[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:28

Het ideaal-beeld; de 80 kilogrens!

Ik ben zo blij dat mijn 100 kilo grens geweken is en steeds verder uit zicht raakt, als een bootje dat steeds verder van het eiland drijft. Draai nu mijn bootje om voor onder de 95 en dat gaat de goede kant op, 97,5 deze morgen! 7,5 kwijt in totaal in drie weken (naja, morgen 3 weken). Ik moet naar onder de 80 kilo uiteindelijk, bij 85 ben ik mooi, maar 80 is ideaal. Het gaat goehoed!Voor mij is de streefdatum 28 juni, de basisschoolreunie... En dan moet ik lékker zijn! :-) Voor mij een goede stok achter de deur! Nog 15 kilo eraf dus....

cass1991

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:32

wendy en dame: hoeveel wegen jullie nu? ik wou 8 mei onder de 80 wegen(heb dan een bruiloft), maar dan moet ik binnen 2 weken nog ruim 3 kilo eraf dus ga ook maar voor binnen een maand!

tamara: dat is snel gegaan zeg ik ben in 3 weken tijd 3,5 kilo kwijt :P

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:33

cass1991, ik heb flink overgewicht, dus dan gaat het afvallen natuurlijk ook sneller... zal denk ik langzamerhand veel langzamer gaan.. :(

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:34

Ik ken dat voor een bepaalde datum er goed uit willen zien!. Vorig jaar wou ik voor me zomer vakantie graag nog 10kg afvallen, toen is het ook gelukt om 7kg af te vallen en ik voelde me toch lekkerder op vakantie! dus ben blij dat ik dat toen doorgezet heb.
Ik ben later aan de prikpil gegaan en gigantisch aangekomen helaas. Maar nu ben ik van de prikpil af en wil ik die 8kg die er dus extra is bijgekomen er af hebben!.
Mijn doel is om voor de zomer vakantie onder de 80 te wegen. En zomer vakantie bedoel ik gewoon wanneer de zomer tijd in gaat vanaf 20 juni is dat zo een beetje dacht ik. Zodat ik er weer een beetje goed uit zie in bekinie hahahaha.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:36

cass1991, ik schommel nu rond de 86 a 87kg.... Dus wil graag 8 kg er af hebben binnen 2 maanden, 4kg per maand zo kan je het wel zien... Dus 1kg per week :D

En dan zit ik weer op me gewicht van voordat ik de prikpil kreeg en vanuit daar wil ik richting de 70kg. En het mooiste voor mijn lengte zou zijn 65 a 68kg zoiets...
Maarja dan hebben we nog ff te gaan.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:44

ik heb niet echt een streef datum verder hoor, en heb ook nog geen ideaal gewicht in gedachten kijk per ongeveer 5 kilo die eraf gaat. Nu is mijn eerste doel onder de 80 en dan onder 75 en dan kijk ik wat ik zelf een fijn gewicht vind. gaat mij er nu ook meer om dat ik mijn gezonde levensstijl aanhoud :)
Ik zou ook wel graag van de zomer met iets meer vertrouwen in een bikini willen lopen uiteraard! :D

dame: ik zou 68 ook een mooi gewicht vinden maar ben allang blij als ik onder de 75 kilo weeg haha! daarom bekijk ik het ook maar in verschillende doelen, anders duurt me uiteindelijke doel zo lang! :P

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:47

Hebben we bijna allemaal hetzelfde doel! Hier wil ik ook eerst onder de 80, komt nu goed dichterbij :) Gaat mooi constant omlaag, ongeveer een kg per week eraf:)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:49

Ik zie dat iedereen hier een streef gewicht heeft. Ik vind dat lastig. Ik wil heel graag weer terug naar de 56 maar ik vraag me ernstig af hoe haalbaar dat is. Ik weeg momenteel 95 ben nu al 7kg afgevallen in 1 maand maar ik wil mezelf en haalbaar doel stellen. Ik ben 1.64 en woog 6 jaar terug 54 kg. Dat was te weinig maar ik zou graag onder de 60 zijn weer.

Ik ben geen tijd in mijn hoofd

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:01

Ik heb wel een streefgewicht, maar geen datum, misschien is dat nog een extra stok achter de deur..

