Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:22

Ik ga ook maar eens een bos zoeken voor mijn lange loop vrijdag :j

Ik zit zo lekker in mijn vel qua energie :) het is toch wel fijn om gewoon in goede conditie te zijn en daar veel leuks mee te doen :j dit weekend 23km gewandeld (geocachen), bij paardrijden de uithouding die nodig is, op reis lekker kunnen gaan hiken en gewoon genieten van buiten bewegen :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:17

Geen Kabouter Spillebeen gespot? :))

Dat is genieten, poes! +:)+

Voorzichtig met je rug, Memuska!

Over felgekleurde jasjes, bij Hardloopaanbiedingen.nl hadden ze mooie jasjes.

Vanavond weer gelopen onder begeleiding. Stukje interval ging super! Moet er nog wel goed op letten dat ik niet te hard van stapel loop en goed opbouw.

Loopje van de 17e gaat helaas niet door. De organisatie ligt met de gemeente in de clinch.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:31

Leuk SV! Toch nog twee runs.

Heerlijk Poes, ik merk dat ook wel eens, dat je conditie toch wel een stuk verbeterd is met zulke dingen.

Voorzichtig met je rug Memuska. Maar fijn dat het met lopen wel oké aan voelt :D

Klinkt als een goede training Puera!

Hier was toch ook een run die echt wel door zou gaan, die gaat toch niet door _O- ik heb dus al twee in de agenda voor volgend jaar nu. Naja, timing is wel beter voor mij, ben nu echt te langzaam om mee te doen helaas. Hoop dat ik volgend jaar die HM snel genoeg geworden ben, anders die maar omzetten naar een kortere afstand.
Gisteren een lekkere interval training gelopen, ik ben de zeldzaamheid die van intervallen houd :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:39

Memuska, nee ik zwem niet met schema. Ben nog maar net begonnen dus nu vooral focus op beter leren borstcrawl. Ik ga vaak samen met een vriendin dan doen we een half uur techniek (bijv. met plankje) en geven we elkaar tips en een half uur echt achter elkaar baantjes zwemmen (schoolslag afwisselend met borst crawl).
Ik heb het boek 'Zwem' van Susanne Brummel gekocht, staan veel leuke oefeningen in om borst crawl te leren en achterin staan schema's. Wil de schema's erbij pakken als ik wat verder ben met zwemmen.

Poes wat goed dat je je zo lekker voelt!

Jammer van de afgelaste loopjes

Ik heb gisteren een heerlijke intervaltraining gedaan, leek echt vanzelf te gaan.
2 km inlopen - 8x 600m op 95% van mijn 10 km wedstrijdtempo (moest de 600tjes dus in 2.50 lopen maar zat meestal rond 2.45 was even zoeken naar juiste tempo) en elke keer 200m dribbelpauze - 2 km uitlopen totaal 11 km.
Morgen weer zwemmen maar vrees dat mijn 2e hardloop training in de knel komt... vrijdag en zaterdag hele dag tot laat op concours met de paarden dus denk dat het me alleen zondag nog lukt om te lopen (rustige duurloop)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:04

Wat is iedereen goed bezig!

Zwemmen vind ik inderdaad ook fijn tussendoor, maar merk dat ik het toch teveel moeite vind om naar het zwembad toe te gaan. Is namelijk 5 minuten fietsen ipv starten bij de voordeur :+

Vandaag ben ik toch best trots op mezelf. Training in de duinen, veel berg op en berg af. 10,5km, tijd is niet belangrijk. Heb heerlijk gelopen. De tijd viel dus wat tegen door alle die hoogte verschillen, maar ik weet ook dat ik een maand geleden deze training zou zijn gaan wandelen en nu liep ik hem wel uit! Dus eigenlijk toch best trots dat ik zo een groei heb gemaakt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:18

0091 goed bezig! Dat is eigenlijk een betere vooruitgang dan tijd, gewoon door kunnen lopen. Ik moet mezelf daar ook vaak aan herinneren. Heuvelop lopen maakt het niet makkelijker ;)

Fijn Venthe, zo lekker gelopen. Dat is het beste gevoel als het vanzelf lijkt te gaan. Ook flink aan het zwemmen +:)+

Ik houd van zwemmen, niet voor niks ooit 9x per week in het zwembad gelegen := maar ik kan nu alleen nog baantjes zwemmen. En hoewel ik dus ook maar een paar minuten van een zwembad af woon is het daar altijd slalommen en kun je niet door zwemmen. Zwembad waar dat wel kan is een half uur rijden. Conclusie, ik wil wel maar ik ga dus uiteindelijk nooit. Vriendin waar ik altijd mee ging misschien weer eens activeren, samen ga je toch sneller :roll:

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:13

Zo, ik ben alweer terug van mijn kort en rustig rondje! Gisteren was het ook kort (ook 5K) maar iets sneller, wou m'n horloge niet reageren door de regen waardoor ik niet op 29:59 maar op 30:04 afklokte, BOEHOE.

