Snippergroen schreef:@MoniekJ, wat ontzettend naar! En wat een rare opmerking eigenlijk van je fysio.. Je lichaam geeft toch aan dat er iets niet lekker zit. Ik heb ook snel last van mijn knieën en voor mij is het zaak om goed op te warmen. Dus als ik een krachtoefening doe waarbij ik mijn knieën buig (zoals de legpress, waar jij op zit haha). Moet ik eerst een paar warm-up sets doen met lichter gewicht, en dat dan opbouwen, voordat ik echt aan de slag kan. Opwarmen met squats (en dan starten met alleen de stang) werkt daarbij voor mij ook goed. Het gaat zeker bij opwarmen dan om langzaam en met gevoel je oefeningen doen. Voel wat je voelt en neem de tijd om te bewegen.
Let daarbij dan ook goed op of je knieën gelijk staan aan je enkels, maar ook of je ze buigt in de zelfde richting als waar je tenen naartoe wijzen. Het kan helpen om je tenen een klein beetje naar buiten te wijzen op de legpress (maar ook zeker bij een squat), zodat je knieën ook iets meer naar buiten kunnen bewegen. Dit geeft ook je heupen meer ruimte om goed in te zakken.
Goede post!!!
Aller eerst, ik ben een stille meelezer. Niet omdat ik moet afvallen, enkel spieren kweken.
Maar ik raak zo onwijs geïnspireerd door jullie voedingsverhalen, en over hoe jullie elkaar helpen en motiveren. Dat alleen om die reden, lees ik mee.
Ik word blij, van jullie geschreven teksten en plaatsvervangende trots, voor de leden die zo keihard werken en bereiken!
Zo! Dat was dat. Verder laat ik het topic met rust hoor...
Ik train ook bij de fysio met de leggpress. Heb vorig jaar mn knie gebroken gehad en mocht daardoor een jaar, vanuit de verzekering revalideren en kracht bouwen, bij de fysiotherapeut.
Ikzelf moet mijn knieën op breedte van mijn schouders doen, en tenen iets naar buiten inderdaad.
Ik ben "knak" gevoelig. Mijn hele lijf knakt, maar op die houding niet.
Keep up the good work iedereen!!
Jullie mogen echt trots zijn! En vooral op de kleine dingen!!!!