Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:39

Choiix schreef:
Destiny22 schreef:
Morgen krijg ik mijn eerste prik bij de GGD in Lelystad. In de brief staat dat ik Pfizer of Moderna krijg. Nou zag ik op internet dat ze moderna maar prikken op 10 locaties, maar welke staat er niet. Weet iemand met welke ze prikken in lelystad? Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar Pfizer

Lely was AZ+ Pfizer

Ben benieuwd!

En waarom liever Pfizer omdat ik mensen ken die Moderna hebben gehad en die last van bijwerkingen hebben gehad de mensen die met Pfizer geënt zijn heb ik nog niemand gehoord die last van bijwerkingen heeft gehad. Aangezien ik al last van bijwerkingen heb van de Griepprik ben ik benieuwd!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:59

We zitten nu op een vaccinatiegraad van 40% eerste, ongv 20% allebei. In Israël zag je ook dat toen de cijfers al heel vlot terugliepen.

Volgende versoepelingen bij 1000 man in het ziekenhuis, las ik ook. Dat zou op dit tempo wel heel snel moeten zijn al :+ ik zie het allemaal eindelijk wat rooskleuriger in. Maandje of 1-2 en we zijn denk ik echt heel ver richting normal life :D

Ik las dit net allemaal in een Volkskrant artikel maar kan hem even niet meer vinden :+

Toch wel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... uQ6Kjp9lpo

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:02

janouk schreef:
[ [url=m/Zux7PV.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* *\o/* *\o/*

AmyII

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:26

Even een gekke vraag: maar is er verschil te zien in de uitnodiging vanwege griepprikklant en die voor leeftijd? Mijn zwager is van ‘67 en heeft vandaag een uitnodiging binnen. Staat geen type vaccin in vermeld en omdat zijn bouwjaar voor Janssen opgeroepen wordt terwijl hij via de ‘griepprikgroep’ een met moderna of pfizer zou moeten krijgen wil ik weten of hij nog even moet wachten met het maken van de afspraak.

En of mijn vriend binnen nu en zeer korte tijd zijn uitnodiging zal krijgen (griepprikklant). Ik heb een beetje last van FOMO (fear of missing out) :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:40

Afbeelding
Als het voor een medische indicatie is, dan staat dat er duidelijk boven. Dus dat is de groep die ook de griepprik krijgt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:54

AmyII schreef:
Even een gekke vraag: maar is er verschil te zien in de uitnodiging vanwege griepprikklant en die voor leeftijd? Mijn zwager is van ‘67 en heeft vandaag een uitnodiging binnen. Staat geen type vaccin in vermeld en omdat zijn bouwjaar voor Janssen opgeroepen wordt terwijl hij via de ‘griepprikgroep’ een met moderna of pfizer zou moeten krijgen wil ik weten of hij nog even moet wachten met het maken van de afspraak.

En of mijn vriend binnen nu en zeer korte tijd zijn uitnodiging zal krijgen (griepprikklant). Ik heb een beetje last van FOMO (fear of missing out) :+

Wanneer hij zeker weet dat hij via de huisarts is opgeroepen kan hij al een afspraak maken aangezien de laatste uitnodigingen de deur uit zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:04

bigone schreef:
AmyII schreef:

Wanneer hij zeker weet dat hij via de huisarts is opgeroepen kan hij al een afspraak maken aangezien de laatste uitnodigingen de deur uit zijn.

En toch ben ik bang dat die brief niet komt, ook al hebben we bevestiging van de huisarts herself... :=

Edit: nee dan heeft mijn zwager nu de brief voor leeftijd binnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:16

Ik bedoelde je vriend met afspraak maken, wanneer huisarts het door heeft gegeven staat hij in de gegevens van de GGD, daarin bellen voor een afspraak .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:26

Het telefoonnummer van medische indicatie is anders dan die van de leeftijdsgroep. Kwamen wij gisteren achter. Mijn partner mag ook en belde het nummer op mijn brief. Dat ging niet :+

Hier nog steeds een pijnlijke arm. En ik ben gaar :O
Maar heb ook slecht geslapen vannacht, dus dat hoeft niet per sé van de prik te komen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:34

bigone schreef:
Ik bedoelde je vriend met afspraak maken, wanneer huisarts het door heeft gegeven staat hij in de gegevens van de GGD, daarin bellen voor een afspraak .

