[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:24

Mooi Helene!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:43

Oeps ik lees er zomaar overheen!

Gave tattoo Helen! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:23

Om trouwens er nog heel even op terug te komen:

Kijk, ik ben persoonlijk ook echt iemand die liever haar eigen lijn trekt en 360 graden de andere kant op gaat ook al vind de halve wereld daar wat van. Echter ben ik me wel bewust van het feit dat het gewoon minder geaccepteerd word in bepaalde gebieden en wil ik nu nog niet meteen (ik ben 22) mijn eigen glazen ingooien want je weet niet wat er de komende jaren gebeurt. Als ik over 2 jaar een vaste job heb in mijn huidige vakgebied dan ga ik ook echt wel alles laten zetten wat ik wil, maar van te voren zou ik er gewoon mee uit kijken.

En daarnaast, veel al zijn toch vaak je leidinggevende ouder en die zitten toch op een wat ander niveau. Mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld echt een hekel aan tattoos en ik weet dan ook zeker dat je dan hoog en laag kunt springen, maar dat ze je dan niet aannemen. Wij zijn er allemaal super open over en ik zou 10x liever iemand die z'n werk goed doet met tattoos overal aannemen, maar helaas kan dat gewoon niet omdat dan wel niet de werkgever dan wel niet het publiek (publieke functie bijvoorbeeld) dat vaak niet accepteert en daar helaas nog wel regels aan verbonden zijn. In sommige contracten wordt dit soms zelfs duidelijk opgenomen.

Dus ja, als jij het risico wilt nemen, be my guest. Maar bij twijfel is het duidelijk dat je er niet 100% achter staat. Ik heb 'toevallig' het geluk dat al m'n tattoos niet zo opzichtig zijn maar dit heb ik absoluut niet bewust gedaan destijds, maar nu ben ik er wel blij mee aangezien mijn interesses voor wat ik wil gaan doen vrij breed liggen en ik wellicht nog wel een tijdje wat anders wil doen. (Plus het feit dat ik nog heel wat reizen naar Japan heb staan en het daar ook een dingetje is :+ )

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:46

Courses schreef:
Om trouwens er nog heel even op terug te komen:

Kijk, ik ben persoonlijk ook echt iemand die liever haar eigen lijn trekt en 360 graden de andere kant op gaat ook al vind de halve wereld daar wat van. Echter ben ik me wel bewust van het feit dat het gewoon minder geaccepteerd word in bepaalde gebieden en wil ik nu nog niet meteen (ik ben 22) mijn eigen glazen ingooien want je weet niet wat er de komende jaren gebeurt. Als ik over 2 jaar een vaste job heb in mijn huidige vakgebied dan ga ik ook echt wel alles laten zetten wat ik wil, maar van te voren zou ik er gewoon mee uit kijken.

En daarnaast, veel al zijn toch vaak je leidinggevende ouder en die zitten toch op een wat ander niveau. Mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld echt een hekel aan tattoos en ik weet dan ook zeker dat je dan hoog en laag kunt springen, maar dat ze je dan niet aannemen. Wij zijn er allemaal super open over en ik zou 10x liever iemand die z'n werk goed doet met tattoos overal aannemen, maar helaas kan dat gewoon niet omdat dan wel niet de werkgever dan wel niet het publiek (publieke functie bijvoorbeeld) dat vaak niet accepteert en daar helaas nog wel regels aan verbonden zijn. In sommige contracten wordt dit soms zelfs duidelijk opgenomen.

Dus ja, als jij het risico wilt nemen, be my guest. Maar bij twijfel is het duidelijk dat je er niet 100% achter staat. Ik heb 'toevallig' het geluk dat al m'n tattoos niet zo opzichtig zijn maar dit heb ik absoluut niet bewust gedaan destijds, maar nu ben ik er wel blij mee aangezien mijn interesses voor wat ik wil gaan doen vrij breed liggen en ik wellicht nog wel een tijdje wat anders wil doen. (Plus het feit dat ik nog heel wat reizen naar Japan heb staan en het daar ook een dingetje is :+ )

Dankje voor je reactie. Ik ben ook echt wel bereid om hem te bedekken met tape of wat dan ook, alleen lijkt me in de kraamzorg erg lastig ivm water.

Ik heb nog even nagedacht over andere mogelijke plekken en ik vind op de buitenkant van mijn enkel ook wel mooi. Heeft iemand hier ook een op zijn enkel? Zo ja, wat was jullie ervaring? Ik weet dat het per persoom verschilt maar ben wel nieuwschierig. Op de binnenkant van je pols was sowieso een erg gevoelige plek had ik gehoord uit andermans ervaringen.