Goeie tip van die pasta salade. Klinkt goed! Ik vind het heel lastig om gevarieerd te eten en dan ook nog dingen te verzinnen die ik een hele dag mee naar school kan nemen zonder dat ze bederven... Crackers komen nu ook mn neus wel uit... :')

Heb ik me sterk gehouden in de supermarkt, kom ik net thuis, zitten ze met m&m's op de bank.... ;( Zijn er hier nog meer mensen met onwijze snackers in huis? Hoe ga je daar nou mee om...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:08

Cass: de salade vries ik meestal voor een deel in, en voor vier dagen zet ik het in de koelkast :)

Tarzan: ja het is heel handig en het kost wel iets meer tijd van te voren maar ben toch altijd blij als ik het gedaan heb. :)

Lonneke: ja die crackers kan ik ook niet meer zien :+ en toen zei mn moeder: waarom neem je niet 'gewoon' een salade mee? voelde me een beetje stom dat ik dat zelf niet had bedacht haha.

Wat ook lekker is om mee te nemen is hüttenkäse met gerookte kipfilet en cherrytomaatjes met peper en zout :j

Ik heb die workout film gedaan net die iemand twee pagina's terug plaatste, en ik kan denk ik een jaar niet meer lopen of zitten := heb hem wel afgemaakt! (trots)
Strakjes maar eens kijken of ik op kan staan om te koken haha. Ik ga lekker spaghetti eten met basilicum (als je dat plantje hebt moet je er gebruik van maken) olijfolie en knoflook :)

Edit: lonneke, mijn vriend is ook zo een snacker (en gewoon slank blijven zonder te sporten ook nog, toppunt van frustratie). Als ik dan iets neem dan probeer ik popcorn te nemen, dat is dan niet zo erg. of groenten met dipsaus :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:21

TamaradB schreef:
Het ideaal-beeld; de 80 kilogrens!

Ik ben zo blij dat mijn 100 kilo grens geweken is en steeds verder uit zicht raakt, als een bootje dat steeds verder van het eiland drijft. Draai nu mijn bootje om voor onder de 95 en dat gaat de goede kant op, 97,5 deze morgen! 7,5 kwijt in totaal in drie weken (naja, morgen 3 weken). Ik moet naar onder de 80 kilo uiteindelijk, bij 85 ben ik mooi, maar 80 is ideaal. Het gaat goehoed!Voor mij is de streefdatum 28 juni, de basisschoolreunie... En dan moet ik lékker zijn! :-) Voor mij een goede stok achter de deur! Nog 15 kilo eraf dus....

Fijn dat het zo goed gaat! :D
Dan zijn wij ongeveer even zwaar geweest. Ik zit helaas nog niet onder die 100 kilo grens.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:26

De winst van vandaag zit m vandaag bij mij in de kunst van het afslaan! :D geen stroopwafel en alleen thee tijdens een drankje met klasgenoten ipv taart en ingewikkelde starbucks drankjes als de rest. Ook gaan mijn zuaje en ik gewoon aan de groente, aardappels, vlees zoneteen ipv de patat die mijn ouders voorstelden. Fitnessrondje er aan vastplakken vanavond, en ik ben weer tevreden!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:52

Klinkt goed negerzoen!! Zo'n dag. Des te beter voel je je er vanavond over

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:58

Poor Noa :(:) wel een mooi doel om hem dan af te ronden.

Las iets over zeuren om naar de mac drive te gaan tijdens rijles.. Hoe verzin je het haha.
Ik was zelf altijd veel te druk bezig met het rijden zelf en kauwde altijd op mijn lip/wang, misschien dat ik daarom geen honger had. :')

Dais: Zo'n shake lijkt me op zichzelf al vies maar met kokossmaak, nee, lijkt me inderdaad niet lekker.
Aleeneh: Wat je eet vind ik nogal weinig, ik zou er zelf niet op kunnen teren een hele dag. Misschien dat je de banaan kan vervangen voor een appel, is net wat gezonder.
Mootje: Zo'n shakebeker met een gaasdop kan je ook via internet bestellen bij Bodyfit, misschien een oplossing?

Dat is een 'meevaller' dan zeg dipstaartje.. :(:)
Lonneke goed bezig! :D Mijn moeder en stiefvader zijn ook onwijze snackers, vooral rond half 9 lekker aan de chips enzo. Onwijs moeilijk maar ik probeer het altijd te negeren.
Tarzan had jij jezelf al opgemeten of was je nog niet klaar met de 30 days shred? Of ben ik nu in de war? :+

Tamara: succes, ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje qua gewicht en wil graag met mijn diploma uitreiking 10 kilo eraf hebben!
Goed van je negerzoen dat je alles af hebt kunnen slaan!

