Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:43

Een vriend van mij zette zijn trike te koop en nu binnen 2 dagen verkocht.
Maar om snel een fiets te verkopen zou nu wel aan deze tijd liggen denk ik.

En wat ben je veel aan het trainen. Ik bedenk mij net dat ik ook wel veel fiets ongeveer 7 uur per week.
Maar ik moet zeggen dat je erg goed bezig bent, en ik dat niet zo even na doe.

Ik vind bult af echt geweldig, mijn fiets wil versnellen zonder dat ik trap. Maar ik trap meestal wel mee.
55km/u kan ik vlak halen, maar kost veel energie. Dan is bult af gewoon genieten.

(Ik heb een doel staan nog. Mijn record bult af is 79,6km/u en wil er minimaal 80km/u van maken.) Dit heb ik redelijk in de buurt kunnen halen, maar is het asfalt slecht. Ik kwam ook een keer in de buurt in Duitsland bij een lange afdaling. Maar ik kan tot 70km/u maar meetrappen. De rest moet dus wel bult af zijn om te versnellen. Ik ken wel mensen die Duitsland in gaan om zoiets te doen. Maar vind ik niet veilig omdat de 100km/u soms wordt aangetikt. En nu is de fiets wel stabiel, dit is tussen het andere verkeer en vind ik niet veilig.

Zondag ben ik nog in twijfel weer naar Winterswijk te fietsen. Maar dat ligt aan het weer. ik vind 55km enkele reis in de regen niet echt lekker.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:49

Je bent je fiets nu zo kwijt als je je fiets wilt verkopen. Er is veel vraag na , en helemaal naar wat goedkopere fietsen.

--

Heerlijk dit weer {:} Niet meer 6 lagen kleding aan gewoon één lange mouwenshirt is genoeg :j . Ik heb een fijn rondje kunnen maken vanmorgen. Actioncam eindelijk uit kunnen proberen , maar de hele rit heeft dat ding te laag gezeten dus je zie alleen mijn stuur :'). Dus we gaan voor de herkansing!

Wel is de kwaliteit erg goed voor een 'nep GoPro' ondanks de dikke kuilen die ik onderweg tegenkom blijft de camera wel mooi door filmen.

Dus nog even geduld mensen :')

Morgen ga ik denk ik weer een rondje Gieten doen. Het wordt 14 graden morgen met vol op zon. En ik ben een dag vrij dus het kan eigenlijk niet beter :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 06:54

Gothico schreef:
En wat ben je veel aan het trainen. Ik bedenk mij net dat ik ook wel veel fiets ongeveer 7 uur per week.
Maar ik moet zeggen dat je erg goed bezig bent, en ik dat niet zo even na doe.

Ja , ik train natuurlijk voor een halve triatlon , eigenlijk zelfs twee
dit jaar .En daar hangt natuurlijk wel een voorbereiding aan .
Gisteren had ik iig mijn rustdag , en heb dat genoten met een
avondje op de bank .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:40

Time2Tri schreef:
Ja , ik train natuurlijk voor een halve triatlon , eigenlijk zelfs twee
dit jaar .En daar hangt natuurlijk wel een voorbereiding aan .
Gisteren had ik iig mijn rustdag , en heb dat genoten met een
avondje op de bank .

Oja, Dan is het wel belangrijk om goed te trainen. Ik hoop dan ook dat deze door kunnen gaan.

Zelf wil ik mee doen het wk ligfietsen. Maar ik vrees gewoon dat het niet door gaat. Dus ik train er niet voor. :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:22

Is best moeilijk trainen voor iets waarvan je niet weet of het door gaat.
ik hoor dat ook om mij heen qua Endurance wedstrijden..
Mijn doelen zijn heel anders dit jaar makkelijk op te brengen ondanks corona.

