Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 17:48

Ik heb net nog even een loopje van 5 km gedaan met 8x200m tempo. Heerlijk loopweer!

Hartslag deed de eerste serie van vier raar, bij de tweede serie kwam ik zowaar even in het rood.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:46

Ik loop achter, maar zag dat mensen op zoek waren naar iets in december. In Rotterdam heb je half december de bruggenloop, misschien is dat wat? 15 km.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:04

@Supervixen, ben wel onder de indruk van de opties op je sporthorloge. Welk type heb jij? (kan zijn dat je het al gezegd hebt eerder in dit topic, maar ik vind het niet terug). Er is nl. promo in de sportzaak, en mijn horloge heeft net de geest gegeven, dus perfecte timing.

Vandaag trouwens weer naar de intervaltraining geweest. Het lukt nog niet om voldoende routine in het lopen te steken, beetje te druk leven, ik krijg het allemaal niet meer voor elkaar, dus was weeral 10 dagen geleden dat ik gelopen had, en ben pas dik een maand herstart. Maar er toch in geslaagd om het vol uur uit te lopen. Ik heb mijn intervallen niet te pittig gemaakt, gewoon versnellinkjes, geen sprints, en ging wel lekker, was ook heel fijn loopweer, met een mooi herfstzonnetje.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:25

Heerlijk allemaal <3
Het was vandaag heerlijk loop weer. Ik heb vanmorgen een 10km test loopje gelopen. Ik moet nog werken aan de stabiliteit maar 10 km op gemiddeld 4:43 min/km vond ik niet slecht :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:00

hwn schreef:
@Supervixen, ben wel onder de indruk van de opties op je sporthorloge. Welk type heb jij? (kan zijn dat je het al gezegd hebt eerder in dit topic, maar ik vind het niet terug). Er is nl. promo in de sportzaak, en mijn horloge heeft net de geest gegeven, dus perfecte timing.

Vandaag trouwens weer naar de intervaltraining geweest. Het lukt nog niet om voldoende routine in het lopen te steken, beetje te druk leven, ik krijg het allemaal niet meer voor elkaar, dus was weeral 10 dagen geleden dat ik gelopen had, en ben pas dik een maand herstart. Maar er toch in geslaagd om het vol uur uit te lopen. Ik heb mijn intervallen niet te pittig gemaakt, gewoon versnellinkjes, geen sprints, en ging wel lekker, was ook heel fijn loopweer, met een mooi herfstzonnetje.

Ik heb de garmin fenix 7s sapphire solar. De cream gold titanium met light sand polsband.
Hij is duur, maar het echt waard.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 00:25

Ik zie iedereen zulke mooie lopen doen en ik wil ook weer. Sinds de halve marathon in Amsterdam verplicht rust gehad om de achillespezen te laten herstellen. Morgen is dat 2 weken, dinsdag heb ik een afspraak bij de fysio om te bespreken of en zo ja wanneer ik weer mag beginnen met hardlopen en wat ik verder moet doen om te herstellen van die blessure. Inmiddels ook al een goed aantal dagen geen pijn meer er aan, maar dus ook eigenlijk niks gedaan om de pezen verder te irriteren. Vandaag voor het eerst in de twee weken ook weer mijn 10.000 stappen gehaald dus wat dat betreft gaat morgen alvast een graadmeter zijn...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:18

Hopelijk krijg je groen licht om weer te beginnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:24

Supervixen schreef:
hwn schreef:

Ik heb de garmin fenix 7s sapphire solar. De cream gold titanium met light sand polsband.
Hij is duur, maar het echt waard.

Ik krijg dezelfde grafiekjes en dingen er uit met de Instinct 2 en die is een stuk goedkoper voor als iemand wat minder uit wil geven.

Verder zit er bij mij ook een paardrijfunctie op, telt deze baantjes bij zwemmen, bij hiken krijg je hoogtemeters er ook bij (bij hardlopen ook overigens), fietsen. Enz. enz. Te veel sporten om op te noemen.

