Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Priscilla

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:44

Secricible, die vegan maand overleef je wel hoor haha, zo moeilijk is het ook weer niet ( Gelukkig maar :') ) Vooral denken in wat je wel kan eten en niet in wat je niet kan eten, scheelt al een hele hoop :D

Ik lust echt echt echt echt geen bleekselderij en (witte) asperges. Champignons ook niet, maar als het in een gerecht zit en ik kan niet anders dan het opeten vanwege de situatie dan lukt het me nog net.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:23

Asperges vind ik juist zoooo lekker!

Lust eigenlijk bijna alles wel.. enige waar ik van moet kokhalzen is brood, en dan vooral met boter. De laatste keer dat ik een normaal brood in huis had kan ik me niet eens herrineren. Nee doe mij dan maar crackers oid.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:57

Ik lust ook echt vrijwel alles wel! Kan zo snel niet iets bedenken wat ik niet lust. :P Ik vind alleen de structuur van garnalen niet zo lekker, dus die zal ik niet snel eten.
Wat mij wel opvalt is dat mijn smaak heel erg veranderd is. Eerst moest ik niets hebben van volkoren producten, magere yoghurt, sla, muesli etc. Nu vind ik het heerlijk. <3

Lijstje vandaag:
O: 200 gram campina magere kwark kokos met 4 el quaker havermout granola
T: appel, koolhydraatarme boterham met kipfilet
L: pannenkoekjes van 1 ei, 1 eiwit, een banaan, 100 ml halfvolle melk en 3 el havermout + kaneel
T: 2 mandarijnen
A: ijsbergsla, kipfilet, avocado, komkommer en tomaat
T: kwart galiameloen

B: uur fitness: half uur kracht, half uur cardio
D: Thee, slimpie ranja, water

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:03

Vegan maand, dat is nog niet echt iets voor mij denk ik. De dagen zonder vlees wil ik nog wel doen, maar echt vegan daar moet ik nog aan wennen. Ik hou wel van de biefstuk van de slager hier in de buurt ook := Maar ter mijner defensie, die dieren hebben een goed leven gehad. Ze worden pas geslacht als ze +18 zijn, en zoveel mogelijk op de wei, zodat je een lekker sappig stuk vlees hebt.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Overnight oats + passievrucht + thee
T: Appel
L: overschot soep kip met avocado
T: Appelsien
A: nog geen idee

S: uurtje paardrijden

Gisteren trouwens die soep met kip en avocado gekookt uit dat kookboek van pascale naessens. Ik heb geen idee hoe die vrouw eet, want met haar 'receptjes voor 2' eten wij met 4 :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 09:11

Haha receptjes klinkt ook wel klein.

Hier begint keelpijn wat beter te worden, dus nog wat drop vandaag en verder hopelijk niet zoveel. Het heeft alleen wel plaats gemaakt voor hoesten. Jeuj. Vanavond uit eten, wil dan wel ervan kunnen genieten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:27

Koffie, spruiten, groene bonen, champignons, gember :r

Verder ben ik niet zo heel lastig :')

Lieneke wat voor dropjes eet je? Ik heb sinds vorige week donderdag last van mijn keel, moeite met slikken etc maar hoestdrank, drop, keelsnoepjes niks wil helpen.. Klieren blijven ook dik :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:43

Oh ja, gember, dat is ook :r Alleen door de curry mag een klein beetje zitten, verder moet ik t niet.

Vervelend al die keelklachten!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 11:16

Gribaldi, heb zacht wagens van Autodrop. Ben niet zo'n dropfan, dus gewoon iets gekozen wat ik lekker vond. En verder Strepsils en honing door de thee. Lost het niet op, maar het helpt wel een beetje.

Ben aan denken om vanavond alleen een hoofdgerecht te nemen, maar weet nu al als ik de kaart zie dat gigantisch gaat mislukken :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:37

Haha klinkt ook goed! Ja had die keel dingen ook werkte alleen niet echt.