Ik zie hier trouwens geen kabouterpaddestoelen! Mss moet ik wat beter opletten.

Super poes, knap gelopen! Fijn dat je je zo goed voelt ook.

Puera: zonde van de afgelasting. 't Zal helaas de laatste nog niet zijn zeker. Ik ga eens kijken op die site.

Ontherun: ik heb ook al een mooi gevulde agenda voor volgend jaar. Al twijfel ik of de voorjaarsevenementen wel doorgaan. Zal mss wel 2022 worden. Dan moét ik wel blijven lopen :+
Ik ga vaak naar het ochtendzwemmen, dan is er meestal niet te veel volk. Of op het middaguur als dat past in m'n agenda. Voordeel van zelfstandige zijn hé, beetje puzzelen en schuiven.

Venthe: leuk om te lezen! Ik ga ook liefst met iemand samen trouwens. Vervelend hé, al die hobby's combineren.

0091: je kan lopen naar het zwembad? :D Super dat je zo goed getraind hebt, klinkt idd als een hele vooruitgang!

Ik ging gisteren in het bos alweer 2 keer bijna op m'n neus, zo glad met al die blaadjes en verstopte modder. Vanochtend de trailschoenen aangedaan (ook omdat ik die zondag aan "moet" voor het evenement, is ook door het slijk), ging veel beter en voelde me veel geruster. Kan ook het lagere tempo geweest zijn natuurlijk...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:25

Ik ben me toch weer aan het oriënteren op een activity tracker. Eigenlijk niet eens specifiek om hard te lopen, maar vooral om eens bij te houden hoeveel ik nou beweeg op een dag. Nu is mijn oog gevallen op de Fitbit Inspire 2. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:32

Nope, ik heb een garmin.

Memuska trailschoenen hebben dan net wat meer grip hè. Is fijn met die gladheid. Ik merkte het gisteren en vandaag ook op de weg. Als ik dan wat snelheid maak en bijna op maximaal tempo loop ben ik echt bang om te vallen.

Ik heb gisteren een snelle 10km gelopen met wat intervalletjes. Wilde vandaag niet gaan, maar toch zin om even naar buiten te gaan na een lange drukke werkdag. Dus nog een klein rondje. Maar wat een graftakkeweer zeg.
Morgen rust en zaterdag en zondag trailen. Zin in.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:40

Memuska ik betwijfel ook of ze doorgaan hoor. Hoewel ik wel denk dat er tegen dan misschien meer oplossingen voor gevonden zijn. En anders ga ik ook maar trailen want die SV heeft gewoon wel vanalles te lopen :D zwemmen maakt hier dan weer geen bal uit hoe laat je gaat. Zwembad op loopafstand maar elke keer banen zwemmen is druk. Maastricht is een stuk beter te doen om door te zwemmen maar ja, dan moet ik wel daadwerkelijk gaan natuurlijk :') fijn dat het met trail schoenen beter ging!

Druif ik heb een polar horloge. Heb wel ooit een fitbit gehad, maar vond die niet fijn met hardlopen. Maar die dingen zijn zo veranderd in de tussentijd dat ik er weinig van kan zeggen.

SV je gaat lekker! Hier is het ook zo’n fijn weer *not. Ik heb mijn kracht rondje gedaan en ga morgen weer lopen :D hopen op een droog rondje en niet weg waaien.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:50

Nou ja van alles.. het is goed zoeken hoor :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:05

Ik zwem super graag, ben heel graag in water. Maar het zwembad is mij te druk. Mijn man zwemt 2-3 keer per week en volgt momenteel een cursus crawl om zijn techniek te verbeteren.
Neem wel minstens om de dag een bad :D

Ik moet ook echt eens trail schoenen. Morgen een rondje bos op de planning en zal wel veel wandelen worden gezien het weer.

Ik heb een Garmin en kan niet meer zonder. Gekocht voor het tracken van sport wat hij top doet. Maar ook wel erg blij met mijn loop programma’s en ook met de smart functies.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:34

Gebruiken jullie nog zalf na een heftige training?
Ik heb uit Thailand "Counterpain" wat daar vaak na een wedstrijd kickboksen word gebruikt. Als spierpijn heb doe ik dit erop en het werkt super.

Na een normale training waarbij ik toch aan het einde wat vermoeide benen heb dan deed ik er altijd een kruidenzalf op. Voelde hetzelfde als Counterpain maar dan iets minder heftig. Maar het potje is bijna op en ik heb geen idee meer waar ik het gehaald heb. En Thailand ligt niet om de hoek dus mn Counterpain wil ik alleen gebruiken bij "noodgevallen" :+

Dus gebruiken jullie iets? Waarom juist die zalf?

