[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:02

TamaradB schreef:
Mag ik ook meedoen? Ik ben nu een weekje bezig omdat ik mezelf niet meer in de speigel herkende :-(. Ik ben 28 jaar en 1.80, bij 85 kilo ben ik mooi (vind ik zelf dan). Ik heb dan overal nog een beetje en ben dan volslank. Een beetje zoals Fatima op de foto maar dan langer. Ik woog vorige week Woensdag 105 kilo, vandaag was dat 99 kilo. 6 kilo in 11 dagen dus. Ik ben er heel tevreden mee, maar ik werk er ook hard voor. Ik doe een VLCD (Very Low Calorie Diet) en sport daarbij iedere dag twee keer een kwartier intensief (knallen op de hometrainer). Ik gebruik dus circa 500 calorien per dag, verdeeld over voedingsmiddelen waar ik zin in heb.
Voorbeeld (gisteren):
- shake van 200 ml Optimel Framboos Drink en 60 gram rauwe spinazie
- 0,5 liter bouillon (tuinkruidenbouillon)
- 2 x een schoongemaakte avocado
- 1 vital cracotte van lu met 20+ smeerkaas van bon appetit
- onbeperkt kruidenthee zonder suiker, water en spa rood
- enkele glazen cola light
Ik hoop hier wat insiratie op te doen en wat ergernissen te kunnen delen die het lijnen met zich meebrengen, maar natuurlijk ook de victorie te delen!
We can do it!

Ik heb even gezocht over je dieet. Maar er is al eerder in het topic gewezen op je eetpatroon. Dat het een crashdieet is.
Maar goed als jij dat prima vind, wie ben ik om er wat van te zeggen. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:07

Ik heb ook een aantal keer een crash dieet gevolgd toen ik jonger was. Ik deed in die periode veel modellenwerk (nu weinig tot bijna niet want ik ben natuurlijk veel 'te dik' in hun ogen) en moest dan vaak 3-5 kg kwijt in een week omdat ik anders niet in een bepaalde jurk paste. Nu denk ik oh nou jammer dan, dan zoek je maar een ander die er in past of je vermaakt de jurk een beetje :')
Achteraf snap ik niet dat ik dat gedaan heb, ik was toen rond de 1.78 en woog al maar 60 kg (was vroeger echt een plankje, kon vreten wat ik wilde, maar toch moest ik rond de 55-57 kg zitten om in ontwerpen te passen). Maar ik kan nu met trots zeggen dat die crash dingen gewoon niet werken, sterker nog, elke keer als je dan weer aankomt (en dat kom je, geloof me ik spreek uit te veel ervaring) gaat het er moeilijker af..

Die freshbox wil ik ook al heel lang proberen maar heb er telkens geen geld voor :+
Deze maand hou ik als het goed is geld over dus dan wil ik het ook eens gaan bestellen!

Wat sneu van het eendje Naoom :( word er meteen sip van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:08

Als je zo snel afvalt, heb je toch ook de kans dat je weer erg snel in gewicht aankomt? Zoveel in 1x afvallen is erg ongezond, afvallen moet je met kleine stapjes doen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:11

Ik weet mijn streefgewicht niet zo goed.. ik denk als ik hier thuis rond de 70 weeg (en bij de diëtiste rond de 73) ik heel tevreden ben. Ik weeg nu rond de 80,5 kg. Ik kom van de 130 af… Ik ben 1,75.

En ja, ik heb veel crash diëten gevolgd, resultaat? Ik ging daarna gewoon eten, niet perse te ongezond maar wel gewoon best veel in vergelijking met wat je eet tijdens de crash diëten.. Nu heb ik een heel fijn dieet van de diëtiste, val er netjes mee af (maar niet super snel) en als ik is 2 slechte dagen ofzo heb kom ik gelukkig niet gelijk aan :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:22

Wendy1978 schreef:
Daar ga ik ook is keer voor Dip, voor die freshbox

Doe jij 5 of 3 dagen?

ik heb nu die van 3 dagen
en volgende week krijg ik die van 5 dagen

maar het was heerlijk

dochter was een beetje dwars maar die went er maar aan

moeilijke eter en een puber

een leuke combinatie

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:26

Gewoon naar binnen proppen hoor dip, deed mijn moeder ook altijd en nu ben ik net een kliko :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:10

mijn moeder bij ons ook hahaha

ze moet ook gewoon eten, of ze nu wil of niet

ze vertelde heel groots dat ze bijna alles lusten

nou kon binnen een minuut een hele waslijst opnoemen wat ze de laatste week allemaal niet lekker vond

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:30

Ik blijf erbij Tamara, je eet écht te weinig. Ik heb ook crashdiëten gedaan, in het begin is het allemaal leuk want je valt snel af! Maar zodra je weer normaal gaat eten, vliegt het er net zo hard weer aan.
Of wil je soms de rest van je leven teren op niet-voedzame melba toastjes?
Maar goed, het blijft natuurlijk je eigen keus :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:34

Negerzoen schreef:
De winst van vandaag zit m vandaag bij mij in de kunst van het afslaan! :D geen stroopwafel en alleen thee tijdens een drankje met klasgenoten ipv taart en ingewikkelde starbucks drankjes als de rest. Ook gaan mijn zuaje en ik gewoon aan de groente, aardappels, vlees zoneteen ipv de patat die mijn ouders voorstelden. Fitnessrondje er aan vastplakken vanavond, en ik ben weer tevreden!

