3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:09

dat is handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:20

Maanlicht schreef:
Leuk Sanne, ik vind koffie ook mega interessant! We hebben hier bij mijn ouders ook vaak verschillende blends (ze hebben zo’n espresso machine) en het is heel leuk om wat te vergelijken. Ik ben zelf ook niet zo van de fruitige koffie, zit vaak een beetje een zuurtje aan.

Ik blijf ook altijd honger houden na pasta Aria, daarom eet ik het niet zo vaak meer. Of met extra veel groente.

Kapsalon heb ik nog nooit gehad, en daar ben ik niet zo rouwig om, haha! Grappig dat jij die craving herkent Pink!

100 gram valt heel erg mee Vec! Veel gedanst?

Gister at ik alleen met mijn broertje, hij wilde graag pizza eten, maar ik heb uiteindelijk voor mezelf een salade gemaakt.

Uiteindelijke lijstje van gister:
O: “power shot” vers geperst sinaasappelsap, citroen, gember en kurkuma
L: twee volkoren boterhammen met gekookte worst
T: twee kleine stukjes chocolade
A: maaltijdsalade van tonijn (op water), cannellinibonen, bleekselderij, rode ui, radijs, tomaat en peterselie. Met dressing van olijfolie en mayonaise
T: twee maiswafels met jonge kaas, pindakaasreep karamel zeezout van Calvé

Ik wil proberen wat meer fruit en zure melkproducten (karnemelk, yoghurt) te eten, maar het zit niet echt in mijn systeem. Steeds bedenk ik me om half 10 ‘s avonds opeens dat ik nog geen fruit of yoghurt heb gehad, en dan ben ik al aan het vasten. Misschien toch beter plannen van te voren wat ik ga eten en wanneer.

Zoveel gedanst dat mijn lijf er zeer van deed haha.

Een lijstje maken van wat je die dag ongeveer wilt gaan eten werkt voor mij best goed! Ik at nooit geen melkproducten en nu iedere dag zeker 1x. Heb allerlei lekkere granen etc in huis die er in kunnen. Gepofte spelt en gepofte quinoa zijn mijn favoriet!

En ieuwwww ik zou het lauw ook niet hoeven haha

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:29

PinkPrincess schreef:
Ik drink alleen water en s morgens op mijn werk 1 kopje zwarte koffie. Maar ik was ooit verslaafd aan groene thee, tot mijn vaatwasser kapot ging en ik in de kopjes zag wat voorn vieze aanslag de thee achterlaat. vanaf toen ben ik serieus gekookt/warm water gaan drinken Y)(^)

Ik zie hier trouwens niet echt logica achter?? Het laat aanslag achter op een kopje... je tanden worden er echt niet zwart van ofzo. Gewoon je tanden poetsen......

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:31

Yonker schreef:
PinkPrincess schreef:
Ik drink alleen water en s morgens op mijn werk 1 kopje zwarte koffie. Maar ik was ooit verslaafd aan groene thee, tot mijn vaatwasser kapot ging en ik in de kopjes zag wat voorn vieze aanslag de thee achterlaat. vanaf toen ben ik serieus gekookt/warm water gaan drinken Y)(^)

Ik zie hier trouwens niet echt logica achter?? Het laat aanslag achter op een kopje... je tanden worden er echt niet zwart van ofzo. Gewoon je tanden poetsen......

Nou ik vond het hardnekkig schrobben in dat kopje :Y)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:33

Ja een pan moet je ook schoonmaken maar dat betekent niet dat ik dan maar geen eten meer eet? :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:34

Ja maar een kopje is toch heel anders dan je tanden.............. ooit aangekoekt vet proberen te verwijderen?? Dan ga je toch ook niet ineens geen olijfolie meer gebruiken... Sorry hoor maar ik vind het echt grote onzin.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:39

Yonker schreef:
Ja maar een kopje is toch heel anders dan je tanden.............. ooit aangekoekt vet proberen te verwijderen?? Dan ga je toch ook niet ineens geen olijfolie meer gebruiken... Sorry hoor maar ik vind het echt grote onzin.

Ieder mag het zelf weten maar voor mij is water net zo lekker :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:40

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:55

vec schreef:
Als je het lang in je mond houdt zal het vast ook wel aanslag opleveren haha.

Maar van een paar kopjes thee per dag zul je echt geen bruine tanden krijgen.

