Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:MarlindeRooz schreef:Ik ben zelf ook erg kritisch op het beleid. Wat mij betreft laten we de boel los. Men heeft nu de kans op een vaccin gehad.
Daarom. Waarom dan de continue drang om mensen die het vaccin (nog) niet willen nemen proberen over te halen, veroordelen en verguizen?
996981 schreef:MarlindeRooz schreef:Ik ben zelf ook erg kritisch op het beleid. Wat mij betreft laten we de boel los. Men heeft nu de kans op een vaccin gehad.
Daarom. Waarom dan de continue drang om mensen die het vaccin (nog) niet willen nemen proberen over te halen, veroordelen en verguizen?
996981 schreef:Askja schreef:Dus? Wat is je punt met dit wereldnieuws?
Dat je wellicht niet zo moet vertrouwen op het beleid van de overheid als je wil kunnen.
Money makes the world go round.
Ze bekommeren zich echt niet zo over onze gezondheid als ze doen denken.
Maar als je dat zegt ben je natuurlijk een wappie
MarlindeRooz schreef:Ik ben zelf ook erg kritisch op het beleid. Wat mij betreft laten we de boel los. Men heeft nu de kans op een vaccin gehad.
MarlindeRooz schreef:En als je geen vaccin wil zeg dan gewoon “ik vind het geen prettig idee” of “ik durf niet”. Geef dan gewoon toe dat jij dat belangrijker vindt dan het bestrijden van een pandemie. Ook prima. Doen genoeg mensen in mijn omgeving. Maar zeg niet dat ongevaccineerden niet het probleem zijn. En dat het wel de schuld is van zieke, dikke en oude mensen.
MarlindeRooz schreef:996981 schreef:
Omdat die mensen blijkbaar op de IC belanden, de zorg overbelasten en de rest van de mensen daarmee lastig valt.
bigone schreef:996981 schreef:
Had je vanavond even naar meldpunt moeten kijken. Drie vrouwen die door immuunsysteem onderdrukkende medicatie geen antistoffen aanmaken en ze hebben 25 % kans om te overlijden wanneer ze Corona oplopen. De derde was in de studio om aan te geven hoe ernstig de situatie is voor 700.000 mensen die in deze situatie zitten. Ze gaf heel nuchter aan dat ze onderdeel van een studie is waaruit blijkt dat zij in ieder geval iets van antistoffen aanmaakt. Deze mensen kunnen niet stoppen met medicatie want dan gaan ze ook dood. Dus iedereen die niet vaccineert pakt imo een stukje vrijheid van deze mensen af , ondanks dat je nog steeds in mindere mate besmet kunt raken en het ook in mindere mate verspreid is iedereen gevaccineerd voor deze mensen toch een stuk veiliger.
IMANDRA schreef:996981 schreef:
Dat je wellicht niet zo moet vertrouwen op het beleid van de overheid als je wil kunnen.
Money makes the world go round.
Ze bekommeren zich echt niet zo over onze gezondheid als ze doen denken.
Maar als je dat zegt ben je natuurlijk een wappie
En ze bekommeren zich echt niet zo wéínig als jij denkt. Als het ze om geld ging waren ze het bedrijfsleven wel ingegaan. Dat boert een stuk beter dan de politiek.MarlindeRooz schreef:Ik ben zelf ook erg kritisch op het beleid. Wat mij betreft laten we de boel los. Men heeft nu de kans op een vaccin gehad.
Het probleem is dat dit niet alleen de ongevaccineerden raakt, als Corona hierdoor weer meer voeten aan de grond krijgt.
Dus nee, zomaar loslaten want iedereen heeft zijn kans gehad zie ik niet zitten. Dat doen we m.i. alleen als de besmettingen dus ziekenhuisopnamen & long-COVID onder controle zijn en niet weer onnodig op gaan lopen.