Waar ga je eten? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:42

Mijn lijstje van gisteren was best oké dacht ik, maar ik loop me toch rond met een dikke pokkel vandaag... :\

O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: Die lekkere crackers van zaden
L: Twee boterhammen met gerookte kip en mosterd
T: 2 mandarijnen en een appel
A: Een Duits biefstukje (= rund), een kleine aardappel (gekookt), 4 rolletjes witlof (in runderrookvlees) met een klein beetje gesmolten kaas en wat yoghurt na met agavesiroop.
T: 6 dropjes

Als ik zo gok zit ik ver onder die 2200 kcal.

Daarnaast heb ik nog ruim een half uur gehoepeld...

Dus wat nu het probleem is???? :+
Gistermorgen was ik ook gewoon plat. :+

Vanavond eten we echt iets goddelijks. Rijst, daarop kipfilet, daaroverheen (uien)soep, paprika, lente-uit, ui en champignons. Dat heeft twee uur in de oven gestaan... En het lijkt me zooo lekker! Gewoon een soort schotel zeg maar...

Vandaag overdag wat minder mazzel... Mijn wekker heeft het begeven, dus vanochtend werd ik te laat wakker. Geen brood gesmeerd, dus nu ff iets in de kantine halen.
Wel gewoon mijn gebruikelijke havermout-ontbijtje gehad, tussendoor mijn zelfgemaakte crackers (foto volgt hoor!), net twee chocopaaseitjes, ik heb nog twee mandarijnen en een appel meegenomen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:10

Oooh paaseitjes <3 ik ben blij dat wij die nog niet in huis hebben haha.
Als ik zo jouw lijstje zie kan ik ook niet echt bedenken waar het door kan komen Janine :n

Vanochtend gewogen en toch een halve kilo eraf! Al moet ik wel vandaag of morgen nog ongesteld worden en heb ik vrijdag mijn meet- en weegdag. Dus ik ben benieuwd hoe het er vrijdag uit ziet.

O: cracker met huttenkase en kalkoenfilet
T: 150 gr skyr met frambozen en blauwe bessen
L: Soep van zoete aardappel en wortel
T: Eiwitreep
A: Boerenkoolstamppot met verse worst

B: 30 minuten krachttraining, 20 minuten cardio en 2x de hond uitlaten

Als ik mijn lijstje zo invoer bij mfp dan kom ik maar uit op ongeveer 1200 kcal, kan dit echt zo weinig zijn? Ik heb de soep geschat, omdat ik die nog moet maken (150 gram zoete aardappel en 100 gram wortel). En voor het avondeten 150 gram aardappelen en 100 gram boerenkool, omdat het stamppot is weet ik de precieze verhoudingen niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:17

Soep is over het algemeen vrij mager omdat je het in grote porties maakt, dus dat kan zeker kloppen. Enige lastige met gevulde soep is dat je niet weet hoe veel van de 'vulling' je eet en dat het dus kan dat je het dubbele aan kcal eet. Ik maak altijd gebonden soepen en dan is het veel makkelijker inschatten.

Stamppot is ook niet heel zwaar. Ik zou er nog even wat bij pakken dat hoog in kcal is, je zit nu nog wel erg laag voor de beweging die je gehad hebt.

O: 2 high protein pancakes van body en fit met wat poedersuiker (277)
L: Bak skyr en een Clif Bar coconut chocolate chip (369)
T: Banaan (124)
A: Wraps met gehakt, tacokruiden, kidneybonen, ui en knoflook. (669)

In totaal zit ik nu op 1467. Beetje weinig, maar heb gister echt een abominabele dag gehad qua eten (om half 11 zijn m'n zusje en dr vriendje nog even de deur uit gegaan voor een bucket KFC met crispy strips en friet :o ) en zie dat ook weer terug op de weegschaal. Vandaag dus weer even mager.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:19

Doe je nog iets door de aardappelen heen om er stamppot van te maken? Melk, boter? Ik ben ook wel benieuwd of je het echt red met 150gram aardappelen bij stamppot, maar dat is persoonlijk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:19

Janine, ach soms ben je gewoon wat opgezet joh :P Trekt na een nachtje slapen wel weg haha.

Paas eieren heb ik geen last van, doet mij echt helemaal niks :')

Annikoe, 1200 is echt wel weinig hoor.. Nu kan verse worst wel wat aanzetten maar verder is het
"mager".

Ik vind 150 gr skyr of griekse yoghurt ook altijd zo weinig, vult dat voor jullie?

