Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:27

Iemand nog tips over kwasten? Welke jullie nog aan zouden schaffen?

Van links naar rechts
Hema poederkwast, heel zacht en fijn.
Hema contour kwast
Superlooks foundationkwast
Zoeva 227 blender
Zoeva 235 contour shader
Zoeva 231 luxe petit crease
Urban decay shader
Essence smokey eye
Hema shader
En wat losse kwastjes.

Afbeelding

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:35

Sorry ik kan je niet helpen op kwasten gebied! Moet nog steeds een goede set van zoeva aanschaffen!

Zie net wel mooie nieuwe producten van NYX voorbij komen: een mooi contour kit! En een contour stick met aan de ene kant een highlighter en de andere kant een taupe kleur.

Ben naar beide benieuwd!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:22

Ik blijf weg van de mac kwasten..
Vind je de kwasten die je nu hebt fijn of wil je die ook vervangen?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:26

De zoeva, superlooks en hema poeder/contour vind ik fijn.
Rest niet speciaal, evt wat aanvulling.

Vind de zoeva qua prijs goed te doen

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:23

Die poeder/contour kwasten van de hema zijn echt mega fijn. Heb laatst ook die eyeshadow brush/smudge van ze gehaald, maar die vind ik persoonlijk te zacht. Voor mij zou t rijtje niet compleet zijn zonder een stippling brush!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:27

Ik zou de blushkwast van real techniques nog toevoegen! Ontzettend fijne kwast <3

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:35

Ik heb die dermablend foundation van vichy geprobeerd maar dekte niet goed genoeg |(
weet iemand een foundation die echt goed dekt?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:40

Bambolina schreef:
Die poeder/contour kwasten van de hema zijn echt mega fijn. Heb laatst ook die eyeshadow brush/smudge van ze gehaald, maar die vind ik persoonlijk te zacht. Voor mij zou t rijtje niet compleet zijn zonder een stippling brush!

Wat is het verschil tussen zo'n stippling brush en die ik nu heb van superlooks?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:44

Zoek naar een foundation in stick of crème vorm. Welke van de dermablend heb je geprobeerd? Kan je niet plaatselijk wat extra concealer gebruiken? Wat voor kwast gebruik je? Buffer?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:48

Hvelreki schreef:
Zoek naar een foundation in stick of crème vorm. Welke van de dermablend heb je geprobeerd? Kan je niet plaatselijk wat extra concealer gebruiken? Wat voor kwast gebruik je? Buffer?

Geen idee welke ik heb geprobeerd dacht dat daar maar 1 foundation van was? :o
Concealer heb ik ook al vaak gebruikt dat dekt ook niet goed genoeg.. Gebruik een kwast van de hema

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:57

Kimonoo: kat voor d heeft een bizar dekkende maar is lastig te krijgen. Estee lauder double wear is ook heel dekkend :)
Wat moet je precies coveren, plekjes?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:59

Kimonoo schreef:
Hvelreki schreef:

Geen idee welke ik heb geprobeerd dacht dat daar maar 1 foundation van was? :o
Concealer heb ik ook al vaak gebruikt dat dekt ook niet goed genoeg.. Gebruik een kwast van de hema

Je hebt de vloeibare, maar je hebt ook crème en zelfs stick dacht ik. Crème en stick dekken beter. Er is overigens geen enkele foundation die beter dekt dan (de juiste!) concealer, daar moet je niet op hopen. Gebruik eveneens een concealer in crème vorm. Wat wil je precies bedekken? Onzuiverheden? Littekens? Roodheid? Qua kwast zou ik voor een buffer gaan.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:14

Michelle77 schreef:
Bambolina schreef:

Wat is het verschil tussen zo'n stippling brush en die ik nu heb van superlooks?

deze specifieke kwast van superlooks heb ik nooit gebruik, maar persoonlijk duurt het bij mij met een platte kwast langer voordat m'n foundation mooi 'onzichtbaar' op mijn huid zit, platte kwast is in eerste instantie wat streperig dus meer blend werk. Met die stippling brush kan je het product al meteen mooi gelijk verdelen over je hele gezicht en is het minder werk om in te blenden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:17

