Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:16

Karl66 schreef:
Shadow0 schreef:
@999681, ik ben benieuwd, als jij geen vaccin neemt en je krijgt wel corona en wordt daar ernstig ziek van, vind je dan dat je wel of niet zorg zou moeten krijgen?

Natuurlijk heeft ze dan gewoon recht op zorg. Gelukkig werkt dat zo in Nederland en ik zou niet graag willen dat het anders is.

Maar als ze hier dan zou komen klagen dat ze het zo ontzettend zwaar heeft daardoor, dan zou ik haar ook vertellen dat ze lekker bij iemand anders moet gaan klagen, dat was namelijk haar eigen keuze. Dat dan weer wel.

Dat is jullie goed recht :) net als dat mensen die roken niet bij mij moeten gaan klagen als ze longkanker krijgen

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:20

996981 schreef:
Ik heb die vraag hier al meermaals beantwoord.

In mijn ogen heeft iedereen recht op zorg. Of je nou zelf (mede) verantwoordelijk bent voor ziekte of niet. We zijn 1 maatschappij en met z’n allen verantwoordelijk voor iedereen. Als we mensen gaan buitensluiten op basis van gemaakte keuzes, waar stopt het dan?

De meeste ongevallen vinden plaats in en om huis. Mensen met een trap in huis gaan uitsluiten? Mensen die roken? Mensen die drinken? Mensen die sporten? Mensen die zich in het verkeer begeven?
Precies. Beetje een overbodige vraag dus ;) (ook als het doel was 'om mensen na te laten denken')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:21

Alleen krijgen we geen lockdown van mensen met kanker. Wel van ongevaccineerden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:22

MarlindeRooz schreef:
Alleen krijgen we geen lockdown van mensen met kanker. Wel van ongevaccineerden.
-:) :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:23

MarlindeRooz schreef:

Nee, het drukt structureel op de zorg. Dat is natuurlijk minder erg :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:24

Askja schreef:
996981 schreef:
Ik heb die vraag hier al meermaals beantwoord.

In mijn ogen heeft iedereen recht op zorg. Of je nou zelf (mede) verantwoordelijk bent voor ziekte of niet. We zijn 1 maatschappij en met z’n allen verantwoordelijk voor iedereen. Als we mensen gaan buitensluiten op basis van gemaakte keuzes, waar stopt het dan?

De meeste ongevallen vinden plaats in en om huis. Mensen met een trap in huis gaan uitsluiten? Mensen die roken? Mensen die drinken? Mensen die sporten? Mensen die zich in het verkeer begeven?
Precies. Beetje een overbodige vraag dus ;) (ook als het doel was 'om mensen na te laten denken')

Net zo overbodig als de oorspronkelijke vraag, die ik overigens al eerder beantwoord heb :)

Maar gezien we liever weer allemaal op 1 iemand duiken, in plaats van reageren op de aangereikte onderzoeken, resultaten en feiten scheid ik er weer even mee uit voor vandaag :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:27

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja ik heb nog nooit een lockdown meegemaakt omdat er te veel dikke rokers op de IC lagen. Wel onnodige maatregelen die geschrapt konden worden als iedereen zich gewoon liet vaccineren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:28

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Overigens is de effectiviteit en noodzaak van een lockdown ook zeer discutabel. Er wordt nu bijvoorbeeld al gevreesd voor de griepgevallen die op ons af gaan komen, door het gebrek aan immuniteit als gevolg van de lockdown.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:29

MarlindeRooz schreef:
996981 schreef:

Ja ik heb nog nooit een lockdown meegemaakt omdat er te veel dikke rokers op de IC lagen. Wel onnodige maatregelen die geschrapt konden worden als iedereen zich gewoon liet vaccineren.

Als er minder dikke mensen met hart- en vaatziekten lagen en minder rokers met longkanker was er wellicht gewoon plek geweest voor alle
Coronapatienten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:30

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dan nog is de kans dat je de zorg overbelast groter dan wanneer jij je wel vaccineert.

