Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:52

Ik kan sowieso niet begrijpen dat ze dat niet zelf willen, dat ze wat privacy krijgen... DAt is toch een van de puurdere momenten tussen kind en moeder lijkt me.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:55

Ik begrijp dat ook niet, er zijn wel meer dingen die natuurlijk zijn en die moeten gebeuren maar die niet in het openbaar hoeven. Pas nog een in de dierentuin, midden op een bankje... Geen gezicht vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:56

Ayasha, niet als je last van kloven hebt... dan moet iedereen medelijden met je hebben natuurlijk. Dus gooi je die tiet er maar uit :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:06

Haha dát had noordje moeten doen in het reisbureau _O- Gewoon zelf ook je tieten uit je trui. En als je raar aangekeken wordt zeggen "Oh, ik dacht dat we gezellig topless gingen doen?"

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:13

Hahahaha :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:26

Borstvoeding is overrated imo. Ik snap dat het kind veel natuurlijke antistoffen meekrijgt, bij kittens merk ik ook dat fleskittens zwakker zijn. Ik was 21 toen ik een borstverkleining liet doen, ik ben van een G cup naar een volle C cup gegaan (helaas met de jaren uitgezakt naar een volle D). Zelfs met een G cup vonden mensen het nodig mij continu te wijzen op het feit dat ik misschien nooit borstvoeding zou kunnen geven. Nee joh, je hele leven met een G-cup rondlopen is lekker gezond?! Dat omdat je misschien ooit eens kinderen zult willen/krijgen, wat gewoon een aanname was en door niemand gevraagd werd.
De enige die een goed argument had waarom ik het niet moest doen was mijn rijinstructeur, hij zei dat hij van het uitzicht genoot tijdens onze lessen en dat hij het zonde vond als het uitzicht minder werd (allemaal gein natuurlijk).
Ik ben echt zo blij dat ik ze toen kleiner heb laten maken, de ontstekingen, 80 hechtingen, pijn, lidtekens en later bijna geen gevoel meer in mijn tepels daargelaten, zou ik het iedereen met grote memmen nog steeds van harte aanbevelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:34

Daphara schreef:
De enige die een goed argument had waarom ik het niet moest doen was mijn rijinstructeur, hij zei dat hij van het uitzicht genoot tijdens onze lessen en dat hij het zonde vond als het uitzicht minder werd (allemaal gein natuurlijk).
.

_O- _O-
Maar 80 hechtingen is wel heel heftig zeg! Kan me helemaal voorstellen dat je er voor gekozen hebt om te laten verkleinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:44

Ben ik dan de enige die dat een ongepaste opmerking vond van je rij-instructeur? :=
Maar verder heb je gelijk, je moet vooral doen met je lichaam waar jij baat bij hebt.

Ik ben trouwens ook heel blij dat mijn moeder en schoonmoeder niet van de kinderbrigade zijn. Die vinden het beide heel jammer, maar hebben wel respect voor mijn mening. Hebben jullie dat ook?

Gisteren hadden mijn vriend en ik het over het inrichten van ons toekomstige huis, en toen had hij het erover van 'ja dan wil ik de keuken zo dat er ook een plek is voor onze kinderen'. Dus ik keek m aan, 'schat, ik wil geen kinderen.' Dat vergeet ie soms nog even. Hij hoopt nog steeds dat ik in de toekomst van gedachte verander. Maar ik zei dat het geen gedachte is, maar een gevoel. Hij accepteert het wel hoor, maar als ik maar even van gedachte verander, dan grijpt hij dat met beide handen aan :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:48

Ik vind het ook wel een gekke opmerking, maarja, niet alsof een opmerking uit het verleden van iemand die ik totaal niet ken over iemand die ik niet ben of ken relevant is voor mij _O- Dus ja.

Joolien, dat lijkt me wel lastig. Weet je zeker dat dat goed komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:52

Magrathea schreef:
Ik vind het ook wel een gekke opmerking, maarja, niet alsof een opmerking uit het verleden van iemand die ik totaal niet ken over iemand die ik niet ben of ken relevant is voor mij _O- Dus ja.

Joolien, dat lijkt me wel lastig. Weet je zeker dat dat goed komt?

Jawel, daar ben ik van overtuigd. Maar lastig blijft het wel. En dat zal altijd wel zo blijven.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:57

Dat lijkt me wel echt heel lastig Jolien.. :(:) In het hoofd van je vriend spelen er dus gewoon kinderen in de keuken. Best heftig ook voor hem.

Gelukkig is mijn vriend het er helemaal mee eens. Als ik vlak voor de eindstreep toch wel zou willen (nog 4 jaar :') ) dan zou hij dat ook goed vinden trouwens. Hij is nogal makkelijk.

