Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:29

xNavatu schreef:
Ik denk echt dat je er niet verkeerd aan zou doen om wat meer te gaan eten hoor Samblabla.. dit is ong 800 kcal voor een hele dag.. En dan heb je ook nog 50 minuten gesport..

En wat zou ik dan nog moeten eten? Als ik vol zit dan zit ik helaas vol en vol proppen heeft geen zin.

En ik zal heus nog wat tussendoor eten maar dat weet ik nooit van te voren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:56

Maar constant zo weinig eten is gewoon echt niet gezond :n Kun je niet beter proberen te plannen?

Samblabla

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:07

Ik plan elke dag wat ik de volgende dag eet. Behalve de tussendoortjes want dat kan een stukje fruit zijn, stukje zalm of iets anders. Ik kijk niet naar de calorieen maar ik kijk gewoon wat ik op kan en de ene dag kan ik meer op dan de andere dag. Ik heb ook veel materiaal van de body en fitshop waar ook veel koolhydraten niet meer in het eten zit. Ik ben ook eigenlijk de heledag bezig. Ben ik niet op stal, dan zit ik in de sport school en ben ik niet in de sportschool dan ben ik wel thuis bezig met vanalles. Ik had tot voor kort een eet verslaving, ik kon tot 2 maanden geleden wel 3000 calorieen eten per dag. Ik at elke dag friet, chips, koekjes en andere vettige dingen oh en 2 liter cola per dag. Ik heb zojuist de tonijn met mayonaise gehad en een kiwi.

Ik ben erg bang om weer te gaan vreten inplaats van te eten en ik voel me fit en lekker in me vel.
Ik snap ook jullie reacties maar ik honger mezelf niet uit. Als ik honger heb, dan eet ik.

Morgen heb ik bijvoorbeeld spagetti, koolhydraat arm en vol met eiwitten. Dan heb ik om en om gehakt en spageroni bolognese saus.
Maar als iemand nog evt een boek weet met gezonde, natuurlijke gerechten dan hoor ik het graag. Wel graag met simpele gerechten. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:09

Hier ben ik weer. :-) Na een paar weken zelf proberen, heen en weer schommelen, kilo eraf, kilo erbij etc. toch maar weer de stap genomen om naar de gewichtsconsulente te gaan. Dus...... Ben wel super gemotiveerd op dit moment.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:13

Maar er zit een behoorlijk verschil tussen 3000 kcal per dag en 800. Je zal dan misschien geen honger hebben omdat je lijf er nu misschien wel aan gewend is maar van 800 kcal op een dag kan een lichaam niet vol blijven funtioneren, nu ben je ook gewoon spieren aan het slopen etc..
Plus daarbij heb je nu grootendeels eiwitten, en heel weinig koolhydraten. Die heb je ook nodig, vooral als je een hele dag in de weer bent zoals je zegt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:20

Ik ben het wel eens met xNavatu, misschien het het beter om een middenweg te vinden :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:22

xNavatu schreef:
Maar er zit een behoorlijk verschil tussen 3000 kcal per dag en 800. Je zal dan misschien geen honger hebben omdat je lijf er nu misschien wel aan gewend is maar van 800 kcal op een dag kan een lichaam niet vol blijven funtioneren, nu ben je ook gewoon spieren aan het slopen etc..
Plus daarbij heb je nu grootendeels eiwitten, en heel weinig koolhydraten. Die heb je ook nodig, vooral als je een hele dag in de weer bent zoals je zegt.

Ik eet ook wel koolhydraten hoor. Maar alleen weiniger. Elke zondag eet ik wat ongezonds zoals een friet of ga ik uiteten. Ik doe echt mijn best, ik zal zelfs in de ochtend een cracker erbij proberen te eten. Maar weet jij nog iets wat ik tussendoor evt zou kunnen eten?

