Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 17:40

Voor wie niet in de groepsapp zit en zin heeft om mee te gaan: op 7 september houden we een bokt trailrun van ongeveer 14km vanaf paviljoen de Posbank. Starttijd 9.30u.
Stuur even een pb als je mee wilt, er mogen maar max 20 mensen in een groepsactiviteit meedoen op de Veluwezoom, anders is er een vergunning nodig.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:23

Hey Muppet wat goed! 8km! Heb je op vakantie evt ook mogelijk om 1 of 2 keer te gaan lopen? Als je maar 30 minuten doet ter onderhoud zal je helpen! En anders november duurt nog even.

Ah goof dat zal wennen zijn en een gemis na zo een mooie natuur,

Ik was nog even naar de sportschool geweest maar mijn rug had daar bezwaar tegen. Dus heel kort en rustig wat getraind maar het verder maar gewoon gelaten. Ik kreeg net van Jos de mail voor zondag doorgestuurd waarin dit stond:
Citaat:
Door de droogte en daarmee samenhangend brandgevaar zijn veel paden in de bossen verbreed (brandgangen). De deelnemers aan de 21 km en de 25 km zullen onderweg ook de werkzaamheden zien en daardoor met wat ruwere paden geconfronteerd worden.`

Beetje jammer dit aangezien het veel singetracks zou zijn... Ik had gehoopt op redelijk "simpel" terrein. Aangezien ik nog naar een verjaardag moet heb ik een beetje "haast" dus hoop dat het meevalt. :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Zo, en dan zit de eerste week vakantie er alweer op. Wat gaat dat snel!

Het openluchtmuseum was leuk, Muppetmayo. Het was iets aan de frisse kant qua temperatuur maar verder was het heerlijk weer. Het leukste was toch het ritje met de tram. :))
Ik ga van de week m’n rugzakje testen. Ik wil ‘m volgend weekend mee hebben naar Nijverdal. Daar ga ik de Yu Man Race lopen, een 21 km lange trail met aardig wat hoogtemeters. Ze hebben om de 5 km verzorging dus ik hoef niet heel veel proviand meenemen.
Wat leuk dat je met die loopgroep bent mee geweest. Klinkt als een leuke uitdagende training.
Wat balen van die blaren! Hopelijk voldoen je nieuwe schoenen en zijn de blaren straks verleden tijd.

Dit rugzakje heb ik uiteindelijk gekocht, Leonie.
https://www.bergfreunde.nl/osprey-women ... b84c77024&
Jammer dat de masterclass een beetje tegenviel.
Pittige baantraining, wat een snelheden!
Wat super dat je dat startnummer zo mocht overnemen! Hopelijk slaat het virusje jou over.
Heerlijke loop met de ondergaande zon er zo bij, prachtig!

Lekker bezig, Aight! Tempo is altijd lastig maar zo te lezen komt het helemaal goed met jouw schema.

Hoe was het Strand Festival, Samantha? Vanochtend ook nog met de AV mee geweest?
Wat een mooie tabel, interessant om die verschillende tempo’s te zien. Mooie duidelijke uitleg erbij ook!
Oef, balen van je valpartij. %) Gaat het intussen wat beter?

Mooie schoenen, Busymissy! Leuke kleur!
Oef, lastig dat je darmen niet alles kunnen verdragen qua suikers. Hopelijk vind je snel iets waar je het goed op doet.

We waren in de omgeving van Oranjewoud, germie. Het zijn allemaal verschillende kleinere bossen dus met af en toe een stukje over de weg, kun je toch heel wat kilometers maken.
Mooie tijd op je 5 km! Balen van je buikgriep, beterschap!
Wat goed dat je iemand onderdak geboden hebt.

Mooie afstand had je van de week, Tiggs! Jammer dat de 6 km niet zo fijn ging maar wel positief dat je hartslag niet te hoog was.

Wauw Goof, wat prachtige foto’s! <3 Fijn dat je zoveel vooruitgang merkt, je bent ook echt lekker bezig.

