Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:46

Ohhh wauw! Daar word ik nou jaloers van!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:23

Super gave foto Palmera!

Nou, ik ga zometeen maar eens een virtuele 5km lopen, ben benieuwd :D hopelijk wel weer iets van snelheid erin, maar sneller dan 30 minuten ben ik nog altijd niet hoor.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:53

Stelletje bikkels, SV! Gave foto’s weer.

Ook een gave foto van Palmera. Veel plezier vandaag!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:48

Wauw wat een tijd weer SV!

En leuke foto's, ook die van Palmera!

Wat grappig dat jullie juist niks gebruiken. Ik vind zalf na het douchen juist heerlijk, net alsof ik een heel dagdeel met mn benen onder de douche sta <3

Vanmorgen 4km interval. Ging niet vlekkeloos maar voelde goed gelopen te hebben. Vooral een mentale boost dus, ook belangrijk. :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:12

Net de Orderbos trail gelopen van 8.5km. Had de startlijst eens bekeken en bedacht dat ik wel in de top5 kon lopen.
Zou eigenlijk met mijn vriend, maar die had zere knieën.
Dus in mijn eentje voluit gegaan. En.. een tweede plaats behaald bij de vrouwen!

Afbeelding

0091 dat is zeker belangrijk!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:07

Super knap SV! Ziet er ook weer uit als een prachtige route zeg.

*\o/* *\o/* *\o/* ik doe even een vreugdedansje de rest van de dag. Gewoon 5 km gelopen in 28:08 *\o/* *\o/* *\o/*

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:34

Mooie prestatie sv. Ontherun ook goed bezig overigens.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:02

Lekker bezig allemaal! *\o/*

Het werd 31km vandaag. Mijn eerste keer 30+, hiervoor slechts 1 keer 25. :+

De laatste 4-5 km kon ik niet meer. Er moest tenslotte ook 1000m gestegen en later gedaald worden. Ik ben helemaal op nu. Rusten...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:38

Wauw wat goed Palmera, topper!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:00

Heb al een tijdje niet meer gepost en gevolgd, en de moed niet om alles bij te lezen, sorry hiervoor.

Mijn ma heeft een pijnlijke arm, en wil, als het niet gauw betert, röntgen of echo laten nemen. Nu sukkelde ik al een tijdje met een pijnlijke achillespees, waardoor ik wss al anderhalve maand of zo niet gelopen heb. Aangezien ik toch chauffeur van dienst ben, dacht ik: laat ik gelijk die achillespees ook onderzoeken, maar eerst wou ik nog even testen of het wel nog nodig was, aangezien ook traplopen niet meer pijnlijk is.

Dus vanavond hardloopschoenen aangetrokken, en een klein blokje om gelopen, denk amper anderhalve kilometer. Resultaat: conditie beneden alle peil, maar geen pijntje in de achillespees, dus maar gebeld naar ma dat onderzoek voor haar alleen zal zijn. Nu voorzichtig weer opbouwen, denk dat ik ergens een start-to-run schema ga afdrukken, en dit ga gebruiken, better safe than sorry.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:05

Wat een afstand Palmera! En ook nog zoveel hoogtemeters, ik vind hier 100 soms al veel :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:19

Wooow applausje voor SV, ontherun en Palmera! Super gedaan!

Hwn hopelijk blijft het goed met je achillespees! Veel succes met opbouwen!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:13

Even een vraag: hoelang houden jullie rust na een zeer vermoeiende uitputtingsslag zoals ik vandaag?

Die jongens gaan morgen weer vrolijk verder: van 0hm (strand) naar 2424hm (hoogste top) in 18km. Ik doe niet mee. :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:23

Goed bezig, dames! +:)+

Hopelijk knapt je moeder snel op, hwn!

Ik heb zo’n druk weekend gehad dat ik niet aan lopen toe ben gekomen. Dinsdag maar weer.
Morgenavond weer paardrijles.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:07

Palmera schreef:
Even een vraag: hoelang houden jullie rust na een zeer vermoeiende uitputtingsslag zoals ik vandaag?

Die jongens gaan morgen weer vrolijk verder: van 0hm (strand) naar 2424hm (hoogste top) in 18km. Ik doe niet mee. :+

Ligt eraan hoe mijn lijf aanvoelt.
Na mijn 45km had ik 1 dag rust en liep ik daarna weer 18km..
Maar ik herstel wel vlot nu.
Ik weet nog dat ik na mijn allereerste halve marathon een week spierpijn had.
Na gisteren en vandaag geeft mijn horloge nu aan dat ik nog een hersteltijd van 51 uur heb. Rusthartslag is ook aan de hoge kant.
Morgen rustdag en dinsdag een rustige trail.

Samengevat: ik zou kijken waar jij je prettig bij voelt en hoe je lichaam voelt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:22

Palmera schreef:

Dat is heel persoonlijk. Heeft te maken met de voorbereiding, de intensiteit (dus hoe groot was de uitputtingsslag), het herstelvermogen wat je door de jaren heen hebt opgebouwd. En dan is het nog moeilijk want tussen gemakkelijk weer kunnen en verstandig het al te doen zit met de langere termijn visie ook nog een hemels groot verschil. Je doel is namelijk meestal niet zo snel mogelijk weer zo veel mogelijk weer kunnen trainen maar zo snel mogelijk weer echt in vorm zijn. En voor dat laatste vraagt het herstel toch wat meer aandacht.
Hier een interessant artikel. dat gaat dan over herstellen na een marathon, maar het kan natuurlijk evengoed een intensieve halve marathon of 30km zijn.
https://www.prorun.nl/training/herstell ... oe-je-dat/

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:24

Fijne link met goede uitleg, dank Greetje! :)

Ja luisteren naar mijn lichaam was ik wel van plan. Ik weet nog wel na mijn eerste 21km dat ik ziek op bed lag die avond. :+
Dat valt nu mee, moe maar voldaan. :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:10

hwn schreef:
Heb al een tijdje niet meer gepost en gevolgd, en de moed niet om alles bij te lezen, sorry hiervoor.

