Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poek schreef:Hoi, mag ik wat vraagjes stellen?![]()
Ik wil graag beginnen met hardlopen, maar om die stap echt te zetten is pittigWaar kan ik een goed schema vinden om mee te beginnen? Ik heb geen tot weinig conditie en het is de bedoeling om dat op te bouwen, maar ik wil vooral gaan hardlopen omdat ik het sporten zelf erg mis. Iemand tips?
vonneke schreef:Renee, vlgd weekend de Zombierush.
Daarna houd ik het een paar maanden voor gezien. Mij te koud. Eerste weer in maart denk ik. Hopelijk snel inschrijven voor de Urban op de legerplaats!
renee16 schreef:[naam] schreef:Renee, vlgd weekend de Zombierush.
Daarna houd ik het een paar maanden voor gezien. Mij te koud. Eerste weer in maart denk ik. Hopelijk snel inschrijven voor de Urban op de legerplaats!
Die wil ik idd ook doen! Was vorig jaar te laat met inschrijven.. Die zombie rush lopen toch ook mensen in het bos en in het donker ?
Dat vind ik eng hahaha
Bloodymary schreef:Begin met een schema waarbij je binnen een week of negen naar een half uur lopen (ongeveer 5 km) gaat. Rustig opbouwen, die schema's beginnen echt bij nul conditie en iedereen zou dat normaal gesproken moeten kunnen.
Bijvoorbeeld Start to Run met Evy, of wat ik fijner vond is Coach to 5K (omdat je dan eigen muziek kon afspelen. Veel succes! En denk aan goede schoenen, speciaal voor hardlopen, anders heb je zo een blessure.
vonneke schreef:Ik loop met Evy. Vind ik erg fijn, goede stem
Argai schreef:Je hebt apps die jou helpen met hardlopen. Hardlopen met Evy is er een, die heb ik zelf ook. Zij vertelt ook dingen onder het lopen door. Je moet vooral niet te veel willen in het begin
Supervixen schreef:Gewoon beginnen, ik heb het zelf zonder opbouwend programma gedaan. Als je maar niet te snel, teveel wilt.
vonneke schreef:Poek, voor je lijf is een goed schema we belangrijk. Hardlopen is wel iets meer dan muziekje op en gaan!
Apps die de duur etc aangeven zijn voor beginnende lopers erg belangrijk.
Greetje63 schreef:[naam] wat bedoel je met dat je tempo aan de hoge kant zit? bedoel je daarmee dat je elke training tot het gaatje gaat? Dat bij de opbouw van de duur het tempo zo hoog ligt dat je geen gesprek zou kunnen voeren?