Die Lowa trailschoenen van jou zien er wel fijn uit, Ieris. Grappig, ik ken Lowa van de wandelschoenen en Salomon ken ik als trailmerk.
Zo hé, wat een pittige interval! Knap gedaan!

Hi Yenni, goed bezig! Ik ben destijds begonnen met Start 2 Run. Goede schoenen zijn niet onverstandig. Skechers zijn mooie schoenen maar niet om mee te hardlopen. Het Loopcentrum is mij ook onbekend, daar kan ook ik je helaas niet bij helpen.

Mooie Intervaltraining en een fijne trail, SV! Hoe gaat het nu? Wat balen dat niet alles lukte met de implantaten.

Qua kilometers een rustige week achter de rug, iets van 18 km. Maar volgende week wordt pittig genoeg dus op zich is het niet erg.
Dinsdagavond bootcamp annex hardlooptraining gehad. Er is bloeiweek in het dorp en belangstellenden konden aansluiten bij onze training. Het bootcampen was erg leuk alleen zeurt mijn linkerknie nu een beetje meer. Maar even in de gaten houden.

Donderdag wederom naar Oranjewoud gereden voor wat heuveltraining. Zondag kwam ter sprake dat daar een heuveltje in het bos is die zich uitstekend leent voor wat hoogtemeters. Google kende ‘m ook dus die was snel gevonden. Ik had alleen de route ernaartoe uitgezet en terugweg zijn we op gevoel teruggelopen. Met 5 km geen indrukwekkende afstand en qua hoogtemeters ook niet optimaal gelopen omdat de heuvel niet volledig toegankelijk was. In het najaar er maar weer eens heen want het is daar wel mooi lopen.

Vanochtend echt re-te-vroeg opgestaan: 4:20. :O In het kader van de bloeiweek was er een loop- en wandeltocht uitgezet van 6 of 10 km. Lopen naar zonsopgang, heel bijzonder om in het donker te starten en het met elke kilometer lichter te zien worden. M’n benen waren nog niet wakker maar desalniettemin was het een hele mooie en unieke loop.
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Hele korte ego post, maar ik heb gisteren ruim 3 minuten van m’n 10 km PR afgelopen op de pre-run voor de Dam tot Dam (11,3 km). Het ging ook echt zo lekker *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:29

Tiggs, wow wat goed. 3 minuten ook echt!

Puera, wat gaaf om te doen. Ik ben zelf echt knetternachtblind, dus ik zou binnen de eerste 100 meter mijn nek breken denk ik, maar het lijkt me wel erg mooi.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Super Tiggs, wat goed! *\o/*

We hadden verlichting mee want we liepen ook een stuk over de openbare weg. Het meeste was verhard, dat scheelde ook. Maar het werd al vrij snel licht, dat was wel fijn.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

Ik val even binnen. Ik probeer al weken een bijleespost te maken maar elke keer ben ik te laat en het weer kwijt en nouja, chaos.
Ik heb alles meegelezen en meegenoten van jullie verhalen of in stilte meegeleefd met de wat mindere berichten.

Suliko, ik had het op Strava al gezegd maar WAUW! En jouw gezicht zegt alles wel, je straalt en jouw grote grijns! Ook al zie je heus dat het zwaar was maar wat zal je genoten hebben. Wat een lijf hè? Ik vind je heel dapper!

Samantha, wat een nare val. Hoe gaat het nu? En heb je je training nog gedaan vanmorgen na je festival? :)) Zo dapper.

SV, pittig die werkstart van jou. Wat een baan, echt respect. Zit je wel op je plek hier? Je bent nog niet zo lang bezig hier toch, een jaar nu?
Die hazelwormen <3 Ik kom ze nooit tegen helaas.

Leonie, klinkt alsof je lijf keihard op de rem trapt. Jij gaat ook maar door en niet een beetje ook. Ik bewonder dat wel aan jou hoor. Goed dat je even een stapje terug doet en meer slaapt.
Hopelijk wordt die trail niet veel pittiger. Mentaal vind ik het wel een ding, brede paden. Saaaaai. Is het nou morgen?

