De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:09

Monique: En je hebt het over 'wij'. Vergeet niet hoeveel makkelijker dat alles maakt.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 14-03-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

bigone schreef:
Ik hoop wel dat ze hier alle toeristen die nu noodgedwongen naar huis moeten omdat ze op plekken met corona zaten hier twee weken verplicht in quarantaine zetten anders is het dweilen met de kraan open.

Gebeurt echt niet hoor...

Loretta

_Penotti schreef:
Nee zo nuchter vind ik het ook niet als je de lege winkelschappen ziet.

ik vind eigenlijk het grootste probleem toch onze regering ,scholen dicht, luchthaven dicht, grenzen dicht, winkels dicht. Maar nee dat kan economisch niet.
En dan denk ik dat mensen al vlug denken, als mijn kind naar school moet kan ik ook wel sporten.

Paniek zaaien heeft nooit nut, gewoon de werkelijkheid weergeven wel. Maatregelen nemen ook.

Hadden ze eerder dicht moeten doen. Inmiddles zijn we zelf een besmettingshaard geworden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:10

Joman schreef:
Waarom gaat het toch steeds om paniek zaaien? Er wordt wat mij betreft nog veel te weinig paniek gezaaid. Met het slappe optreden van de heer Dissel en de beste man van de Ggd als voorbeeld. Beetje peper tussen de billen en aanpakken.

WC Papier hamsteren is paniek zaaien.
Gerichte anti virale maatregelen is gezond verstand. Dat verschil is er nu eenmaal.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:10

Mensen slaan echt door. De een hamsterd zich drieslagen in de rondte terwijl de ander denkt, loopt wel los.
Maar de groep loopt wel los, mag zich ook wel gedragen in de supermarkten zeg.
Vriendin die doet iedere zaterdag weekboodschappen voor haar gezin. Nou wat voor commentaar ze kreeg, echt belachelijk gewoon. Ze heeft de mensen erop aan gesproken, want hier was ze niet van gediend. Ja maar u heeft veel dus u moet wel hamsteren. Uh meneer ik doe 1x per week boodschappen voor een gezin omdat ik door de weeks gewoon aan het werk ben en mijn man ook. En dan hebben we beide geen zin om boodschappen te doen, die tijd besteden we aan ons gezin en hobby´s.

En ja er zijn er idd genoeg die bizar aan het hamsteren zijn idd, maar week boodschappen valt voor mij daar niet onder.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:12

Joman schreef:
Waarom gaat het toch steeds om paniek zaaien? Er wordt wat mij betreft nog veel te weinig paniek gezaaid. Met het slappe optreden van de heer Dissel en de beste man van de Ggd als voorbeeld. Beetje peper tussen de billen en aanpakken.

Dat is gewoon nadenkende regels oppakken.
Nee onze slappe regering heeft niet doorgepakt. Die doen dat alleen op onnuttige dingen. Beetje perer zoals jij dat noemt mag dus zeker wel.
Paniek zaaien is iets anders, dat is zonder nadenken, zonder feiten dingen beweren. Nou aub niet dat onze regering dat gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:12

rien10 schreef:
Joman schreef:

WC Papier hamsteren is paniek zaaien.
Gerichte anti virale maatregelen is gezond verstand. Dat verschil is er nu eenmaal.

Wc papier hamsteren is gewoon dom. Sorry ik kan er niets anders van zeggen. En weet je waarom mensen dat doen? Ze horen wat, verdiepen zich in helemaal niets en gaan acteren. Als ze allemaal gewoon eens rustig thuis zouden blijven ipv allemaal massaal naar de supermarkt, zal ook dat besmettingen voorkomen. Want hoe denk je bezig te zijn? Ze verkondigen dat het uiterst besmettelijk is, ga niet met groepjes bij elkaar, maar ga wel lekker met z’n allen tegelijk! naar de supermarkt. Dan stop je gewoon met nadenken.
Dus als men duidelijker en stringenter is, kan dat nog een hoop dom gedrag voorkomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:13

