Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Courses schreef:Om trouwens er nog heel even op terug te komen:
Kijk, ik ben persoonlijk ook echt iemand die liever haar eigen lijn trekt en 360 graden de andere kant op gaat ook al vind de halve wereld daar wat van. Echter ben ik me wel bewust van het feit dat het gewoon minder geaccepteerd word in bepaalde gebieden en wil ik nu nog niet meteen (ik ben 22) mijn eigen glazen ingooien want je weet niet wat er de komende jaren gebeurt. Als ik over 2 jaar een vaste job heb in mijn huidige vakgebied dan ga ik ook echt wel alles laten zetten wat ik wil, maar van te voren zou ik er gewoon mee uit kijken.
En daarnaast, veel al zijn toch vaak je leidinggevende ouder en die zitten toch op een wat ander niveau. Mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld echt een hekel aan tattoos en ik weet dan ook zeker dat je dan hoog en laag kunt springen, maar dat ze je dan niet aannemen. Wij zijn er allemaal super open over en ik zou 10x liever iemand die z'n werk goed doet met tattoos overal aannemen, maar helaas kan dat gewoon niet omdat dan wel niet de werkgever dan wel niet het publiek (publieke functie bijvoorbeeld) dat vaak niet accepteert en daar helaas nog wel regels aan verbonden zijn. In sommige contracten wordt dit soms zelfs duidelijk opgenomen.
Dus ja, als jij het risico wilt nemen, be my guest. Maar bij twijfel is het duidelijk dat je er niet 100% achter staat. Ik heb 'toevallig' het geluk dat al m'n tattoos niet zo opzichtig zijn maar dit heb ik absoluut niet bewust gedaan destijds, maar nu ben ik er wel blij mee aangezien mijn interesses voor wat ik wil gaan doen vrij breed liggen en ik wellicht nog wel een tijdje wat anders wil doen. (Plus het feit dat ik nog heel wat reizen naar Japan heb staan en het daar ook een dingetje is)
Selina schreef:Ik wilde er ook eentje op m'n pols, maar voelde me uiteindelijk toch fijner bij m'n enkel. Tattoo zet ik voor mezelf, dus hij hoeft niet per se zichtbaar te zijn. Rechter enkel vond ik goed te doen qua pijn, linker vond ik rot, maar waren dunnere lijnen + water color. Maar degene die jij wilt zetten staat er denk ik wel snel op, dus dan is het ook zo voorbij.
_Dominique schreef:Even een heeeeele andere vraag.
Hoe komen jullie aan inspiratie voor een nieuwe tattoo?
Yasmine schreef:Misschien kan je dan een artist zoeken die de stijl heeft die jij leuk vindt en dan kan je het met hem/haar eens bespreken zodat zij een tekening voor je maken? Ik heb ook wel eens geprobeerd om mijn eigen ideeën uit te tekenen, maar gezien ik het artistiek talent van een garnaal heb, ziet het er vrijwel nooit mooi uit