Tiggs, wow 3 minuten! Dat is echt heel erg veel. Wat ontzettend knap! Roze wolk nu *\o/*

Puera, wat een leuk idee! Dat ga ik ook eens doen. Wel jammer dat het toch weer meer donker is.

Muppet, hoppa! Als je 8 kan, kun je 10 zeker. Gaat helemaal goed komen! En inderdaad, op vakantie ook af en toe lopen - ook al is het voor onderhoud. Alleen maar leuk en lekker! Gewoon meenemen die schoenen.

Germie, wat een goede daad van je. Hoe gaat het nu? Al wat gehoord? Ik zou ook wel contact verwachten.

Busy, wat een mooie schoenen! Ik vind de kleur juist heel leuk.

Goof, prachtige foto’s! Ik zat helemaal mee te genieten. Heerlijk! Ik kijk ook zo uit naar volgende week, weer lekker die Veluwe op.

Ieris, wat een intervallen! Gezellig dat je zoon dan mee gaat. Ideaal, heeft die ook nog even buitenlucht en beweging. En wat een voorbeeld ben je dan voor hem.

Dat is even snel wat ik onthouden heb :D

Hier gaat het weer goed! De vakantie is voorbij vanaf maandag, dan hoop ik iets meer in het loopritme te kunnen komen. Uiteindelijk heb ik het goed getimed met die knie want met de kinderen thuis kan ik toch minder rennen, dus rustig aan doen was zo wat beter te accepteren. Vandaag gewoon weer 16 km kunnen lopen en ik voelde me zo ontzettend goed! Heerlijk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:46

Fijn dat je alweer zo’n stuk hebt opgebouwd, Lisitano! 16 km is een mooie afstand.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Ik moest trouwens last minute een nieuwe korte broek hebben, en geef degenen die Fusion aanraden graag gelijk :D Zit super fijn!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:39

Wat een goed pr Tiggs! Ja, fusion is heerlijk, ik wil niet anders.

Lisitano wat fijn dat het weer de goede kant op gaat met je knie!
Ja klopt, dit wordt mijn 2e schooljaar hier. Ik vind de populatie echt top, zulke lieve ouders ook. Alleen het verkeer vind ik echt frustrerend, heel vaak file.
En waar ik echt geen bal zin in heb..omdat ik groep 7/8 lesgeef, moet ik mee op kamp. Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb is dat het wel. Drie dagen, bijna 24u per dag werk, geen moment voor jezelf, bijna geen slaap en een stel pubers entertainen. Horror vind ik dat. Maar ja, ik kom er niet onderuit ben ik bang.

Puera wat tof die zonsopkomstloop.
Ik hoop dat het trailvest je bevalt.

Ik heb nog wel last van mijn mond, het voelt beurs en eten doet vooral links zeer. Gisteren echt nog last van de narcose en ook geslapen gistermiddag.
Vandaag voel ik me beter, we hebben een prachtige wandeling gemaakt in de Achterhoek en zijn even Zutphen in gegaan. Morgen weer trailen, ik denk ook hoogtemeters maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:33

Hier net weer thuis. Heb uiteraard niet gelopen, ook echt geen tijd voor gehad. Ik ben in 4 dagen tijd 15 jaar ouder geworden en heb een burnout. Zo voelt het nu.

