[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 01:00

Volgens mij niet, alleen je hebt helaas ook niet de garantie dat je menstruatie minder is of eerder stopt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:12

Nayomie schreef:
Floriske schreef:
Juist :j Dus mocht het dinsdag echt niet uitkomen, kun je wel een strip doorslikken :)

Nee niet echt, aangezien ik eerst moet evalueren bij de huisarts voor ik een nieuwe strip kan krijgen. -O-

Heb vandaag nieuwe strip kunnen fixen, dus dat is mooi geregeld :D

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:42

Ik kom even binnen vallen. Ik heb vorig jaar een koperspiraal laten plaatsen en ben hiermee maandelijks ongesteld geworden. Mijn normale menstruatie is +/- 5 dagen. Vorige maand was deze echter maar krap aan 3 dagen. Nu ben ik deze maand nog helemaal niet ongesteld geweest en al 5 dagen 'over tijd'. Ik heb al 3 zwangerschapstesten gedaan die waren negatief. Mijn huisarts is op vakantie en de vervangend arts heeft pas vrijdag plek. Heb uiteraard een afspraak staan maar vroeg mij af of er misschien mensen zijn die enig idee hebben wat dit kan zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:54

Lisa__Beau schreef:
Ik kom even binnen vallen. Ik heb vorig jaar een koperspiraal laten plaatsen en ben hiermee maandelijks ongesteld geworden. Mijn normale menstruatie is +/- 5 dagen. Vorige maand was deze echter maar krap aan 3 dagen. Nu ben ik deze maand nog helemaal niet ongesteld geweest en al 5 dagen 'over tijd'. Ik heb al 3 zwangerschapstesten gedaan die waren negatief. Mijn huisarts is op vakantie en de vervangend arts heeft pas vrijdag plek. Heb uiteraard een afspraak staan maar vroeg mij af of er misschien mensen zijn die enig idee hebben wat dit kan zijn.

Drie negatieve testen zullen heus wel betekenen dat je niet zwanger bent.

Heb je stress, ben je vlot en veel aangekomen/afgevallen of gebruik je ineens (andere) medicijnen? Dit kan ook allemaal invloed hebben op je cyclus. Ook de spiraal zelf kan bv verschoven zijn.
Gewoon even tot vrijdag wachten en laten nakijken. Indien nodig raad ik je wel aan een extra voorbehoedsmiddel te gebruiken totdat je zeker weet dat de boel in orde is. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:56

Wanneer ben je weer veilig als je van de spiraal (mirena) overstapt naar de pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:57

Beetje een verre gooi maar zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met ineens bloeden na een implanon? Ik heb hem nu al een half jaar, van januari tot begin juli niet ongesteld geweest en bloed nu al een maand -O- Het is niet heel heftig en de hoeveelheid wisselt per dag, maar er zitten toch wel regelmatig dagen tussen waarop ik echt een tampon moet gebruiken en ik vind het echt verschrikkelijk. Wil het nog wel een tijdje aankijken want dat ding eruit laten trekken en terug naar de pil of een andere anticonceptiemethode is best een grote stap, maar dit is niet echt fijn.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:45

@Elin: mijn logica zou denken dat zks met de pil start op de dag van verwijderen dat je onmiddellijk beschermd bent...

sorry geen ervaring met implanon of koperspiraal

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:56

@Elin: ik zou gewoon de bijsluiter van de pil aanhouden. Daar staat meestal in hoe het zit in geval dat je overstapt van iets anders naar deze pil. Als dat er niet staat zou ik het aanhouden alsof je hiervoor niets gebruikte en gewoon met de pil begint. Zit je altijd veilig :j

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:21

Lisa__Beau schreef:

Toen ik eenmaal een paar maanden mijn koperspiraal had bloedde ik ook heel weinig en was korter ongesteld. Maar als je het niet vertrouwd kun je hem even laten checken. Verder geen pijn?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:25

Normaal kon ik de touwtjes van mijn koperspiraal altijd een beetje voelen, maar sinds vandaag voel ik ze ineens niet meer (ook niet als ik hurk).. Moet ik me zorgen maken? :Y) Maand geleden nog laten checken door de huisarts toen zag alles er goed uit. Ik moet zondag ongesteld worden...

