Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:17

Beetje zurige kwark inderdaad.

Haha, ja, als ik puree maak voor de stamppot gaat daar altijd wel melk doorheen. Boter doe ik meestal niet, maar mijn moeder bijvoorbeeld wel. Normaal heb je ook wat bakvet, dus zo gek is beetje boter in de puree toch niet ;)
En normaal eet ik vrijwel geen aardappelen, maar bij puree eet ik zeker wel meer dan 150gram aardappelen... Als ik voor 2 man 300gram aardappelen heb gestampt dan heb ik zo'n zielig hoopje. Nu kan ik me wel aardig ziek eten aan stamppot hoor, echt een mega craving hier O:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:17

Ik ben ook geen onwijze fan, het is zuurder dan Griekse yoghurt vind ik.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:19

Vind het alleen jammer dat we zo weinig smaken in NL hebben van Skyr. Vorig jaar was ik in IJsland en daar hebben ze veel meer smaken. Ze hebben het daar zelfs in restaurants als toetje <3

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:20

Afbeelding
Mijn ontbijt <3

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:32

Janine, ach ik heb soms ook een dag een opgeblazen buik. Als je goed heb gegeten maak je er niet druk om :)

Nette lijstjes en goed bezig allemaal :j

Ik stond vannochtend weer op de weegschaal, ik had niet veel goeds verwacht vanwege alle paaseitjes die telkens zomaar in mijn mond zaten :+ Maar ik was nog afgevallen ook :oo 51,6 kg nu :D

Ik eet trouwens niet zoveel mogelijk vegan vanwege dierwelzijn maar voornamelijk vanwege gezondheidsredenen. Als ik vlees eet eet ik wel het liefste wild wat we zelf geschoten hebben, gescharrelder kan je het niet krijgen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:36

51 kg, hoe groot ben jij dan :')

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:41

Zo, gisteren echt super goed gegeten:

Gisteren:
O: 2 rijstwafels met linesse en een glas melk
T: 3 droge rijstwafels en een sinaasappel
L: 3 bruine boterhammen met linesse
A: Ramen met kip (noedelsoep) en verschillende groentes (broccoli, paprika, shiitakes, lenteui)
T: Apple Bandit Apple Cider en een sinaasappel

Ik vond dat ik die laatste Apple Bandit wel mocht drinken, omdat ik ruim onder mijn kcal zat. Ook zijn ze nu weer op. In totaal 1480 kcal! :D

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:47

gribaldi schreef:

ini mini pini :+ 159 cm ( en een half om precies te zijn :') )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:07

secricible schreef:
Beetje zurige kwark inderdaad.

Haha, ja, als ik puree maak voor de stamppot gaat daar altijd wel melk doorheen. Boter doe ik meestal niet, maar mijn moeder bijvoorbeeld wel. Normaal heb je ook wat bakvet, dus zo gek is beetje boter in de puree toch niet ;)
En normaal eet ik vrijwel geen aardappelen, maar bij puree eet ik zeker wel meer dan 150gram aardappelen... Als ik voor 2 man 300gram aardappelen heb gestampt dan heb ik zo'n zielig hoopje. Nu kan ik me wel aardig ziek eten aan stamppot hoor, echt een mega craving hier O:)

Mijn moeder giet altijd het kookvocht af in een maatbeker, met stampen voegt ze het dan weer toe. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat. Haar stamppot is altijd heeerlijk.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:07

Hoeveel wil je nog afvallen? Ik ben niet veel groter dan jij (161cm :D ) en bij 50/51 kg word ik echt te dun. Verschilt natuurlijk per persoon maar toch :P

Wel goed bezig hoor :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:17

secricible schreef:
Doe je nog iets door de aardappelen heen om er stamppot van te maken? Melk, boter? Ik ben ook wel benieuwd of je het echt red met 150gram aardappelen bij stamppot, maar dat is persoonlijk.

Nee wij doen er nooit melk/boter doorheen, alleen spekjes. Maar ik hoorde mijn moeder zeggen dat die op waren dus deze keer zonder.
Het enige wat ik dus niet weeg is mijn avondeten (behalve rijst en pasta die weeg ik van tevoren), dus dat moet ik dus altijd schatten. Mijn moeder maakt gewoon een grote pan stamppot en dan moet ik gokken hoeveel er op mijn bordje terecht komt. Dus dat kan best meer zijn dan 150 gram, vandaar dat ik het vraag :D

Oh en ik heb voldoende aan 150 gram skyr. Ook omdat ik er meestal havermout doorheen doe waardoor het goed vult. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:29

Met kookvocht heb ik ook een tijd gedaan (ik dacht toen gevoelig op zuivel te reageren), en doe ik bij veel andere stamppotten wel, maar bij boerenkool vind ik een scheutje melk echt wat toevoegen :9 Boter zoals mn moeder dat deed doe ik niet (ook wel erg lekker, maar ik vind de spekjes wel vet zat :+ )

Ik heb net in het bedrijfsrestaurant gegeten, mn planning liep vanochtend nogal in de soep.