Alles was redelijk rustig, totdat dus rond 3 uur jeugdzorg belde gisteren. Ze hadden nog geen echte oplossing, maar wel iets wat mij zeker goed in de oren klonk, ook voor het kind en wat die dag in principe nog te realiseren was. Maar toen de jongen het hoorde draaide die helemaal door. Boos, kon nergens meer naar luisteren, is uiteindelijk weggelopen. Er werd tegen mij gezegd hij komt waarschijnlijk wel weer terug. Dat gebeurde ook. Maar ik kon hem ook niet meer benaderen, is weer weggelopen. Zo'n woede aanval had ik nog nooit eerder gezien.
Maar goed, hij kwam uiteindelijk weer terug, ik heb niets meer tegen hem gezegd toen en hem alleen in huis gelaten. Hij ging op de bank zitten met z'n telefoon in de hand.
Op dat moment werd ik weer gebeld door jeugdzorg en het was toch wel heel lastig om die dag nog te regelen wat ze wilden, of hij in geval van nood nog een nacht bij mij kon zijn. Daar heb ik mee ingestemd en toen op mijn verzoek ook een noodnummer gekregen voor als het echt uit de hand zou lopen. Hij hoorde dit natuurlijk, kinderen zijn ook niet dom en werd weer helemaal woest. Is weer weggelopen. Jeugdzorg zou in ieder geval in gang zetten wat er besproken was en morgen, dus vandaag zouden we de rest wel bespreken. Want tja, een kind wat zo boos is, die krijg ik niet in de auto, die wil ik niet eens in mijn auto hebben als ik achter het stuur zit. En zijn spullen moeten ook weg en 1 ding kan ik niet alleen in de auto krijgen, daar moet hij dan ook echt mee helpen. Ook zat ik er mee dat het ondertussen donker was en tja, er zwerft wel een kind op straat. Er werd tegen mij gezegd van als je op bed wilt, en hij is nog niet terug bel je hem op en geeft hem 10 minuten en dan staat hij echt wel weer voor je deur. En als hij wel terug is, zeg niets er meer over, zeg dat je op bed gaat en normaal gesproken is hij dan binnen 10 minuten ook op zijn kamer. Dit werd gezegd door iemand die hem kent omdat die met hem gewerkt heeft. Dat laatste kwam inderdaad uit. Ik heb hem wat horen stampvoeten in zijn kamer tot iets na 11 en zelf lag ik tot 2 uur wakker.
Vanochtend opgestaan, ik was veel eerder dan hij en ondertussen had ik al afgesproken dat als hij mee zou gaan in mijn auto we eerst naar m'n paard zouden gaan, dan ergens wat eten, en hem dan af zou leveren. Ik had mijn paard immers vanaf woensdag niet meer gezien hierdoor en ach, beestje wordt verzorgd, maar ik wilde nu toch echt wel even rijden. En bovendien kende het kind mijn paard ook al van enige jaren eerder.
Na flink wat gemopper heb ik hem en de spullen in de auto, zijn we bij mijn paard geweest. Hij wilde alles weten over de kosten, en kreeg dan vooral terug: veel te duur, kun je beter sparen en een Audi A8 van kopen. En alle dieren die je niet op kunt tillen zijn stom. :D Hij liet vervolgens een vogel zien die hij op zijn schouder gehad had en als hij op een woongroep komt waar hij een huisdier mag, dan mag hij die vogel hebben, want het is eigenlijk al zijn vogel. Die logeert nu gewoon bij z'n vorige baasje zei hij (heeft de vogel nooit zelf ergens gehad, maar op zich natuurlijk een mooi idee dat die vogel van hem is).
Ik heb wel 14 minuten op mijn paard gereden, het rijden ging bij mij helemaal niets. (hoe zou dat nu komen?) En daarna zijn we langs een snackbar gegaan en heb ik hem naar de mensen gebracht waar hij 2 weken mag zitten. Hij kent die mensen van eerder, is dus ook geen definitieve oplossing, en ja, daar is hij boos om. Zijn idee is dat er gewoon gisteren een definitieve oplossing had moeten zijn. Ik snap hem ook wel, hij is natuurlijk al zo vaak verhuisd en leeft al weer enige weken uit dozen en kratjes met zijn spullen en dan nu weer 2 weken. Ben daar nog even blijven hangen, en toen was het al weer half 7 en kon ik Nederland nog een keer door. Heb deze week gewoon een hele tank diesel leeggereden voor hem. Op de terugweg nog even bij een bekende geweest om mijn verhaal ook even te doen, en nu net thuis.

Dus SV, ik heb met je te doen zo'n kamp. Ik heb 4 dagen niet vrijuit kunnen praten in m'n eigen huis en dat breekt je ook op.