Isaxcalixa, ik probeer het. Maar ik kan niet op de een op de andere dag opeens veel meer gaan eten dan dat ik nu doe.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:26

Maar misschien op een andere manier. Ik heb dus nu 800 calorieen op ongeveer. Ik mag volgens myfitnesspal nog ongeveer 1000 calorieen eten. Maar wat? Ik zou dus echt niet weten wat wat meer calorieen heeft en wat gezond is.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:31

Ja is misschien dit lijstje, maar daarbij is het maar 30g (15%) koolhydraten en dat is erg weinig. Als ik dit lijstje zie zou ik zelf bijvoorbeeld die zalm op bijvoorbeeld melba toast leggen, heb je gelijk iets wat hoog in koolhydraten is en laag in vet en eiwit. En is ook makkelijk om even snel te paken. En bijvoorbeeld een bakje tonijn met wat mayo vind ik ook niet echt een 'complete' avondmaaltijd (is dat voor jezelf ook niet heel erg saai?) dus dan zou ik daar nog iets aan toevoegen. Doe zelf wel eens een 'salade' van een blikje tonijn, pasta (evt koud ook lekker) en dan met een lepel mayo en een blikje mais. Die extra koolhydraten van de pasta en mais kun je makkelijk hebben. En met die toevoegingen zit je nog gewoon laag in je kcal, maar wel op een meer verantwoorde manier (:

En myfitnesspal staat er om bekend om hele lage aantallen aan te geven, 1000 is nog erg weinig. Zou toch minimaal wel 1200 aanhouden. Beste is om je BMR even uit te rekenen en daar om en nabij te gaan zitten maar als 'opbouwing' zou ik in ieder geval op de 1200 aimen. (:

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:43

Oh melba toast eet ik wel! En lu cracottes volkoren eet ik ook wel graag. Daar doe ik ook meestal zalm op.

Nou normaal gesproken zou die tonijn mijn lunch zijn en die pizza het avond eten maar anders moest ik nog super laat gaan bakken en om half 8 nog een pizza te eten vindt ik wat laat. Mais heb ik geprobeerd te eten maar vindt ik toch echt niks.. Bij de tonijn doe ik normaal (morgen ga ik weer naar de winkel) omega 369 olie, zilveruitjes, augurk en wat oregano.

Nou ik heb geprobeerd de 1200 calorieen te krijgen dus ben benieuwd wat je ervan vindt;

(Voor morgen)

O: lu cracottes volkoren met zalm, whey perfection 28gr
T: -
L: snee brood en 2 spiegeleieren
T: 2 vijgen
A: sneldier spagetti, spagheroni bolognese en 100g gekruid gehakt
T: melba toast met slagers achterham en een glas kokoswater

Dan kom ik uit op 1186 calorieen. En morgen heb ik ook een uurtje cardio waarbij ik gemiddeld 300 calorieen verbrand.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:07

Waarom is half 8 avondeten laat?
In principe maakt het niet uit wanneer je je eten binnenkrijgt, als je het op een dag maar binnenkrijgt (dacht ik). Ik moet nu ook nog avondeten namelijk.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:10

Omdat ik rond dit tijdstip op de bank ga zitten en me geleerd is dat het in de avond extra aan gaat zetten. Maar normaal eet ik om half 10, 1 uur en 5 uur.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:20

Samblabla schreef:
Omdat ik rond dit tijdstip op de bank ga zitten en me geleerd is dat het in de avond extra aan gaat zetten. Maar normaal eet ik om half 10, 1 uur en 5 uur.

Volgens mij is dat onzin hoor, het gaat erom wat je binnenkrijgt per dag; of je die kcal nu 's ochtends 's middags of 's avonds binnen krijgt maakt niet zo veel uit..

Kan me natuurlijk vergissen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 21:24

IMANDRA schreef:
Samblabla schreef:

Volgens mij is dat onzin hoor, het gaat erom wat je binnenkrijgt per dag; of je die kcal nu 's ochtends 's middags of 's avonds binnen krijgt maakt niet zo veel uit..

