Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:13

anjali schreef:
Relaxed schreef:
Geert wilders heeft zich laten vaccineren, de reacties daarop op twitter, ik weet nog niet of ik moet lachen of huilen :') "wAT VaLt mE DiT vAN JuH TEguHh"

Dat vind ik dan belachelijk want corona is geen politiek iets.Iedereen van welke stroming dan ook kan het oplopen en heeft het recht om zichzelf en zijn\haar omgeving daartegen te beschermen.

Lijkt mij ook. Vind het sowieso belachelijk dat je je soms blijkbaar moet verdedigen omdat je je laat vaccineren..

Vriendin had laatst oproep en wappie vriendin van haar vroeg of ze dat ging doen. Ja zegt ze, waarop die vriendin vraagt waarom op een vrij aanvallende manier. Vriendin vroeg haar sinds wanneer ze haar verantwoording af moest leggen.. :+

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:21

Oh plaatste het net ook in ander topic per ongeluk maar 67 en 68 krijgen janssen volgens ad.nl

Oscar
Forumcoördinator

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:57

Sjemig, daar ben je dan ook lekker mee. Dat je je richting je vrienden (of uberhaupt: iemand) moet verantwoorden omdat je het beste voor jezelf en je medemens wilt.

Andersom heb ik trouwens ook al wel geluiden gehoord. Wij kennen 2 stellen die op basis van hun leeftijd in aanmerking kwamen voor vaccinatie maar het niet gedaan hebben. Ze vonden allebei dat het niet nodig was. Beide stellen zijn positief getest en zijn er flink beroerd van. 2 van de 4 liggen al een paar weken plat. De derde schuifelt weer wat rond en de vierde heeft relatief milde klachten gehad. Beide stellen hebben vanuit hun omgeving best wat verwijten gehad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:03

Oscar schreef:
Sjemig, daar ben je dan ook lekker mee. Dat je je richting je vrienden (of uberhaupt: iemand) moet verantwoorden omdat je het beste voor jezelf en je medemens wilt.

Andersom heb ik trouwens ook al wel geluiden gehoord. Wij kennen 2 stellen die op basis van hun leeftijd in aanmerking kwamen voor vaccinatie maar het niet gedaan hebben. Ze vonden allebei dat het niet nodig was. Beide stellen zijn positief getest en zijn er flink beroerd van. 2 van de 4 liggen al een paar weken plat. De derde schuifelt weer wat rond en de vierde heeft relatief milde klachten gehad. Beide stellen hebben vanuit hun omgeving best wat verwijten gehad.

Ik kan me er vooral woest om maken wanneer dit soort onnozele niet-gevaccineerde mensen de zorg gaan belasten terwijl ze ook een vaccin hadden kunnen nemen. :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:08

anjali schreef:
Relaxed schreef:
Geert wilders heeft zich laten vaccineren, de reacties daarop op twitter, ik weet nog niet of ik moet lachen of huilen :') "wAT VaLt mE DiT vAN JuH TEguHh"

Dat vind ik dan belachelijk want corona is geen politiek iets.Iedereen van welke stroming dan ook kan het oplopen en heeft het recht om zichzelf en zijn\haar omgeving daartegen te beschermen.

Sjerry maakt het anders aardig politiek...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:09

Destiny22 schreef:
Morgen krijg ik mijn eerste prik bij de GGD in Lelystad. In de brief staat dat ik Pfizer of Moderna krijg. Nou zag ik op internet dat ze moderna maar prikken op 10 locaties, maar welke staat er niet. Weet iemand met welke ze prikken in lelystad? Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar Pfizer

Utrecht. Dus dat is er vast 1 ;)

Maar waarom heb je liever Pfizer? Volgens mij zijn de verschillen verwaarloosbaar.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:13

MarlindeRooz schreef:
Ik kan me er vooral woest om maken wanneer dit soort onnozele niet-gevaccineerde mensen de zorg gaan belasten terwijl ze ook een vaccin hadden kunnen nemen. :o

Tsja, met dat laatste ben ik het ook eens. Als ze een andere keuze hadden gemaakt dan hadden ze de zorg (die ze nu trouwens ook niet belasten want ze hebben geen zorg gehad) waarschijnlijk niet hoeven belasten. Het zou mijn keuze ook niet zijn.
Maar het zijn verder weldenkende mensen die bewust een keuze hebben gemaakt. Om ze dan onnozel te noemen is ook nogal wat. We leven in een vrij land en als zelfs medewerkers die met kwetsbare mensen in aanraking komen de keuze maken om geen vaccin te nemen, dan...... nou ja, laat ik er maar over ophouden. Laten we het er maar op houden dat ik er ook wat van vind.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:14

Eens, al helemaal als een keuze wordt gemaakt op grond van fake news :(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:17

@Femke Tweety: Wie is Sjerry? Maar gezondheid en ziekte staan toch echt los van politiek. Al bemoeit de politiek zich er mee.Er is geen enkele politieke partij waarvan de leden geen corona kunnen oplopen.Ik vind wel dat vaccineren vrijwillig moet zijn en dat is het gelukkig ook. Maar ik hoop wel dat degenen die zich niet willen laten vaccineren dan wel extra goed zich aan de maatregelen houden om besmettingsgevaar te voorkomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:18