Mijn schoonzus vroeg of ik mee wilde naar de echo van ons neefje. Ik heb de 1e keer nee gezegd maar ze wil het zo graag. Ik ben toch overstag gegaan maar ik vind het wel eng eigenlijk :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:02

Lastig Jolien! Mijn vader zou tegen hem zeggen dat ie maar een hamster moet nemen, maar aangezien dat ook zijn oplossing is voor mijn paardenwens denk ik niet dat dat veel helpt.
Rekening houden met kinderen tijdens de bouw kan wel helpen met verkopen trouwens. Daarom heb ik dat indertijd met het huis samen met mijn ex ook gedaan.. En in de tussentijd kan je de kinderkamers fijn als kantoor gebruiken, of als hobby- projectenkamer ofzo. Ideaal!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:05

Daphara schreef:
Magrathea schreef:
Ik snap ook niet waarom iedereen die baby vast moet houden... Kijk als iemand het graag wil ok maar het is toch geen foto-album? :')

Daphara, bij twee complimentjes over je paard moet je een foto plaatsen hè? Da's een regel. O:) Echt waar.

Vooruit...

Baby Pleun van bijna 11 maand
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En mijn babies van vandaag 6 weken
[ Afbeelding ]

Dat zijn babies waar men het vast niet erg vind om mee op de foto te gaan. :D

Kijk, dáár krijg ik nou klapperende eierstokken van! <3 wat een knappe kindertjes heb jij! En niet eens een ontplofte egel er aan over gehouden :') .

Joolien, wat benauwend zulke opmerkingen...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:08

Magrathea schreef:
Ik vind het ook wel een gekke opmerking, maarja, niet alsof een opmerking uit het verleden van iemand die ik totaal niet ken over iemand die ik niet ben of ken relevant is voor mij _O- Dus ja

Ik had mijn paard bij hun gestald, destijds was hij een redelijk bekend springruiter. Ik was daar kind aan huis en ze leefde echt mee met alles in mijn leven. Dus ik vond de opmerking niet ongepast, het was echt gein en tja Boys will be boys. Je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde jonge hetrosexuele mannelijke rijinstructeur alleen kijkt naar de houding van zijn vrouwelijke lesklanten en niet af en toe hun ‘postuur’ bewondert.

Hij en zijn vrouw kwamen na de operatie ook op ziekenbezoek om het eindresultaat (met kleding er over natuurlijk) te bewonderen. Dus nee, totaal geen moeite mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:10

Ik ben altijd bang dat mijn vriend ook zulke opmerkingen gaat maken over kinderen. Lijkt me heel lastig.

Mijn pa adviseerde me laatst om er vooral niet aan te beginnen toen ik om zijn mening vroeg naar wel/geen kinderen te willen/nemen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:11

Joolien schreef:
Jawel, daar ben ik van overtuigd. Maar lastig blijft het wel. En dat zal altijd wel zo blijven.

Toch zou ik er niet te licht over denken. Ik heb al vaker in mijn omgeving gezien dat de man of vrouw in eerste instantie akkoord ging met de niet-kinderwens van de partner, maar het is wel iets dat ze de rest van hun leven zonder kinderen stelt en dat kan enorm gaan wrijven. Het is ook voor hen geen lichte beslissing als de kinderwens er wel is. Bij ons is het ook een heftig onderwerp geweest.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:12

Dais_ schreef:
Kijk, dáár krijg ik nou klapperende eierstokken van! <3 wat een knappe kindertjes heb jij! En niet eens een ontplofte egel er aan over gehouden :') .

Joolien, wat benauwend zulke opmerkingen...

Je mag altijd komen knuffelen om je klapperende eierstokken tot rust te brengen.

Joolien, echt heel moeilijk als je partner er anders over denkt, dat is denk ik ook de reden dat mijn relaties nooit lang duren, ik wil ze gewoon niet kinderen ontzeggen.
Nou ja, het is één van de redenen, doorgaans ben ik mannen vrij snel zat ineen relatie. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:26

Mocht ik me bedenken dan zal mijn vriend dat ook niet erg vinden. Hij begrijpt mijn argumenten echter wel en heeft voor zichzelf intussen ook al meer redenen gezien om het niet te doen, zeker niet met onze levensstijl en zijn job. Het zou leuk zijn maar het is geen absolute behoefte.

Daarnaast is onze woning en woonomgeving niet echt kindvriendelijk. We wonen in een bel-etage dus alles met trappen, geen tuin, aan een druk kruispunt. Wel vlakbij station en 2 (kleuter)scholen + de lokale bib/muziekschool, maar al bij al kan je kind niet zomaar buiten spelen. Dan moeten we al naar het speelpleintje iets verderop pal naast het station waar het nog drukker is. Lijkt me echt niet fijn als moeder, want je kan niks anders doen dan daar zitten en toekijken. In eigen huis/tuin kan je nog de strijk doen op het terras als kind in de tuin speelt ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:39

Cayenne schreef:
Joolien schreef:

Toch zou ik er niet te licht over denken. Ik heb al vaker in mijn omgeving gezien dat de man of vrouw in eerste instantie akkoord ging met de niet-kinderwens van de partner, maar het is wel iets dat ze de rest van hun leven zonder kinderen stelt en dat kan enorm gaan wrijven. Het is ook voor hen geen lichte beslissing als de kinderwens er wel is. Bij ons is het ook een heftig onderwerp geweest.

