Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:09

Wat gaat het weer hard vandaag.

Es_ther, ik durf de foto van nu ook niet te plaatsen hoor. De foto is 20kg geleden. Iets met kg terug vinden als je niet meer kan sporten en dat compenseert met eten..
Wat een heerlijke blij foto! Ik vind je er goed uit zien!

Roosch, wat ben je lekker bezig :D . (ik mis de smiley van een gespierde arm)

MoniekJ, Ook herkenbaar. Wilde ook nooit op de foto, nu toch wel jammer dat ik zo weinig foto's heb.
Meestal doe ik het liefst alleen. Toch vrijer en vind het gewoon eng als andere mensen kijken :'). Sport wel soms samen, vind het dan wel spannend. Alleen basketbal gaat zo lastig alleen, haha.

Wat scheelt het veel op je foto. Super knap gedaan!

Gaucho, positief zelfbeeld helpt zeker. Alleen zo jammer dat die zo lastig is te vinden. Met een positief zelfbeeld gun je het jezelf ook veel meer, is mijn idee.
Thuis ga ik je recepten even lezen, misschien zie ik er nog wat lekkers in staan.
Meer dan 20km hardlopen, wat goed! Hoe heb je dat opgebouwd? Mooie trotse punten!

Vjestagirl, bij mij helpt het om een luisterboek of podcast te luisteren in de sportschool of tijdens het wandelen. Dan ben ik mezelf een stuk minder bewust van de omgeving, waardoor ik het niet meer eng of saai vind.

Tirzasara, haha zie het shetje al voor me. Je mag de draver die ik verzorg wel lenen. Die stapt zo snel dat ik moet joggen.
Wat zag je er goed uit! Gek he dat we het dan toch niet genoeg vinden. Hopelijk lukt het om weer richting je doel te gaan. Succes!

Snippergroen, zeker heel apart dat je eigenbeeld zo anders kan zijn. Goede afspraak met jezelf. Ben benieuwd of je gevoel het ook zegt op dat moment.
Snap door het afvallen ook steeds beter mensen met een eetstoornis. Elke keer valt weer iets nieuws op wat er weer af moet, die grens met te ver gaan is niet heel groot. Tevreden zijn met je lichaam komt denk ik ook niet op een bepaald fysiek punt, maar is bijna 100% mentaal denk ik.

Wat een mooie trotste punten!!
momenteel zit ik niet zo lekker in m'n vel en vind ik trots zijn lastig. Het enige waar ik nu op kom is: ik ben trots dat ik eerder al heb laten zien dat afvallen mogelijk is. Ook trots dat ik het toen bijna 2jaar stabiel heb gehouden.

Sharani, stelt niet veel voor? Ik vind het een harstikke mooi begin! Je hebt het toch maar weer gedaan.

MuSLi, Leuk idee die ijsjes. Ziet er nu al lekker uit, de blije ijsstokjes doen het hem, haha

Gamova, Snap dat het nu even lastig voelt. Maar al bijna 20kg afgevallen is ook iets om trots op te zijn!
Beterschap! Hopelijk valt het mee. Smaak weg kan een voordeel zijn, is snaaien ook niet lekker :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:48

Als we toch allemaal foto's aan het posten zijn...
Afbeelding

Vanaf het moment dat ik begon met trainen bij mijn PT tot nu, zo'n 18,5 kg afgevallen. De broek op de eerste foto is een 48, op de tweede foto een 42 (nadat ik het vandaag ein-de-lijk zat was om altijd een riem om mijn 46 te moeten dragen en de kringloop in gewandeld ben _O- ). Shirtje links is een XXL, de rechter een S/M.

En eerlijk: ik voel me niet anders. Tuurlijk, ik zie ook in de spiegel dat ik er anders uitzie, maar anders voelen? Nee dat niet. Daar ben ik best een beetje teleurgesteld over eigenlijk...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:52

Misschien komt dat nog wel!

Ik ga niet aan foto's doen. Ik ga wel weer op de foto als ik weer dit formaat heb. :+

Afbeelding
Das nog een kilo of 12 weg geloof ik.

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:35

Wat leuk om al die foto's te zien :D ik heb alleen progressiefoto's in ondergoed geloof ik. Dus die zal ik jullie ook besparen :+

Gave foto wel Roosch!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:55

Ik heb geeneens foto's van mezelf _O-

Wel gave foto Roos :D

Vjesta, is dat in 4 maand tijd :wow:

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:24

Vjesta, je ziet het goed hoor! Knap dat je al zover bent gekomen. Hoe vaak sport je met pt?