Termen als "slappe regering" en "niet doorpakken" helpt lekker mee aan het gevoel van paniek.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 14-03-20 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:13

kiki1976 schreef:
Mensen slaan echt door. De een hamsterd zich drieslagen in de rondte terwijl de ander denkt, loopt wel los.
Vriendin die doet iedere zaterdag weekboodschappen voor haar gezin. Nou wat voor commentaar ze kreeg, echt belachelijk gewoon. Ze heeft de mensen erop aan gesproken, want hier was ze niet van gediend. Ja maar u heeft veel dus u moet wel hamsteren. Uh meneer ik doe 1x per week boodschappen voor een gezin omdat ik door de weeks gewoon aan het werk ben en mijn man ook. En dan hebben we beide geen zin om boodschappen te doen, die tijd besteden we aan ons gezin en hobby´s.

En ja er zijn er idd genoeg die bizar aan het hamsteren zijn idd, maar week boodschappen valt voor mij daar niet onder.

Wij doen ook 1 keer in de week boodschappen, hopelijk morgen nog wat te vinden :)
Dat is dan inderdaad een volle kar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:14

_Penotti schreef:
Joman schreef:

Dat is gewoon nadenkende regels oppakken.
Nee onze slappe regering heeft niet doorgepakt. Die doen dat alleen op onnuttige dingen. Beetje perer zoals jij dat noemt mag dus zeker wel.
Paniek zaaien is iets anders, dat is zonder nadenken, zonder feiten dingen beweren. Nou aub niet dat onze regering dat gaat doen.

Dat zeg ik ook niet. Ik ben wel voor meer maatregelen. Dat bedoel ik met peper tussen de billen.

Saskia9

kiki1976 schreef:

Dat wilde ik gisteren ook doen. Werd echt voor mijn gevoel raar aangekeken. En er was zoveel uitverkocht dat ik niet eens heb kunnen halen wat ik normaal in huis heb..

_Penotti

rien10 schreef:
Termen als "slappe regering" en "niet doorpakken" helpt lekker mee aan het gevoel van paniek.

Vind je, verklaar je nader?
Ik vind inderdaad dat ze te slap zijn, scholen dicht zoals overal vind ik bijvoorbeeld slap en niet doorpakken.
Weinig paniek aan, of België doet ook aan paniek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:15

rien10 schreef:

Oh vertel? Ik ben erg benieuwd naar je lezing daarvan. Het is namelijk een prima mening :)
Zou mooi zijn als de burger wat in paniek zou zijn. Dan zouden ze niet meer naar de kroeg gaan, of naar wat voor bijeenkomsten dan ook. Helpt weer bij het indammen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-20 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:16

_Penotti schreef:
kiki1976 schreef:

Wij doen ook 1 keer in de week boodschappen, hopelijk morgen nog wat te vinden :)
Dat is dan inderdaad een volle kar.

En @ Saskia9
Nou het was lastig zei ze om het vandaag te doen. Je hebt nu eenmaal een lijstje. Maar ja als de helft van je lijstje er niet meer is, tja dan is het wel erg crea boodschappen doen. Maar was gelukt.
Leek wel een slagveld zei ze, ruim helft van de winkels leeg. Vlees was gewoon allemaal op....... maar bij de slager was er nog ruim genoeg. Daar hamsteren ze dan weer niet haha
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 14-03-20 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Joman schreef:
Dat zeg ik ook niet. Ik ben wel voor meer maatregelen. Dat bedoel ik met peper tussen de billen.

