilt heel graag kinderen, maar ze was vorig jaar met een jongen die al kinderen had en die wilde er echt geen meer.
In eerste instantie leek het erop dat ze door alle verliefdheid haar kinderwens aan de kant wilde zetten, maar inmiddels is de relatie voorbij en wilt ze absoluut nog wel kinderen... Het was nog niet aan de orde, maar dat had vroeg of laat toch een issue geweest en dan is het maar net de vraag; hoe ga je dat oplossen?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:39

Cayenne schreef:
Borstvoedingsmaffia? Is flesvoeding volgens hen dan een no-go?
Ik had er nog niet eerder van gehoord :')

Ja er zijn echt moeders die flesvoeding vergif vinden en als je flesvoeding geeft ben je een slechte moeder. Mij dochter weigerde borstvoeding :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:39

Ik zou t nu niet uit maken, maar wel in je achterhoofd houden. Idd, wie weet komen de kriebels met een paar jaar toch?

Ik heb ook de bal bij mijn vriend neergelegd hiermee. Uiteindelijk is het aan hem. Maar gisteren lagen we in bed en toen zei ik dat ik trots op hem ben. Toen zei hij 'ik ben ook trots op mezelf dat jij naast me ligt. Ik ben de grootste Lucky bastard die er is.' <3 Dat was niet lang na het keuken-kind gesprek :P dus dat zit wel goed hoor :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:46

Borstvoeding ; het kan super discreet waarbij de omstanders er geen tiet van mee hoeven te krijgen
Go for it
De kooi open en de tiet over tafel zwaaien
Dan denk ik al snel “ goh , moeten we met zijn allen nu een staande ovatie geven of Wat?”
Dat vind ik dan idd ook weer niet nodig

Edit :zoals in een gesprek op een reisbureau of sowieso gesprek in het openbaar Met een persoon Die niet tot je persoonlijke kringetje hoort vind ik wel dat je een heads up mag geven idd
“ joh ik moet even Voeden “
En in ieder geval een gepaste pose aan nemen Die niet “ straight in your face” is

Kwa er iets van vinden
Joh, lam aan de tiet, kalf aan de tiet, veulen aan de tiet , baby aan de tiet en gaan
Want sja , die tiet is gewoon een uier
Maar bij een schaap/paard/koe/whatever verblikt of verbloost Niemand
Maar o wee als het een mensen uier is

Wat betreft relatie en 1 wel een (soort van) kinderwens
Denk dat dat heel erg varieert
Maar bij een relatie waarbij er 1 een echt diep gewortelde kinderwens heeft en de ander totaal het tegenovergestelde gaat er 1 flink teleurgesteld worden
Als je pecht hebt 2(als de kinderwens voorrang krijgt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:58

Mijn zus behoort tot die maffia en die gooide haar tiet overal los

Is er geen moedermelk handel , met grote borsten zou je zeggen dat je veel liters kan maken (net als koeien) . Dan komen die dingen ook eens van pas :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:04

Donormelk bestaat.
Zeer handig als jij te veel hebt en de ander te weinig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:50

Maar dat vinden delen van de maffia ook weer niet kunnen :roll:
Want verschillende melk is voor verschillende momenten en daar letten al die mensen natuurlijk niet op. (Lijkt me van wel maar goed.)
Nee, alleen eigen melk is heilig, ook al voel je je zo;
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:58

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:02

Die merries/koeien/schapen gooien hun tieten niet op tafel en nog minder "in your face" dan de borstvoedingsmaffia. En ze gooien ze al helemaal niet ongewenst op tafel als ik net zit te eten of op de meest ongepaste momenten. Zoals bijvoorbeeld in de kerk tijdens een huwelijksceremonie. Stel je voor. Is heel die pastoor vooraan van z'n melk. Met wat pech verslikt die zich in de hostie en stikt in de wijn.

Mijn vriend en ik zitten in de "kritieke" fase: we worden dit jaar allebei 34. Dus als de klok al tikt, dan zou ze dat nu met een gigantische galm moeten doen want bijna te laat.
Mocht het toch ooit nog een issue worden voor hem, dan kan hij altijd nog een jongere zoeken om zijn zaadjes te planten. Ik kan sowieso de klok niet meer terugdraaien op dat vlak, van de voordelen (of nadelen, te zien hoe je het bekijkt) van vrouw zijn.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:05

Beesten zeiken en schijten ook overal waar het ze blieft, maar ik hoop toch dat mensen die gewoonte niet gaan overnemen.. Ook al is het heel natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:09

Ik zie mijn tieten gewoon niet als uiers -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:13

idinn schreef:
Ik zie mijn tieten gewoon niet als uiers -O-

Goed punt :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:44

Ik ook niet
Maar heel plastisch gezien zijn ze het wel natuurlijk
Maar zoals ik ook al aan gaf, als mensen gewoon discreet voeden is er geen tiet te zien en dan hoef je niet eens heel spastisch te doen of er een schaamdoek overheen te gooien
Het is een heel natuurlijk iets
Dat de maatschappij zo verziekt is dat een tiet alleen nog maar seks en foei is doet daar niets aan af
But again: een beetje discreet en er is geen tiet aan wat naar mijn mening ook gewoon prima is
De slingertiet acties hoeven van mij ook niet
Ik word er niet warm en koud van verder (van die tiet an sich, heb er in de zorg al zo veel gezien en in handen gehad , dikke boeiend )
Maar de intentie die er achter Schuilt kan gewoon vervelend zijn
En idd , een beetje rekening houden Met elkaar zou wel fijn zijn

Edit ; Ik blijf er ook bij dat schijten en zeiken een heel ander deel van het spectrum is ... de gemiddelde persoon eet zijn boterhammetje ook liever niet op de pot