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:24

Phoya schreef:
Lisa__Beau schreef:

Toen ik eenmaal een paar maanden mijn koperspiraal had bloedde ik ook heel weinig en was korter ongesteld. Maar als je het niet vertrouwd kun je hem even laten checken. Verder geen pijn?

Nee geen pijn en ook geen stress, andere medicijnen of iets. Ik maak mij zelf ook niet extreem veel zorgen, maar kon op internet niet vinden of het normaal was met een koperspiraal. Vandaar toch lichte paniek :')

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:14

Ik heb de pil vandaag geslikt maar de 'folie' die de pilstrip dicht houdt, is open gegaan, was die pil veilig of kan ik beter een extra pil slikken? Ik ben op vakantie dus heb mijn bijsluiter niet bij de hand.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:01

Oh daar trek ik me nooit iets van aan, kan ik er heel veel weggooien :') maar als t kwaad kan wil ik dat ook wel weten eigenlijk haha

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:03

Balouarera, wat Floriske zegt, ik heb daar ook nooit echt wat van aangetrokken, maar ik denk dat het wel los loopt... weet niet wat de anderen in dit topic er over denken?

Ik spring ook weer even in met een vraag. Ik slik inmiddels zo'n 3 jaar de pil en ik merk dat ik steeds minder bloedverlies heb als ik mijn stopweek heb. Het is er eigenlijk langzaam ingeslopen, maar waar ik in het begin echt volle bak rood bloedverlies heb, is het nu nog maar een dag of 3 een beetje bruinig. (Sorry voor de details ;))

Kan het zijn dat dit gewoon komt omdat ik al zo een periode de pil slik? Dat het in de loop der jaren gewoon minder word? Of moet ik naar een andere pil,? Zal sowieso de ha bellen als ze terug is van vakantie. Maar dacht wellicht weten jullie iets :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:06

Emmaa_ schreef:
Beetje een verre gooi maar zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met ineens bloeden na een implanon? Ik heb hem nu al een half jaar, van januari tot begin juli niet ongesteld geweest en bloed nu al een maand -O- Het is niet heel heftig en de hoeveelheid wisselt per dag, maar er zitten toch wel regelmatig dagen tussen waarop ik echt een tampon moet gebruiken en ik vind het echt verschrikkelijk. Wil het nog wel een tijdje aankijken want dat ding eruit laten trekken en terug naar de pil of een andere anticonceptiemethode is best een grote stap, maar dit is niet echt fijn.

Ik ben 6 maanden ongesteld geweest. Maar dat was al ongeveer vanaf het zetten. Bij mij is hij er dus ook uit.
Balen zeg. Ik was zo jaloers op jou na een paar maanden :(:)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:12

@Balouarera: als de strip niet al te lang open is (als in maanden) of niet in contact geweest is met water, dan kan het volgens mij niet veel kwaad. Ik heb er mij althans nooit iets van aangetrokken.

@UnderIlse: het is niet heel abnormaal dat je bij langdurig pilgebruik verminderd bloedverlies hebt. De stopweek introduceert wel een bloeding, maar de rest van je cyclus wordt in de 3 andere weken onderdrukt, dus je baarmoederslijmvlies kan veel dunner worden.
Ik had na jaren pilgebruik nog slechts 1 dag bloeding met daarop volgens 2 dagen alleen bij schoonvegen wat afscheiding.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:20

maava schreef:
Misschien is mijn vraag wat specifiek, maar ik probeer het toch.
Ik heb twee jaar aan de prikpil gezeten, helemaal geweldig, niet meer ongesteld en bescherm. Toch voor het gemak aan de Mirena spiraal gegaan, die ik nu inmiddels een jaar heb. Het begin was helemaal prima,geen extra klachten, niet meer ongesteld geworden, maar sinds een tijd heb ik dat ik dan toch 1 a 2 dagen lichtjes opgesteld ben, en op (ik denk) spontane periodes 'ongesteld' ben. Zonder bloed maar wel met dat ik snel emotioneel word en veel honger heb.
Is dit mijn lichaam die went aan de hormonen van de mirena, of zal ik toch langzaam steeds vaker weer ongesteld worden?