Zo vandaag ook weer een goede daad verricht, een alleen gelaten jong eendje die heel zwak/zielig was naar de vogelopvang gebracht.
Vanavond lekker tilapiafilet uit de oven eten met een verse salade, mm jammie! En daarna sporten in de sportschool.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:00

Ik heb constant nieuwe streefgewichten, de volgende is onder de 80 te komen
(begon 14 februari dit jaar met een streven om onder de 90 te komen, toen onder de 85 te komen en nu dus onder de 80)
Alleen hang ik nu al week of 3 op zelfde gewicht ;(
En daarvan zei die mevrouw... van.... dat zou best kunnen, als dat een gewicht is geweest waar je in je verleden lang op bent blijven hangen
En dat klopt idd ook... heb zeker jaar of 4/5 op dit gewicht gehangen (*zo leuk... even tussendoor..., pas al mijn oude broeken weer :):) maar die zijn met de wijde pijpen hartstikke uit de mode) :')
Maar ik... zo trots als ik ben... draag die broeken nu gewoon echt alsof het de mooiste broeken zijn en nieuwste mode is :')

Maar nu wil ik wel onder die 80 komen
Ik vind 78kg met mijn 1.68 echt een supergaaf streven om voor te gaan :D
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 23-04-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:01

Aaaah hopelijk komt goed met babyeendje Naoom :(:)
Netjes zeg Negerzoen :))

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:02

mijn man is aan het koken van de hello fresh box en ik moet zeggen het gaat heerlijk ruiken in de keuken

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:05

Wendy heerlijk om een oude broek weer aan te kunnen, dat wil ik ook weer kunnen haha. Gewoon lekker dragen zolang jij je er fijn in voelt!!
Dat het niet in de mode is, who cares. :D Succes met je streven!

Ja ze zeiden bij de vogelopvang dat ze niet wisten of hij het ging redden, hij was zo sneu. Maar we kunnen vd week even bellen om het na te vragen. :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:22

Daar ga ik ook is keer voor Dip, voor die freshbox

Doe jij 5 of 3 dagen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:26

Tamara, hoe groot ben jij, of heb ik er overheen gelezen O:)
Ik wil terug naar het gewicht van toen ik 17/18 was en ik 6 jaar geleden op 4 kg ook was... ik ben bang dat wanneer ik tussendoelen ga stellen, ik mijn einddoel ga vergeten :')

Die freshbox vind ik eigenlijk best duur. Ik heb altijd meer kookideeen dan dagen in de week, maar voor minder creatieve mensen snap ik dat het handig is!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:36

Ik ben 1.80 en begonnen met een gewicht van 105 kilo, nu na drie weken op 97,5! Vandaag heb ik een glas Optimel gedronken met daardoor geroerd wat tarwezemelen. Tussen de middag 5 volkoren melba toastjes, met Philadelphia, flintertje kipfilet en bladje basilicum, nu aan de zelfgemaakte komkommersoep. Vanavond mag ik dan nog een keer 5 melba toastjes met soortgelijk beleg en dan ben ik weer klaar voor vandaag. Heb wel nog twintig minuten intens gesport.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:38

Tamara, eet je niet erg weinig? Toast lijkt me niet echt vullen.. En je ontbijt is ook vrij mager en dan ook nog eens geen tussendoortjes.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:39

Oh ik moet juist kleine doelen stellen anders
Raak ik in de stress :')

Wow jeetje Tamara
Das echt 3x niks wat jij eet op een dag pffff

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:41

Wat is reden dat je toast eet, Tamara? Dan zou ik eerder kiezen voor speltcrackers, volkoren knackebrod, roggebrood of zuurdesembrood. Daar zitten nog gezonde voedingsstoffen in.
Haha Wen :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:56

Doet mij ook aardig denken aan een crashdieet. Alleen op crackers val je wel af, maar is het toch geen echte verandering in je eet patroon. Is dit iets wat je op aanraden van een diëtiste doet of andere begeleiding?
Een vriendin van mij moest namelijk ook enkele weken een zeer karig dieet volgen, maar stond onder begeleiding van een professional.