O: optimel yoghurt aardbeien met ongebrande noten
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
L: meergranen triangel met filet americain en gekookt ei :9 en een kopje Italiaanse tomatensoep
T: klein appeltje (van die kinderappels :+ )
A: volkorenpasta met verse tomatensaus, rauwkost

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:42

_Priscilla schreef:
gribaldi schreef:

ini mini pini :+ 159 cm ( en een half om precies te zijn :') )

Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe je er uitziet haha :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:45

secricible schreef:
Doe je nog iets door de aardappelen heen om er stamppot van te maken? Melk, boter? Ik ben ook wel benieuwd of je het echt red met 150gram aardappelen bij stamppot, maar dat is persoonlijk.

Ik heb gister ook 'stamppot' gemaakt: 150gr aardappel, 100gr spinazie en 40ml melk. Achteraf had er iets minder melk in gemogen aangezien het nu meer puree was dan stamppot, maar op zich was die zo ook wel prima.

Mijn lijstje vandaag:

O: 120gr magere yoghurt, 40gr weetabix & 10gr pure chocolade.
L: 2 bruine bollen met 23gr kipfilet
T: Eierkoek, 2x Rocky Rice bar
A: Tabouleh

Zit zonder avondeten op 700kcal, dus heb wel wat speling. Denk dat ik voor dessert (afhankelijk van de kcal van de tabouleh) nog wat vanille skyr neem ^^.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:45

Volgens mij heeft ze een stukje terug een foto geplaatst! :)
Lekker ontbijtje Priscilla, wat voor yoghurt is dat? :9
Laura: is die combi filet american en ei nou echt lekker? Ik zie het wel vaker op broodjes maar kan me er dus niets bij voorstellen. :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:53

Ik vind het heerlijk :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:55

Lisa stomme vraag misschien maar wat is Tabouleh ?

Ei en filet is echt hemels! Beetje peper en zout :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:59

Mijn lijstje voor vandaag;

O: yoghurt met Weetabix, banaan en honing
L: roggebrood met smeerkaas en kaas, cracotte met humus en ham
T: gekookt ei
A: linzensoep met zoete aardappel

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:00

@Jierga: een pakketje van knorr, met quinoa, kipfilet, cherrytomaat en komkommer dacht ik.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:12

Klinkt wel heel goed!

Ik twijfel wat ik ga eten, kan een salade maken (maar is er niet echt weer voor) pizza of wraps. Heb eiwitrijke bodems en ze zijn beide (zowel de wraps als pizzabodems met minder khd. Of ik maak tomatensoep met paprika en bloemkool..
keuzes...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:35

gribaldi schreef:
Klinkt wel heel goed!

Ik twijfel wat ik ga eten, kan een salade maken (maar is er niet echt weer voor) pizza of wraps. Heb eiwitrijke bodems en ze zijn beide (zowel de wraps als pizzabodems met minder khd. Of ik maak tomatensoep met paprika en bloemkool..
keuzes...

Als je tomatensoep maakt, zou ik tomaten gebruiken xP

Enniewee, ik zou voor een gezonde pizza gaan :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:36

Klinkt allemaal lekker! Maar gebaseerd op mn huidige trek, zou ik ook veel de pizza gaan :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:49

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:
Klinkt wel heel goed!

keuzes...

Als je tomatensoep maakt, zou ik tomaten gebruiken xP

Enniewee, ik zou voor een gezonde pizza gaan :)

Haha :') Uhh ja gebruik uiteraard tomaten haha. Maar ik denk dat het te weinig is dus vandaar dat ik dan paprika en bloemkool toe wil voegen. Ik experimenteer graag }>

Maar wellicht kan ik ze ook voor pizza of wrap gebruiken. Heb nog even om te verzinnen voordat ik thuis ben.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:50

Laura82 schreef:
Klinkt allemaal lekker! Maar gebaseerd op mn huidige trek, zou ik ook veel de pizza gaan :9

Ja het zijn die bodems die ze bij B&F hebben dus ben wel benieuwd eigenlijk. Heb straks eerst nog een eiwitreep *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:57

Oh dat doet me denken, ik heb nog een mix voor een pizzabodem liggen van B&F, moet ik ook maar eens maken :)*