Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:13

Ja he wat een enorme royale compensatie voor de 50? Miljoen die missen. 8)7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:31

Af en toe komen er weer van die nieuwsberichten langs waarvan ik echt denk: ehhhhh, was er niet zoiets als een pandemie aan de gang?

Zo heeft er blijkbaar een langlauf wedstrijd plaatsgevonden bij dusdanige kou dat meerdere deelnemers naar het ziekenhuis moesten vanwege kou verbrandingen. Was er niet zoiets als: proberen niet de eerste hulp onnodig te belasten :?
Deze wedstrijd was echt van maatschappelijk belang?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:58

Tsja in oostenrijk is er een superspread event geweest. De opleiding van nieuwe skileraren van heel europa op een kluitje. Ook heel noodzakelijk ja 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:00

karuna schreef:
Ja he wat een enorme royale compensatie voor de 50? Miljoen die missen. 8)7

Hier in Spanje enórme verontwaardiging want het zet gelijk het toeristenseizoen op losse schroeven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:01

secricible schreef:
Karl66 schreef:
Het resultaat is in ieder geval dat AZ inbindt en meer vaccins aan de EU en Nederland gaat leveren:

https://www.ad.nl/binnenland/astrazenec ... ~a9188e83/

8miljoen voor de hele eu :j -O-

Beter als niks toch :o :D

De onderzoekers van de WHO zijn ondertussen ook aangekomen in Wuhan. Benieuwd of ze deze keer toch iets meer vrije baan zullen krijgen of het weer een reisje voor niks geweest is :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:05

Pandora2 schreef:
Beter als niks toch :o :D

Alleen Spanje heeft al 70 miljoen dosis nodig voor een 70% niveau.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:10

Wel ja, dan is dit alvast een klein begin van de surplus-leveringen, toch ? :')
We kunnen er toch niks aan veranderen, dus dan maar de positieve kant bekijken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:16

@Pandora2, ik begrijp je gebruikte smilies niet zo goed?
Dit is een zeer ernstige zaak en kan zelfs mensenlevens kosten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:26

Ann schreef:

En wat kunnen wij eraan doen niets ,toch

Schuld van de uitgerangeerde politiekers die in de EU zitten met flutcontracten en juristen aan de ene kant
En de big pharma aan de andere kant

Denk je echt dat die inzitten met -tig meer doden ?? :n

Don't cut the branch you're sitting on

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:30

Ann schreef:

Vind jij het niet stilaan lachwekkend dan, dat hele avontuur met die vaccins en co ?

Of ik hier nu zit te huilen en te jammeren |( , dat gaat de zaak echt niet veranderen.
Frustratie over zulke dingen kosten alleen maar energie, dus bekijk ik het liever langs de positieve kant.
Er gebeurt tenminste iets. Ook al is het iets heel klein.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:34

friezenfan2 schreef:
Dan is het weer bevestig dat ik raar ben. Ik begin pas met werken om 9 uur. Dus ja ik zit nog in mijn pyjama mijn ontbijt op te eten.

Nee hoor je bent niet raar, gewoon geen ochtend mens.
Ik begin zelden voor 9 uur. Ben geen ochtend mens. Gelukkig mijn eerste calls zelden voor 10 uur.
Dat is echt fijn aan corona dat ik later op kan staan.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 29-01-21 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:35

En dan te bedenken er in Israël intussen al meer dan 3 miljoen mensen gevaccineerd zijn...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:35

@Besita
Als het die 'uitgerangeerde EU politiekers' niets kon schelen, zou er nu niet zoveel druk worden uitgeoefend op AstraZeneca imo.

@Pandora2
Persoonlijk vind ik er niets lachwekkends aan met alles wat er op het spel staat. Maar goed, ieder zijn manier van reageren natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:38

Popstra schreef:
En dan te bedenken er in Israël intussen al meer dan 3 miljoen mensen gevaccineerd zijn...

...en die vaccins met EU subsidie ontwikkeld zijn en de staat Israël mede op financiële steun vanuit de EU draait.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:42

Op BBC lees ik net dit

Citaat:
EU officials say AstraZeneca has been asked to send some doses manufactured in the UK to the continent to make up the shortfall, but the company said on Wednesday that its contract for UK supplies prevented this.

UK Cabinet Office Minister Michael Gove said on Wednesday that UK supplies "won't be interrupted".

But Mrs von der Leyen insisted the EU's contract with AstraZeneca listed two UK plants as production sites for vaccine destined for the EU."

Blijkbaar heeft de UK de bende dan toch beter dicht weten te timmeren dan de EU. Maar het zegt genoeg over de UK en ik denk idd dat het aardig terugveert naar de UK op de lange termijn.

Ik vind het vooral heel frustrerend omdat Nl met een aantal andere landen (Italie, Duitsland, Frankrijk en Nederland ) verdorie zelf afspraken had gemaakt met AZ. Al van het voorjaar, dus ruim op tijd. De EU heeft ze toen teruggefloten en nu dit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:47

Huertecilla schreef:
Popstra schreef:

...en die vaccins met EU subsidie ontwikkeld zijn en de staat Israël mede op financiële steun vanuit de EU draait.