Mijn ma heeft een pijnlijke arm, en wil, als het niet gauw betert, röntgen of echo laten nemen. Nu sukkelde ik al een tijdje met een pijnlijke achillespees, waardoor ik wss al anderhalve maand of zo niet gelopen heb. Aangezien ik toch chauffeur van dienst ben, dacht ik: laat ik gelijk die achillespees ook onderzoeken, maar eerst wou ik nog even testen of het wel nog nodig was, aangezien ook traplopen niet meer pijnlijk is.

Dus vanavond hardloopschoenen aangetrokken, en een klein blokje om gelopen, denk amper anderhalve kilometer. Resultaat: conditie beneden alle peil, maar geen pijntje in de achillespees, dus maar gebeld naar ma dat onderzoek voor haar alleen zal zijn. Nu voorzichtig weer opbouwen, denk dat ik ergens een start-to-run schema ga afdrukken, en dit ga gebruiken, better safe than sorry.

Ik lees wel mee, maar reageer weinig. Soms wordt er veel gepost, kan me voorstellen dat je niet alles gelezen hebt.

Vervelend van je mams, zeker als het haar dagelijks leven belemmerd.

Je moet maar zo denken, het begin is er weer. Goed gedaan! Ik vond start to run prettig, langzaam opbouwen en dan blijft het ook leuk. En hopelijk blijft je blessure weg.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:12

Die voetencrème ga ik dus testen hé. Goeie tip, y'all, merci!
Jij smeert gewoon één keer per dag dan, Greetje?

SV: weer super knappe foto's! En wat een prestaties weer, wauw! Proficiat met je tweede plek, super knap!

Palmera: da's ook een foto "voor in de boekskes"! En wow, jij ook knap gelopen! Die rust heb je wel verdiend zeg ik dan.

Ontherun: super gedaan! Dikke proficiat!! Had je hem helemaal alleen gelopen of had je een supporter mee op de fiets ofzo?

0091: goed gedaan! Ik heb zo'n hekel aan intervallen.

hwn: Goed dat de achilles mee lijkt te werken! Rustig opbouwen lijkt me idd verstandig... Hopelijk is je moeder ook snel weer beter!

Ik had gisteren voor het eerst sinds maart weer een evenement/wedstrijd (ok, in augustus de Fantômes maar die tel ik even niet mee aangezien dat op een eigen gekozen moment starten was enzo). Was zo leuk! 't Was in het naburige dorp, 's ochtends waren de loopjes voor de kids en in de namiddag 5-10-15 km. Ik schreef me in voor de laatste (eigenlijk was 't 14,4 maar goed). We vertrokken op het voetbalveld en dan ging het het bos in: 3 keer hetzelfde lusje. Ik had getwijfeld over de schoenen omdat het zo hard geregend had, uiteindelijk de trailschoenen toch thuis gelaten en voor de vertrouwde NB's gegaan. Bleek een goede keuze, 't waren vooral verharde wegen en de echte bospaadjes waren vrij droog.

In 't begin was het wat zoeken en vooral proberen niet te snel aan te willen pikken. Na een kilometer of 2-2,5 had ik een groepje gevonden dat een voor mij mooie snelheid liep. Daar ben ik heel de tijd achter blijven hangen, makkelijk zat: uit de wind en ik kon niet verloren lopen (pijltjes zoeken = niet mijn ding).
't Ging eigenlijk vlotjes (buiten dat mijn horloge soms verbinding kwijt was, maar goed). Ik kwam aan met een gemiddelde snelheid van 6'21 per km (Strava) of 6'00 per km (organisatie). Maar belangrijker, 't was heel leuk en ik voel me vandaag ook prima.

Deze voormiddag wil ik even rustig klein rondje doen met vriendin en vanmiddag heb ik afspraak in de gym. Die timing kon beter...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:03

Memuska supporter had ik niet, dus alleen gelopen. Kwam na 1 km een loopgroep tegen die zich aan het voorbereiden waren en ik heb daarna dus zo’n 500-700 meter wel achter iemand gelopen die mij inhaalde :') maar daardoor kwam ik dus wel in een heel fijn ritme. En ik liep met de app van nn running day, dat was wel echt heel leuk
Klinkt ook als een strak georganiseerde loop de jouwe! Super fijn dat er hier en daar toch iets georganiseerd kan worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:33

Mooie prestaties weer hoor amai!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:47

Super ontherun!

Ok. Ik ga woensdag terug zwemmen. Ik durf.

Wsn gaat woensdagavond 't zwembad terug dicht maar bon. :+

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:15

I survived the gym! :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:19

Haha, proficiat! (maar, we hadden niet anders verwacht hoor +:)+ )

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:45

Misschien straffer: the gym survived me :+