Het is niet ongezond ook.
https://lovefortea.wordpress.com/2014/0 ... e-theepot/

O daar geloof ik wel in, ivm kruiden enz.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:56

Mijn lijstje van gisteren:

Ö: 1 boterham met kipfilet
L: 2 boterhammen met 40+ belegen kaas en een klein beetje honing mosterd spread
T:2 koppen senseo cappuccino
A:halve pizza(hihi) en 1 eetlepel salade
T: 3 van die kipspiesjes voor bij de borrel en 4 stukjes stokbrood met kip kerrie
B: een les pound, dan verbrand je rond de 450 calorieën.

Ik had gister een verjaardag, vandaar het laatste tussendoortje haha. Ik was helemaal trots dat ik de taart afgeslagen heb.

Ik kom nu net terug van een groepsles boksen, was super leuk en heb me kapot gezweet, nu zo lekker douchen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:05

Dankje voor de uitleg MarlindeRooz :D niets gezond dus :+

Maanlicht, nee inderdaad, ik eet het dus ook al een hele tijd niet meer, maar was weer twee nachten bij moeder thuis dusja. Maar de groentjes maken het altijd beter :j
Dat potje om eten koel te houden is wel een goed idee! Yoghurt is een stuk lekkerder fris :))

Vec, dat is echt niet veel! Dat dansen heeft goed geholpen dus.

Jasmijn, boksen is ook erg zwaar. Wel veel voldoening kan ik me voorstellen :D

Nuja, eten is niet goed voor je tanden en verkleurd ze. Koffie ook, maar als je niet teveel hebt en genoeg poetst is dat geen probleem. Vind zo een tas groene thee met munt in de ochtend anders echt heerlijk om mee wakker te worden.

Ik ben nog niet zeker van mijn lijstje vandaag. Toch maar even precies bedenken wat ik vanavond ga maken, want zalm en broccoli alleen zijn niet genoeg :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 12:52

PinkPrincess schreef:
Als ik meer dan twee koffie op een dag drink (zwarte koffie) dan begeeft mijn hart het :):)
En wordt ik zo hyper als wat! Nee ik drink geen sap,frisdrank,aanmaak limonade of welk ander toevoeging dan ook. Ik drink alleen water en s morgens op mijn werk 1 kopje zwarte koffie. Maar ik was ooit verslaafd aan groene thee, tot mijn vaatwasser kapot ging en ik in de kopjes zag wat voorn vieze aanslag de thee achterlaat. vanaf toen ben ik serieus gekookt/warm water gaan drinken Y)(^)
in totaal drink ik 2,5 liter op een dag wat ik overigens twee jaar geleden echt niet kon dan kreeg ik het zuur en een klotsbuik :')

Gisteravond lekker Bloemkool gegeten Y)(^)
Nog even gesport en thuis mezelf maar weer eens opgerekt, ik ben zo stijf als een hark :))

Vandaag staat er witlof met brie uit de oven op de planning Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^)

Je drinkt geen thee maar gekookt water (zonder iets erin?) vanwege de aanslag? >;)
Thee is gewoon een prima drank hoor. En als je je tand-hygiëne gewoon op orde houdt is er niks aan de hand. Ik vind je logica een beetje vreemd, maar vooral zelf weten hoor :x

Qua drinken: ik varieer heel erg. Heb periodes dat ik koffie lekker vindt (cappuccino <3) maar ook periodes dat ik graag thee drink (en dan de variant waarbij je zelf de kruiden in zo'n zakje moet gooien, speciale smaakjes. Heerlijk!). Meestal hou ik het bij 1 mok per dag en drink ik voor de rest koud water.

@Alwiene: Ik heb een Chilly koffiebeker! Suuuuuuper chil ding. Die foodjars verkopen ze niet meer :n

Jullie gaan echt snel trouwens _O-. Hier wat minder actief. Laatste paar dagen was niet zo gezond en komend weekend gaat ook een kcal bommetje worden (verjaardag). In de dagen ertussen beetje balansen en dan maandag weer hard ertegenaan *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:10

Jullie gaan zeker snel :wow:

Net op 2e sollicitatiegesprek geweest. Ben best zenuwachtig voor de uitslag :=

Mn lijstje voor vandaag:
O: -
L: krieltjes, groentenmix, kipstuckjes, chilisaus en ketchup. Als toetje een bakje kokosyoghurt :9
T: proteineshake en een banaan
A: vier boterhammen met quorn
T: appel, alpro yoghurt met kersen, 2 rijstwafels met pindakaas

Kcal: 1812

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:30

Oh ik duim voor je Dilan!