Ik heb niet de extra hartslagband er bij gekocht, die vind ik nogal prijzig, en de reviews zijn ook lang niet allemaal positief. En dingen als een bijbehorende weegschaal e.d. heb ik ook niet.

Imay, hier ook geen lange lopen hoor, maar ik ben wel blij dat ik 5km kan doen zonder extra last van de pezen te krijgen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:58

Ik denk dat die instinct 2 veel meer functies mist dan de mijne, gezien het prijsverschil.. dat is er niet voor niets.
Ik vind hem ook een stuk minder mooi en vrouwelijk, maar dat is persoonlijk.

Maar goed, heb je minder budget dan kun je ook voor een uitgebreide forerunner kijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:19

Ik zou graag zien dat Garmin de functies van de Descend inclusief trimix en aanpasbaar Buhlmann combineert met de instinct, de behuizing is al practisch hetzelfde, maar denk niet dat ze dat ooit gaan doen.
Voor hardlopen voldoen de instinct prima. Met duiken heb ik er niets aan, behalve dat ik hem om kan laten omdat ie tot 100m waterdicht is ( maar bij sommige duikers bij 40m wel geimplodeerd is. Maar dat is dan garantie lijkt mij). Ik ben er al dieper mee geweest.

Verschillen in grafiekjes heb ik nog niet kunnen ontdekken. En ik vond juist de gele instinct heel mooi sportief en vrouwelijk genoeg. Zo zie je verschil in smaak. Ook is de instinct gekocht om te hiken, en ishardlopen er later bijgekomen. De forerunners misten dingen. Je moet dus gewoon kijken naar wat je wilt. De forerunner 35 die ik hier voor had kon echt veeeeel minder.
De instinct heeft alleen geen oled scherm. Dat kan een nadeeltje zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:32

Supervixen schreef:
Ik denk dat die instinct 2 veel meer functies mist dan de mijne, gezien het prijsverschil.. dat is er niet voor niets.
Ik vind hem ook een stuk minder mooi en vrouwelijk, maar dat is persoonlijk.

Maar goed, heb je minder budget dan kun je ook voor een uitgebreide forerunner kijken.

Dit.
Ik ben super tevreden met mijn forerunner maar de forerunner 955 is ook niet de allergoedkoopste natuurlijk. En als iemand specifiek de Fenix wil dan is dat gewoon waar die gene voor moet gaan.

Ik krijg trouwens nu uitslag van het bandje. Heb hem nu enkel af als ik douche of als die oplaad dus draag hem verder altijd. Maar ga dus wel op zoek naar een ander bandje. Maar leer vind ik vaak niet mooi.

Ik stuitte in mijn zoektocht naar leuke trails op de lage vuurse trail in November. Die lijkt mij heel leuk. Alleen ik vind 21km denk een beetje veel. Ook omdat er in de middag gestart wordt en er denk voor mij wat krap tijd wordt om binnen te komen. Er is ook de optie om 10km te lopen daar denk ik even over. Vandaag ook de 10 bij de Maarten maartens.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:17

Gister terug gekomen uit NYC. Wat was het fantastisch. Ondanks een fikse verkoudheid en jetlag net een rondje gaan lopen. Het idee was een rustige 6km. Maar wat een wind. Na twee km even gaan wandelen, kreeg het slijm niet meer omhoog gehoest. Daarna met wind mee toch nog fijn gelopen.
Gelukkig nog twee weken tot Olympisch stadion loop.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:04

Hier ook een halve storm, gelukkig heb ik een rustdag :D Volgens Garmin staan alle seinen op groen, laag in stress, volle body battery, maar ik heb een zwaar hoofd en ben moe :z :Z Als de bui voorbij is ga ik een grote ronde met de hond doen en daarna lekker weer op de bank met een serie :j

Welkom terug judenjul!

Ik ga denk ik voor de Fenix, maar ik wacht tot mijn man terug is uit het buitenland, dan gaan we samen shoppen. Mijn Venu doet prima dienst, maar mist een aantal functies die ik toch wel prettig ga vinden nu ik steeds meer en meer aan het lopen ben, kan ik eindelijk oefenen met niet verdwalen :+

21km zou toch moeten lukken BF? Je bent hartstikke getraind, je moet jezelf niet tekort doen hoor.

