Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanlicht schreef:Leuk Sanne, ik vind koffie ook mega interessant! We hebben hier bij mijn ouders ook vaak verschillende blends (ze hebben zo’n espresso machine) en het is heel leuk om wat te vergelijken. Ik ben zelf ook niet zo van de fruitige koffie, zit vaak een beetje een zuurtje aan.
Ik blijf ook altijd honger houden na pasta Aria, daarom eet ik het niet zo vaak meer. Of met extra veel groente.
Kapsalon heb ik nog nooit gehad, en daar ben ik niet zo rouwig om, haha! Grappig dat jij die craving herkent Pink!
100 gram valt heel erg mee Vec! Veel gedanst?
Gister at ik alleen met mijn broertje, hij wilde graag pizza eten, maar ik heb uiteindelijk voor mezelf een salade gemaakt.
Uiteindelijke lijstje van gister:
O: “power shot” vers geperst sinaasappelsap, citroen, gember en kurkuma
L: twee volkoren boterhammen met gekookte worst
T: twee kleine stukjes chocolade
A: maaltijdsalade van tonijn (op water), cannellinibonen, bleekselderij, rode ui, radijs, tomaat en peterselie. Met dressing van olijfolie en mayonaise
T: twee maiswafels met jonge kaas, pindakaasreep karamel zeezout van Calvé
Ik wil proberen wat meer fruit en zure melkproducten (karnemelk, yoghurt) te eten, maar het zit niet echt in mijn systeem. Steeds bedenk ik me om half 10 ‘s avonds opeens dat ik nog geen fruit of yoghurt heb gehad, en dan ben ik al aan het vasten. Misschien toch beter plannen van te voren wat ik ga eten en wanneer.
PinkPrincess schreef:Ik drink alleen water en s morgens op mijn werk 1 kopje zwarte koffie. Maar ik was ooit verslaafd aan groene thee, tot mijn vaatwasser kapot ging en ik in de kopjes zag wat voorn vieze aanslag de thee achterlaat. vanaf toen ben ik serieus gekookt/warm water gaan drinken
Yonker schreef:PinkPrincess schreef:Ik drink alleen water en s morgens op mijn werk 1 kopje zwarte koffie. Maar ik was ooit verslaafd aan groene thee, tot mijn vaatwasser kapot ging en ik in de kopjes zag wat voorn vieze aanslag de thee achterlaat. vanaf toen ben ik serieus gekookt/warm water gaan drinken
Ik zie hier trouwens niet echt logica achter?? Het laat aanslag achter op een kopje... je tanden worden er echt niet zwart van ofzo. Gewoon je tanden poetsen......
vec schreef:Als je het lang in je mond houdt zal het vast ook wel aanslag opleveren haha.
Maar van een paar kopjes thee per dag zul je echt geen bruine tanden krijgen.
Het is niet ongezond ook.
https://lovefortea.wordpress.com/2014/0 ... e-theepot/
PinkPrincess schreef:Als ik meer dan twee koffie op een dag drink (zwarte koffie) dan begeeft mijn hart het![]()
En wordt ik zo hyper als wat! Nee ik drink geen sap,frisdrank,aanmaak limonade of welk ander toevoeging dan ook. Ik drink alleen water en s morgens op mijn werk 1 kopje zwarte koffie. Maar ik was ooit verslaafd aan groene thee, tot mijn vaatwasser kapot ging en ik in de kopjes zag wat voorn vieze aanslag de thee achterlaat. vanaf toen ben ik serieus gekookt/warm water gaan drinken![]()
in totaal drink ik 2,5 liter op een dag wat ik overigens twee jaar geleden echt niet kon dan kreeg ik het zuur en een klotsbuik![]()
Gisteravond lekker Bloemkool gegeten![]()
Nog even gesport en thuis mezelf maar weer eens opgerekt, ik ben zo stijf als een hark![]()
Vandaag staat er witlof met brie uit de oven op de planning![]()
![]()
![]()
vec schreef:o dat is heel vervelend Pink! Dat is best een hoop gedoe denk ik? hopelijk heb je niet teveel last.
PinkPrincess schreef:IMANDRA je laat het klinken alsof het heel erg fout is. Haha, maar nee ik heb een maagzweer al zeker drie jaar. Waardoor ik beperkt ben met voeding en ook nog daartussen zelf selecteer of ik er dan last door krijg. Omdat de thee zulke aanslag geeft ben ik dat ook maar even gaan schrappen
Dan mag ieder natuurlijk vinden wat men wilt en mij vertellen dat het geen kwaad kan en daar ben ik ook zeker van overtuigd. Maar als je dag en nacht uitgilt van de pijn en niet meer kan functioneren wordt je wel voorzichtiger met wat je eet en drinkt.
Zo kan ik ook niet tegen elk fruit en eet ik sinds kort pas weer stukjes mandarijn