Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:10

Ook hier 3 poezen kinders en daarnaast nog 2 ponies en 1 paard.
Ik grap ook altijd dat ik alleen kinderen heb met 4 pootjes of wielen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:42

Ja dat is toch wel het grote voordeel van katten ten opzichte van kinderen. Poes doet alles keurig op de bak, en ik ruim dat 1x per dag op. Niks geen spuitluiers, ongelukjes of andere smerige dingen. Enige wat ze doet is af en toe overgeven, maar zelfs dat is minder vies dan wat er uit kinderen komt :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:46

Gisteravond zat de achterbuurvrouw tegenover haar vriendin steen en been te klagen dat ze het zóóóóó zwaar heeft met haar baby van zeven maanden oud. Hij wil nog niet doorslapen en ze had last van tepelkloven (ja, ook dat kregen we mee :') ).
Joh, je kiest er toch zelf voor om aan kinderen te beginnen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:59

Heb liever dat mensen er openlijk over klagen dan de schone schijn ophouden dat het 100% fantastisch is :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:59

En je kunt ook andere voeding geven dan na zeven maanden nog borstvoeding...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:41

Bloodymary schreef:
En je kunt ook andere voeding geven dan na zeven maanden nog borstvoeding...

Je bent niet bekend met de borstvoedingsmaffia? :P Je kunt er toch niet zo maar flesvoeding in stoppen?!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:47

Borstvoedingsmaffia? Is flesvoeding volgens hen dan een no-go?
Ik had er nog niet eerder van gehoord :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:53

Ik ben toch zo blij dat ik op woensdag weer werk :+ Liep als ik vrij was weleens op woensdag voor de lunch bij ons in de buurt een soort foodcourt naar binnen, FOUT!!! Tussen 10 en 12 was daar dus de tietbar geopend, zitten ze daar met tig mutsen met koters die aan een tiet aan het lurken zijn. Borstvoedingcafé noemen ze dat :r

Dag eetlust!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:57

Cayenne schreef:

Ja dat is echt een ding, je wordt verkettert als je geen borstvoeding geeft (ook al heb je allerlei lichamelijke klachten daardoor, je móet dan gewoon door bikkelen 8)7 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:09

Cayenne schreef:

Nou, ga er maar voor zitten. Dat is echt een ramp hoor, er zijn vrouwen die bijna depressief worden van de borstvoedingmaffia omdat alles hun zo veel pijn doet, maar ze van de mensen niet over mag stappen op flessenvoeding wat nohhhhh dat kan echt niet!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:12

Van mensen niet mogen overstappen...????
Dat is toch je eigen beslissing of zie ik dat verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:13

Mando schreef:
Van mensen niet mogen overstappen...????
Dat is toch je eigen beslissing of zie ik dat verkeerd.

JA tuurlijk is dat zo, maar de druk is echt heel groot bij sommige mensen. Je moet stevig in je schoenen staan om nee te zeggen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:24

Ook als borstvoedende moeder erger ik me aan die mensen. ( en ja in jullie ogen behoor ik wss ook tot de maffia ivm lang voeden).
Mensen moeten hun eigen keus maken. En het moet niet opgedrongen worden :n

Mijn schoonzusje zei tegen mij ja ik moet borstvoeding geven. Dat had een vriendin gezegd namelijk. Toen ik vroeg of ze dat zelf ook wilde vertelde ze me dat ze dat helemaal niet zag zitten. Heb haar ook gezegd dat ze zelf haar keus moet maken. En dat mocht ze zich bedenken of er over willen praten ze altijd welkom is.

Stond vandaag in de supermarkt. Die mocht geen snoep van mama. Tot het jongetje een scène ging maken. Oké asjeblieft als je er maar mee stopt zegt de moeder |o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:28

Je behoort alleen tot de maffia als je andere mensen verbied flesvoeding te geven :j wat je zelf doet is jouw zaak

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:39

Berdien schreef:
Ja dat is toch wel het grote voordeel van katten ten opzichte van kinderen. Poes doet alles keurig op de bak, en ik ruim dat 1x per dag op. Niks geen spuitluiers, ongelukjes of andere smerige dingen. Enige wat ze doet is af en toe overgeven, maar zelfs dat is minder vies dan wat er uit kinderen komt :')

Tot ze op een leeftijd komen dat het niet meer altijd opgaat. Mijn oude dame(s, met name eentje) is haar eigen versie van "zindelijk" en dat heeft niet meer alles met de bak te maken -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:41

Goh, dat het nog zo'n ding is := Maar als het consultatiebureau zegt dat flesvoeding ook kan, dan is dat toch geen probleem?