Volgens mij gebruikt Israël het Pfizer vaccin vooral. Ze hebben het dubbele betaald en delen gegevens vandaar een grote levering.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:48

Ann schreef:
@Besita
Als het die 'uitgerangeerde EU politiekers' niets kon schelen, zou er nu niet zoveel druk worden uitgeoefend op AstraZeneca

Omdat ze verdorie heel goed weten dat zij schuld hebben ( zo'n amateuristisch opgesteld contract ) en hun imago proberen te redden

Als hun contract sluitend was geweest konden ze alles afdwingen !!
Nu proberen ze iets te recupereren zonder alles kwijt te spelen want ja zo machtig is Big pharma

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:49

Inderdaad bigone ,Israël gebruikt voornamelijk Pfizer

Popstra

Ik snap Pandora wel. Heel eerlijk, dat het allemaal zo lang duurt nu of vanaf nu komt toch echt omdat de overheid de zaakjes niet op orde weet te maken. Het is niet onze schuld dat ze niks fatsoenlijks kunnen organiseren.
Het organiseren van de verkiezingen lukt ook dus waarom lukt dat massaal vaccineren dan niet!? Ongeacht er niet genoeg vaccins zijn liggen er over de 700.000 in de koeling te liggen.
En waarom mensen van 85+ Nu standtepede vaccineren???
Nederland heeft te veel bureaucratie en er word veel te veel politiek bij gehaald. Geef dat vaccineren uit handen aan mensen die wel weten en kunnen organiseren hoe dat snel kan.
Niemand heeft toch nog zin om nog langer in lockdown te zitten omdat duidelijk is dat in ons land de zaken niet op orde zijn!? Is dat onze schuld?? Dacht het niet. Evenmin dat er te weinig capaciteit in onze ziekenhuizen is. We lijken wel een onderontwikkeld land zo. Wie had dat gedacht?
Ons worden regels opgelegd die we (uitzonderingen daargelaten) netjes volgen al een jaar. Mensen gaan het niet langer trekken op deze manier.
Elke keer krijg je weer een slap gelul en ja dat word ongeloofwaardig en zelfs lachwekkend.

BigOne

Besita? Jij weet wat er in dat contract staat? Laten we dat even afwachten aangezien er twee verschillende versies ronddwalen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:51

secricible schreef:
Blijkbaar heeft de UK de bende dan toch beter dicht weten te timmeren dan de EU. Maar het zegt genoeg over de UK en ik denk idd dat het aardig terugveert naar de UK op de lange termijn.

Zoals ik al schreef is voor ´eerlijke´ verdeling levering vanuit de UK naar de EU nodig. Is dichttimmeren náár de UK slecht een deel van onethisch toe-eigenen.

Het is imo onacceptabel dat de pharmaceutische industie een forse extra winst maakt op verkoop naar UK en Israël van een vaccin wat nota bene door EU subsidie ontwikkeld is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:51

besita schreef:
Ann schreef:
@Besita
Als het die 'uitgerangeerde EU politiekers' niets kon schelen, zou er nu niet zoveel druk worden uitgeoefend op AstraZeneca

Omdat ze verdorie heel goed weten dat zij schuld hebben ( zo'n amateuristisch opgesteld contract ) en hun imago proberen te redden

Als hun contract sluitend was geweest konden ze alles afdwingen !!
Nu proberen ze iets te recupereren zonder alles kwijt te spelen want ja zo machtig is Big pharma

Dat is de vraag besita. Ik denk dat het iets ingewikkelder is.
Feit is dat de vaccins er niet zijn. Dus zelfs als je een knalhard waterdicht contract hebt heeft AZ gewoon de voorraad aan meerdere mensen verkocht. Dan kun je gelijk krijgen (en dat laat ik in het midden, ik ben geen jurist, geen rechter of wat dan ook), maar daarmee worden er niet ineens vaccins tevoorschijn getoverd natuurlijk.

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:56

Volgens De Jonge is NL in een paar weken bij met vaccineren. Ik ben benieuwd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:58

Huertecilla schreef:
secricible schreef:

Zoals ik al schreef is voor ´eerlijke´ verdeling levering vanuit de UK naar de EU nodig. Is dichttimmeren náár de UK slecht een deel van onethisch toe-eigenen.

Het is imo onacceptabel dat de pharmaceutische industie een forse extra winst maakt op verkoop naar UK en Israël van een vaccin wat nota bene door EU subsidie ontwikkeld is.

Ttv die EU subsidie was UK ook nog de EU. Dus m.i. Prima dat zij meeprofiteren van hun eigen ingebrachte centjes. Maar dat is wat anders als enerzijds wel de productie uit de EU naar de UK maar de productie van de UK niet naar de EU toe en de boel tegen elkaar uitspelen als fabrikant.

Bloodymary schreef:
Volgens De Jonge is NL in een paar weken bij met vaccineren. Ik ben benieuwd.

Ik denk eerst dat de hele bende nog een keer op de schop gaat om eerlijk tr zijn. Nu AZ mogelijk minder effectief of niet goed bewezen is op ouderen en dan de verminderde levering denk ik dat we onze voorraad dankbaar kunnen gebruiken nu voor een andere strategie.

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:02

Nou ja, wat ik er vooral niet aan begrijp is waarom De Jonge steeds dingen blijft zeggen die niet waar zijn of die hij niet waar kan maken. Zelfs een ezel... zeggen ze wel eens. Net als gisteren over die persoonsgegevens van de GGD. Staat hij gewoon glashard te liegen, dat kan toch niet?