En ik weet nu ook dat ik mijn boeken moet verbranden, dan heb ik in de winter een warm huis en dat dat dan weer ruimte geeft in de woonkamer. Want boeken zijn stom en stralen geen rust uit. :+ En je moet wel voor elke situatie op de dag een telefoonhoesje hebben, want de telefoon verdient gewoon elke paar uur een ander hoesje. En elke vingerafdruk moet je met een lensdoekje direct weer van de telefoon halen, evenals elke zandkorrel, want anders gaat de telefoon sneller stuk. Oftewel: ik zorg niet goed voor mijn telefoon. En mijn paard verkopen levert weer geld op voor een Audi :o
Oh en niet onbelangrijk: de zolen van hardloopschoenen zijn te dik, die zijn niet chill. }:0 Ook waren mijn hardloopschoenen niet schoon genoeg meer (ter vergelijking, zijn schoenen mag geen vlekje op komen en als dat zo is, dan wordt dat direct schoongemaakt met een doekje).
Dat ik nu nog in een huis zit waar ik de hele woonkamer moet dweilen omdat hij gisteren met vieze voeten na zo'n woedebui in huis is gekomen hebben we het maar niet over. Ik ruim dat morgen wel op.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:26

Jeetje wat een verhaal Germie. Zo heftig voor zo'n kind ook die van hot naar her moet.
Hopelijk krijgt hij straks een goede woonplek.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

SV, wat vervelend dat je zo’n pijn hebt. En ik las ook dat ze het niet helemaal konden doen, wat naar dat dat nu nog boven je hoofd hangt. Hopelijk ben je er snel bovenop.

Kamp lijkt me ook wel een ding ja, misschien is het ook wel heel grappig. Maar kan me goed voorstellen dat het heel vermoeiend is. Heel goed :D

Germie, wat een treurig verhaal toch eigenlijk. Heel fijn dat jij er voor hem bent. Zo sneu dat hij dan maar wegloopt. Hopelijk vindt hij toch een woonplek die ook als een veilig thuis gaat voelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:58

Vanmorgen richting bos voor een heuveltraining. Het regende licht en daardoor was het echt een sauna.
Ik merkte nog wel dat mijn lijf nog niet 100% hersteld is, maar toch 521 hoogtemeters te pakken.
Ook mijn nieuwe stokken van black diamond getest en die waren prima.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Toch weer een grote afstand sv. Ik doe je dat niet na. Moet toch van zoiets altijd wel flink herstellen als ik het wel doe, en dan ligt m'n tempo ook flink lager.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:36

Lisitano, wat jammer dat je vakantie weer voorbij is. Ik mag morgen ook weer.
Lekker gelopen, je 16km.

Germie, wat een sneu verhaal he. Complimenten voor je aanpak hoor +:)+

SV, ik vind het knap dat je alweer gelopen hebt. En goed ook nog.
Heb je nog meer aanmeldingen voor zondag ontvangen trouwens?

Ik heb vanmiddag nog een rondje gelopen en ik ben nog nooit zo vreselijk nat geregend als vanmiddag :')
Mijn man moest zo hard lachen toen ik binnen stapte, het water droop overal naar beneden en de mascara zat op mijn wangen _O-
Anyway, ik heb een hele snelle tijd op de 5km gelopen, want ik ben gewoon heel hard naar huis gaan lopen _O-

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:40

Wow wat goed Goof!
Nee geen aanmeldingen verder.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:25

Pittige dagen, germie maar fijn dat je er voor deze jongeman kon zijn. Hopelijk is er snel een permanente oplossing voor hem.

Fijn dat de Fusion zo goed voldoet, Tiggs! Het zijn inderdaad hele fijne broeken.

Wat balen dat je nog zo’n last hebt, SV. Fijn dat je gisteren desondanks lekker hebt kunnen wandelen en vandaag lekker hebt getraild.