Klopt. Daarvoor ben ik jong en heb geen overgewicht. Evenwicht :)

Maar jij kan een auto-ongeluk krijgen. En dan is er geen plek voor jou, omdat de IC vol ligt met grotendeels ongevaccineerden.
Pech dan maar?

Uiteindelijk heeft de overbelasting van de zorg invloed op iedereen.
Jong en oud, slank of dik enz.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:31

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Als er minder dikke mensen met hart- en vaatziekten lagen en minder rokers met longkanker was er wellicht gewoon plek geweest voor alle
Coronapatienten

Fout. Dan had de zorg sowieso mindere “uitgebreid” geweest. Als er structureel minder IC bedden nodig zouden zijn dan zou dat aantal altijd lager liggen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:32

Ja want iedereen met hart en vaatziektes leeft ongezond :+ Het kan ook gewoon erfelijk zijn zoals wat in mijn geval misschien het probleem gaat zijn. Ik ben slank , BMI is perfect en leef gewoon gezond en beweeg veel. Minder kans erop , maar als het erfelijk is heb ik gewoon pech hoe gezond je dan ook leeft.

Ik heb nog nooit geroken en drink misschien 4x per jaar het is op 1 hand te tellen. En dan ook nog met mate.

Ik kan dus ook met een infarct op de ic komen te liggen , al leef ik nog zo gezond.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:35

Zebrastreep schreef:
Ja want iedereen met hart en vaatziektes leeft ongezond :+ Het kan ook gewoon erfelijk zijn zoals wat in mijn geval misschien het probleem gaat zijn. Ik ben slank , BMI is perfect en leef gewoon gezond en beweeg veel. Minder kans erop , maar als het erfelijk is heb ik gewoon pech hoe gezond je dan ook leeft.

Ik heb nog nooit geroken en drink misschien 4x per jaar het is op 1 hand te tellen. En dan ook nog met mate.

Ik kan dus ook met een infarct op de ic komen te liggen , al leef ik nog zo gezond.

Waar zeg ik dat? :z

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:37

MarlindeRooz schreef:
996981 schreef:

Coronapatienten

Fout. Dan had de zorg sowieso mindere “uitgebreid” geweest. Als er structureel minder IC bedden nodig zouden zijn dan zou dat aantal altijd lager liggen.

Waarschijnlijk. En nu hadden we in 2018 ook al te weinig bedden tijdens de griepgolf, wordt er al een eeuwigheid gewaarschuwd voor nieuwe epidemieën en we doen er gewoon niks mee

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:37

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Lees even goed wat je hier feitelijk zegt...

Ik denk dat mensen zo fel op jouw posts reageren omdat er nogal eens een heel vervelend, veroordelend ondertoontje in zit. En omdat je werkelijk alles puur beziet vanuit je eigen 'jong, slank en gezond'-perspectief. Dat is je goed recht, maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat je tegengas krijgt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:41

Sorry ik word gewoon duizelig van de cirkelredeneringen... %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:43

MarlindeRooz schreef:

Ik ben dus niet de enige :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:44

MarlindeRooz schreef:

En van alle drogredenen die je hier leest kan je een boek aan voorbeeldmateriaal vullen voor educatiedoeleinden :')

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:50

Hoewel ik het helemaal eens ben dat de overheid zich meer zou moeten richten op maatregelen voor een betere gezondheid (btw van groente, fruit naar 0% etc, gezondere voeding), schrik ik een beetje van de gedachte die sommigen blijkbaar hebben over de maakbaarheid van een goed immuunsysteem en het kunnen voorkomen van ernstige ziektes.

Wat sommige mensen ook vergeten is dat bij SARS-CoV-2 het immuunsysteem soms juist overdreven lijkt te reageren en in 'overdrive' gaat. Dus geen verminderde werking van het immuunsysteem, maar juist een overreactie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:51

Askja schreef:
Lees even goed wat je hier feitelijk zegt...