Op mijn Facebook schreef ook iemand dat ze tussen 2 kanten inzat. Het enige wat ik heb geantwoord was doe je onderzoek en kijk verder.
En ik denk dat je dit het beste kan zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:19

anjali schreef:
@Femke Tweety: Wie is Sjerry? Maar gezondheid en ziekte staan toch echt los van politiek. Al bemoeit de politiek zich er mee.Er is geen enkele politieke partij waarvan de leden geen corona kunnen oplopen.Ik vind wel dat vaccineren vrijwillig moet zijn en dat is het gelukkig ook. Maar ik hoop wel dat degenen die zich niet willen laten vaccineren dan wel extra goed zich aan de maatregelen houden om besmettingsgevaar te voorkomen.

Ik vermoed sjerrie baudet?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:25

Destiny22 schreef:
Morgen krijg ik mijn eerste prik bij de GGD in Lelystad. In de brief staat dat ik Pfizer of Moderna krijg. Nou zag ik op internet dat ze moderna maar prikken op 10 locaties, maar welke staat er niet. Weet iemand met welke ze prikken in lelystad? Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar Pfizer

Lely was AZ+ Pfizer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:27

MarlindeRooz schreef:
Oscar schreef:

Marlinde, voor mensen die denken dat hun immuunsysteem wel eventjes afrekent met Corona en zich vaak nergens aan houden ben ik het met je eens, in geval van dr stellen die Oscar kent, ze zijn flink ziek geweest van Corona dus behoorlijk immuun, misschien dat ze wel de booster gaan nemen de volgende keer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:27

Ik heb alweer een uitnodiging
Nog 1 en ik kan kwartetten :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:28

Ik las het zo dat ze eerst het vaccin weigerden en daarna pas ziek werden. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:30

MarlindeRooz schreef:
Ik las het zo dat ze eerst het vaccin weigerden en daarna pas ziek werden. :)

Inderdaad, zo had ik het niet gelezen, dan is het eigen schuld dikke bult en toch fijn dat ze geen druk op de zorg alleen op zichzelf hebben gelegd. Ze weten nu wat Corona kan doen .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:50

Ze hadden inderdaad redelijk recent daarvoor (ik gok een paar weken tot een maand ofzo, maar weet het niet op de dag nauwkeurig hoor) een uitnodiging gekregen en besloten om het niet te doen.
Van 2 van de 4 weet ik zeker dat ze in elk geval de booster gaan nemen en 't zou zomaar kunnen dat de andere 2 dat ook gaan doen.
't Zijn trouwens geen corona-ontkenners ofzo. Wel mensen die wat meer op leeftijd zijn (iets boven de 60) en dachten dat het zo'n vaart niet zou lopen omdat ze verder nooit ziek zijn. Zoals er volgens mij wel (veel) meer zijn in die groep. Ik hoop in elk geval dat ze de volgende ronde wel mee gaan doen. Voor zichzelf, maar even heel egoistisch ook voor mijzelf, want ik heb me best wel zorgen gemaakt om die 'ouwe knarren' :))

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:51

Gelukkig is het voor hen niet ernstig.
Maar juist die leeftijd (en nu ook jonger) zie je dus wel in het ziekenhuis liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:55

Echwel schreef:
Ik heb alweer een uitnodiging
Nog 1 en ik kan kwartetten :D

Oh dat gaat lekker :')

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:33

Quote: Ik kan me er vooral woest om maken wanneer dit soort onnozele niet-gevaccineerde mensen de zorg gaan belasten terwijl ze ook een vaccin hadden kunnen nemen.

Waarom zijn ze onnozel?
Ik ben dus ook onnozel omdat ik het vaccin weiger?
En dat ze de zorg belasten? Ja dan kan je meer noemen die onnodig de zorg belasten.In het hele leven zijn risico's waarmee je de zorg kan belasten.Ik belast de zorg al jaren vanwege een simpele tekenbeet,had ik dan maar niet het bos in moeten gaan?
Iedereen zijn/haar keuze is niet onnozel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:43

Bewust op dit moment niet een vaccinatie nemen vind ik iets anders dan domme pech hebben dat je iets hebt opgelopen.

Alleen als een arts uitdrukkelijk zegt dat je geen vaccinatie mag, loop je veilig onder de paraplu van wel gevaccineerden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:03

Te veel vreten is ook bewust risico nemen, niet bewegen is ook bewust risico nemen, ongezekerd stijle wanden klimmen is ook een bewust risico.
Dat iemand gepikeerd is vanwege de infectiekansen naar een ander snap ik nog. Maar dat met de zorg belasten is echt een non-argument.

Gewoon zelf doen wat je kunt en je stemming niet laten verpesten door een ander.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:35

Sizzle juist!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:30

Ik ben vandaag 1e prik ingeënt. {:}

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:35

Afbeelding