Ik eet voor het slapen gaan ruim 300 gr (soms 400/500gr) om aan mijn eiwitten te komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:20

Ik heb nu 200 ingevuld maar eet misschien zo ook wel wat meer. Het vult bij mij vooral flink door de textuur, ik krijg er niet een hele bak van weg in ieder geval :))

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:21

secricible schreef:
Doe je nog iets door de aardappelen heen om er stamppot van te maken? Melk, boter? Ik ben ook wel benieuwd of je het echt red met 150gram aardappelen bij stamppot, maar dat is persoonlijk.

Denk wel dat je het gaat redden maar of het vult. Ik mag in de avond ook maar 100/150 gr zoete aardappel. (ligt er wel aan hoe mijn macro's overdag verdeeld zijn) Maar ben blij dat ik daarna nog yoghurt heb ingepland, vind het echt weinig en zoete aardappel is wel heel erg lekker :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:31

Ik eet bij de avondmaaltijd vaak zo'n 150 gr aardappelen, maar dat is dan wel naast een hele berg groenten. Bij boerenkoolstamppot eet ik dus meer, want boerenkool weegt geen drol (en de stamppot is niet lekker als je er teveel doorheen doet :+ )

Zelf eet ik van kwark/skyr etc meestal de halve bak, dus zo'n 250 gr. Met minder red ik het ook echt niet :')

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:32

Paaseieren <3 <3 <3 Daarnaast heb ik ook echt een zwak voor pasta. Voorderest lust ik alles wel, drink alleen geen koffie. Denk dat ik het opzich niet heel vies vind, maarja heb het niet nodig dus waarom zou ik het drinken?

Mijn lijstje van gisteren:
O: 150 gram magere kwark met kokos en kaneel
T: Banaan
L: 2 volkorenboterhammen 1 met sandwich spread 1 met pan pan kaas, 1 roggebrood met pindakaas
T: 2 mandarijnen
A: Spaghetti
T: Appel, 2 crackers met appelstroop

B: iets meer dan 1 uur fietsen naar stage.

Ben ook weer verkouden geworden, hele dag door aan het niezen, gelukkig wordt het al wel iets minder want heb maandag een paar gember theetjes gedronken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:44

Nog even aanhakend aan het geen lusten van koffie... Ik lust dus wel ijskoffie en alle snoepjes met koffiesmaken... 8)7
Maar echte koffie, zum kotsen!! :r

Boerenkoolstampot doe je toch geen boter of melk door? (voor het smakelijke augurken en zilveruitjes on the side :~ )
Met hutspot ken ik wel een beetje stroop, net als bij hete bliksem.

En 150 gram aardappelen bij de gewone maaltijd joh? :oo Waar laat je ze?!
Kom ik aan met mijn mini aardappeltje van 60 gram max _O- :x

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:48

Janine1990 schreef:
Nog even aanhakend aan het geen lusten van koffie... Ik lust dus wel ijskoffie en alle snoepjes met koffiesmaken... 8)7

ijskoffie, gelukkig is het nog geen zomer & kan je ze hier in de buurt niet echt lekker halen <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:50

Ik zou het echt niet de hele avond redden op dat ene aardappeltje, ik lees dat juist altijd met verbazing :+

Boerenkoolstamppot ben ik vanuit huis wel gewend met melk en boter :j Zelf doe ik er geen boter in, wel een scheutje melk, wordt ie mooi smeuïg van. En idd zuur ernaast, ik vind vooral piccalilly er erg lekker bij :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 12:51

Vind inschatten lastig. Zelfs al heb ik heel lang alles afgewogen, je onderschat het zo snel.

Inmiddels thuis dus weer wat meer aan het wegen, om weer wat meer besef te krijgen.

Vanavond uit eten bij Proeflokaal Bregje, lekker goedkoop :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:03

Ik hoor iedereen over die skyr, is dat nu zo lekker? Ik ben een enorm zinnige eter dus ben bang dat ik het niet lekker vind, kwark en yoghurt hou ik namelijk ook niet van.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:09

Het is gewoon kwark :P Dus als je dt niet lekker vindt zou ik het niet proberen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 13:10

Denk dat als je kwark en yoghurt niet lekker vind, skyr ook niet wat is.