Imandra, zo doe ik het ook ongeveer qua drank. Lijkt me erg redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:37

Koffie ruikt zo enorm lekker, maar ik vind de smaak zo vies haha.
Op school drink ik meestal thee in de winter en water met munt en fruit in de zomer. Beide wel lekker voor je keel als je veel moet lesgeven.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:53

IMANDRA je laat het klinken alsof het heel erg fout is. Haha, maar nee ik heb een maagzweer al zeker drie jaar. Waardoor ik beperkt ben met voeding en ook nog daartussen zelf selecteer of ik er dan last door krijg. Omdat de thee zulke aanslag geeft ben ik dat ook maar even gaan schrappen ;)
Dan mag ieder natuurlijk vinden wat men wilt en mij vertellen dat het geen kwaad kan en daar ben ik ook zeker van overtuigd. Maar als je dag en nacht uitgilt van de pijn en niet meer kan functioneren wordt je wel voorzichtiger met wat je eet en drinkt.
Zo kan ik ook niet tegen elk fruit en eet ik sinds kort pas weer stukjes mandarijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:55

o dat is heel vervelend Pink! Dat is best een hoop gedoe denk ik? hopelijk heb je niet teveel last.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:01

vec schreef:
o dat is heel vervelend Pink! Dat is best een hoop gedoe denk ik? hopelijk heb je niet teveel last.

Het gaat eigenlijk wel weer een heel stuk beter! En het gezond leven/eten is daardoor wel een enorm belangrijke levensstijl geworden. :) Ik voel mij daardoor ook wel fitter en beter in mijn lichaam. Y)(^)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 15:16

PinkPrincess schreef:
IMANDRA je laat het klinken alsof het heel erg fout is. Haha, maar nee ik heb een maagzweer al zeker drie jaar. Waardoor ik beperkt ben met voeding en ook nog daartussen zelf selecteer of ik er dan last door krijg. Omdat de thee zulke aanslag geeft ben ik dat ook maar even gaan schrappen ;)
Dan mag ieder natuurlijk vinden wat men wilt en mij vertellen dat het geen kwaad kan en daar ben ik ook zeker van overtuigd. Maar als je dag en nacht uitgilt van de pijn en niet meer kan functioneren wordt je wel voorzichtiger met wat je eet en drinkt.
Zo kan ik ook niet tegen elk fruit en eet ik sinds kort pas weer stukjes mandarijn

Ja thee kan maagklachten idd erger maken, maar koffie ook.. en dat drink je ook :)). Nogmaals: gewoon doen wat je zelf wil hoor. Jouw lichaam dus jij zal het wel het beste weten. Denk dat de reacties hier ook met name waren omdat we niet wisten dat je maagproblemen had (voor een gezond mens kan thee/koffie etc ook gewoon geen kwaad).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:15

Ik heb jullie een beetje verwaarloosd de laatste tijd :o .

Erg druk geweest met werk, sporten en paard.
Aangezien een wat dagen op evenementen, in het buitenland etc. heb gespendeerd is het eten niet altijd goed gegaan. Maar over het sporten kan ik niet klagen.
2x pw hardlooptraining, 1x pw bootcamp en dan nog meestal 3x paardrijden waarvan 1 of 2x dressuur/spring les.

Hebben jullie nog tips voor lekkere zoute snacks voor in de avond :) ?
Die dus ook een beetje gezond zijn :Y) .

Ik drink trouwens voornamelijk thee, water en de crystal clear variant van de Lidl :) .
Héél soms koffie en als ik ergens ben nog wel eens een colaatje of biertje.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:35

Sojacrackers vind ik echt vreselijk lekker, zijn wel enorm zout dus ik eet ze vrijwel nooit (nierpatiënt).

Lijstje voor mij vandaag;

O; yoghurt met muesli, frambozen en een lepeltje cranberryjam
L; crackers met filet americain en komkommer
T; appel
A; broodje hamburger, aardappelbolletjes en salade

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:44

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:59

Gezouten amandelnoten?
Of pistachnootjes :9

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:05

Ik vind noten heel lekker maar er zitten zoveel calorieen in dat ik ze voor afvallen niet zou aanraden.

Popchips :D maar die worden in Nederland geloof ik niet verkocht..?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:46

Ik ben niet zo'n chips of cracker liefhebber. Doe mij maar chocolade :9

Ik ben aangenomen als klantenservicemedewerkster bij MedPets *\o/*