Ja dat begreep ik :)
Maar meer doorpakken vind ik weer niets met te maken hebben met er mag wel meer paniek zijn.

rien10

Als je roeptoetert dat de regering slap is, dat zij niet doorpakt etc. creëer je een onveilig gevoel. "De regering doet het fout, dus gaat het hier he-le-maal mis lopen".
Dat vind ik net zo goed bijdragen aan het paniek zaaien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:17

MoniqueT schreef:
bigone schreef:
Ik hoop wel dat ze hier alle toeristen die nu noodgedwongen naar huis moeten omdat ze op plekken met corona zaten hier twee weken verplicht in quarantaine zetten anders is het dweilen met de kraan open.

Ik denk dat er heel veel verplicht hier in quarantaine moeten blijven! Ik weet in elk geval dat een camping waar vrienden van ons zitten, mensen gewoon niet mag laten vertrekken nu.

Mensen zouden ook hun eigen verantwoording moeten nemen, zoals wij nu na onze Amerikareis alle contacten vermijden. Maar wij hoeven niet te werken, dat maakt het wel een stuk makkelijker.

Ik hoop met jullie mee.

Hier gingen vannacht de kroegen om 00h dicht. Daar waar de voorraad opgezopen werd, stak het echt stampvol binnen.
Die mensen worden nu ook gevraagd zichzelf in quarantaine te zetten zodat ze anderen niet kunnen besmetten.

Het zal echt op de burgerzin aankomen hoe we hier door zullen geraken.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 14-03-20 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Joman schreef:
rien10 schreef:

Oh vertel? Ik ben erg benieuwd naar je lezing daarvan. Het is namelijk een prima mening :)
Zou mooi zijn als de burger wat in paniek zou zijn. Dan zouden ze niet meer naar de kroeg gaan, of naar wat voor bijeenkomsten dan ook. Helpt weer bij het indammen :)

Ja de jouwe, niet de mijne. Zie mijn uitleg hierboven.

Anoniem

rien10 schreef:
Als je roeptoetert dat de regering slap is, dat zij niet doorpakt etc. creëer je een onveilig gevoel. "De regering doet het fout, dus gaat het hier he-le-maal mis lopen".

Waar staat jouw zogenaamde citaat tussen de aanhalingstekens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:18

rien10 schreef:
Joman schreef:

Ja de jouwe, niet de mijne. Zie mijn uitleg hierboven.

Kijk en daar gaat het dus fout. Je leest niet. Ik zeg nergens slappe regering. Het zou prettig zijn als je leest en geen zaken voor me invult, dankjewel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:18

Mensen zijn echt gestoord.
Was vanmorgen bij de appie wat dingen voor het weekend halen en zetpillen voor mijn dreumes die kiezen doorkrijgt. Alles op. Was nog een pakje Panadol baby (van buitenaf niet duidelijk zichtbaar dat het kleintjes zijn). Lag boven in mijn kar. Draai mij om en loop naar ander schap om wat te pakken. Kom terug. Panadol weg...

Hoop echt dat de persoon die dat heeft gedaan flink koppijn krijgt en 10 van die krengen in z’n reet moet duwen (dan pas volwassen dosis) en flink aan de schijt gaat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:19

Joman schreef:
rien10 schreef:

Waar staat jouw zogenaamde citaat tussen de aanhalingstekens?

Omdat het geen citaat is. Het is een fictieve uitspraak. Uitspraken staan tussen aanhalingstekens.

kiki1976

Trouwens wat zitten er een paar erg gezellige personen hier in de discussie, pfffff
Respecteer elkaars mening, al is het niet jouw mening. Maar maak het niet allemaal zo persoonlijk, op de bal graag en niet op de persoon zeg.

_Penotti

rien10 schreef:

Oke, zo begrijp ik wat je zegt. Heb je wel een punt.
Al denk ik nog steeds niet dat het hier helemaal mis gaat lopen.
Maar dat is wat ik algemeen denk over dit virus.
En daarmee bagitaliseer ik niet dat het voor sommige mensen wel heel ernstig kan zijn.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:21

Lautje, wat erg, mensen kunnen zo asociaal zijn :(
Heb je nog wel iets voor je kleintje?