Ondanks mijn Mirena en geen vloeien
Merk ik heel goed wanneer mijn normale eisprong is en wanneer ik zou gaan menstrueren !
Met name vlak voor de menstruatie periode moet ik vreten . En niet een beetje maar veel .
Vorige 5 jaar periode had ik dit veel minder
Maar deze ronde
Nu bijna 2 jaar is t veel erger .
Jammer dat bij sterilisatie je nog kan menstrueren
Anders wist ik t wel .
Heb 2 kinderen
Ben 39 en gescheiden
Maar zou toch niet nog een keer een baby willen krijgen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:21

Amanda schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik ben 6 maanden ongesteld geweest. Maar dat was al ongeveer vanaf het zetten. Bij mij is hij er dus ook uit.
Balen zeg. Ik was zo jaloers op jou na een paar maanden :(:)

Dit bloeden had ik ook met inplanon
Heb t opgegeven na een maand of 4 en hem laten verwijderen .
Terug naar de pil , 2 kindjes gekregen
Waarvan de 1e door de pil heen .

Na de zwangerschappen een tijdje niets en nu al bijna 7 jaar spiraal mirena

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:28

Ik hoop echt dat het nog weg gaat, maar heb er een hard hoofd in aangezien het al een maand vrij constant is. Het is niet veel bloed, maar de meeste dagen wel genoeg om een tampon te moeten dragen. Word er echt gek van.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:26

Ik reageer hier ook even. Ik ben overgestapt van pil. Van ethinylestradiol levonorgestrel 30 mg naar de trigynon.

De reden waarom ik ben overgestapt is door de bijwerkingen zoals stemmingswisselingen, depressief en veel last van de spastische darm.

Ik ben nu sinds zondag beginnen met slikken van de nieuwe pil en ervaar nu andere bijwerkingen.
Ik ben s'ochtends (slik heb voor slapen gaan) erg misselijk en dat gaat niet meer over. Vooral als ik iets eet. Daarbij voel ik me erg draaierig en kan ik niet concentreren.

Nu twijfel ik of ik nu alweer contact opneem met de huisarts of deze strip af moet maken?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:18

Contact opnemen met de huisarts. Ik heb ook een keer gehad dat ik echt ziek werd van een bepaalde pil.
Gewoon meteen mee gestopt. Dat je iets merkt oké, maar wat jij omschrijft vind ik te heftig.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:42

Heeft er iemand hier ervaring met langs de huisarts gaan voor het uitblijven van de menstruatie?

Ik ben nu ongeveer 4-5 weken te laat, en zou vrijdag een spiraaltje laten zetten maar dat heb ik maar afgebeld. Ik ben niet aan de pil, maar heb begin juni wel een morning-afterpil genomen waarna ik gelijk ontgesteld werd (moest sowieso een van die dagen ongesteld worden) ook de maand erna werd ik normaal ongesteld.

Ik ben begin juli terug verhuisd naar Nederland, en met een nieuwe stage begonnen. Op het moment dat ik ongesteld had moeten worden was ik happy en niet gestressed. Inmiddels wel iets, mede door dit. Ook voel ik me een emotionele doos en denk ik dus dat mijn hormoonhuishouding op zijn kop staat. Ik belde net de huisarts om de afspraak voor het spiraaltje af te bellen, en de assistente stelde dus voor om een afspraak te maken om bovenstaande te bespreken. Persoonlijk is mijn ervaring dat nederlandse huisartsen je snel naar huis sturen met 'je bent gestressed en kijk het nog even aan', maar ik vroeg mij dus af of er hier mensen ervaring hadden hiermee?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:25

heb je al een zwangerschapstest gedaan? Ik heb al 2x op zwangerschap laten testen bij HA omdat menstruatie plots minder was en ik heel vermoeid en emotioneel was ondanks er niets aan mijn pil/-gebruik veranderd was.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:46

Ja, heb ik gedaan en die was negatief

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:07

Emma ik begon juist bij te lezen omdat ik hetzelfde probleem heb... de mijne zou in december/januari ergens vervangen moeten worden, ben de eerste twee jaar niet ongesteld geweest, maar nu wordt ik er gek van... al een maand of twee denk ik nu bijna constant. Af en toe een week of misschien 2 niet en dan begint het weer. Of je denkt dat het over is en dan wordt het weer wat erger.

Vrees dat ik toch maar weer terug aan de pil moet, was echt super tevreden met dit ding die 2 jaar, maar nu wordt ik er helemaal gek van