Oh ja, schiet me nog iets te binnen _O- Jaren geleden had mijn moeder een vriendin met jonge kinderen (geloof 5 en 7 jaar oud of misschien een jaar ouder). Maar die kregen op die leeftijd ook nog gewoon de borst :wow: En ook terwijl ze op visite waren. Dus hoppa, dan ging de trui omhoog, BH uit en hingen er twee best grote kinderen aan de tet.
Vond dat echt zo'n bizar gezicht _O- Wist gewoon niet waar ik moest kijken :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:50

Gatverdamme.. := Het zou natuurlijk moeten zijn en met een baby kan ik het hebben maar hoef het niet te zien, maar zodra ze ouder zijn vind ik het wel gewoon vies hoor.. Brrrr!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:52

Blijkbaar zijn er hele groeperingen die dat doen. Ik had het nog nooit eerder gezien of gehoord.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:52

Ja, freaky is dat, ik heb dat ook weleens gehoord |(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:02

Mando schreef:
Al was vent gisteren niet zo blij toen 1 bleef kotsen.. maar goed dat is minder erg als strontluiers _O-

Ook een kat? Want: het magische middeltje daarvoor is gekookte kip :j Ik heb er ook een die eens in het jaar ofzo niet lekker is en als ik haar dan een maaltje gekookte kip voorzet (of twee kleine maaltjes met wat tijd ertussen) is ze weer helemaal de oude :)

Het is echt buitengymtijd, ik ga ze hier "gymkrijsjes" noemen denk ik :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:24

Ja hij was niet fit.
Al het eten weg gehaald en uurtje later alleen de brokjes laten eten.
Hij voelt zich weer goed gelukkig

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:31

Ik begrijp niet zo goed waarom er altijd en overal borstvoeding gegeven moet worden. Begrijpen die moeders niet dat anderen zich er een (beetje )ongemakkelijk bij kunnen voelen?
Toen ik nog bij een reisbureau werkte : 2 dames met kinderen (geen baby meer) die ik hielp met een reis boeken. Hoppekee, alles bloot en voeden maar. Ik vind dat echt heel ongemakkelijk.
Zelfde meteen toenmalig vriendin. Mijn man ik waren daar op bezoek en tijdens de koffie , ja hoor...
Ik begrijp dat je misschien zelf weinig gene hebt , maar houdt een beetje rekening met een ander.....

Btw : Daphara , wat een schatjes van katjes . Kun je dat ene katertje niet met die andere mee naar Noorwegen sturen ;)
Jammer dat je zus zo geworden is. Heb je er al met haar over gesproken?
Laatst bijgewerkt door noordje op 15-05-18 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:40

Op zich; het is natuurlijk en alles.
Maar ik heb het idee dat het tegenwoordig vooral een statement is. "Kijk mij eens natuurlijk voeden." Zeker als het zo pontificaal in iemands gezicht wordt gedaan.
En er zijn ook borstvoedende vrouwen die daar last van hebben, ik las laatst nog een column van een vrouw die in een cafeetje in een hoekje was gaan zitten om rustig te kunnen voeden, maar er kwamen meerdere vrouwen bij haar staan om haar te bejubelen voor haar moed en haar keuzes. En zij had zoiets van "laat me met rust ik heb gewoon geen zin in dat geklooi met flessenverwarmers" :')

In dat reisbureau had het al zoveel gescheelt als die dames gewoon even aankondigen: we gaan even voeden, is dat OK? (Voor mij dan toch.) Dan heb je het even uitgesproken en is het niet een soort olifant in de kamer die iedereen maar normaal moet vinden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:47

Als verpleegkundige van opleiding heb ik al ergere dingen gezien dan blote tieten :+ maar ik waardeer het wel als iemand even aangeeft of vraagt ivm borstvoeding. Ik hoef inderdaad niet zomaar spontaan een tiet in mijn zicht, ook al heb ik er zelf 2.

Ik heb niets tegen borstvoeding in het openbaar zolang het discreet blijft. Bijvoorbeeld kindje bedekken met een dunne doek of sjaal of subtiel voeden. Ik heb echt geen behoefte om iemand te zien die de hele trui of shirt naar boven trekt tot sleutelbeenhoogte, tiet eruit valt en maar ff vrij laat bungelen met een kind eraan. Discreet kan het heel mooi zijn, alles in vol ornaat is gewoon... ordinair. Alsof je zo nodig moet gaan pronken met je koopwaar.

Ik heb 2 kattenkinders, 2 pony's, 2 paarden en mijn vriend. Alles van het mannelijk geslacht :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 11:48

Natuurlijk of niet, ik hoef het niet te zien.
Sommige dingen wil je toch liever gewoon met een beetje privacy doen? Dit lijkt me een van die dingen.

Of zoals Varekaj schrijft, je kunt jezelf ook wat bedekken dan gewoon ineens een tiet losgooien en vrij spel geven