En wat is die vet Helene!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:50

Wederom eens met Courses. :')

Mijn nichtje heeft maandag haar eerste tattoo laten zetten, op de vorige pagina staat een foto. Ik vind hem persoonlijk echt heel erg groot. Ze studeert iets in de richting van de horeca/hotelmanagement. Ze is 18 en dan ben ik van mening dat ze niet nu al kon beslissen om de rest van haar leven met lange mouwen te moeten lopen. Had dan een aantal jaar gewacht, ze zit pas in het 2e leerjaar en je weet zo jong gewoon niet wat voor wending het kan geven. Ze grapte zelf al tijdens het zetten van de tattoo dat ze nooit meer een baan zal vinden maargoed..

Maar nogmaals, dit is dan gewoon mijn visie erop. Ik vind het verder een prachtige tattoo en het past helemaal bij haar. Ik had het zelf simpelweg anders gedaan. Gelukkig verschilt iedereen van elkaar op de wereld. :+

@Namira
Geen ervaring mee, maar het is echt zo relatief. Vriendinnetje van mij vond de pols echt geen probleem, terwijl mijn nichtje maandag kapot ging bijvoorbeeld. :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-03-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:50

Ik wilde er ook eentje op m'n pols, maar voelde me uiteindelijk toch fijner bij m'n enkel. Tattoo zet ik voor mezelf, dus hij hoeft niet per se zichtbaar te zijn. Rechter enkel vond ik goed te doen qua pijn, linker vond ik rot, maar waren dunnere lijnen + water color. Maar degene die jij wilt zetten staat er denk ik wel snel op, dus dan is het ook zo voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:52

Ik ben begonnen op mijn rug, juist omdat ik het dan makkelijk kon bedekken. Uiteindelijk ben ik toch voor mijn armen gegaan, onder andere omdat ik dit gewoon enorm mooie plaatsen vind voor tattoos.

Ik ben 21 en vraag me zeker wel eens af of dit nou wel zo slim was, maar uiteindelijk ben ik er enorm blij mee en daar probeer ik me maar een beetje aan vast te houden. In mijn werkveld is het geen taboe, maar het zal voorkomen dat ik lange mouwen aan moet trekken op dagen dat ik dat misschien eigenlijk niet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:55

Even een heeeeele andere vraag.
Hoe komen jullie aan inspiratie voor een nieuwe tattoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:57

_Dominique schreef:

Ik laat heel veel over aan mijn artist, die weet heel goed wat er bij mij past en wat niet. Verder snuffel ik wat rond op pinterest en krijg ik daar wat ideetjes van!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:10

Selina schreef:
Ik wilde er ook eentje op m'n pols, maar voelde me uiteindelijk toch fijner bij m'n enkel. Tattoo zet ik voor mezelf, dus hij hoeft niet per se zichtbaar te zijn. Rechter enkel vond ik goed te doen qua pijn, linker vond ik rot, maar waren dunnere lijnen + water color. Maar degene die jij wilt zetten staat er denk ik wel snel op, dus dan is het ook zo voorbij.

Dat is ook zo, maar aan de andere kant heb ik ook zo iets van als ik een tattoo heb dan wil ik hem ook laten zien. Dus ik zal niet snel eentje op mn rug ofzo laten zetten. Daarom vond ik op mn pols juist zo mooi, dan kan je er naar kijken en is ie eigenlijk altijd zichtbaar. Maar op je pols is juist zo moelijk te bedekkem omdat je alles bijna alles met je handen doet.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:16

Ik werk als medisch secretaresse in een ziekenhuis en heb ook zichtbare tattoos. In de zomer zie je die op mijn schouder en enkel sowieso (deze had ik al voor ik mijn job had). Mijn grote rugtattoo en die op mijn pols heb ik laten zetten toen ik er al werkte. Heb het overlegd met mijn bazen (dokters) en die vonden het allemaal best. Ze zijn ook allemaal te bedekken als dat echt zou moeten, maar dat hoef ik van hen niet. Piercings en tattoo's in het gezicht en de halsstreek willen ze wel niet. (wil ik zelf ook helemaal niet). Ook van patiënten krijg ik geen negatieve reacties of derg.
Mijn nieuwe stuk (schouder, maar bedekbaar indien nodig) heb ik ook met hen besproken en ze zijn benieuwd hoe het wordt :) dus ze vinden een beetje rebel op de dienst stiekem wel tof denk ik dan :)
Vindt dat je er wel rekening mee moet houden dan sommige echter niet zo ruimdenkend zijn. En ik vind persoonlijk ook wel dat je als je een functie hebt waarbij je met veel mensen in contact komt je je gezond verstand moet gebruiken. Ik vind het feit dat ik al mijn tattoos kan bedekken indien nodig wel fijn.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:51

_Dominique schreef:

Mijn achtergrond mijn leven mijn naasten dat is mijn inspiratie

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:55

Ik heb er ook voornamelijk die geïnspireerd zijn op gebeurtenissen in mijn leven. Eén gezet nadat mijn opa overleden is, één toen ik het contract voor mijn eerste boek heb getekend, en een paar voor nog andere persoonlijke gebeurtenissen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:03

Mijn 'hartslag' is voor m'n liefde voor dieren. Tijger en wolf zijn voor m'n verleden waar ik nog elke dag mee geconfronteerd werd. Nu m'n tattoo's erop zitten niet meer :)
Achter beide zit ook nog een persoonlijke betekenis.