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:23

Ja ik heb een paar rode stipjes in mn gezicht en die irriteren mij mateloos. :(

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:28

Bambolina schreef:

Ik heb de zwarte die ik wil gaan vervangen voor een Zoeva set, maar ik voelde toevallig vandaag aan die roze kwasten en die vond ik wel net een tikkeltje steviger dan de zwarte. Heb ze niet meegenomen dus of je het met opmaken merkt, dat weet ik niet.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:36

Michelle77 schreef:
Maar mijn kwast is niet plat, het is deze
http://www.superlooks.eu/small-shaper-brush-11-3876/

ah, niet helemaal goed gezien. Maar zou alsnog niet mijn kwast zijn, ik zou liever een grotere hebben!

Niniane schreef:
Bambolina schreef:

Ik heb de zwarte die ik wil gaan vervangen voor een Zoeva set, maar ik voelde toevallig vandaag aan die roze kwasten en die vond ik wel net een tikkeltje steviger dan de zwarte. Heb ze niet meegenomen dus of je het met opmaken merkt, dat weet ik niet.

oh, die roze ken ik geloof ik niet, maar zal ik ook is checken dan!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:38

Bambolina schreef:
Michelle77 schreef:
Maar mijn kwast is niet plat, het is deze
http://www.superlooks.eu/small-shaper-brush-11-3876/

ah, niet helemaal goed gezien. Maar zou alsnog niet mijn kwast zijn, ik zou liever een grotere hebben!

En zo'n stippling is groter?

Deze kwast is voor mij al heel wat, normaal gebruikte ik mijn vingers om t op te brengen. Vind m wel fijn, redelijk nauwkeurig. Ook fijn om beetje te shapen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:13

Kimonoo schreef:
Ja ik heb een paar rode stipjes in mn gezicht en die irriteren mij mateloos. :(
Zeker als het maar om een paar plekjes gaat, zou ik voor concealer gaan. Eventueel met een corrector. Misschien eens bij Bobbi Brown kijken?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:30

Michelle77 schreef:
Bambolina schreef:

En zo'n stippling is groter?

Deze kwast is voor mij al heel wat, normaal gebruikte ik mijn vingers om t op te brengen. Vind m wel fijn, redelijk nauwkeurig. Ook fijn om beetje te shapen.

Over het algemeen zijn die wel wat groter ja! Maar t' is maar net wat je zelf t' fijnste vind. Voor shapen/contouren lijkt 'ie me inderdaad wel fijn!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:07

Tytonidae schreef:
Mijn falsies zijn binnen, wat zijn ze mooiiiiii, kan niet wachten om ze op te doen :D
Ik draag nu alleen bijna geen make-up. Ik heb ivm cystische acne(al een paar jaar helaas) een antibiotische lotion gekregen van mijn huisarts. Die werkt echt geweldig! Sinds een week is mijn acne drastisch verminderd en mijn littekens zijn flink vervaagd. Ik hoop echt binnen een paar weken een volledig heldere huid te hebben *fingers crossed*. :Y) Echter draag ik nu liever even geen make-up, want de lotion is nogal een aanslag op de vochtbalans van mijn huid. Hier heb ik wel een hele goede dagcreme voor(La Roche-Posay, speciaal voor de huid die met dit soort producten wordt behandeld), maar toch, ik geef mijn huid liever even wat rust. :)

Mag ik vragen welke lotiom je hebt gekregen? Ben heel benieuwd. De waterspray van La Roche Posay is ook aan te raden :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:54

Wat een super goede service hier van de Douglas!! Ging voor een dipbrow maar ze hadden de kleur niet meer nou mocht ik de tester meenemen om te proberen en bellen ze als die binnen is :D

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:42

Zo maar even kijken naar de hema soft matt lipbalms :D :o

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:46

Citaat:
Mag ik vragen welke lotiom je hebt gekregen? Ben heel benieuwd. De waterspray van La Roche Posay is ook aan te raden :j

Maar natuurlijk! :) Clindamycine lotion 1%!
Ik zal eens kijken naar die waterspray, merk wel dat mijn huid nu wel heel droog wordt :Y)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:09

Ik heb die van mij net op Instagram gezet (de Hema lipbalms :) )