Ai, dikke bui op de kop! Bijna een PR, Goof? :))

Wij zijn vanmiddag samen een rondje door het bos geweest, lekker gewandeld en halverwege koffie met gebak gehad.
Maar het kriebelde wel om daar weer eens te hardlopen, eens polsen of het in buuf d’r schema past om van de week een rondje te doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:03

Nou de loopgroep werd 'm niet meer vanochtend. Ik had gisteren een verjaardag in Amsterdam en lag pas rond 1 uur in bed. In combinatie met de run van vrijdag maakte dat dat ik vanochtend heel moe en met zware/vermoeide benen wakker werd, dus toen heb ik me afgemeld en ben verder gaan slapen.

Ik ben wel echt nog steeds heel blij met het resultaat vrijdag. Het ging heel lekker en op twee keer een paar slokken water na heb ik niet gewandeld tussendoor. Het bleef goed voelen en na 9 kilometer werd ik ingehaald door twee meiden die net iets sneller liepen en durfde ik het wel aan daarbij aan te haken. Dus op 10 km zag ik aan de tijd dat ik een PR had. Maar vervolgens heb ik die snelheid vastgehouden en was m'n PR zelfs nog scherper (want op de laatste 10 km van de 11,3 i.p.v. de tijd die ik na de eerste 10 km had gezien).
Geeft veel vertrouwen voor de Dam tot Dam. Dit heb ik op 7:28 per km gelopen en bij de DtD wil ik onder de 8:00 finishen.

Ik zag trouwens dat de DtD een pacer heeft die iets boven de 8 minuten per kilometer loopt en dat ze de maximale tijd hebben verlengd naar 2:20u. Leuk dat ze ook met ons langzamere lopers rekening houden!

Goof, succes weer morgen! Mooie tijd hoor op de 5.

Germie, jeetje wat een verhaal. Fijn inderdaad dat jij er voor hem kon zijn, dat vraagt behoorlijk wat van iemand!

SV, ik geniet echt altijd van jouw foto's :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:54

Lief Tiggs <3

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:58

Puera succes alavst met de yu man race! Hopelijk bevalt je vestje.
heerlijk zo leuke dingen doen in de vakantie,
En heel mooi zo een zonsopkomst wandeling. Vind dat toch altijd bijzonder en mooi.
waar was je wezen wandelen?

Wauw 3 min Tiggs! goed bezig!
Tiggs schreef:
Ik moest trouwens last minute een nieuwe korte broek hebben, en geef degenen die Fusion aanraden graag gelijk :D Zit super fijn!

Mijn fusion is compleet vervilt aan de binnekant, binnen 30 x dragen ofzo. heb een klacht gestuurd en mag hem terug sturen en krijg mijn geld terug. Ik zweer bij de craft broeken. 1/3de van de prijs en blijven wel mooi. Maar ik weet dat echt heel veel mensen echt zweren bij fusion.
wat is jou starttijd bij de Dtd? misschien kunnen we meeten. Wij moeten al om 09:40.

Lisitano 16km zonder pijn is toch al heel veel! En nu weer lekker gaan opbouwen. eigenlijk kwam het dus gewoon goed uit :Y)

FIjn dat je wel heel blij bent met de werkplek SV maar kamp lijkt mij ook vreselijk haha.
Wel weer een mooie afstand vandaag. en fijn dat de stokken goed bevallen. Zitten die op zo een afstand met zo "weinig" hoogtemeters (ik bedoel vooral er is meer vlak dan berg niet dat je weinig hoogtemeters loopt) niet vooral in weg?

Haha Goof ook een goede motivatie om harder te gaan lopen :+

Nou zaterdag ongesteld geworden en was op een bixie/picknick maar voelde me toch een potje beroerd. Maag was helemaal niet happy. Uiteindelijk thuis even on der de douche door en ben gaan liggen. Mijn man kwam me wakker maken voor het avond eten maar na 2 happen heb ik bedankt.
Uiteindelijk maar vroeg naar bed gegaan maar kon niet slapen. Ben nog 4 of 5 keer naar de wc geweest en echt alles kwam eruit. Daarna voelde ik me een heel stuk beter! Alleen is onze andere kat een beetje van slag dus die begon om 4 uur aan mijn bed te mauwen. Zucht, ik sliep net kat!
Anyway, ik ben vanmorgen met wat twijfel naar de start gereden maar heb mezelf al vaker laten zien dat ik ook als ik me niet zo goed voel, prima kan lopen. Met veel moeite mijn bak havermout naar binnen gewerkt om dat ik niet op een lege maag weg wilde. En omdat er elke 5km een post was, besloten mijn trailvest achter te laten (dat voelde heel kaal).