Roosch, wel hele mooie foto en je zal nu met die 12 kilo eraan nog steeds knap zijn <3

Snippergroen, in ondergoed is ook zo wat he? Haha
Voor jezelf wel fijn om progressie te zien denk ik?

Volgen jullie nog leuke/interessante mensen op insta bijvoorbeeld? Om beetje inspiratie te krijgen :')?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:38

MoniekJ schreef:
Vjesta, je ziet het goed hoor! Knap dat je al zover bent gekomen. Hoe vaak sport je met pt?

Roosch, wel hele mooie foto en je zal nu met die 12 kilo eraan nog steeds knap zijn <3

Snippergroen, in ondergoed is ook zo wat he? Haha
Voor jezelf wel fijn om progressie te zien denk ik?

Volgen jullie nog leuke/interessante mensen op insta bijvoorbeeld? Om beetje inspiratie te krijgen :')?

Ik vind @fitmetlotte_ leuk omdat ze super eerlijk en oprecht is en omdat ze struggelt en daar kun je je soms echt door gesteund voelen. Dat anderen dat ook hebben :Y)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:43

De Hipro dark chocolat mousse gevonden :9
Smaakt best goed, maar de nasmaak van zoetstof vind ik minder.
Ga het binnenkort maar eens zelf proberen te maken met slagroom, pure choco en erythritol.

Afbeelding

Zit wel heul weinig in, in zo'n bakkie :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:38

Het gewicht van mijn foto zou voor mij 30kg betekenen, dat zou mijn ultieme doel zijn. Voor nu ben ik nog geen kilo kwijt en denk ik dat als het eenmaal gaat lukken ik eerst maar eens 20kg moet gaan afvallen. Met 20 kg er af ben ik ook op een prima gewicht, 25kg nog wat beter en 30kg echt strak in het pak.
Hebben jullie ook veel moeite met de zomer en dan vooral kleden? Ik heb er lange tijd heel veel lak aan kunnen hebben maar ik voel mij steeds bezwaarder. Bikini voelt niet fijn, korte broek niet en voor al een shirt vind ik naar. Ik heb stevige boven armen met enorme kipfilets, dit komt vooral omdat mijn huid en bindweefsel slecht zijn. Daardoor gaat alles hangen zegmaar. Ik heb vrij heftige love handles en echt vet onder mijn navel. De rest van mijn buik is eigenlijk super slank, daardoor valt het in een shirt heel erg op. Mijn paarden kleding corrigeert veel waardoor ik mij comfi voel maar de rest :(
In jurkjes voel ik mij helemaal een kamer olifant...
Dus weet iemand iets wat bedekt, afslankt en wat lekker luchtig is?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:58

Ik trek vooral iets aan wat het accent legt op iets waar ik wel blij mee ben. In mijn geval dus meestal taille en de boobies :D maakt je zelfverzekerder als je daar de focus op legt.

Ik had eerder een aantal grote maten merken waar ik goed kon slagen omdat ze een voor mij flatterende pasvorm hadden. Violetta by Mango bestaat niet meer, Zizzi volgens mij nog wel. Voor accent op de taille zeker ook top vintage.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:06

Afbeelding

Bij Bara nu 1+1 gratis tot maat 50!
Leuke sportkleding!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:09

2 alcoholvrije biertjes, wat kaasjes en toastjes bij de borrel en ik zit er nog echt vol van. Positief, in het verleden had ik er gewoon nog een avond maaltijd achteraan gegeten :') nu heb ik er op weg naar huis al bijna 10 km wandelen op zitten en wordt mijn avondmaaltijd een bakje kwark denk ik :+

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:10

Idd wat gaucho zegt; accent leggen op lichaamsdelen waar je wel blij mee bent. MS mode heeft ook grotere maten die bij mij altijd wel goed zit/zat. Zelf heb ik kipfilet en dikke bovenbenen, maar slanke taille en grotere boobs dus probeer accent daarop te leggen. Ik heb een hekel aan korte broeken, want kruipen altijd omhoog naar waar ik het niet wil :')