Mijn man komt aankomend weekend naar huis en we gaan zondag naar Appelscha, de week daarna loop ik de Devils trail op Schier met Iris (nou ja, ik denk dat ik Iris bij de finish wel weer tref :D ). Gisteren een halve in training gelopen op 5:32 als voorbereiding op de hele einde van het jaar, maar ik vermoed dat ik de sub 4 training ga loslaten, haal er zo geen voldoening uit. Als ik een goede dag heb dan moet het haalbaar zijn en zo niet dan heb ik gewoon een leuke loop. Hoop dat mijn man het redt, dan kan daarna weer de focus op de langere trails :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:45

Ja maar niet binnen de tijd waarschijnlijk. 21 km lopen gaat wel. Maar op zo'n langere duurloop ben ik echt nog traag. Maar misschien lukt het ook wel. Ik ga nog even denken want hij lijkt me wel erg leuk.

Super goed gedaan Ninus _/-\o_
En veel plezier met shoppen, ik ben blij dat die actie van ING toen kwam want kan moeilijk keuzes maken.

JudenJul ook goed gelopen. Jammer van de verkoudheid. Wel gaaf ook dat je in NYC bent geweest zeg.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:56

Goed bezig @Judenjul. Altijd lastig met verkoudheid lopen, kost zoveel meer energie dan nodig zou zijn. Maar, je bent wel weer geweest! :j

Hier ook gelopen. 5x1000m met 3 minuten herstel. Was naar een wielerbaan hier in de buurt gegaan, die ligt in de bossen. Dus minder last gehad van de wind :) was evengoed hard werken. Maar wel weer geweest!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 13:57

Ziezo, net naar de opendeur van de sportzaak geweest. Garmin Forerunner 255 stond met 50 euro korting, als ik het internet afspeur heb ik inderdaad wel een koopje gedaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:16

10km.

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:17

Ninus slim om dat doel los te laten als het je geen plezier brengt. En mocht je wel een goede dag hebben, dan kun je er altijd nog voor gaan.

Vanmorgen met mijn vriend op pad geweest. We wilden naar de Loenermark, maar de afslag op de snelweg was afgesloten omdat er iemand flink de vangrail in was gereden. Dus maar verder gereden en naar de Ginkelse heide gegaan.
Onverwacht mooie ronde gelopen met heel veel nieuwe, maar wel zware zandpaden. Ook nog een ronde over de zandverstuiving gegaan. Dat was helemaal pittig. Ik had zware benen vandaag, maar wel erg genoten van de natuur en ook nog een groot zwijn gezien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:17

Goed gedaan BeFunny. Was het leuk?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:23

Ja was erg leuk. Mooie route, perfect weer eigenlijk iets te warm en heel goed georganiseerd.

Ik zit wel helemaal onder de bagger :')

Jij hebt prachtige foto's en volgens mij ook een hele mooie route en pittige afstand.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 29-10-23 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:24

Leuk dat er weer zo lekker gelopen is gisteren en vandaag. Het weer valt ook alles mee!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 17:21

@hwn, altijd leuk een koopje :D

@Befunny, goed gedaan!
Wat is de tijdslimiet bij de 21km?

@SV, wow flink zandpad idd! Knap gedaan weer.

@Ninus, lekker je rust pakken :(:)

Ik ben stiekem best trots.
Mn doel was uitlopen, stiekeme hoop was onder de 2.5uur en beide zijn gelukt :D
Afbeelding
Afbeelding

De laatste 3 km waren zwaaarr. Mn voorbereiding is niet verder gegaan dan 14.2km dus deze heb ik mooi maar in the pocket :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 17:26

Mooi gedaan Befunny! En gefeliciteerd Karin. Leuk rondje weer SV, klinkt pittig veel zand.

Ik ben net een half uurtje gegaan. Warm idd ben lekker op rustige hartslag door de blubber gegaan. Wat is de herfst toch mooi <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:06

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:16

Karin wat goed van je! Knap!