[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:23

Vanmiddag/vanavond mn haar verven :D eerst even verf halen, twijfel nogsteeds een beetje tussen spoeling en verf maar ga het bij de drogist even vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:41

Bij de meeste drogisten hebben ze nog maar 1 of 2 soorten spoelingen. Echte spoelingen bestaan al niet meer - gezien je een echte spoeling niet zou moeten mengen en dat tegenwoordig wel bijna altijd moet. Hou er rekening mee dat als het donkerder of roder is (vooral dat laatste) dan je eigen haarkleur je het alsnog in feite permanent verft. Het is niet dat het donkere weer mee wast, en rood hecht zich al helemaal mega snel aan je haar. Het enige nadeel aan een spoeling is dat het nog sneller vaal wordt dan een permanente verf. Je kan dus wel merken waar ik op aanstuur met deze post - bespaar jezelf de moeite en koop gewoon verf van Kruidvat huismerk. Is echt top verf, en ook nog eens hartstikke goedkoop.

Overigens, voor iedereen met beschadigd haar... Ik heb gister een L'Anza emergency treatment gehad en :wow: Ik ben normaal vrij skeptisch over dit soort dingen maar het werkt echt. Mijn haar voelt niet per se zachter en ziet er niet per se glanzender uit, maar het voelt niet meer als stro en het is een stuk veerkrachtiger. Heb het vandaag zelfs geborsteld zonder dat de helft weer mee kwam naar beneden. En dat heb ik echt al lang niet gehad _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:44

Klopt, maar permanent is schadelijker en trekt echt in je haar. Als je remover hebt gebruikt wordt het daardoor dus gelijk weer zwart :)) -Ervaringsdeskundigheid :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:45

Dat het schadelijker is klopt zeker :j Maar of het ook daadwerkelijk zichtbare/voelbare schade aanricht aan je haar is natuurlijk compleet afhankelijk van hoe je haar er op dat moment uit ziet, hoe vaak het al geverfd is en ook niet belangrijk, wat voor verf je gebruikt. In mijn ervaring gaat het goed zo lang ik weg blijf van verf met ammoniak, denk dat dat voor veel mensen zo is.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:48

Kleurtechnisch gezien komt permanent veel beter uit de verf (ha-ha), omdat de kleur het inderdaad langer volhoudt. Een spoeling vervaagt eerder, en dan zal je er alsnog iets overheen moeten gooien (verf, nog een spoeling of bijvoorbeeld een ontkleuring) om je haar daarvan te ontdoen. En dat is ook niet heel goed voor je haar. Zelf doe ik dan een keer niet zo lief tegen m'n haar, om het daarna goed te verzorgen, dan bezig blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:38

Dat is waar...

Bij mij vervaagt semi-permanent trouwens net zo snel als permanent, dus vandaar mijn keuze voor semi-permanent :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:41

Bij mij vervaagd permanent juist sneller :')
Semi permanent krijg ik er met color remover echt niet uit, ondanks dat ik het ruim tot de maximale tijd erin heb laten zitten..

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:56

Morgen verven! *\o/*
Ga van dit (links):

Afbeelding
Naar een 6.7

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:23

Hoeveel pakjes heb je gehaalt want als ik dit zo zie heb je er toch wel 2 nodig

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:33

Ik denk dat het iets donkerder wordt dan wat je nu hebt, maar dat je verder weinig verschil gaat zien.

Denk inderdaad dat je 2 pakjes nodig gaat hebben :j

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:43

Heb inderdaad 2 pakjes gekocht!
En dat het iets donderder word was de bedoeling, was expres voor deze gegaan en noet voor nog 1 donderder.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:20

Mn haar is bruin! *\o/* zal ook nog wel een foto in daglicht maken
(Onder is before, boven after)
Afbeelding

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:34

Staat je goed :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:04

Ik zie niet heel veel verschil, maar je haar kijkt inderdaad mooi op je na foto :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:53

Verschil is ook niet enorm, in t echt (vij daglicht) is het wel duidelijker.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:31

Hopelijk kunnen jullie mij helpen welke haarkleur ik moet gebruiken. Wil mijn haar graag lichtbruin verven. Dit is mijn haarkleur nu.

Afbeelding

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:46

Amira, ik heb mijn haar dit weekend met lichtbruin geverfd, dat was de kleur 600. Kwam wel van iets donkerder af dan jij geloof ik.

Dat wilde ik dus nog showen; ik ben weer back to brown! Na het verven er een Olaplexje ingedaan en het is weer fijn <3
Afbeelding

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:55

Mooie kleur Jennifuur :j Was je de balayage zat?

Ik heb mijn afspraak bij Salon B afgezegd, red het financieel niet om 'even' op en neer te rijden naar Hilversum en al helemaal niet net voor de vakantie :')
Na de vakantie ga ik maar hier in de buurt naar de kapper.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:57

Jaa, het was nogal blond geworden door de zon aan de onderkant, en op mijn hoofdhuid was het de zelfde kleur als nu zeg maar. Dus kwam er een beetje flets uit te zien helaas.

Haha kan ik begrijpen! Salon B is ook niet de goedkoopste...

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:02

Ik ga morgen naar Kinki Kappers, in Breda. Alleen nu heb ik dikke korting omdat ze mij als knipmodel gebruikt. Alleen dan vraag ik me af, normaal zou ik €49 betalen. Is alleen knippen en een nieuw model normaal echt zó duur? Een knipmodel is geen kleurmodel lijkt me, maar dit is een prijs die ik normaal niet voor knippen zou betalen. :P

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:16

49 euro vind ik best veel maar voor een goede kapper betaal je dat nu eenmaal.. Geloof ook dat kinki kappers wel een hele goede naam hebben
Mijn oom is ook zo een kapper die vraagt voor wassen, knippen en fohnen geloof ik 30 euro.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:23

Sokje_6 schreef:
Ik ga morgen naar Kinki Kappers, in Breda. Alleen nu heb ik dikke korting omdat ze mij als knipmodel gebruikt. Alleen dan vraag ik me af, normaal zou ik €49 betalen. Is alleen knippen en een nieuw model normaal echt zó duur? Een knipmodel is geen kleurmodel lijkt me, maar dit is een prijs die ik normaal niet voor knippen zou betalen. :P

Laat me weten hoe het daar is! Wil er misschien ook wel een keertje heen!
Bij de cosmo is het ook iets in die richting qua prijs..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:26

2 jaar terug verfde ik mn haar vaker en toen is het een paar keer donkerder uitgevallen. Had gehoopt dat het nu, omdat ik t al een hele tijd niet heb geverfd, niet meer zou gebeuren. Maar helaas is t weer bijna zwart. Ik baal er echt zó ontzettend van -O- :\

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:18

Ik heb tot nu toe bij Kinki Kappers in Groningen €34,- betaald voor knippen/wassen/drogen/stylen. En vind dat het wel waard :j bij Salon B zijn de prijzen vanaf €42,- tot €55,-, dat laatste betaalde ik.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:47

Jennifuur schreef:
Sokje_6 schreef:

Laat me weten hoe het daar is! Wil er misschien ook wel een keertje heen!
Bij de cosmo is het ook iets in die richting qua prijs..

Ik betaal normaal voor wassen/knippen 34 euro! Ik vind het ontzettend prettig dat ze uitgebreid naar je gezichtsvorm kijken en aangeven of een model dat je wilt je zal staan ja of nee. Ben er nu 2 keer geweest, 1 keer voor een balayage met koper en één keer om een totaal ander model te laten knippen (pony). Ik ben er erg tevreden over in ieder geval!