Ja daarom heb ik hem dat ook heel goed duidelijk gemaakt voordat we gaan trouwen. Hij weet het wel, en hij accepteert het ook.
Ik was er eerst heel bang voor, maar inmiddels laat ie ook wel merken dat ie het dus accepteert. Alleen soms d
Floepen er nog dit soort reacties uit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:51

Daphara schreef:
Magrathea schreef:
Ik vind het ook wel een gekke opmerking, maarja, niet alsof een opmerking uit het verleden van iemand die ik totaal niet ken over iemand die ik niet ben of ken relevant is voor mij _O- Dus ja

Ik had mijn paard bij hun gestald, destijds was hij een redelijk bekend springruiter. Ik was daar kind aan huis en ze leefde echt mee met alles in mijn leven. Dus ik vond de opmerking niet ongepast, het was echt gein en tja Boys will be boys. Je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde jonge hetrosexuele mannelijke rijinstructeur alleen kijkt naar de houding van zijn vrouwelijke lesklanten en niet af en toe hun ‘postuur’ bewondert.

Hij en zijn vrouw kwamen na de operatie ook op ziekenbezoek om het eindresultaat (met kleding er over natuurlijk) te bewonderen. Dus nee, totaal geen moeite mee gehad.

Ach, mijn gyn liep laatst door de ziekenhuisgang van me weg 'ik wou dat ik toch jonger was' te zingen. Toen ik me weer omdraaide bleek dat hij me stond na te kijken en kreeg ik ook nog te horen dat ik een lust voor het oog ben.
Moet kunnen hoor, zolang ie me maar niet insemineert. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:03

Joolien schreef:
Ja daarom heb ik hem dat ook heel goed duidelijk gemaakt voordat we gaan trouwen. Hij weet het wel, en hij accepteert het ook.
Ik was er eerst heel bang voor, maar inmiddels laat ie ook wel merken dat ie het dus accepteert. Alleen soms d
Floepen er nog dit soort reacties uit.

Ik moet zeggen, dat is ook een beetje zijn eigen verantwoordelijkheid dan. Als je het weet en het erover hebt gehad dan is dat daarmee afgedaan.

Ik bedoel, anders kan niemand ooit nog een relatie hebben in zijn/haar leven, want stel dat diegene ooit over iets van gedachte verandert? := Je moet het doen met hoe het nu is, en een beetje uitgaan van twee verstandige volwassenen die voor zichzelf (en samen) beslissingen kunnen maken.
Hier is het net zo. Mijn vriend wil ze geloof ik wel, op zich. Maar hij weet donders goed dat ik er niet op zit te wachten, en dat weet hij al sinds het begin. Desondanks kiest hij ervoor om bij mij te blijven. Als ik nu bij hem wegga is dat omdat ik verwacht dat hij terug zal komen op zijn besluit om liever bij mij te zijn dan kinderen te hebben, en dat lijkt me ook wat voorbarig :+ En dat terwijl ik juist denk dat hij terug gaat komen op zijn kinderwens wanneer onze omgeving kinderen begint te krijgen en hij ziet dat het niet alleen maar leuk en gezellig is.

Echt ik ga denk ik een emmer water op mijn balkon klaarzetten -O- De gymkrijsjes worden steeds luider lijkt het. Waarom moet je gillend vragen of je water mag drinken!? Waarom!? :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:06

Doen en dan per ongeluk omkiepen. Ze hadden toch dorst? Tis toch warm zat O:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:09

Per ongeluk omkiepen is lastig want dat is weer net te ver denk ik _O- De rand van mijn balkon is denk ik zo'n 5m van de rand van het sportveld

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:17

Op welke leeftijd vinden jullie dat een wel/niet kinderwens mee weegt in het wel of niet voortzetten van een relatie?
Ik ben 22 en mijn vriend is 27, ik zeg al 12 jaar dat ik geen kinderen wil, en mijn vriend is op en top familieman. Hij wil dolgraag vader worden in de toekomst.
Nu hebben wij 3,5 jaar een relatie en weet hij van mij dat ik absoluut geen kinderen wil.
Maar ja, ik ben 22, krijg genoeg te horen dat dat "gevoel" nog kan komen. Dat mijn eierstokken vanzelf gaan rammelen.
En daar hebben ze gelijk in, ik ben nog zo jong, moet ik daarvoor nu onze relatie verbreken? Of ligt het aan hem; hij wilt kinderen, ik niet, maar blijft toch bij mij?

Hoe doen jullie dat in jullie relaties?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:19

Ik denk dat het eerder ligt aan de levensfase waar je in zit. Ik ben 26 en zit nog volop in mijn studie, maar je hebt 20 jarigen die al klaar zijn met een opleiding en bezig zijn met hun eerste huis te kopen. (Alhoewel, dat is dan ook vrij ambitieus in het huidige huizenklimaat, maar je snapt mijn punt :+ )