Blue_Eyes schreef:Flauw. Het begrip is nogal aan interpretatie onderhevig. Elders vind ik 'Wie online naar een precieze definitie zoekt van de twee leeftijdsgroepen, vindt voor jongere 'tussen de 15 en 20 jaar'' en 'Jongeren is een verzamelnaam voor (grofweg) de groep in de leeftijd van 16 t/m 27 jaar.'
Het tijdschrift 'Onze Taal' schreef jaren geleden al een artikel dat ze als volgt aankondigden: 'Tot wanneer ben je een 'jongere' en vanaf wanneer ben je een 'oudere'? Dat vroegen we jullie in juni. Benieuwd naar de uitkomsten? Lees erover in het oktobernummer; het artikel staat deze week gratis online. Tipje van de sluier: je eigen leeftijd speelt een belangrijke rol.'
Dus nee, dat kun je een ander niet aanrekenen dat zij niet weten wat jij onder 'jongeren' verstaat.
Karl66 schreef:Natuurlijk heeft ze dan gewoon recht op zorg. Gelukkig werkt dat zo in Nederland en ik zou niet graag willen dat het anders is.
Shadow0 schreef:Karl66 schreef:Natuurlijk heeft ze dan gewoon recht op zorg. Gelukkig werkt dat zo in Nederland en ik zou niet graag willen dat het anders is.
De vraag was niet of iemand dan recht heeft op zorg in ons huidige rechtsysteem, maar hoe 996981 dat zou willen zien, bijvoorbeeld voor zichzelf. Een vraag die wel tamelijk opzichtig wordt ontweken trouwens.
996981 schreef:Volgens mij is Van Dale aardig accuraat als het definities aangaat.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... Tuf7yVUcWM
Blue_Eyes schreef:996981 schreef:Volgens mij is Van Dale aardig accuraat als het definities aangaat.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... Tuf7yVUcWM
Hartstikke leuk, ik ken de Van Dale wel, ben docent Nederlands, weet je nog? Dat neemt niet weg dat het begrip 'jongere' door 100 mensen op 100 verschillende manieren wordt geïnterpreteerd. Tipje: het genootschap Onze Taal is ook behoorlijk toonaangevend als het over linguïstiek gaat (en je kunt in mijn vorige post lezen wat dat daarover te zeggen had).
Je kunt er dus niet vanuit gaan dat als jij het over 'jongeren' hebt, de ander precies weet hoe jij dat begrip interpreteert. En dát was mijn punt.
996981 schreef:Ja ik wil dan zorg. Wat maakt dat voor jou uit?
996981 schreef:bigone schreef:[ [url=m/yKAgiu.png]Afbeelding[/url] ]
Meer dan je denkt of je moet jongeren bedoelen tot 20.
Betekenis 'jongeren'
Je hebt gezocht op het woord: jongeren.
jon·ge·re (de; m,v; meervoud: jongeren)
1
persoon tussen ca. 16-30 jaar
Shadow0 schreef:996981 schreef:Ja ik wil dan zorg. Wat maakt dat voor jou uit?
Ik maakte even een foutje, ik bedoelde vooral: vind je dat je die dan ook zou moeten krijgen?
Maar waarom ik dat vraag is omdat ik probeer te achterhalen hoe je denkt dat die afwegingen werken? Kijk, het is makkelijk om egoistisch te zijn: niets hoeven te laten, nergens last van hebben, en als het dan mis gaat toch gewoon alle voordelen van de zorg hebben. Snap ik. Maar dat is gemakkelijk.
Belangrijker zijn de vragen: wanneer zou je vinden dat jijzelf iets moet doen om de situatie als geheel te helpen? Of wanneer vind jij dat jij de nadelen kunt dragen van je eigen beslissingen?
Ik ben zeer benieuwd of daar wat onder zit. Een algemeen idee over hoe je dingen tegen elkaar afweegt. Anderen afschrijven is makkelijk als je er zelf geen last van hebt bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of je ook zelf nadelen of gevolgen zou willen dragen, en onder welke omstandigheden?