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:53

Tieten heb ik geen probleem mee, die baby's die er aan lopen te lurken, dat hoef ik gewoon niet te zien

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:55

Ach ja
De discussie is hier al vaker gevoerd
Uiteindelijk is de uitkomst altijd hetzelfde
Ieder zijn ding

Ik ben er lekker simpel in
Melkbar > baby > Logisch
Alleen is het wel fijn als er enigszins rekening gehouden word Met omgeving want dan hoeft de omgeving er vrijwel niets van mee te krijgen tenzij ze baby en melkbar letterlijk onder je neus duwen
Of je er als omgeving echt op gaat zitten Staren

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:21

Fira schreef:
Op welke leeftijd vinden jullie dat een wel/niet kinderwens mee weegt in het wel of niet voortzetten van een relatie?
Ik ben 22 en mijn vriend is 27, ik zeg al 12 jaar dat ik geen kinderen wil, en mijn vriend is op en top familieman. Hij wil dolgraag vader worden in de toekomst.
Nu hebben wij 3,5 jaar een relatie en weet hij van mij dat ik absoluut geen kinderen wil.
Maar ja, ik ben 22, krijg genoeg te horen dat dat "gevoel" nog kan komen. Dat mijn eierstokken vanzelf gaan rammelen.
En daar hebben ze gelijk in, ik ben nog zo jong, moet ik daarvoor nu onze relatie verbreken? Of ligt het aan hem; hij wilt kinderen, ik niet, maar blijft toch bij mij?

Hoe doen jullie dat in jullie relaties?

Grappig, ik wist het net als jij ook al toen ik 10 was. Ik ben nu 51.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:21

Ik was 12 toen ik al riep dat ik geen kinderen wilde.

Op mijn 30ste leerde ik mijn vriend kennen en vanaf het begin heb ik tegen hem gezegd... als je kinderen wil moet je niet met mij verder gaan want ik wil ze niet.
Nou zei hij... komt mooi uit ik ook niet.
Hij heeft zich ook op zijn 36ste laten steriliseren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:36

Ik wilde nooit kinderen, tot ik mijn huidige man leerde kennen en de eierstokrammelfase begon. Achteraf wijt ik dat voor een deel aan de pil waar ik enorm hormonaal van werd :')
Maar toen eens goed nagedacht, alle voors en tegens op een rijtje gezet en toen werd het tegenrijtje toch wel erg lang :') Tel daarbij op dat er wat erfelijke genetische problemen mee spelen en we allebei erg op onze rust en vrijheid gesteld zijn.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:40

Dat is fijn als je een gelijkgestemde wederhelft hebt. Bij ons is het ook nooit een discussie geweest.
En ik riep ook al vanaf toen ik klein was dat ik geen kinderen wilde.
Ik heb m'n honden en paarden en hopelijk over een tijdje weer katten :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:41

Als mijn papegaai dit gaat doen, mag hij per direct op MP :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:45

Cayenne schreef:
Als mijn papegaai dit gaat doen, mag hij per direct op MP :')
[ Video ]

_O-

Het duurde even, maar toen die begon kon ik niet ophouden met lachen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:46

Ik weet ook al van heel jongs af aan dat ik geen kinderen wil. Leerde mijn man kennen toen ik 22 was en ben meteen heel duidelijk geweest over mijn afwezige kinderwens. En dat dit ook niet zou veranderen. Mijn man zei gelukkig dat hij zich er prima in kon vinden, we zijn inmiddels 8 jaar verder waarvan bijna 4 getrouwd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:21

Fira schreef:
Op welke leeftijd vinden jullie dat een wel/niet kinderwens mee weegt in het wel of niet voortzetten van een relatie?
Ik ben 22 en mijn vriend is 27, ik zeg al 12 jaar dat ik geen kinderen wil, en mijn vriend is op en top familieman. Hij wil dolgraag vader worden in de toekomst.
Nu hebben wij 3,5 jaar een relatie en weet hij van mij dat ik absoluut geen kinderen wil.
Maar ja, ik ben 22, krijg genoeg te horen dat dat "gevoel" nog kan komen. Dat mijn eierstokken vanzelf gaan rammelen.
En daar hebben ze gelijk in, ik ben nog zo jong, moet ik daarvoor nu onze relatie verbreken? Of ligt het aan hem; hij wilt kinderen, ik niet, maar blijft toch bij mij?

Hoe doen jullie dat in jullie relaties?

Je hoeft niet nu een beslissing te nemen over jullie relatie. Als het leuk is, dan is het gewoon leuk toch.
Lastiger wordt het als jullie gaan samenwonen in een koophuis en/of trouwen. Dan komt er heel wat meer geld bij kijken. Als jullie beide standvastig zijn op zo’n moment, dan moet je toch beslissingen gaan maken.
Maar als het tot die tijd gezellig is, dan gewoon van genieten toch?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:27

Over borstvoeding: er zijn op Youtube verschillende kanalen van vrouwen die borstvoeding geven en dit filmen. Laatst toevallig op 1 gestuit met een drieling van +- 3 jaar die aan de tepel hingen. In mijn ogen seksualiseerde zij het enorm, had ok vooral mannelijke volgers die er seksueel gerinte opmerkingen op plaatste. Werd er misselijk van.

Ik heb er overigens weinig problemen mee als vrouwen borstvoeding geven maar ik ben ook helemaal niet preuts. Niet dat ik naar een naaktstrand ga maar vind sauna’s enzo niet erg en support volledig #freethenipple haha
Maar soms is het erg in your face en daar zit ik niet zo op te wachten