M'n tekst is gezet samen met iemand anders :j

M'n toekomstige wildlife sleeve is gewoon omdat ik het supervet vind en nogmaals, liefde voor dieren :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:06

Ik zie dingen langskomen op facebook die ik echt ontzettend gaaf vind. En door zoveel dingen te zien groeien de ideeën bij mij vanzelf. En als ik iets zie waarvan ik denk: "Zoiets zou ik zo als tattoo nemen", dan sla ik het op op mijn computer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:10

_Dominique schreef:

Ik wil pas een nieuwe tatoeage als ik precies weet wat ik wil :P Niet van, oh ik wil een nieuwe tatoeage maar ik weet niet wat :P
Maar goed, dat ben ik. De volgende van mij wordt een supercel met onweer en wellicht een tornado. Dat is gewoon een belangrijk iets in mijn leven. Weet ook al redelijk precies hoe en waar, nu het geld nog :P

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:14

Hier nog een hoor Joolien ik denk dat het de enige wijze is om het voor het leven te willen houden.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:19

Hee hee, ik kom even binnenvallen. Mag ik gebruik maken van jullie creatieve breinen? O:)

Ik wil al een tijdje een tattoo die iets te maken heeft met een cavia. Ik ben gek op die kleine diertjes! Ik weet alleen nog steeds niet wat. Nu is mijn grootste maatje me dinsdag ontvallen en wil ik toch graag wat serieuzer gaan nadenken, als aandenken aan hem.
Ik heb een simpele outline van een cavia getekend, maar dat is het 'm toch net niet. Ik dacht aan een pootafdruk, maar het mooiste zou ik dan zijn poot hebben gevonden en die heb ik niet. Toen dacht ik aan een pootafdruk met mandala binnenkant (zoals hier ook ooit die berenpoten voorbij kwamen), maar om dat mooi te krijgen moet het pootje toch wat groter dan 'werkelijkheid', dus of dat mooi is... Het liefst wil ik alleen zwart gebruiken, dat is mijn andere tattoo ook.

Hebben jullie nog geniale ideeen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:37

Ik denk dan meteen aan gewoon een simpele maar schattige illustratie?

Afbeelding

Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:43

Ja zoiets als die eerste had ik ook getekend! Alleen dan nog simpeler :+

Die tweede vind ik wel heel lief, maar ik denk dat ik het beter bij alleen zwart kan houden (aangezien mijn andere dat ook is)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:58

Misschien kan je dan een artist zoeken die de stijl heeft die jij leuk vindt en dan kan je het met hem/haar eens bespreken zodat zij een tekening voor je maken? Ik heb ook wel eens geprobeerd om mijn eigen ideeën uit te tekenen, maar gezien ik het artistiek talent van een garnaal heb, ziet het er vrijwel nooit mooi uit :D

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:02

Yasmine schreef:
Misschien kan je dan een artist zoeken die de stijl heeft die jij leuk vindt en dan kan je het met hem/haar eens bespreken zodat zij een tekening voor je maken? Ik heb ook wel eens geprobeerd om mijn eigen ideeën uit te tekenen, maar gezien ik het artistiek talent van een garnaal heb, ziet het er vrijwel nooit mooi uit :D

Off Topic: ik zag meteen een tekenende garnaal voor me, inclusief baret en franse snor _O-

Maar dat kan inderdaad een goede zijn! Mijn vorige zelf getekende ben ik wel heel blij mee, dus ik wilde het nog eens proberen, maar nu komt het er maar niet uit. Ik ga eens snuffelen op internet wie er goed is met dieren

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:35

Mijn tattoo wordt morgen door Alexander Anvil gezet, amsterdam, dermadonna custom tattoos.
Mini tattoo van 2 hoefijzertjes op mijn pols.

Ik zat zo eens bij de portfolio van Henk Schifmagger te kijken, maar ik vind die man echt niet zo goed :') veel lijnen enorm bibberig, niet consistent.
Al heb je áltijd wel wat beweging in de tattoo natuurlijk maar vond het bij hem echt opvallen.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:31

Haha.. leuk al die reacties op mijn Poownie skull.. thnx.

Al mijn tattoo's hebben voor mij een persoonlijke betekenis. Niet allemaal qua wat er staat.. maar dan wel de periode waarin ik hem heb laten zetten.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:51

@helene; op welke pagina staat die?

Wat is jullie ervaring met blowouts? Mijn tattoo wordt klein en op mijn pols, ben zo bang dat ie uiteindelijk doorlekt. Wat is jullie ervaring?