Dan word het tijd om het medische indicatie telefoonnummer te achterhalen, en gaan we gewoon plannen.

En daarna wachten op mijn uitnodiging. 20 jaar vanaf waar ze nu zijn, 3 jaar per week dus nog 6/7 weken... :):)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:37

Kun je niet online een afspraak maken? Dat gaat veel makkelijker en sneller?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:38

Amyll, staat op de brief die ik postte.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:39

AmyII schreef:
bigone schreef:

Dan word het tijd om het medische indicatie telefoonnummer te achterhalen, en gaan we gewoon plannen.

En daarna wachten op mijn uitnodiging. 20 jaar vanaf waar ze nu zijn, 3 jaar per week dus nog 6/7 weken... :):)

Ik telde eerder 5 jaar per week, ik moet dus nog 6 weken wachten en das precies begin juli :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:41

Idd, deze week kwamen er 5 jaren bij :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:43

Je kunt inderdaad 5 jaar per week rekenen. Het is even iets langzamer gegaan omdat de mensen met een medische indicatie ook mochten, maar nu gaat de vaart er met de leeftijden weer in.
Op de locaties wordt nog steeds flink opgeschaald en doorgewerkt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:43

En het gaat alleen maar sneller toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:46

De groepen worden wel steeds groter natuurlijk..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:47

Hopelijk wel. Er kan nog sneller geprikt worden als er nog meer vaccin beschikbaar zijn. Zo wil de locatie waar ik werk ook best 's avonds open, maar er zijn niet voldoende vaccins die we bij de verdeling krijgen. Als dat meer wordt, gaan we 4 uur langer open per dag. Nu prikken we zo'n 1200 1300 mensen per dag maar we kunnen 2000 aan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:48

Relaxed schreef:
De groepen worden wel steeds groter natuurlijk..

Ja, maar jongere mensen zijn wel sceptischer. De vraag is dus hoeveel mensen een prik willen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:49

Storm schreef:
Amyll, staat op de brief die ik postte.

Nu je het zegt. Thaaanks!

Nogmaals: ik heb diep respect voor hoe snel de vaccinaties nu gaan alleen krijg ik af en toe wat last van FOMO. En ik hou mijn hart vast voor welk vaccin ìk dan zal krijgen. Terwijl ik aan de andere kant blij ben met elk vaccin (tenzij AZ. Dat voelt voor mij echt niet goed).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:50

En veel die al wat hebben gehad toch wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:51

Als het goed is gaan we van 1 miljoen naar 2 miljoen prikken per week. Dan is binnen vier weken iedereen aan de beurt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:53

Ik moest even Googlen wat fomo was. Ik lijdt er blijkbaar ook aan, ik miste deze ook even :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:54

bigone schreef:
Als het goed is gaan we van 1 miljoen naar 2 miljoen prikken per week. Dan is binnen vier weken iedereen aan de beurt.

Doel is nog steeds dat begin juli iedereen die het wil, minimaal 1 prik te hebben gehad.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:56

Storm schreef:
Ik moest even Googlen wat fomo was. Ik lijdt er blijkbaar ook aan, ik miste deze ook even :')

:') Ik moet bekennen dat ik ‘m eerder deze week ook moest googlen. Maar het is wel precies waar ik last van heb := :+

Morgen gaan we het medische indicatienummer bellen, kijken wat het ons brengt. Vriend is angstig maar hij gaat hem wel halen.