Beetje fatsoenlijk, lekker zittende en niet te dure sportkleding is hier meer een uitdaging. Nu heb ik ook het liefst met een zakje, want heb een insulinepomp die ik ergens moet laten.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:11

tirzasarah10 schreef:
Het gewicht van mijn foto zou voor mij 30kg betekenen, dat zou mijn ultieme doel zijn. Voor nu ben ik nog geen kilo kwijt en denk ik dat als het eenmaal gaat lukken ik eerst maar eens 20kg moet gaan afvallen. Met 20 kg er af ben ik ook op een prima gewicht, 25kg nog wat beter en 30kg echt strak in het pak.
Hebben jullie ook veel moeite met de zomer en dan vooral kleden? Ik heb er lange tijd heel veel lak aan kunnen hebben maar ik voel mij steeds bezwaarder. Bikini voelt niet fijn, korte broek niet en voor al een shirt vind ik naar. Ik heb stevige boven armen met enorme kipfilets, dit komt vooral omdat mijn huid en bindweefsel slecht zijn. Daardoor gaat alles hangen zegmaar. Ik heb vrij heftige love handles en echt vet onder mijn navel. De rest van mijn buik is eigenlijk super slank, daardoor valt het in een shirt heel erg op. Mijn paarden kleding corrigeert veel waardoor ik mij comfi voel maar de rest :(
In jurkjes voel ik mij helemaal een kamer olifant...
Dus weet iemand iets wat bedekt, afslankt en wat lekker luchtig is?

Ik draag altijd een short onder jurkjes omdat ik anders alles "voel bewegen" en ik ook schurende billen heb. (Lopen paar topics op bokt)
Zeker een aanrader dus om passende "onderkledij" te zoeken :j
Je hebt verschillende shorts, degene van soort nylon kousenbroekenstof vind ik het fijnst in de zomer.

Goed ondergoed is zowieso een lifesaver :j
Ik draag zowieso altijd shorties met hoge taille ongeacht jurkje, broek, sportkleding en dit helpt bij mij al veel in de buikstreek.
Linnen kledij is ook zeker een aanrader, lekker luchtig en losjes zonder dat het erg accentueert.

Chino model losse broeken met taille tot nét onder de navel, vind ik ook erg flatterend voor mezelf bvb. Zelfs met een strakker topje, omdat dit soort broek je onderbuikje mooi weet te verbergen :D ik ben ook vanboven op de buik redelijk strak maar onder de navel begint de ellende haha ..

En zoals gezegd, zet je positieve punten in de verf. Heb je bvb een mooie taille?
A lijn jurken zijn dan ideaal!
Accentueren je taille, maar vallen wijder rond de heupen en verstoppen dus ook je buikje.
Als je dan ook nog opteert voor bvb "vlindermouwen" vallen bvb je bovenarmen niet zo op als je die minder mooi vind. https://m.shein.com/eur/Plus-Butterfly- ... r&ret=meur
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 21-07-22 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:17

Hele fijne sportleggings vind ik die van Fusion en Nike Epic trail, met zakken, maar die zijn dan weer niet goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:35

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:40

Ik draag in de zomer vooral a-lijn jurkjes. Om inderdaad mijn goede punten te benadrukken. Taille, boobs en slanke onderbenen (binnenkant bovenbenen zit nog spek :+ ) zou dat ook zo in de winter dragen, maar ik heb een hekel aan panty's. In de winter draag ik dus gewoon broeken.

De leggings van Bara sportswear zijn fantastisch. Ik heb er een stuk of 10. Let op dat retouren wel ruk is, want ze moeten naar Noorwegen (dure grap). Goed de maattabel lezen. Ik bestel altijd een maatje groter. Mocht je wat willen bestellen, stuur me gerust een pb met welke het is. Grote kans dat ik 'm heb (mogelijk in een andere kleur). Dan kan ik je meer vertellen over pasvorm of waar rekening mee te houden.

Qua volgen ben ik fan van 'weightloss transformations' in het algemeen :D ik volg ook fitmetlotte en ik woon praktisch op TikTok dus daar zie ik ook veel voorbij komen. Ook gericht op trainen in de sportschool.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:51

Ga eens kijken bij bara! Het mag best wat kosten hoor, maar omdat ik nog veel wil afvallen vind ik het zonde om er echt heel veel aan uit te geven.