Goed bezig! _/-\o_ _/-\o_

Wendy, haha herkenbaar van die broeken met wijde pijpen. Hier is dat ook zo :')

Naoom, ik kan je die shake niet aanraden. Het was een proefzakje van de website bodyenfit. Niet voor herhaling vatbaar :P

Vanochtend gewerkt en vanmiddag 18km gefietst. Qua beweging niet echt denderend dus :=, maar qua voeding zat het wel goed vandaag :j Ik ga trouwens melk helemaal schrappen uit mijn voeding. Heel mijn huid is een maanlandschap na 2 glazen melk (gisteren!). Echt zo vervelend! Nog mensen last van?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:40

Dais_, gelukkig kan ik wel melk drinken :) Doe het alleen niet zo vaak, haha.
Heb je het bij alles waar melkproducten in zitten of zuivel?

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:41

Doet hier iemand op het moment aan weightwatchers?
Ik ben nu bezig met week 2 en in week 1 -1.6 kg. Het valt mij op dat ik vrij veel mag eten (36 punten)
Het klinkt vreemd maar het voelt dan net of ik niet aan het dieten ben en voel me heel stress vol voor het weeg moment.

Het is geen vocht wat ik ben afgevallen wat er is nu in totaal 4,7 kg af sinds januari( ja het gaat heeeel traag helaas)

Denk alsjeblieft 2 keer na bij een crashdieet ik heb er tal gedaan en altijd weer zwaarder uit gekomen, zo teleurstellend terwijl je er zo hard aan heb gewerkt.
Vriendin van mij heeft nu ook een slechte stofwisseling of verbranding hierdoor, dus denk alsjeblieft nog een 2e keer na!

Edit: Over melk producten misschien een keer amandel melk proberen? Ik vind het erg lekker en het moet beter voor je lichaam zijn!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:10

1 uur en 20 min gesport, hopelijk morgen spierpijn, anders heb ik het gevoel dat ik niet hard genoeg getraind heb :D

Dais, ik heb hier ook nog zo'n zakje liggen van de Body en fit shop.. Volgens mij met de smaak cappuccino.
Morgen maar eens testen dan. Heb jij hem ipv een maaltijd genomen of gewoon als extra?

Joellover, een vriendin van mij doet weightwatchers en zij vond inderdaad ook dat je erg veel mocht eten.
Verder weet ik er niet zoveel van af. Maar goed teken dat je ondanks dat het traag gaat toch afvalt! :)

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:31

Hè, (komt uit de mee lees modes)
Ik heb een vraagje, moeders zeurt al tijden hier over.
Ze vind dat ik soms te weinig eet.
Ik eet max 1200 per dag vaak zit ik tussen de 1000 en 1200 kcal
Ik Kan er veel voor eten als je bewust keuzes maakt veel fruit en groente dus.
Maar nu de vraag, wanneer gaat je lichaam in de spaarstand/?
Wil mijn lichaam natuurlijk niet vernielen ?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:36

Frummels schreef:
Gewoon naar binnen proppen hoor dip, deed mijn moeder ook altijd en nu ben ik net een kliko :D

Haha een kliko :D

Mandy517 schreef:
Ik blijf erbij Tamara, je eet écht te weinig. Ik heb ook crashdiëten gedaan, in het begin is het allemaal leuk want je valt snel af! Maar zodra je weer normaal gaat eten, vliegt het er net zo hard weer aan.
Of wil je soms de rest van je leven teren op niet-voedzame melba toastjes?
Maar goed, het blijft natuurlijk je eigen keus :)

Ga hier helemaal in mee.. deed bij mij ook best lang voordat ik normaal kon eten omdat ik van elk dingetje zowat aan kwam :( was niet leuk!

Dais_, wat vervelend! Ik heb daar verder geen last van, maar inderdaad misschien kun je amandel melk
/soya melk ofzo proberen?

_Joellover_, WW heb ik ook eventjes gedaan (nu doe ik een dieet van de diëtiste) maar beviel me wel goed! Je eet inderdaad voldoende :), alleen leerde ik mezelf niet echt gezonde eet patroon aan omdat je alles kon eten zolang het onder de hoeveelheid punten bleef (was ook nog erg jong).

Naoom_, goed bezig!

