Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:30

Janine1990 schreef:
secricible schreef:
Sperziebonen (en ook wel erwten) zijn beetje zo'n tussenvariant, maar die lust ik inderdaad wel.
Bruine bonen vind ik echt het enige wat ik op geen enkele manier weg kan krijgen. Als baby spuugde ik ze al uit en als kind zat ik tot 21.00 aan tafel met een bord bruine bonen voor me. Ik probeer het mezelf nu wel te leren, maar brrrrr

Men zegt tegenwoordig toch dat smaak zich al heel vroeg ontwikkelt? En dat als je iets niet lust, je het ook niet gaat leren eten... Toch? Dus waarom zou je de moeite doen? Als je het niet lekker vindt, dan vind je het niet lekker...

Hmm daar ben ik het echt niet mee eens. Ik at als kind alleen maar mais maar ondertussen heb ik toch echt wel meer dingen leren eten. Kinderen vinden over het algemeen juist dingen die heel uitgesproken/sterk van smaak zijn niet lekker, terwijl ik dat nu juist enorm kan waarderen. Ik denk dat smaak zeker wel kan veranderen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:31

Ik heb nu nog steeds wel dat ik dingen lekker ga vinden die ik eerst niet lekker vond. Dus het kan wel. Maar of je het perse moet willen, vraag ik me ook af.

Ik ben heel benieuwd tot waar ik uiteindelijk ga komen qua gewicht, ik ben in mijn volwassen leven nooit lichter geweest dan 75 kg, minder kan ik me dus ook echt niets bij voorstellen. Terwijl ik dan nog wel licht overgewicht heb.

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:40

Ik vind juist compleet andere dingen lekker als vroeger.. weet nog dat ik toen absoluut geen tomaat lustte, vind ik nu heerlijk. en toen was ik helemaal gek op alle dingen die ik nu niet meer eet nu ik zelf kook, want nu vind ik ze niet meer zo lekker :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:40

Emmaa_ schreef:
Hmm daar ben ik het echt niet mee eens. Ik at als kind alleen maar mais maar ondertussen heb ik toch echt wel meer dingen leren eten. Kinderen vinden over het algemeen juist dingen die heel uitgesproken/sterk van smaak zijn niet lekker, terwijl ik dat nu juist enorm kan waarderen. Ik denk dat smaak zeker wel kan veranderen.

Ik denk dat je smaak ook zeker wel kan veranderen. Maar tussen iets niet lusten en iets niet lekker vinden zit wel een heel groot grijs gedeelte.

Ik lust bijvoorbeeld écht geen koffie. Dat ga ik ook niet meer leren drinken. Ik ga mezelf er niet mee kwellen, want ik begin te kokhalzen. Hetzelfde geld voor gekookte wortelen, zó goor!! (vers lust ik ze wel hoor)

Maar spruitjes, rode kool en bloemkool vind ik gewoon echt niet lekker, doe je me geen plezier mee. M'n moeder zorgt daarnaast altijd voor iets anders voor mij (rode bietjes in blik bijvoorbeeld). Maar zou ik geen keuze hebben? Nouja dan kan ik dat prima opeten zonder te kokhalzen. Ook al worden het dan twee spruitjes/theelepel rode kool/mini bloemetje.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:44

Ik lustte vroeger geen pannenkoeken :+ Nu wel, maar dan wel from scratch, geen mix. Daar zit een bijsmaak aan die me nog steeds tegenstaat.

Koffie krijg ik ook niet weg :r

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:50

Koffie <3

Lustte ik eerst ook niet en nu heb ik er een kleine verslaving aan :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 21:57

xNavatu schreef:
Koffie <3

Lustte ik eerst ook niet en nu heb ik er een kleine verslaving aan :+

Haha absoluut, zoooo lekker en goddelijk zwart goud <3

Pasta daarentegen, lustte ik als kind al nooit. Nu nog niet. Verder lust ik eigenlijk alles. Vind niet alles lekker, maar als het moet eet ik het. Pasta alleen echt niet, misselijk en kokhalzen gegarandeerd. Iets in die structuur, smaak en mondgevoel staat me zo tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:07

Het enige wat ik echt niet lust is salade. Komkommer in sushi gaat prima, tomaten verwerkt in gerechten vind ik ook lekker, maar ik vind sla gewoon echt nasty. Verder heb ik echt een hele hoop dingen die ik vroeger suuuuper vies vond en die nu echt tot mijn lievelingseten behoren.. Dus echt wel een groter verschil dan van vies naar 'accepteren als het niet anders kan'.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:10

Ik merk ook wel dat mijn afweer nu voor een groot deel ook echt associatie is. Het smaakt niet extreem vies meer maar het staat me gewoon van tevoren al tegen. Dus gewoon af en toe beetjes proberen, misschien komt het ooit nog goed ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:12

Emmaa_ schreef:
Het enige wat ik echt niet lust is salade. Komkommer in sushi gaat prima, tomaten verwerkt in gerechten vind ik ook lekker, maar ik vind sla gewoon echt nasty. Verder heb ik echt een hele hoop dingen die ik vroeger suuuuper vies vond en die nu echt tot mijn lievelingseten behoren.. Dus echt wel een groter verschil dan van vies naar 'accepteren als het niet anders kan'.