Ik denk dat mensen zo fel op jouw posts reageren omdat er nogal eens een heel vervelend, veroordelend ondertoontje in zit. En omdat je werkelijk alles puur beziet vanuit je eigen 'jong, slank en gezond'-perspectief. Dat is je goed recht, maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat je tegengas krijgt.

Ik heb het niet over mij alleen. Ik heb het over alle jongeren en kinderen die met de nek worden aangekeken.

Lees even terug. Ik ben niet de enige met een vervelend ondertoontje en ik ben zéker niet degene die anderen die wel enten veroordeelt of in persoonlijke berichten gaan neuzen om een ander allerlei reden aan te dragen om iemand over te halen.

Ik veroordeel ook geen rokers, mensen met overgewicht of wie dan ook. Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening, zijn eigen keuzes én zorg.

Ik veroordeel wél de regering, die het algemene belang van gezond leven niet onder de aandacht brengen, die gezond leven niet motiveren, die cijfers zo draaien dat het in het straatje past. Óok veroordeel ik de farmaceuten die na twee jaar nog steeds geen goed medicijn hebben ter genezing van Corona.

Ook bij Kanker is vastgesteld dat bijna alle kankerpatienten een selenium tekort hebben. Wat hoor je daarover? Niks.

Citaat:
Wetenschappelijk onderzoek toonde aan dat subklinische tekorten mogelijke gevolgen hebben voor een verhoogde incidentie van bepaalde vormen van kanker en hart- en vaatziekten, evenals voor een verhoogde gevoeligheid voor virale infecties.

https://www.pharmanord.nl/static/CKFind ... 00704b.pdf

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:51

MarlindeRooz schreef:

Dat doen natuurlijk alleen de critici :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:54

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat zegt ze toch helemaal niet.. :n

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:56

Relaxed schreef:
996981 schreef:

Dat zegt ze toch helemaal niet.. :n

Klopt. My bad

Askja

996981 schreef:
Ook bij Kanker is vastgesteld dat bijna alle kankerpatienten een selenium tekort hebben. Wat hoor je daarover? Niks.

Citaat:
Wetenschappelijk onderzoek toonde aan dat subklinische tekorten mogelijke gevolgen hebben voor een verhoogde incidentie van bepaalde vormen van kanker en hart- en vaatziekten, evenals voor een verhoogde gevoeligheid voor virale infecties.

https://www.pharmanord.nl/static/CKFind ... 00704b.pdf
Dus? Wat is je punt met dit wereldnieuws?

Matheno

bigone schreef:
Ninx schreef:
Geinig detail is dat op Urk de vaccinatiegraad nihil is, maar de besmettingen ook.... slechts 2 personen besmet....

Geen positief getest en maar gister wel een ziekenhuis opname, niet testen betekend zeker geen besmettingen zoals sommige figuren zeggen.

Ik kom van Urk, en ik zie mensen vooral typen: "Ja, maar er word niet getest" of "Ja, maar het wordt gewoon niet naar buiten gebracht"

Feit is dat hier eigenlijk nooit corona maatregelen zijn doorgevoerd. Ik denk dat er dus al groepsimmuniteit is.

Mijn vader is behoorlijk ziek geweest vlak voor corona echt kwam. Wij dachten toen dat hij gewoon een flinke griep te pakken had en zijn dus gewoon elke dag op bezoek geweest. Later werd aangetoond door een bloedonderzoek dat hij dus antistoffen had voor corona, en wij dus hoogstwaarschijnlijk allemaal besmet zijn geweest.

En dit geldt voor vrij veel bewoners van Urk. Dagelijks familiebezoek is nog erg normaal in deze omgeving.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat mensen gezonder zijn op Urk. Er zijn weinig mensen met morbide obesitas of zwaar overgewicht en er wordt doorgaans nog hard (fysiek) gewerkt. Vlees wordt nog gekocht bij een echte slager, en groentes vaak bij de groenteboer.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 10-09-21 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt