Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Nee zo nuchter vind ik het ook niet als je de lege winkelschappen ziet.
ik vind eigenlijk het grootste probleem toch onze regering ,scholen dicht, luchthaven dicht, grenzen dicht, winkels dicht. Maar nee dat kan economisch niet.
En dan denk ik dat mensen al vlug denken, als mijn kind naar school moet kan ik ook wel sporten.
Paniek zaaien heeft nooit nut, gewoon de werkelijkheid weergeven wel. Maatregelen nemen ook.
Joman schreef:Waarom gaat het toch steeds om paniek zaaien? Er wordt wat mij betreft nog veel te weinig paniek gezaaid. Met het slappe optreden van de heer Dissel en de beste man van de Ggd als voorbeeld. Beetje peper tussen de billen en aanpakken.
Joman schreef:Waarom gaat het toch steeds om paniek zaaien? Er wordt wat mij betreft nog veel te weinig paniek gezaaid. Met het slappe optreden van de heer Dissel en de beste man van de Ggd als voorbeeld. Beetje peper tussen de billen en aanpakken.
rien10 schreef:Joman schreef:Waarom gaat het toch steeds om paniek zaaien? Er wordt wat mij betreft nog veel te weinig paniek gezaaid. Met het slappe optreden van de heer Dissel en de beste man van de Ggd als voorbeeld. Beetje peper tussen de billen en aanpakken.
WC Papier hamsteren is paniek zaaien.
Gerichte anti virale maatregelen is gezond verstand. Dat verschil is er nu eenmaal.
kiki1976 schreef:Mensen slaan echt door. De een hamsterd zich drieslagen in de rondte terwijl de ander denkt, loopt wel los.
Maar de groep loopt wel los, mag zich ook wel gedragen in de supermarkten zeg.
Vriendin die doet iedere zaterdag weekboodschappen voor haar gezin. Nou wat voor commentaar ze kreeg, echt belachelijk gewoon. Ze heeft de mensen erop aan gesproken, want hier was ze niet van gediend. Ja maar u heeft veel dus u moet wel hamsteren. Uh meneer ik doe 1x per week boodschappen voor een gezin omdat ik door de weeks gewoon aan het werk ben en mijn man ook. En dan hebben we beide geen zin om boodschappen te doen, die tijd besteden we aan ons gezin en hobby´s.
En ja er zijn er idd genoeg die bizar aan het hamsteren zijn idd, maar week boodschappen valt voor mij daar niet onder.
_Penotti schreef:Joman schreef:Waarom gaat het toch steeds om paniek zaaien? Er wordt wat mij betreft nog veel te weinig paniek gezaaid. Met het slappe optreden van de heer Dissel en de beste man van de Ggd als voorbeeld. Beetje peper tussen de billen en aanpakken.
Dat is gewoon nadenkende regels oppakken.
Nee onze slappe regering heeft niet doorgepakt. Die doen dat alleen op onnuttige dingen. Beetje perer zoals jij dat noemt mag dus zeker wel.
Paniek zaaien is iets anders, dat is zonder nadenken, zonder feiten dingen beweren. Nou aub niet dat onze regering dat gaat doen.
kiki1976 schreef:Mensen slaan echt door. De een hamsterd zich drieslagen in de rondte terwijl de ander denkt, loopt wel los.
Vriendin die doet iedere zaterdag weekboodschappen voor haar gezin. Nou wat voor commentaar ze kreeg, echt belachelijk gewoon. Ze heeft de mensen erop aan gesproken, want hier was ze niet van gediend. Ja maar u heeft veel dus u moet wel hamsteren. Uh meneer ik doe 1x per week boodschappen voor een gezin omdat ik door de weeks gewoon aan het werk ben en mijn man ook. En dan hebben we beide geen zin om boodschappen te doen, die tijd besteden we aan ons gezin en hobby´s.
En ja er zijn er idd genoeg die bizar aan het hamsteren zijn idd, maar week boodschappen valt voor mij daar niet onder.
rien10 schreef:Termen als "slappe regering" en "niet doorpakken" helpt lekker mee aan het gevoel van paniek.
_Penotti schreef:kiki1976 schreef:Mensen slaan echt door. De een hamsterd zich drieslagen in de rondte terwijl de ander denkt, loopt wel los.
Wij doen ook 1 keer in de week boodschappen, hopelijk morgen nog wat te vinden
Dat is dan inderdaad een volle kar.
MoniqueT schreef:bigone schreef:Ik hoop wel dat ze hier alle toeristen die nu noodgedwongen naar huis moeten omdat ze op plekken met corona zaten hier twee weken verplicht in quarantaine zetten anders is het dweilen met de kraan open.
Ik denk dat er heel veel verplicht hier in quarantaine moeten blijven! Ik weet in elk geval dat een camping waar vrienden van ons zitten, mensen gewoon niet mag laten vertrekken nu.
Mensen zouden ook hun eigen verantwoording moeten nemen, zoals wij nu na onze Amerikareis alle contacten vermijden. Maar wij hoeven niet te werken, dat maakt het wel een stuk makkelijker.
Joman schreef:rien10 schreef:Termen als "slappe regering" en "niet doorpakken" helpt lekker mee aan het gevoel van paniek.
Oh vertel? Ik ben erg benieuwd naar je lezing daarvan. Het is namelijk een prima mening
Zou mooi zijn als de burger wat in paniek zou zijn. Dan zouden ze niet meer naar de kroeg gaan, of naar wat voor bijeenkomsten dan ook. Helpt weer bij het indammen
rien10 schreef:Als je roeptoetert dat de regering slap is, dat zij niet doorpakt etc. creëer je een onveilig gevoel. "De regering doet het fout, dus gaat het hier he-le-maal mis lopen".
Dat vind ik net zo goed bijdragen aan het paniek zaaien.
rien10 schreef:Joman schreef:
Oh vertel? Ik ben erg benieuwd naar je lezing daarvan. Het is namelijk een prima mening
Zou mooi zijn als de burger wat in paniek zou zijn. Dan zouden ze niet meer naar de kroeg gaan, of naar wat voor bijeenkomsten dan ook. Helpt weer bij het indammen
Ja de jouwe, niet de mijne. Zie mijn uitleg hierboven.
Joman schreef:rien10 schreef:Als je roeptoetert dat de regering slap is, dat zij niet doorpakt etc. creëer je een onveilig gevoel. "De regering doet het fout, dus gaat het hier he-le-maal mis lopen".
Waar staat jouw zogenaamde citaat tussen de aanhalingstekens?
rien10 schreef:Als je roeptoetert dat de regering slap is, dat zij niet doorpakt etc. creëer je een onveilig gevoel. "De regering doet het fout, dus gaat het hier he-le-maal mis lopen".