Je vergist je niet, volgens mij heeft kayleigh het al wel 100 keer verteld haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:26

Dat maakt inderdaad helemaal niets uit. Ik eet al mijn maaltijden met hoge kcal zo laat mogelijk op de avond om snacken te voorkomen. Het komt regelmatig voor dat ik om 2 uur (mede door ritalin) pas mijn ontbijt eet, om 5 uur lunch en dan om 8 uur/half 9 pas een warme maaltijd. Dat ritme bevalt mij een stuk beter dan zo vroeg mogelijk al mijn grote maaltijden naar binnen werken.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:28

Oh oke dat wist ik helemaal niet. :)
Mij is dat altijd geleerd dus dacht dat het wel zo zou zijn. Maar dan heb ik gelukkig weer wat geleerd. :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:51

Hallo, ik wil me hier ook graag melden! :)
Ik ben nu 19 jaar en wil al heel lang afvallen. Ik weeg nu 70 kg en ben 1.66. Ik ben niet dik, maar ook niet bepaald slank, vind ik zelf. Omdat ik er dood ongelukkig van wordt wil ik er toch wat aan gaan doen. Ik heb weer een abonnement op de sportschool genomen en ga vanaf morgen gezond eten.
Nou leek het me wel wat om ook in dit topic te gaan posten, zo heb je toch wat steun van elkaar. :)

Ik heb overigens wel een doel! :) Wil graag 58 kg wegen, dus 12 kilo eraf.
Denken jullie trouwens dat, dat haalbaar is voor het eind van het jaar?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:55

Nee, dat is niet haalbaar. Het einde van het jaar is al over 2 maanden :P Dan zou je 1,5 kilo per week af moeten vallen en dat is behoorlijk wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:56

Nee. Zo snel zoveel afvallen is zeer ongezond. Neem de tijd ervoor, dan heb je meer kans op blijvend resultaat.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:58

Okee, ja ik hoor wel eens verhalen van mensen waarbij dat wel is gelukt, dus vandaar. :P Ik ben ook van plan om gewoon rustig aan af te vallen, d.m.v. gezond eten en bewegen.
Het is alleen altijd zo moeilijk om gemotiveerd te blijven als het afvallen niet snel gaat of op een bepaald punt even stopt. :+

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:00

Vandaag niet zo'n geweldig dagje..

O: 4 crackers met kipfilet, flesje yakult
T:/
L: meal replacementbar, appel
T: pakje melba toastjes, cereal stroopwafel
T: mars
A: 200 gram sperciebonen, 100 gram kipkrokantschnitzel, 200 ml magere vanille yoghurt
T: 25 gram pepernoten, 3 smart protein cookies

B: 20 min wandelen

Geen ideaal dagje kom nu op 1580 cal, dus dat is nog te doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:40

_sharonnn schreef:
IMANDRA schreef:

Je vergist je niet, volgens mij heeft kayleigh het al wel 100 keer verteld haha :)

Haha ja ik dacht ik zeg het voorzichtig ^^.

Mijn lijstje vandaag:

M: 200gr skyr met 75gr aardbeien, wat witte chocolade en een proteinereep erdoor
T: Wasa thin crisp cracker, 1x
A: Spaghetti met pesto en kipfilet, met wat parmezaanse kaas
T: 200gr skyr met aardbei, 65gr.
B: 8km gewandeld met de hond, volgens mijn iPhone 450kcal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 08:44

Welkom, 12 kilo in 2 maanden is inderdaad erg veel, maar gezond eten en bewegen is wel erg goed :)

Mijn lijstje voor vandaag
O; honey rings met melk
T: appel
L: 2 tarwe boterhammen met boter en pindakaas
T: banaan of niks
A: uit eten
B: 20 minuten lopen met m'n paard

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:33

Mijn lijstje:

O: 2 volkoren beschuit met frambozenjam
T: banaan
L: maaltijdsalade groot (met gerookte kip)
T: misschien een mueslireep
A: weet ik nog niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:34

_xrose schreef:
Okee, ja ik hoor wel eens verhalen van mensen waarbij dat wel is gelukt, dus vandaar. :P Ik ben ook van plan om gewoon rustig aan af te vallen, d.m.v. gezond eten en bewegen.
Het is alleen altijd zo moeilijk om gemotiveerd te blijven als het afvallen niet snel gaat of op een bepaald punt even stopt. :+

Dit lukt alleen bij mensen die echt 100 kilo teveel wegen ofzo. Die vallen snel af in het begin. Jij hebt niet echt overgewicht dus bij jou zal het (om het gezond te houden) langzamer gaan.