Edit: zie net dat ik Counterpain hier ook gewoon kan bestellen, haha. Kost 4x zoveel maar een vliegticket is nog duurder :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:05

Nee vind dat niet nodig. Neem wel graag een goed warm bad na een stevige run.

Vandaag 15km rond Kluisbergen gelopen. Zaten wat pittige klimmetjes in dus goede oefening.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:47

Ik gebruik niks, alleen na een afstand van 25km of meer. Dan neem ik vaak een dag of twee, drie een extra tabletje magnesium 's avonds. Maar ook alleen maar als ik spierpijn heb.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:21

Ik gebruik niks, ik ben al trots op mezelf als ik na het lopen iets eet dus ik ben niet zo'n goed voorbeeld pakt :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:10

Niet voor de benen maar ik behandel mijn voeten dagelijks met gewohl voetencreme. Ter preventie tegen blaren en losse teennagels bij de ultra's. Maar om er dan baat bij te hebben moet ik het dus wel elke dag doen. Spierpijn heb ik eigenlijk nooit na een training. En als ik daar na een wedstrijd last van heb gebruik ik zo'n massage roller.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:59

Ik heb die voetencreme ook een tijdje geprobeerd, maar maakte voor mij persoonlijk geen verschil.
Kreeg alsnog blaren. Maar nu gelukkig bijna niet meer.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:08

Ik gebruik ook geen zalf ofzo, alleen regelmatig foamrollen en ik gebruik magnesium. Maar die twee doe ik vooral omdat het mijn spieren echt helpt met niet zo vast gaan zitten door mijn hyoermobiliteit.
Blaren enzo heb ik gelukkig geen last van, dat lijkt me wel echt vervelend.

Heerlijk rondje hier gelopen, lekker tempo wat weer vrij goed aanvoelde. Alleen doorweekt toen ik thuis kwam, kreeg een flinke bui over me heen :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 02:06

Ik gebruik ook niets. Ik besteed veel tijd aan strechen, ook al haat ik dat. En mijn benen koud afspoelen na de warme douche is heerlijk!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:11

Voetencrème tegen blaren? Dat moet ik proberen!

Spierpijn heb ik eigenlijk ook nooit na het lopen (wel soms na het paardrijden en zéker na de oefeningen bij de fysio). Ik probeer dat op te vangen door vaak in de IR te gaan zitten. Mooi excuus hé? "Ja 't is tegen de spierpijn, doei".

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:15

Ik smeer ook niets. Ook zelden stijve spieren, soms na een wedstrijd. Ik stretch zelden of nooit en heb ook nog nooit een foamroller ed gebruikt. Ik neem wel magnesium.

Ik had meer dan een week niet gelopen, voelde me moe en futloos. Ook niet veel paardgereden. Mijn man vond het nu wel welletjes en ik moest vandaag toch wel echt een toertje gaan doen, al was t maar een half uurtje. Dus heb me om 6u30 uit bed gehesen voor het wekelijkse rondje met m'n brandweervrienden. En wat heeft het deugd gedaan! Geeft je toch altijd zoveel energie he. M'n dag is al 10x beter gestart dan de voorbije week!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:25

Supervixen schreef:
Ik heb die voetencreme ook een tijdje geprobeerd, maar maakte voor mij persoonlijk geen verschil.
Kreeg alsnog blaren. Maar nu gelukkig bijna niet meer.

Ik doe het in combinatie met injinji teensokken. Die combinatie is echt ideaal voor mij. En het smeren dus echt elke dag en eerste een paar maanden iedere dag smeren om de huid de kans te krijgen sterker en soepeler te worden , als je dan dat daarna blijft volhouden kun je er de vruchten van gaan plukken. Na de 174 km van drie weken terug geen enkele blaar!!!!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:38

Wat heb ik genoten van de Devil's trail vandaag!
Ben behoorlijk diep gegaan met mijn trailmaatje, zat lang in de maximale hartslagzone, maar wat voelde het heerlijk. Veel zand, mooie paden, mooi weer.
Nog nooit zó snel een trail gelopen van dit aantal kms.
We kwamen ondanks volle bak zand soms, nergens boven de 6 min/km.
Totaal 18.31km met 5.18 min/km gelopen.
En onder het mom van 'je moet jezelf niet zo serieus nemen'..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:14

Gave foto's en mooie tijd, echt, ik blijf jaloers op jullie tijden. :+

Ik mag morgen weer, de heren heb een hele stevige route aangekondigt. :)

Deze foto heb ik vd week gemaakt:
Afbeelding