Goed bezig gaucho!!

https://www.instagram.com/p/CgSO4HkMpaf ... MyMTA2M2Y= Net transformatie foto geplaatst. Schrik toch van mijn dikke kop _O-

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:05

Roosch schreef:
Ik durfde het eerder met gemak maar er zit zonder gekheid weer meer dan 15 kg aan. Potver. Maar... net stiekem even gewogen op de weegschaal in de sportschool(volgende officiële moment is pas over 2.5 week ofzo) en er is 2 kg af in 8 dagen. M'n harde werken is beloond!

Edit: en het bijzondere was.. tromgeroffel.. wederom bijna een kg spiermassa erbij. Ik heb straks haast 50kg spieren.. :')

Goed bezig Roosch. Begin is er weer dus.

Ik dacht wow 50 kg spier. Dat is veel. Gelijk even m’n app gecheckt. Heb ik er ook al 49 :+ Nu nog zorgen dat die kilo’s weer zichtbaar worden. Zitten nu blijkbaar nog verstopt onder een laag vet ^)

Wat een goede vergelijkingsfotos hebben jullie. Ik ontloop de camera nog even zo veel mogelijk. Volgens m’n man was het vorige week net of ik niet mee was op vakantie. Daarom maar wat selfies gemaakt met z’n allen maar waar mijn lijf iig niet op stond. Van m’n schoonzusje kreeg ik wel complimentjes dat in m’n gezicht iig al zichtbaar is dat er wat af is dus dat is goede motivatie.

Ik sport alleen of met m’n dochter of hoe het uitkomt. In ieder geval niet in een sportschool maar buiten met de fiets of benenwagen. Als er meer af is wil ik ook weer gaan hardlopen.
In ons vorige huis ging ik naar een fijne sportschool. Liepen van die afgetrainde typjes maar ook mensen waar ik me slank bij voelde dus dat was wel fijn. Daarbij was/is mijn halve familie daar lid dus kwam regelmatig toch gezellig een tante of m’n moeder ofzo tegen.
Nadeel is dat dit een dure sportschool is en ik het nu met dochter, man die veel op reis is voor z’n werk en een stuk verder van huis gewoon niet meer rendabel vind om daar lid te zijn.
Heb nog gekeken voor de sportschool hier maar daar kun je niet spinnen en dat vond ik nou juist t leukst van de sportschool.

Wat een leuke recepten gaucho. Toch al een soort van jouw kookboek. Ga er zeker een aantal uitproberen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:51

@moniekJ ik ben tijdens het afvallen goed geslaagd voor 2e hands sportkleding op Vinted. Only play is ook een fijn merk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:54

Ik heb laatst sportleggings van c&a ingeslagen! Ik vind ze heel fijn. En met de sale bij wehkamp waren ze volgens mij ergens tussen de 8 en 12.50 euro. Geen geld :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:56

Mijn avondmaaltijd is inderdaad een bakje high protein skyr van de lidl geworden :D nu nog een lekkere kop thee.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:02

Dank iedereen voor de tips!! Ga even kijken naar corrigerende broekjes voor onder een jurkje. Ik heb 1 heel mooi a lijn jurkje die ik voor de kg heeel graag droeg. Hij past nu nog wel omdat hij enorm stretchie is maar vind hem niet mooi staan omdat je alles ziet en ik alles voel bewegen.
Ik zou gaan hoela hoepen na dat ik de paarden had gevoerd. Ik pak de kruiwagen en glij keihard onder uit... was veel regen gevallen en er was daardoor mest uit elkaar gevallen, die erg glad was. Ik zat binnen 2 sec helemaal onder :+
Nu 2 zere knieën en pols.. dus helaas niet de hoela hoep gepakt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:17

gaucho schreef:
2 alcoholvrije biertjes, wat kaasjes en toastjes bij de borrel en ik zit er nog echt vol van. Positief, in het verleden had ik er gewoon nog een avond maaltijd achteraan gegeten :') nu heb ik er op weg naar huis al bijna 10 km wandelen op zitten en wordt mijn avondmaaltijd een bakje kwark denk ik :+

Herkenbaar dit :') . Laatst pizza gegeten. Ik zat na een halve vol :') . Ergens goed, maar jammer van m’n pizza… -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:33

Es_ther schreef:
gaucho schreef:

Herkenbaar dit :') . Laatst pizza gegeten. Ik zat na een halve vol :') . Ergens goed, maar jammer van m’n pizza… -O-

Dat heb ik nou nooit :') had vanavond een "verse" pizza van Vomar met kipshoarma. Nou, die ging gewoon glad op hoor. En dan kan ik daarna ook gewoon weer trek hebben := >;)