Wat leuk Zebrastreep ben heel benieuwd snel voor de herkansing.. :D
Is dat gelukt vandaag?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:11

scooby09 schreef:
Is best moeilijk trainen voor iets waarvan je niet weet of het door gaat.
ik hoor dat ook om mij heen qua Endurance wedstrijden..
Mijn doelen zijn heel anders dit jaar makkelijk op te brengen ondanks corona.

Wat leuk Zebrastreep ben heel benieuwd snel voor de herkansing.. :D
Is dat gelukt vandaag?

Ja en nee :') Het zag er wel iets beter uit als de vorige keer , maar je zit op de mountainbike met je bovenlichaam wat naar beneden dus een juiste positie zoeken is dan al heel lastig. Of ik zou de juiste hoogte eens goed uit moeten zoeken. Volgende optie is op het stuur vastmaken en ik denk dat ik dat ook maar ga doen zodat mijn stuur niet steeds alleen maar zichtbaar is. Ook denk ik dat het dan iets stabieler wordt qua beeld ik beweeg zelf nogal veel valt mij op.

--
Lekker rondje gefietst vandaag bij Gieten. Eindelijk een keer rustig met weinig fietsers en wandelaars. Temperatuur was ook lekker om in te fietsen. Gemiddelde snelheid gelukkig weer wat omhoog :j Dus tevreden. Geeft toch voldoening om 31 km in de benen te hebben.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 06:52

Gothico schreef:
Oja, Dan is het wel belangrijk om goed te trainen. Ik hoop dan ook dat deze door kunnen gaan.

Tja ...voor eind juni ( Hoorn ) heb ik ook een hard hoofd , maar
12 september zou toch moeten lukken .
Dan is de triatlon die ik voor Kika ga doen . :D

Verder hoort trainen /sporten bij mijn leven :j
Maar mocht Hoorn niet doorgaan , ga ik er vanuit dat mijn coach
meteen mijn schema,s /ATP ( annual training plan ) aanpast .
De hele opbouw is gericht op de eerste wedstrijd .

@Zebrastreep ben wel benieuwd naar je fimpjes .

Gisteren een vette intervaltraining op de Tacx gedaan ...zweten geblazen .
Vandaag rijd ik weer naar Lelystad voor een pt in de endless pool *\o/*
Maar een halve dag werken vandaag , dan weekend .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:53

Hoe zit dat eigenlijk voor jou dat reizen naar Nederland vanuit Duitsland..?

Nou zou wel fijn zijn als er nog iets georganiseerd kan worden dit jaar zou echt wel heel erg zijn 2 jaar niks.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:08

scooby09 schreef:
Hoe zit dat eigenlijk voor jou dat reizen naar Nederland vanuit Duitsland..?

Nou zou wel fijn zijn als er nog iets georganiseerd kan worden dit jaar zou echt wel heel erg zijn 2 jaar niks.

Voor zo ver ik weet mag je gewoon de grens over .
Dat doe ik voor mijn werk ook dagelijks :j

Ja , ik hoop ook heel erg dat er dit jaar nog iets georganiseerd gaat worden -O-

Foto van vandaag , we gaan vooruit *\o/*
Nu thuis er mee doorwerken .

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:01

Ik zie dat mensen goed bezig zijn. Ik ga morgen toch naar Winterswijk. totaal 110km.

Betreft trainen voor iets dat niet door gaat. Ik was aan het trainen voor een 200km brevet.
Er waren er twee door een vriend georganiseerd.

De eerste heb ik bij geholpen met aftekenen ect.
De tweede was een maand later en ik was in vorm en toen kwam corona. Nu wil die vriend het weer plannen. Maar de regels maken het toch wel moeilijk. Ik weet inmiddels dat ik 200km wel kan rijden. Maar of het door kan gaan is echt nog een ding.

Mocht het doorgaan hoop ik op goed weer. 200km fietsen met slecht weer is geen pretje. (Had ik die eerste keer maar mee gedaan. Dat had ik voor mijzelf dat lintje al gehad. haha).

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:54

Aah Gothice dat is wel zuur ja.
Ik ga zo rondje Meijendel, al met al 28 km. Ben totaal niet in vorm dus ben benieuwd.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:59

Volgende week weer mooi weer! Eindelijk! *\o/*

Mijn doel dit jaar is de fietselfstedentocht. Klein voordeel, de route is uitgezet en je mag zelf een dag uitzoeken tussen 2e pinksterdag en 1 augustus om de tocht te fietsen. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:17

Chrissie schreef:

Mijn doel dit jaar is de fietselfstedentocht. Klein voordeel, de route is uitgezet en je mag zelf een dag uitzoeken tussen 2e pinksterdag en 1 augustus om de tocht te fietsen. :)

Krijg je wel een kruisje als je hem voltooid hebt dan ook? :P leuk initiatief zo en beter te doen dan in die drukte waarschijnlijk...

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:34

MuSLi schreef:
Chrissie schreef:

Krijg je wel een kruisje als je hem voltooid hebt dan ook? :P leuk initiatief zo en beter te doen dan in die drukte waarschijnlijk...

Ja! Wel voor enkel beschikbaar voor deelnemers die voor 2020 ingeschreven stonden voor de tocht. Nog geen bericht gelezen over eventuele na inschrijving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:50

Ging t goed, Gothico? En bij jou, Pauline?

Leuk Chrissie, die Elfstedentocht! Mooi dat ze het op deze manier hebben opgelost.

Jaaa vanaf morgen mooi weer! *\o/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:55

Mag ik me ook komen melden? :D ik heb een Giant Avail Liv racefiets en de Sensa City Cross als cross hybride fiets voor de dagen dat de wegen nat zijn en ik toch even een rondje wil :) ik fiets zelf vaak tussen de 30 en 60 km, in de zomer zeker zo'n 3x per week. Ook vind ik het leuk eens een tourtocht mee te pakken en fiets dan de routes tussen de 100 en 120 km.

Blij dat het nu langer licht is en 's avonds fietsen makkelijker wordt! Nu de woei nog een beetje minder :=

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:26

culaccino schreef:

Leuk Chrissie, die Elfstedentocht! Mooi dat ze het op deze manier hebben opgelost.

Ging echt lekker, merk dat ik steeds beter mijn fiets leer kennen. Aardig wat duintjes mee gepakt. Uiteraard verkeerd om een rondje gemaakt dus volle tegenwind, werd soms bijna van mijn fiets geblazen. :')
Maar was fijn. Heb wel echt pijn in mijn benen nu, vooral mijn bovenbenen. Ouderdom vrees ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:36

Pauline schreef:
culaccino schreef:

Ging echt lekker, merk dat ik steeds beter mijn fiets leer kennen. Aardig wat duintjes mee gepakt. Uiteraard verkeerd om een rondje gemaakt dus volle tegenwind, werd soms bijna van mijn fiets geblazen. :')
Maar was fijn. Heb wel echt pijn in mijn benen nu, vooral mijn bovenbenen. Ouderdom vrees ik.

Die pijn is eerder een beetje overbelasting ik heb het ook regelmatig nu kwam dat ook omdat ik de maandelijkse periode de dag erna kreeg dus mijn benen deden ook extra zeer. Ik gebruik compressie sokken en sindsdien gaat het wel beter met name een plek in mijn kuit. Bovenbenen doen dan ook minder zeer.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:59

culaccino schreef:

Ja gister ben ik in een recordtijd naar Winterswijk gefiets(GPS heeft de rit niet opgeslagen helaas)
Maar de terugweg was wel een moeilijk iets. Halverwege zat ik er wel doorheen. Vol tegenwind terug dus koste veel energie en kwam voor geen meter vooruit voor mijn idee. Ik heb er een uur langer over gedaan met de terugweg dan de heenweg. Maar totaal gisteren 120km gefietst.

De fietselfstedentocht wil ik ook nog altijd wel een keertje doen. Maar ik kom daar niet zo makkelijk. Vanuit huis ruim 200km daar naartoe de tocht zelf is ook ruim 200km en 200km terug. Dat is wat veel in een korte tijd. Maar wel super om hem te kunnen rijden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:25

Ik ben gisteren ook naar buiten gegaan om te fietsen ..maar jeetje
wat een wind zeg .
Mijn Langma is vooral met zijwind veel te licht .
Echter had ik een stijve nek , dus heb mijn training niet helemaal
gedaan , mijn hardlopen heb ik maar geskippt :(
Kom net van de fysio vandaan , hoop dat dat iig helpt .

Hier schijnt ook eindelijk de zon {:}
Denk dat ik vanmiddag toch effe lekker op de fiets stap .

@Gothico ; wat heeft dat met het 200 km brevet op zich ?

De elfstedetocht fietsen lijkt me ook leuk :j

Welkom Negerzoen ...show us your bikes :D
Ik ben ook blij dat de klok verzet is en het s,avonds langer licht is /word

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:38

Time2Tri schreef:
Ik ben gisteren ook naar buiten gegaan om te fietsen ..maar jeetje
wat een wind zeg .
Mijn Langma is vooral met zijwind veel te licht .
Echter had ik een stijve nek , dus heb mijn training niet helemaal
gedaan , mijn hardlopen heb ik maar geskippt :(
Kom net van de fysio vandaan , hoop dat dat iig helpt .

Hier schijnt ook eindelijk de zon {:}
Denk dat ik vanmiddag toch effe lekker op de fiets stap .

@Gothico ; wat heeft dat met het 200 km brevet op zich ?

De elfstedetocht fietsen lijkt me ook leuk :j

Welkom Negerzoen ...show us your bikes :D
Ik ben ook blij dat de klok verzet is en het s,avonds langer licht is /word

Ik snap even de vraag niet sorry.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:41

Hè balen zo'n stijve nek T2T! Ja heerlijk dat de zomertijd weer ingegaan is! En dan gaat deze week de avondklok ook nog een uur later in, dus dat geeft wel lekker wat mogelijkheden om weer meer te fietsen :D

Elfstedentocht fietsen, dat is ook wel een leuk idee! Maar ik kan me zo voorstellen dat het wat veel is met de 200 km erheen en dan ook weer terug ;)

Hier afgelopen week eindelijk weer eens opgestapt, rondje van 32 km. Was weer lekker!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:35

Gothico schreef:

Wat of waarvoor is een 200km brevet ?
Daar was je voor aan het trainen schreef je :o

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:14

Sorry voor de late reactie, maar bedankt voor de tips over de clinics :D ik ga even op zoek :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:45

Time2Tri schreef:
Gothico schreef:

Wat of waarvoor is een 200km brevet ?
Daar was je voor aan het trainen schreef je :o

Ah zo. Ja ik wil graag een 200km brevet rijden. Net als de elfstedentocht krijg je een lintje of oorkonde als je dat wil na zo'n rit. Het zijn randoneurstochten als naam. Je moet ook een vaste route rijden die uitgezet is. En ook heb je stempelposten waar dus de controle is of je de route wel rijd. Maar je krijgt er dus iets voor als je wil.
Je hebt die tochten op verschillende afstanden. 200km is het minst lang, maar dan heb je nog 400, 600, 800, 1200, 1400 en zelfs nog meer. De grootste/verste in Europa is zo ver ik weet Parijs-Brest-Parijs.

Maar ja trainen voor zo'n afstand en niet weten of het doorgaat is wat lastig. Het kost namelijk veel tijd, zowel training als de rit zelf. Ik vind het gewoon leuk om dat eenmalig zoiets te doen voor een lintje ofzo. Dat is gewoon leuk voor jezelf als prestatie.