Madeira_ schreef:
Ik weet mijn streefgewicht niet zo goed.. ik denk als ik hier thuis rond de 70 weeg (en bij de diëtiste rond de 73) ik heel tevreden ben. Ik weeg nu rond de 80,5 kg. Ik kom van de 130 af… Ik ben 1,75. *knip*

Vinden jullie dit een reëel streven? :)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:39

nooralie schreef:
Hè, (komt uit de mee lees modes)
Ik heb een vraagje, moeders zeurt al tijden hier over.
Ze vind dat ik soms te weinig eet.
Ik eet max 1200 per dag vaak zit ik tussen de 1000 en 1200 kcal
Ik Kan er veel voor eten als je bewust keuzes maakt veel fruit en groente dus.
Maar nu de vraag, wanneer gaat je lichaam in de spaarstand/?
Wil mijn lichaam natuurlijk niet vernielen ?

Ligt aan jouw lengte, gewicht, hoeveelheid beweging etc. Maar iedereen moet minstens 1200 calorieen binnenkrijgen. Eigenlijk altijd meer, dus ga alsjeblieft meer eten meid! 1000 calorieen is veel te weinig.
Wat eet je op een dag dat je voor jouw gevoel veel eet?

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:45

Madeira_ schreef:
Madeira_ schreef:
Ik weet mijn streefgewicht niet zo goed.. ik denk als ik hier thuis rond de 70 weeg (en bij de diëtiste rond de 73) ik heel tevreden ben. Ik weeg nu rond de 80,5 kg. Ik kom van de 130 af… Ik ben 1,75. *knip*

Vinden jullie dit een reëel streven? :)

Denk het wel, misschien dat 75 ook een mooi doel is, maar als het lukt; ga ervoor! :D

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:49

Laurap.
O: havermout met soja melk en lijnzaad
T: fruit
L: 1 gekookt 3 boterhammen en jam of vleeswaren
T: fruit en of ontbijtkoek en of andere koekje
À. 200gram of meer groente, vegetarisch vlees en rijst/pasta of dergelijke

Ben trouwens 178cm en 76 kg kom van 83 kg

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:53

Wendy wij zijn even lang en ook rond het zelfde gewicht, jij bent alleen al ff lichter als mij. Dus kunnen we mooi samen met alle andere die nog onder de 80kg moeten komen er voor gaan!! :D.

Geen last van Dais, van melk...

En nooralie, voor iedereen heeft een ander aantal calorieën nodig het hangt er ook van af of je een jongen of een meisje bent en van je leeftijd en lengte en hoeveel beweeg je op een dag.

Hier kan je het uitrekenen :

http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewi ... kenen.html

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:59

Naoom_ schreef:
Denk het wel, misschien dat 75 ook een mooi doel is, maar als het lukt; ga ervoor! :D

Ja precies moet er natuurlijk wel mezelf goed bij voelen :D

Nooralie, ik vind het eigenlijk een heel net lijstje, ik eet ongeveer hetzelfde.. maar ik neem 's avonds vaak nog een stukje fruit o.i.d. en ik eet geen ontbijtkoek/koekjes meer ofzo (alleen bij uitzondering) alleen fruit/groente en 1x (soms 2x) magere zuivel.. (drink nooit melk vandaar).

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:01

Wat zijn jullie ervaringen met die freshboxen?
Ik zit ook ff op de site te kijken en het lijkt me wel wat, alleen een beetje duur...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:12

Dame23 schreef:
Wendy wij zijn even lang en ook rond het zelfde gewicht, jij bent alleen al ff lichter als mij. Dus kunnen we mooi samen met alle andere die nog onder de 80kg moeten komen er voor gaan!! :D.

Kunnen we elkaar beetje supporten *D *\o/*

Ik drink geen melk :n
dus kan er niet over meepraten :n

Ik wil strakjes mijn 2 maaltijd vervangers weer is om en om gaan omruilen voor normaal brood etc
en zo weer richting het normale eten gaan
maar heb ik dan ook kans dat ik erg veel aankom denken jullie?

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:00

Vandaag gezond gegeten :D voel me helemaal blij en lekker met me nieuwe verzorg friesje gewerkt. Nu lekker slapen :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:08

Nou, vakantie waar ik mij zo op verheugd had gaat misschien niet door. We vertrekken morgen nacht, maar net te horen gekregen dat mijn opa een longontsteking heeft en niet meer kan drinken of eten. Dus dan gaat het wel snel. Zijn nu aan het dubben of we weg gaan ja of nee.. -O-

Kreeg door het slechte nieuws onwijze zin om even lekker te gaan zitten vreten. Maar niet gedaan en braaf een kopje groene thee genomen. Dat is dan wel weer een licht puntje van vandaag. }:0

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:15

Ai :(:) sterkte N0a
Wat leuk Romy, een nieuw verzorgpaardje :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:17

Hey wendy jij ook hier haha als goed is helpt je consulente ermee om goed
Af te bouwen heb nog wel een versneld lijstje van de 500 variant