Oooh maar die heb ik ook wel... Mais, vond ik vroeger zogenaamd vies. Maar ik had het eigenlijk nooit echt geproefd. Nu vind ik het fet lekker <3

Maar dat zijn de dingen die ik bedoel waar je jezelf echt niet mee moet kwellen, als jij sla echt nasty vindt, waarom zou je het jezelf dan verplichten te eten? (zoals secredible aangeeft, weet niet of jij dat ook doet)

Maar dat vroeger-nu en niet lusten heb ik ook maar gehoord hoor. Of het echt waar is weet ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:13

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Oooh maar die heb ik ook wel... Mais, vond ik vroeger zogenaamd vies. Maar ik had het eigenlijk nooit echt geproefd. Nu vind ik het fet lekker <3

Maar dat zijn de dingen die ik bedoel waar je jezelf echt niet mee moet kwellen, als jij sla echt nasty vindt, waarom zou je het jezelf dan verplichten te eten? (zoals secredible aangeeft, weet niet of jij dat ook doet)

Maar dat vroeger-nu en niet lusten heb ik ook maar gehoord hoor. Of het echt waar is weet ik niet...

Oooh zo! Ja dat doe ik ook niet. Ik ga geen maaltijsalades naar binnen zitten werken omdat het zo makkelijk is. Soms baal ik er wel van dat ik het echt niet lust want het lijkt me heel makkelijk om gewoon een salade te kunnen eten als lunch :+ Het gaat trouwens niet zo ver dat ik er echt van moet kokhalzen.. Bij mijn ex thuis aten ze wel eens maaltijdsalade en ik durfde nooit te zeggen dat ik het niet lustte. Dus dan at ik het ook wel hoor, met gezonde tegenzin maar dat had niemand door.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 22:17

Haha nou dat kan ik met pasta echt niet. Dan pak ik wel een plak brood. Pasta eet ik echt niet. Als ik gevraagd word om ergens mee te eten zeg ik het ook van te voren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:33

Ik ben jaloers Lieneke, pasta is echt mijn downfall :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:35

Emmaa_ schreef:
Janine1990 schreef:

Men zegt tegenwoordig toch dat smaak zich al heel vroeg ontwikkelt? En dat als je iets niet lust, je het ook niet gaat leren eten... Toch? Dus waarom zou je de moeite doen? Als je het niet lekker vindt, dan vind je het niet lekker...

Kinderen lusten vaak dingen niet omdat ze bitter zijn (hun smaak wat betreft bitterheid is zeer gevoelig). Dit komt omdat bittere dingen in de oudheid blijkbaar gelijk stonden aan giftig, dus vandaar dat ze het niet lust(t)en. Dat zegt de literatuur in ieder geval haha.

Ik lust geen ham (als in, de broodbeleg plakjes) en witlof :P. Nooit gelust, vind het gewoon niet lekker dus eet het ook niet.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:37

IMANDRA schreef:
Emmaa_ schreef:

Kinderen lusten vaak dingen niet omdat ze bitter zijn (hun smaak wat betreft bitterheid is zeer gevoelig). Dit komt omdat bittere dingen in de oudheid blijkbaar gelijk stonden aan giftig, dus vandaar dat ze het niet lust(t)en. Dat zegt de literatuur in ieder geval haha.

Ik lust geen ham (als in, de broodbeleg plakjes) en witlof :P. Nooit gelust, vind het gewoon niet lekker dus eet het ook niet.

Volgende keer als je hier bent vraag ik of mam witlofschotel maakt :Y) witlof met ham en kaassaus :') :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:37

xNavatu schreef:
IMANDRA schreef:

Volgende keer als je hier bent vraag ik of mam witlofschotel maakt :Y) witlof met ham en kaassaus :') :')

ik kom niet meer naar jou

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:45

Ik heb dat met brood, vooral bruinbrood. Vroeger at ik als kind altijd witbrood, mijn ouders hebben vanalles geprobeerd maar ik ven sowieso geen brood eter. Soms neem ik wel volkorenbrood voor een tosti of wentelteefjes, maar daar zit dan zoveel doorheen dat je het brood bijna niet proeft. Maar ik kan er echt de rillingen van krijgen :') vooral als je een te grote hap van je boterham neemt en je hebt zon grote meelbal in je mond, dan kan ik echt bijna over mijn nek gaan.
Stokbrood daarentegen <3

En paprika :Y) Ik lust dat echt niet en volgens mij ben ik de enige. Paprika zit echt bijna letterlijk overal doorheen en iedereen eet het haha. En ik vind het zo zo vies :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:47

Ik vind paprika ook echt onwijs vies en herken de smaak ook overal doorheen. Best vervelend want het zit in onwijs veel gerechten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:49

Omg paprika <3 vind dat zelfs lekker om gewoon tussendoor te eten :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:51

xNavatu schreef:
Omg paprika <3 vind dat zelfs lekker om gewoon tussendoor te eten :+

Puntpaprika <3

Wel heel erg leuk om te lezen wat mensen totaal niet door hun keel krijgen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:52

Oeh nadine weet je nog die paprika nacho's. Zo lekker <3

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:52

Jaaa die zijn de hemel <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:53

Moet ik ook echt weer een keer maken.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:56

geerte schreef:
Ik vind paprika ook echt onwijs vies en herken de smaak ook overal doorheen. Best vervelend want het zit in onwijs veel gerechten.

Ja precies! En bijna alle voorverpakte roerbakmixen enzo, en die halen mijn ouders supervaak. Dan zit ik eerst een paar minuten te 'vissen' voordat ik kan beginnen met eten. :')
Laatst aten wij bij de oma van mijn vriend en zij had zelf groentesoep gemaakt. Ik heb toen de stukken paprika heel door moeten slikken zodat ik er niks van proefde _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:01

Ik krijg koffie echt niet weg, zelfs van de geur word ik al misselijk. Ook vind ik chocolademelk, -vla en -ijs smerig. Verder lust ik alles eigenlijk wel.