Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:Karl66 schreef:Het resultaat is in ieder geval dat AZ inbindt en meer vaccins aan de EU en Nederland gaat leveren:
https://www.ad.nl/binnenland/astrazenec ... ~a9188e83/
8miljoen voor de hele eu![]()
Ann schreef:@Pandora2, ik begrijp je gebruikte smilies niet zo goed?
Dit is een zeer ernstige zaak en kan zelfs mensenlevens kosten.
Ann schreef:@Pandora2, ik begrijp je gebruikte smilies niet zo goed?
Dit is een zeer ernstige zaak en kan zelfs mensenlevens kosten.
friezenfan2 schreef:Dan is het weer bevestig dat ik raar ben. Ik begin pas met werken om 9 uur. Dus ja ik zit nog in mijn pyjama mijn ontbijt op te eten.
Citaat:EU officials say AstraZeneca has been asked to send some doses manufactured in the UK to the continent to make up the shortfall, but the company said on Wednesday that its contract for UK supplies prevented this.
UK Cabinet Office Minister Michael Gove said on Wednesday that UK supplies "won't be interrupted".
But Mrs von der Leyen insisted the EU's contract with AstraZeneca listed two UK plants as production sites for vaccine destined for the EU."
Huertecilla schreef:Popstra schreef:En dan te bedenken er in Israël intussen al meer dan 3 miljoen mensen gevaccineerd zijn...
...en die vaccins met EU subsidie ontwikkeld zijn en de staat Israël mede op financiële steun vanuit de EU draait.
Ann schreef:@Besita
Als het die 'uitgerangeerde EU politiekers' niets kon schelen, zou er nu niet zoveel druk worden uitgeoefend op AstraZeneca
secricible schreef:Blijkbaar heeft de UK de bende dan toch beter dicht weten te timmeren dan de EU. Maar het zegt genoeg over de UK en ik denk idd dat het aardig terugveert naar de UK op de lange termijn.
besita schreef:Ann schreef:@Besita
Als het die 'uitgerangeerde EU politiekers' niets kon schelen, zou er nu niet zoveel druk worden uitgeoefend op AstraZeneca
Omdat ze verdorie heel goed weten dat zij schuld hebben ( zo'n amateuristisch opgesteld contract ) en hun imago proberen te redden
Als hun contract sluitend was geweest konden ze alles afdwingen !!
Nu proberen ze iets te recupereren zonder alles kwijt te spelen want ja zo machtig is Big pharma
Huertecilla schreef:secricible schreef:Blijkbaar heeft de UK de bende dan toch beter dicht weten te timmeren dan de EU. Maar het zegt genoeg over de UK en ik denk idd dat het aardig terugveert naar de UK op de lange termijn.
Zoals ik al schreef is voor ´eerlijke´ verdeling levering vanuit de UK naar de EU nodig. Is dichttimmeren náár de UK slecht een deel van onethisch toe-eigenen.
Het is imo onacceptabel dat de pharmaceutische industie een forse extra winst maakt op verkoop naar UK en Israël van een vaccin wat nota bene door EU subsidie ontwikkeld is.
Bloodymary schreef:Volgens De Jonge is NL in een paar weken bij met vaccineren. Ik ben benieuwd.