Ik vertrok iets snel (en helemaal vooraan) omdat ze hadden aangegeven dat er tussen km 1 en 3 geen inhaal mogelijkheden waren en ik daar slechte ervaringen mee heb. Een mal op dat stuk was het echt een hel slecht "pad". een echte enkel breker. Ik liep daar 5:20/30 met 16 mannen achter mij die stuk voor stuk aangeven het tempo helemaal prima te vinden. Gevalletje, moet je bij zijn geweest maar was echt heel grappig.
Toen er meer ruimte kwam haalde er 2 in, de rest vormde een lange groep die langzaam uit elkaar zou vallen. Omdat ik mijn vest had achter gelaten, had ik ook mijn tailwind achtergelaten. Aangezien mijn systeem heftig kan reageren op cafeïne denk ik dat dit ook beter was. Wel besloten om tussen de posten een cafeïne snoepje te pakken. Op de posten, water en banaan of 3 winegums.
Bij de 10km post waren ze nog aan het opbouwem :') Gelukkig kon ik wel wat water krijgen dus geen ramp.
Bij km 12 had ik eeht een dip en was ik die brede mulle paden echt helemaal beu. Ik vind de route echt matig... Bij km 18/19 begon denk ik de cafeïne denk ik te werken en kwam de energie wat terug. Maar ook heel veel mensen! Alle afstanden kwamen samen en al die mensen waren later vertrokken en liepen super langzaam. en net dat stuk was een mooie en leuke single track. Heel stom dus want iedereen moest steeds aan de kant voor de snellere lopers het tempo verschil was echt veel te groot).
Uiteindelijk bleek de route 24.4km ipv 25+ (er werd gezegd 27). Er was geen tijdswaarneming maar ik liep eerste vrouw en ergens bij de eerste 10 overall. Wel waren er 3 startwaves dus geen idee hoe het over het hele veld verdeeld zou zijn geweest.
Ik kwam echt heel fris en sterk over de finish en twijfelde om door te lopen om de 25 toch aan te tikken maar moest nog naar een verjaardag en wilde mijn lijf eigenlijk niet nog meer belasten voor de zekerheid. Al met al vond ik de route op enkele mooie stukken na, erg tegenvallen, 0 fotograven gezien (toch altijd een leuk aandenken) en door de drukte op het einde, gewoon heel erg vervelend gepland. Voor mij geen aanrader dus maar misschien ook omdat er mentaal/fysiek niet helemaal lekker in zat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:45

Ohh dat is zo irritant als andere afstanden bij jouw afstand komen, dan raak je helemaal uit je ritme.
Klinkt qua route wel als een trail die ik zou overslaan. Wel top gelopen zeg! Ondanks je opstartproblemen.
Wat raar van die fusion. Ik heb er een paar al 5 jaar en heb ze elke week wel allemaal een keer aan en de oudsten beginnen wat minder te worden, maar dat mag ook met zulk intensief gebruik.
Nee, die stokken zitten niet in de weg hoor, ze zijn superlicht en ik hou ze gewoon in één hand vast als ik ze niet nodig heb. In Wales had ik ze 9 uur lang in mijn handen en ook geen enkel moment last van.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:02

Wat jammer dat de trail tegenviel, Leonie. Maar mooi gemiddels tempo en hartslag, ondanks dat je van te voren niet helemaal fit was.
Craft is ook een fijn merk. :j Misschien was jouw Fusion een maandagmorgenproduct. Wel netjes dat je je geld terugkrijgt.

We waren te wandelen in Gaasterland. Niet een heel groot bos maar genoeg mooie paadjes.